ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Ağu Çrş, 2009 13:31

Kartal ilçesi sınırlarında kalan 3 istasyon var, Hastane, Soğanlık ve Kartal.

Hastane istasyonu hakikaten çok güzel bir yerde konumlanıyor. İstasyon çevresinde Kartal Eğitim Araştırma, Kartal Yanık, Kartal Koşuyolu Kalp, Suzan Yazıcı Özel hastaneleri, Marmara Üniversitesine ait bir Sağlık Meslek Yüksekokulu, inşa halindeki anadolu yakası adliye sarayı bulunuyor, kuzeyde ise Turkcell genel müdürlüğünün anadolu yakası şubesi var. Yani çok yoğun bir hareketliliğin ortasındaki istasyon.

3 ve 4 nolu girişler adliye saraına, 1 nolu giriş ise hastaneler bölgesine hizmet edecek...

Resim

Soğanlık, özellikle prestijli tabir edilen konut projeleriyle adı duyulan(adı genelde geçmiyor hep Kartal diye geçiyor), lüks olmasada nezih semtlerden biri. İBB nin önemli bazı binalarıda bölgede, istasyonun hemen batısından bir de köprülü kavşak projesi var 1-2 yıl içinde inşatı başlar herhalde.

Resim

Hattın plnalandığında son istasyonu olan Kartal, Kartal ilçe merkezine 2,5 km mesafede, bu sebeple daha ziyade aktarmayla gelecek yolcuların kullanacağı bir istasyon olacak, özellikle Yakacık,Uğur Mumcu, belki Samandıra, Kurfalı, Topselvi, Pendik, Şeyhli, Kurtköy, Kaynarca, İmeler, Tuzla, Şifa ve şehir dışı yolcuların toplanacağı nokta burası olacak. Tabi daha sonra bu yük Kaynarca'ya devrolacak. Bu noktadan güneye bir havaray projesi var ama ben gerçekçi bulmuyorum ve yapılacağını da zannetmiyorum, amaç güneydeki yolcuyu bu hatta taşımaksa Pendik öprüsü ile Pendik garı arası 900m yani hemen hemen yürünecek bir mesafe.
Resim

Elimde Topselvi,Yakacık,Pendik ve Kaynarca istasyonlarıyla ilgili autocad çizimleri var ama giriş çıkış yerleri belli değil, başkanın Soğanlık'daki tünel birleşiminde 3 istasyon daha ilave edeceğiz demesi üzerine bendeki bilgilerin realitesini sorguladım, elimde evrak var ama başkan başka söylüyor dedim ve bilgi edinmeye başvurdum, çelişkili bilgilerin cevabını istediğimde gelen cevapta çelişkili idi ne yazık ki, cevap olarak 4 istasyon ilavesi olacak şeklinde gönderdiler ama bu cevap, bana 4-5 ay önce gönderilenle noktası virgülü dahil aynı.

Bu sebeplerle hatta 3 istasyon ilave edileceğini düşünüyorum, Yakacık, Pendik ve Kaynarca, bunların yerleri de

Yakacık istasyonu, Kartal'ın Pendik caddesi ile Pendik'in başkent caddelerini birleştiren köprü civarında,

Pendik istasyonu Pendik köprüsünde

Kaynarca istasyonu ise ne yazık ki Kaynarca'da değil 1,2 km batısındaki Tavşantepe'de.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Ağu Çrş, 2009 14:16

Bu hatta (hatda?) çok problematik gördüğüm, hattın ve girişlerinin de konut bölgelerinde uzak olması. Yani semt/mahalle merkezinde değil, bir "çevre" yolunda. Bu çok yazık. Semtten hep otobüsle varmak gerekecek. Yayan kolay mı, bilmem. Yani, konum pek şahane değil, aslinda tipik bir banliyö treni konumu, metro değil.

B. Alabay

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Ağu Çrş, 2009 15:32

Düşündüğümüz zaman ortalama bir insan 4-5 km/h hızla yürür, bu da ortalama olarak 700 m yapar. Bu hesabı neden yapıyorum, eğer tüm istasyon girişlerinin çevresinde 700 m yarıçaplı bir daire çizersek, Kadıköy-Kartal hattından sadece yürüyerek faydalanacak alanı tespit edebiliriz.

Bence bundan başka aynı sistemi marmaray hattı içinde uygulamalıyız, daha sonra 2 hattı ve bu daireleri de tek haritada inceleyebiliriz.

Hattın mahalle merkezlerinden geçmediği doğru ama belediye bir seçim yapmalıydı, ya E-5 den bir hat yapacaktı, ya da bundan vazgeçip, minibüs yolu ve E-5 arasında gidip gelen bir hat ve E-5 üstündeki mahallelerin kapsamında kaldığı ayrı bir hat yapmalıydı. Bu da 2 tane metro hattı anlamı taşıyor, belediye elindekileri bile zor yapıyor bu sebeple, tek bir hat yapıp yakın insanların yürüyeceği kalanların ise aktarmayla bineceği bir sistemi tercih etti.

E-5 in hemen kenarında yaşayanların büyük kısmı maddi anlamda daha iyi durumdaki insanlar(memleketlerine gittiklerinde zengin sayılırlar), marmaray çevresindekiler onlara göre daha da iyi durumdakiler, 2 hattı da düşünürsek daha ziyade bu insanlar rahat faydalanacak, aktarma yapmak zorunda kalanlar ise zaten maddi anlamda daha zor iken ulaşım maliyetleri biraz daha artacak, bu sebeple İBB kesinlikle ilk aktarmayı ücretsiz hale getirmeli, böyle giderse toplu taşıma cazibesini artırmak yerine azaltaya başlayacak.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 05 Ağu Çrş, 2009 15:36

Resim
2009-07-10 - Kadıköy-Kartal Metrosu Soğanlık İstasyonu Tüneli Birleşmesi töreninden. Ben hala buraya girip resim çekmeyi bekliyorum :evil:

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Ağu Çrş, 2009 15:42

10 dakika yürünerek ulaşılacak bahsettiğim alanı çizeceğim ama, şimdi farkettiğim bir şey var, google earth de daire çizemiyorum

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ağu Çrş, 2009 21:25

chenginer yazdı:10 dakika yürünerek ulaşılacak bahsettiğim alanı çizeceğim ama, şimdi farkettiğim bir şey var, google earth de daire çizemiyorum
Evet maalesef google earth de bir takım aksilikler var, 10 dk. yürünecek alan derken yarı çapı 700m olan bir alandan mı bahsediyordunuz?

Diğer taraftan Başar, eh işte bizde daha önce yazmıştık belki S şeklinde bir hat olabilirdi diye, ama diğer taraftan bu bölgede aslında iyi işleyen bir kuzey güney taşımacılık mantığı var zaten, bu mantığı sekteye uğratan özel araç fazlalığı, bir şekilde bu istasyonlar da P+R kapasitesi yüksek otoparklarla birlikte inşa edilirse ve bu aktarma süreleri ve ücretleri ile ilgili mantıklı bir düzenleme yapılır ise ben özel araç sayısının azalacağını düşünüyorum, ve şu anda açıkçası hadi hedef 2010 diyelim, 2010 yılında İstanbul' a en faydalı olacak iş bu hat sanırım, tabii düşündüğümüz gibi özel sayısında ciddi bir azalma sağlarsa. Bu hem özellikle E5 güneyinden araçları ile E-5 katılanlar, hem de her iki yönden toplu taşıma ile E5 e inenlerin güzergahları doğrultusunda metroyu tercih etmelerini sağlayacaktır, dolayısı ile E5 trafiğinin büyük ölçüde rahatlayacağını ve ciddi sorun yaşanan E5 ile sahil bağlantısını sağlayan dikine yollardaki sıkışıklığın azalacağını düşünüyorum.

