ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 27 Oca Pzr, 2013 14:55

üsküdar meydanında şantiye kurulumu başlanmış.Marmaray inşaat sahasının kuzeyinde kalan ve Valide Camiinin önüne denk gelen bölümde kuruluyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Pzr, 2013 16:39

fearenes yazdı:üsküdar meydanında şantiye kurulumu başlanmış.Marmaray inşaat sahasının kuzeyinde kalan ve Valide Camiinin önüne denk gelen bölümde kuruluyor...
Üsküdar'dan fotoğraf çekme imkanı olan varmı? Tarif ettiğiniz yer ilk plandaki yere uygun gibi, yani Mihrimah Sultan ile ile İskele arasına ya da iskelenin oraya, bakalım.

Hakan ileriye dönük planlamalar için haklısın, böyle bir hat gerekli olabilir ve Kadıköy'e erişimi konusunda da katılıyorum, bir şekilde Anadolu yakasının merkezi ya da toplu ulaşımda transfer merkezi Kadıköy'dür bence de, en fazla öyle bir hattın Üsküdar istasyonu biraz daha doğudan geçebilir ama erişim tünelleri ile falan meydana insanlar ulaştırılabilir.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 27 Oca Pzr, 2013 17:33

üsküdarda olan arkadaşlardan resimler gelse güzel olcak

Barış Toprak
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 03 Kas Cmt, 2012 17:05

Mesaj gönderen Barış Toprak » 29 Oca Sal, 2013 12:11

Bu metro hattının ilerki zamanlarda, marmaray gibi avrupa yakasına geçmesi hiç gündeme gelmişmidir acaba? Hattın Üsküdar'dan devam edip, Beşiktaş'a geçip ve sonrada Zincirlikuyu'da M2 bağlanması gibi.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 29 Oca Sal, 2013 12:40

aslında üsküdar-çekmeköy hattını dedigin gibi beşiktaş-taksim metrosuyla baglansa cok büyük oranda yolcu potansiyeli kullanır..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Oca Sal, 2013 16:12

Bu metro hattının ilerki zamanlarda, marmaray gibi avrupa yakasına geçmesi hiç gündeme gelmişmidir acaba? Hattın Üsküdar'dan devam edip, Beşiktaş'a geçip ve sonrada Zincirlikuyu'da M2 bağlanması gibi.
Çok mantıklı bir fikir, ancak ne Üsküdar'daki ne de Kadıköy'deki metro durağı, devam etmeye izin verecek tarzda projelendirilmiş/inşa edilmiş. Bu nedenle, her iki durak da metro hatları için birer kör nokta. Her ikisinin de karşıya geçip Beşiktaş'taki ortak durağa varıp sonrasında da birisinin Taksim'e, diğerinin Levent'e çıkarak M2 ile birleşmesi ile rüya gibi bir sisteme sahip olurduk, ama olmayacak.

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 29 Oca Sal, 2013 16:22

sanırım bu hattı kullanarak m2'ye bağlanmak isteyenler için en uygun çözüm altunizade'den metrobüs ile devam etmek. öbür türlü daha iyi olurdu ancak aradaki o maliyet farkını düşününce biraz lüks olur gibi geliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Oca Sal, 2013 17:59

keyifadami yazdı:sanırım bu hattı kullanarak m2'ye bağlanmak isteyenler için en uygun çözüm altunizade'den metrobüs ile devam etmek. öbür türlü daha iyi olurdu ancak aradaki o maliyet farkını düşününce biraz lüks olur gibi geliyor.
Açıkçası bu fikre katılıyorum, lüks demek belki yanlış anlaşılabilir ama o kadar büyük bir maliyet ve zaman kaybına gerek olduğunu düşünmüyorum.

Diğer taraftan Engin Bey in açıklaması yeterince doyurucu, her iki hattında son istasyonları Avrupa yakasına geçişe izin verecek şekilde konumlandırılmış işler değil, düşünce olarak bunları dile getirenler sizler bizler gibi kişilerdi, ben bunların proje aşamasına geldiğini hiç duymadım, görmedim, sitede daha önceki yıllara ait metro proje haritalarınıyayınlamıştım hatta Boğaz geçişli hatlar diye bir başlığımızda vardı, orada bu iş için yetkililer tarafından dile getirilmiş ya da mantıklı görülmüş diyelim, güzergahlar var ve hiçbiri de bu iki hat ile ilgili değildi diye hatırlıyorum yine de kontrol ederim. Ben İstanbul boğazının fiziki yapısı ve bölgenin depremselliği açısından kendimizi çok fazla boğaz geçiş tünellerine bağlamayı da doğru bulmuyorum. Bunu da geçen Marmaray başlığında kısaca kurcaladık, 100 yılda bir meydana gelme ihtimali olsa da bu bir risk.

Tabii ki daha doğru planlamalar ile en azından Marmaray' ı daha verimli kullanabilecek şekilde bir yapı ortaya çıksaydı, yoksa sizlerin yazdığı gibi bir güzergah neden tadından yenmesin ki? Ümraniye'den bin Taksim'de in :) fakat benim projelerden çıkarttığım kadarı ile gerek bu gerekse M4 için Beşiktaş ya da Levent istikametine geçiş için Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme metro hattını beklemek zorundayız ve o zamana kadar da metrobüs ile idare edilecek. Her ne kadar Başkan iki günde bir gazetelerde metrobüs çözüm değildi, çözüm metrodur, yapmalıyız diyor olsa da bence orada kast ettiği Zincirlikuyu-Avcılar arasındaki yolculuk, dolayısı ile UDH(UBAK) bakanlığının pek yanaşmadığı İncirli-Beylikdüzü metrosu için piyasa yapılıyor gibi geliyor bana ama şu "TÜRK TARZI" diye övünülen YİD metro işinde geçer akçe değil gibi.

Bir düzeltme, eski dönemlere ait metro proje haritalarında her iki hatta denize dik resmedilmiş, resmedilmiş diyorum çünkü bunların çoğu belediye ya da işletmecinin basına servis ettiği ya da basının çiziktirdiği şeyler kabilinde yani resmi proje çizimleri değil, yakın döneme ait böyle haritalarım var ama onlarda burada yüklü hali küçük :) eldeki orjinallere bakmam lazım.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 30 Oca Çrş, 2013 23:50

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Üsküdar Şantiyes kurulmaya başlandı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Çrş, 2013 23:55

Burası tam olarak Marmaray istasyonunun neresinde kalıyor, deniz tarafı değil anladığım kadarı ile, şu resimde solda görünen eski bina, daha önce bahsettiğim Marmaray istasyon kutusu inşa edilirken ölçüm cihazları takılmış olan tarihi binaya benziyor, yani bu resim çekilirken arkanızda Marmaray istasyonun kalmış olması lazım doğru mu?

Bu arada fotoğraflar için teşekkürler, resimleri mümkünse daha büyükte yükleyebilirsiniz, benim size gönderdiğim başlığı referans aldı iseniz o eski bir mesajdı :) bilgiler çok eski olabilir, yanıltmış olmayayım.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 31 Oca Prş, 2013 08:07

Evet kara tarafı diyebilirsiniz. Şuan için Üsküdar istasyonu için ayrılmış olan bölge burası ve 3 ay sonra komşu marmarayın inşaat çevresi daraltılarak yine Üsküdar - Çekemköy projesini Üsküdar sahası genişletilecektir.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 31 Oca Prş, 2013 10:43

umarım burdaki istasyon girisi marmaraydan saglanır..ayrı bi cıkıs yapmazlar sanırım..

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön