Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Gönderilme zamanı: 27 Ara Çrş, 2017 14:40
Aaa ne güzel sevindim benim numaralarım kullanılmış ama değişiklik olabilir o numaralarda öyle de bir şey duydum.
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://www.ulasimturkiye.com/
Kaynak: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=356833,3 yıl önce Engin Y yazdı:Şu anda inşaatı devam eden projelere ilişkin olarak canım kehanette bulunmak istedi.. Bakalım hayat bize ne gösterecek..
2014: M2 Yenikapı (açıldı), M1 Yenikapı (açarlar herhâlde)
2015: M6 Levent-Hisarüstü
2016: M4 Kartal-Kaynarca
2017: M5 Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy
2018: Marmaray Halkalı-Gebze
2019: Allah bilir
2020: M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey
2021: M3 Bakırköy-Kirazlı
2022: M1 Kirazlı-Halkalı ve M2 Hacıosman-Çayırbaşı
2023: M7 Beşiktaş-Mecidiyeköy
2024: M8 Bakırköy-Beylikdüzü
Ulaştırma Bakanı ısrarla Aralık 2018 diye tarih veriyor, artık bir sapma olmaz inşallah.Uğur yazdı:Marmaray'ın ray döşemesi falan biter ama açılış olur mu emin değilim . Neyse o da olumlu bir ara hiç olmayacak gibi geliyordu.
Sayın Kenanmar çok güzel yazmışsın.Eline sağlık, tebrik ederim.kenanmar yazdı:Ekran Alıntısı.PNGSorumlular
1- İBB Meclisinde iyiniyetli ve ilkeli, ahlaklı hangi partiden olursa olsun meclis üyeleri dışında geriye kalan büyük güruh
2- Mahallesi, ilçesi, yaşam kalitesi ile ilgili sorgusu, kaygısı, ilgisi olmayan fikir beyan etmeyen, sorumluluk almayan
İBB ve ilçe meclislerini belediyelerini sorgulamayıp sıkıştırmayan koca bir topluluk takribi 14 milyon 900 bin, kalan 100 bin öyle olmasın diyelim.
Elinize sağlık. Evet, aklın yolu bir.decimus yazdı:Esat Hocam başka bir başlıkta İstanbul'un bugüne kadar yapılan tüm ulaşım sistemlerinin tarihçesini yazmışsın.Gerçekten çok ciddi emek harcanmış bir iş hatta yıllar sonra bile insanların kullanabileceği faydalı bilgiler var.Tekrar göz atmak isteyenler için (http://ulasimturkiye.com/viewtopic.php? ... 646#p41646
Bu yazıyı okuduktan sonra nüfüsü her geçen gün hızla artan ve artık trafiğin dayanılmaz hale geldiği İstanbul'da ki metro yapım işleri hakkında yorum yapmak istedim.Bunun yanında hala devam eden işlerle ilgili de yorum yapmak istedim.
Öncelikle senin paylaştığın bilgiler ışığında şunu çok net söyleyebilirim ki "Biz metro yapma konusunda dünyanın en başarısız ülkesiyiz."
Bunu en basit ve yakın zamanda yaşanan 6 metro hattının iptali ile tekrar yaşadık.Bu bana göre amatörlüğün dibi.Yıllardır bu metro hatları ile ilgili projeler çizilsin,ihaleler yapılsın ve sonunda firmalara yer teslim edilsin.Tam işler başlamışken, birden bire İBB anlamsız şekilde 6 metro hattını beklenmedik şekilde iptal etsin.Bu herhalde senegal,cibuti gibi az gelişmiş ülkelerde olur diyeceğim ama onlar da bile olacağını sanmıyorum.Bu çapta proje iptalleri bence dünyanın hiç bir ülkesinde olamaz.Peki gelelim iptal olmayan hatlara.Kendi yaşım ve yaşadıklarımı göz önünde bulundurarak metro yapım işlerini nacizhane yorumlayacağım.
M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı : Yorum yapacak bilgim yok.
M1B Yenikapı-Kirazlı: Yorum yapacak bilgim yok
M2 Yenikapı – Hacıosman : Yorum yapacak bilgim yok
M3 Başakşehir-Olimpiyatköy : Bu hat bu işi neden yapamadığımızı gösteren hatlardan biri.Kısaca özetlemek gerekirse bu hat yapıma 2004 yılında başladı ve 2009 yılında açılması planlanıyordu.Fakat 2004 de başlayan hat 2013 yılında sadece 4 senecik geç açıldı.Yüklenici firmalar Gülermak-Doğuş.Bu hat aslında alışık olduğumuz gibi İBB bütçesi ile değil İETT bütçesi ile ihaleye çıkıldı fakat daha sonra İETT işin içinden çıkamayınca tekrar işi İBB devralarak işi tamamladı.Üzerinden zaman geçtiği için pek kimse hatırlamaz ama bu hat metro inşaatları neden yapamadığımızın en büyük ispatlarından biriydi.Hatta şöyle bir saçmalık vardı hattın yapımında.Bir istasyon akbile takılacak kadar hazırken bazı istasyonlarda kaba işler yeni başlıyordu.
M4 Kadıköy- Kartal : M3'den ders almayan Kadir Başkan Kadıköy-Kartal projesinin ihalesini 2 etapta yapmaya çalıştı.İlk ihaleyi Doğuş-Yapı Merkezi-Yüksel-Yengün-Belen ortaklığı kazandı ve işler gayet hızlı başladı.Bu işler devam ederken tekrar ihaleye çıkalarak hem ilk yüklenici firmaların işleri hem de yeni işler için ihale edildi.Zaten sırf bu ihale süreçleri bile ciddi zaman aldığından bu işte ciddi anlamda zaman kaybedilerek yapıldı.İlk ihalesi 2004 yılında yapılan hat 2012 yılında yani tam 8 sene sonra kullanılmaya açıldı.
M3 Kirazlı-Başakşehir/ Metrokent : Yukarıda yazdım.
M4 Kadıköy - Tavşantepe :6 mart 2013 de ihalesi yapılan sadece 3 duraklık Tavşantepe uzatması Ekim 2016 yılında açılabildi.Ya arkadaş şu işin ihalesini medeni ve aklı başında ülkeler gibi 2004 yılında tek kalemde çıksaydınız ya.
M5 Üsküdar - Ümraniye : İBB daha önce yaptığı hataları yapmaz dedik bu sefer kadir başkan işi çözer dedik hadi 38 ay dünya rekoru olmasın ama 48 ayda açılırsa başarılıdır dedik ama yine olmadı yine olmadı.2012 yılında ihalesi yapılan ve mayıs 2015'de açılacağı söylenen hat kısmı aradan 5 sene geçmesine rağmen kısmı olarak 2017 sonunda açılabildi.Artık ciddi ciddi şunu düşünebiliriz.Hadi ilk metro inşaatında hatalar yaptık ve elimize gözüme bulaştırdık ama ilk olduğuiçin günahı olmaz.Burdan çıkaracağımız derslerle diğer projelerde acısını çıkartacaktık ama bırakın ders çıkarmayı her geçen gün daha da kötüye gidiyoruz.Her yaptığımız metro nerdeyse bir öncekinden daha uzun sürüyor.Böyle bir şey nasıl olur hala anlamış değilim ? Bu arada yüklenici firma bildiğiniz gibi doğuş idi.
M6 Levent–Boğaziçi Ü./ Hisarüstü : 3.3 km lık hat 28 ay sürede tamamlandı.Çok uzun olmadığı ve için zaten bu süre de makul bir süre diyebiliriz.
M7 Mahmutbey - Kabataş : Bu metro hattı tam bir komediye dönüştü.2014 yılındayer teslimi yapılarak devam eden projede 4 farklı yüklenici çalışmakta.
1-Mecidiyeköy-Mahmutbey : Gülermak-Kolin-Kalyon ortaklığı 2014 yılı başında işlere başladı.Bu firmalar tünel kazıları ve istasyon kaba inşaatları için 36 gibi makul bir süre verildi.Belki de makuldan öte fazla süre verildi.Malesef 48 ay olmasına rağmen hala bu firmalar kaplumbağa hızında çalışmalara devam ediyor.Üstelik çalışanların çok çok kötü şartlar altında.Neyse acele etmeye gerekyok.Ne de olsa vatandaş otobüslerin içinde koyun gibi taşınmaya devam edebilir.