Diğer taraftan bir soru daha, ben Tavşan Tepe yi hep Tuzla Piyadenin karşı tarafında, daha doğrusu İçmeler ile Aydınlı köyü arasındaki yolun sağ tarafı diye biliyordum, yanlışmı? Ve eğer orası Tavşan Tepe ise, orası aynı zamanda Tuzla değil mi? Yani hat Kaynarca' ya değil Tuzla' ya gidiyor anlamına gelmiyormu? Yoksa ben herşeyi yanlış mı anladım?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Ağu Çrş, 2009 21:57

10 dk. yürünecek alan derken yarı çapı 700m olan bir alandan mı bahsediyordunuz?
Evet, istasyon girişlerinden 700m yarıçaplı daire çizersek, 360 dereceden bu istasyona yürüyerek ulaşılabilecek bir alan belirlemiş oluruz.
ben Tavşan Tepe yi hep Tuzla Piyadenin karşı tarafında, daha doğrusu İçmeler ile Aydınlı köyü arasındaki yolun sağ tarafı diye biliyordum, yanlışmı?
Yoksa ben herşeyi yanlış mı anladım?
Ne yazık ki, herşeyi tamamen yanlış anladınız, Tavşantepe, tam olarak Pendik köprüsünün doğusunda kalan henüz Kaynarca mahallesine gelmeden ki tepedir, tepede kocaman bir alan mezarlık ve park var, haritalardan incelerseniz hemen farkedersiniz, yani Tuzla ile hiç ilgisi yok.
bu bölgede aslında iyi işleyen bir kuzey güney taşımacılık mantığı var zaten
Benim ümidim de tamamen bu yönde,

Mesela İETT 21U Hattını, şimdiki güzergahı gibi işletecek ama Uğur Mumcu'dan E-5 e indiğinde hat Soğanlık istasyonunda geri dönecek, sefer süresi kısaldığı için, çok sık sefer yapma imkanı doğacak.

130 Kartal'a kadar gelecek ve hiç beklemeden geri dönecek, tabi daha ileride Kaynarca'ya kadar gelip geri dönecek.

16K Kurtköy tarafından gelecek Pendik köprüsünde yolcuları metroya aktarıp aynen geri dönecek.

Şu an Kadıköy'e sefer düzenlenmeyen mahallelerden de en yakın metro istasyonuna seferler başlatılacak.

Sonuç olarak anadolu yakasının merkezi kabul edebileceğimiz Kadıköy'e özellikle güney bandından herkes ya metro ya da İETT+metro ile ulaşacak, eğer bu sağlanırsa çok ciddi bir araç trafikten çekilecektir. Bu mantığın aynısını en güney bölgede marmaray için de uygulamalıyız.

Belediye inşa ettiği metronun müşterisini de kendisi oluşturmalı, yani İETT, ÖHO ve minibüs hatları öyle noktalar arasında çalıştırılmalı ki, bütün kapılar metroya çıkmalı, böylelikle 1.000.000 yolcu saysı evrak üzerinde kalmasın, tabi benim dediklerimi yaparken, ilk aktarmayı ücretsiz yapmayı unutmamalılar...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Ağu Prş, 2009 07:45

Esat, o park alanları düşünülecek mi sence? bence – P&R olarak yüksek kapasiteli – hayır.

10 dakika bir metro istasyonuna yürümek için biraz fazla, diyorum ya, banliyö sistemi gibi. Metro aslinda biraz daha "ortadan"veya "içinden" gitmeli, ama neyse, hiç yoktan iyi tabiîki.

O bahsi geçen otobüs hatları hepsi Kadıköy'den geri çekilse mantıklı olur. Ama! Kadıköy'den diyelim Sahrayıcedit'e gitmek isteyen de tüm bu karışık otobüs hatlarına binmek zorunda. Bence, hem şu onlarca hattı kesmek lâzım (Kadıköy'den), hem yerine de bir iki üç hattı çok sık işletmeli, yani o Kadıköy'den ta Sahrayıcedit'e kadar (Yüzbeşevler'i şimdi sınır olarak görüyorum) olan kısımda da trafik olsun. Tabiîki Kadıköy M'den Yenisahra M'ye kadar da binmek var (oralarda 8E mi 8A mı, bir otobüs arasokaklardan işliyordu galiba). Ama Atatürk Caddesi gibi yerlerden geçmek için (işte) metro eksikliği var.

Ben yine de, madem o kadar iş yapılıyor, neden bunun en az Üsküdar'a kadar plânlanmadığını anlayamıyorum. Alttan, Harem üzerinden olsa, ortadan, Salacak üzerinden de olsa ... ikisi de büyük avantaj olurdu, çünkü oradan da hem metro hem Marmaray işleyecek. Ve kuzeye de dağıtım olacaktı. Yani Üsküdar-Kadıköy çok tipik bir İstanbul aksı, kaç tane otobüs işliyor, sırf direk hat olarak 12, 12A ve 12H aklıma geliyor.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ağu Prş, 2009 11:40

10 dk. normal bir insan için iyi bir süre bence, ama yaşlısı, çocuklusu bebeklisi, hastası dersen zaten o yürüme süresi otomatik olarak iki katına çıkar :) işte o zaman bir sorun ortaya çıkıyor, algı ile alakalı yani adam aynı metreyi yürümesine rağmen süre uzun olduğu için çok uzak olduğunu düşünüyor.

Bir iki örnek, Şehremin' de otururken metroya (M1 Emniyet) 15. dk dan daha uzun sürüyordu yürümem, ve hızlı bir yürüyücü olmama rağmen ama bu yolu yürüyordum, bu yolu yürümeyeyim, tramvay ile Aksaray' dan aktarma yapayım diye düşünmemin bana hiçbir getirisi olmuyordu, yani ben hiç ücret ödemediğim için aslında bineyim ne olacak ama süre olarak bir getirisi olmadığı için yürümeyi tercih ediyordum, çünkü zaten Millet caddesine çıkmak nerede ise yolun yarısıydı, ve o bölgedeki pek çok kişi bunu yapıyor ama bu çoğunluğun yapma sebebi aktarma, yani tramvay ile Aksaray' a gidip tekrar aksi istikamete gidecek olmak kafada bir kere ters geliyor, ikincisi akbiliniz yoksa zaten tekrar ücret ödüyorsunuz.

İkinci örnek, Esenler' de otururken metroya (M1 Esenler) maks. 10 dk. da yürüyordum, ve kesinlikle yürünebilir bir mesafe çünkü düz bir yoldan gidiyordum ama bu yolu şu anki metronun Bağcılar güzergahı kısmında yani dere yatağına doğru oturanlar çok dik bir yokuş çıkarak almak zorundalar, nerede ise aynı yürüme mesafesi, ama aynı semtte oturan iki insan biri 10 dk. dan memnun diğeri değil çünkü şartları uygun değil.

Üçüncü örnek, Bağcılar Tabya' da otururken metroya (M1 Esenler) minibüs ile yol açıksa 10 dk. dan çok daha erken varıyordum ama ortalama ona da 10 dk diyebiliriz, ve gidebileceğiniz en yakın metro istasyonu orası, ve gidebileceğiniz en sık toplu ulaşım aracı da minibüs :) yeni yapılan hattın istasyonuna ise (M3 Üçyüzlü veya M3 Bağcılar) benim oturduğum yerden yaklaşık 10 dk. da yürünüyordu, eğer hala orada oturuyor olsam minibüs ile 5 dk. da bile Esenlere gidecek olsam yine de 10 dk. yürümeyi tercih ederim ve eminimki sabah akşam o pik trafik ve minibüs yolcu yoğunluğunda pek çok kişi bunu tercih eder.

Bu örneklerde aslında şunu anlatmak istiyorum, 10 dk. yürüme mesafesi bence iyi ama, yine de metro istasyonlarına pek çok noktadan adam akıllı ulaşım sistemleri ile yolcunun taşınması da sağlanmalı, bu durumda yürümeyi göze alamayan ya da yürüyemeyen, ya da daha hızlı gitmek isteyenler bu sistemler ile metro istasyonlarına daha hızlı erişebilir. (Otobüs, metrobüs, tramvay gibi)

Şu an oturduğum yerden örnek vermeyeceğim malum buralar toplu taşıma fakiri.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 06 Ağu Prş, 2009 12:04

10 dk süre tabiki, göreli bir kavram. Ama ben ortalama olarak yürünebilcek bir süre diye düşünüyorum, ayrıca bu hattın istasyonlarına ulaşılacak yerlerde ne çok fazla dik rampalar var ne de çamurlu yollar, zaten yürümeyenler için otobüs ve minibüs gibi seçenekler var.