2-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Kabataş : 2. ihalede Alarko tek başına kazandı.Yapması gereken iş ise Mecidiyeköy-Mahmutbey kaba işlerden devralarak anahtar teslim ve Mecidiyeköy_kabataş kısmını anahtar teslim yapmak.Duyduğuma göre Mecidiyeköy-Mahmutbey kısmı tam olarak teslim edilmediği için yani yüklenici firmalar şantiyelerde bulunduğu için full performans çalışamıyorlar.Ama bu alanda ray altı beton serimine başlamışlar.Yani bu demek oluyorki bir kaç ay sonra ray yerleştime işleri Mecidiyekoy-Mahmutbey kısmında başlayabilir.Mecidiyeköy-Kabataş kısmı ise tek TBM kazıları yaptı fakat diğer TBM şu sıralar başlamak üzere.Yani bu proje de çok çok yavaş ilerliyor.Ben 2019 seçimleri olmasa buranın açılacağına hiç inanmam ama beni sadece seçimlerin olması nedeniyle belki 2019 sonunabir kısmını açarak yetiştirebilirler diyorum.2014 de başyan hattın kısmı olarak 2019 yılında açılması başarılı olacak artık
Sabiha Gökçen- Tavşentepe Metrosu :2014 yılında ihalesi yapılan ve işbaşlama 16.03.2015 yılından 7.4km uzunluğunda ve 4 istasyondan oluşan metro hattı sözleşme süresi 1080 gün.Yani bu yıl içindebitmesi gerekiyor.Ama görünen o ki daha tünel kazıları devam ediyor ve en erken 2019 yılında açılacak.Yani ihale yapıldıktan 5 sene sonra.Yüklenici Gülermak-YSE.
Ataköy-İkitelli : Bu hat bugüne kadar yapılan tüm metro projelerinden daha kötü olmaya aday.Adamlar hayatlarında ilk kez metro yapıyor.Bu hat hiç yokmuş gibi davranmak insanı daha çok mutlu ediyor.
Dudullu-Bostancı : Yorum yapacak bilgim yok.
Evet arkadaşlar gelelim neden bu yazıları yazdığıma.
Başlangıçta dediğim gibi Esat beyin İBB başkanları ve dönemlerinde yapılan işlere bakınca ne kadar başarısız oldukları aklıma geldı ve bunları yazmak istedim.Ben artık şu konu da emin İstanbul'u yönetenler bu işi bilmiyor.Şu güzelim ili belki de dünyanın en güzel ilini berbat yönetiyorlar.Artık kendimizi kandırmayalım.İstanbul bu performansla belki 15-20 yıl sonra kendine gelecek.Bu kafayla giderse biz değil ama bizim çocuklarımız düzgün bir metro sistemine kavuşmuş olacaklar.Ve en önemlisi bu başarısızlık bir tesadüf değil.İstanbul'u yönetenler çok çok çok beceriksiz.Her seçimde aynı şeyleri söylüyorlar ve vatandaş onlara güvenerek oy veriyor.Ama verdikleri tek sözü bile tutamıyorlar.
Aslında en acı olanı şu : Bizim dünyada saygı gören çok başarılı ve kaliteli iş yapan firmalarımız var.Bunlar sözleşme süresi neyse o sürede işi mutlaka tamamlıyorlar.Zaten en büyük saygı görme nedenleri de bu.Üstelik bu firmalar çalışanlarına insan gibi muamele edip maaşlarını zamanında öder,yemekleri ve koğuşları insani şartlarda yapar.Mesela Enka,Tekfen,Stfa, Gama vs. fakat bu firmalar ülkemizde iş yapamıyor.Bir kaç tane firma var bunları biliyorsunuz onlardan başkası iş yapamıyor ve malesef onlarda hep aynı.Biliyorum bu düzen değişmeyecek yine bu firmalar iş alacak ve yine dünya geciktirme rekorları kıracaklar ama yine bizbu forumlarda bu yazıları yazmaya devam edeceğiz.Ama bu firmaları bu halk hak etmiyor.