Metroya bağlantı için de farklı sistemler tabiki olabilir ama, şöyle düşündüğümüz vakit İstanbul'da ana güzergahlarda bile henüz bir sistem kurulamamış durumda, ayrıca çoğu nokta için bu hatta otobüsle ulaşmak eziyet durumunda da değil.

Tüm bu sebebplerle 10 dk yürüme mesafesinin, makul olduğunu düşünüyorum.

Kendimden örnek vereyim Yakacık istasyonunun yapılacağı noktaya 500 m mesafede bir mülkümüz var, buradan istasyona inmek gayet hızlı olacak ama istasyondan mülke gidiş biraz yorucu olacak, ama aynı yolu otobüsle gitmeye değer bulan biri çıkacağını zannetmiyorum, çünkü 5 dk otobüs beklemeyi bile göze alsanız, kendi kendinize yürüsem varmıştım be dersiniz. Tabi çocuklu aileler olsun veya rahatsızlığı olanlar yaşlılar mecburen bir şekilde aktarma yapabilirler. Ama bu istasyonların yerlerinin kötü olmasından kaynaklanmıyor, çünkü istasyon nerede olursa olsun oaray 10 dk yürüme mesafesinde mutlaka birileri olacak.

Bu hattı besleme anlamında düşünülen projelerde var ama, belediyemiz şu an omurga hatları bitirme derdinde, Otogar-Bağcılar, Bağcılar-Başakşehir ve Kadıköy-Kaynarca bittiğinde bile sırada bekleyen 4 hattımız olacak, ancak bu 7 hattın tamamen hizmete girmesinden sonra tali hatlar düşünülebilir ki bence bu düşünme süremiz 10 yıldan az değil.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Ağu Prş, 2009 12:55

Eh, bugünün konumum öyle ki, 700 metre ilerde tren istasyonu var, yaklaşık 8 dakikada yürüyorum, ama yürümekten başka çarem de yok.

Berlin'de oturduğum yere iki metro istasyonu yakındı. Komik olan, aralarında biraz daha yakın olan bir üçüncüsü de vardı, ama "yolun üzerinde" olmadığından, hayatımda ilgilendirmedi (Konstanzer Straße). Banliyö tren istasyonu (Halensee) o an servis dışıydı, o yüzden saymaz, halbuki neredeyse kapımın önünde. Ama ... daha uzak istasyona (Fehrbelliner Platz), kapımın önünden 4, 4E veya 74'e binebiliyordum (o zamanın hat isimleri). Altı, yedi dakikalık bekleme, beş dakika yol. Yayan en az yirmi, yirmibeş dakika. Ötekisine sırf yayan on onbeş dakika. Ama yine biz böyyükşehürlü üç dakika yürürdük, Kurfürstendamm'a varırdık, orada ohoo, her onlarca saniye/dakika başı bir otobüs ... 10, 19, 10E, 29, 29E, 69 ... hop bin, iki durak, al sana metro Adenauer Platz. Fark bu. Biri büyükşehir, biri ... neredeyse kırsal bölge, kendisine metropol lâkabı da yakıştırmaya çalışıyorsa. Gel şimdi de İstanbul'u mukaise et! Koskoca şehir, ama tarla bölgesi gibi uzun ve uzak mesafeler.

Şimdi de hemen 700 metreyi pis 34º'de yürümek zorunda kalmakla ...

B. Alabay

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 06 Ağu Prş, 2009 18:43

Hattın etaplar halinde açılmaması fikrinin daha ağır basması sebebiyle, ben ufaktan istasyonları baz alarak değişebilecek hatları yeni kurulabilecek hatları sıralamaya çalışacağım. Pendik uzatmasının daha sonra olacağını da bildiğimize göre Kadıköy-Kartal metrosu hizmete girdiğinde şu an ki hatlarımızda neler olabilir şöyle bir bakalım.

Kartal Aktarma Merkezi:

130 : Tuzla-Kartal Metro
130A : Tuzla-Kartal Metro
16C : Hilal Konutları-Kartal Metro
16K : Sultanbeyli-Kartal Metro
E-10 : Sabiha Gökçen-Kartal Metro(E-5'i kullanan seferleri)
E-7 : Tuzla-Kartal Metro
21K : Kurfalı-Kartal Metro
16S : Sabiha Gökçen-Kartal Metro
21U : Uğur Mumcu-Soğanlık Metro

Kurulması gereken hatlar:

Mimar Sinan-Şifa Mahallesi-Kartal Metro
Akfırat-Orhanlı-Aydınlı-İçmeler-Kartal Metro
Ahmet Yesevi-Orhangazi-Güzelyalı-Kartal Metro
Kavakpınar-Çamçeşme-Fevzi Çakmak-Kartal Metro
Kaynarca-Kartal Metro
Pendik-Kartal Metro(ring)
Kartal-Kartal Metro(ring)

Gülsuyu Aktarma Merkezi:

16Y : Yeşilbağlar-Gülsuyu Metro
21G : Gülensu-Gülsuyu Metro
21C : Esenkent-Gülsuyu Metro

Huzurevi Aktarma Merkezi:

19Z : Zümrütevler-Huzurevi Metro

Maltepe Aktarma Merkezi:

Kurulması Gereken Hat:

Maltepe-Maltepe Metro (ring)

Küçükyalı Aktarma Merkezi:

19B : Başıbüyük-Küçükyalı Metro

Kozyatağı Aktarma Merkezi:

319 : Kayışdağı-Kozyatağı Metro
21B : K.Bakkalköy-Kozyatağı Metro
19 : Ferhatpaşa-Kozyatağı Metro
19C : Ferhatpaşa-Kozyatağı Metro
14S : Sultanbeyli-Kozyatağı Metro
14A : Alemdağ-Kozyatağı Metro
19E : Yenidoğan-Kozyatağı Metro
19T : Türkiş Blokları-Kozyatağı Metro

Uzunçayır Aktarma Merkezi:

14BK : Birlik Mah-Uzunçayır Metro
20E : Esatpaşa-Uzunçayır Metro
20Ü : Ümraniye-Uzunçayır Metro
3A-3B: Ünalan-Uzunçayır Metro

İstasyonların vaziyet planlarını incelediğimde, yalnızca Uzunçayır ve Kozyatağı'nda İETT peronları planlandığını gördüm. Kartal istasyonunda görünmemesine rağmen baş istasyon olması sebebiyle mecburen planlayacaklar. Küçükyalı'da ise genişçe bir alan ileride planlanacak şeklinde gösteriliyor, yani burada da bir merkez kurulabilir.

Geriye kalan Gülsuyu, Huzurevi ve Maltepe aktarma merkezleri, Maltepe'deki zaten benim önerim ama diğerlerinde halihazırda çalışan hatlar var, 16Y hattının Kartal'da sonlandırılması çok sorun teşkil etmez, 19Z, 21C ve 21G hatlarının E-5 den Küçükyalı'ya kadar devam ettirilmesi ihtimali olabilir ama bir ihtimal daha var, bu bölgeden İETT çekilir ve minibüs hattı kurarlar ki zaten onlarda halihazırda var.

Sadece E-5 güzergahını kullanan hatları safdışı bırakdığımızda, bu hatlardan karşılıkla 15 dakikada bir sefer bile olsa saatte 250 otobüsün ortadan kaybolacağı anlamına gelir, tabi Kadıköy'e daha yakın semtlerden daha sık sefer olduğunu da düşünürsek en kötü ihtimalle saatte 300 otobüs azalarak trafik rahatlayacak, aynı semtlerden otobüslerin dışında birebir minibüs hatları da var ve bunlarda kısaltılacak.

Benim burada düşündüğüm bir sistem daha var, E-5'i kullamadan Kadıköy'e ulaşan hatlar, genelde Sahrayı-Cedit veya Göztepe güzergahından minibüs yoluna iniyor ve oradan Ziverbey yoluyla Kadıköy'e ulaşıyor.Eğer belediye akıl ederde, Uzunçayır'dan kalkan ve Göztepe'den minibüs yoluna dönen hat açar ve bu bölgeyi kullanan hatlarında son durağı olarak Uzunçayır'ı belirlerse. Aynı şekilde Kozyatağı kalkışlı Sahrayıceditten minibüs yoluna katılan da bir hat açıp, burayı kullanan hatlarında son durağını da Kozyatağı yaparsa, Kadıköy'den kalkan otobüs hattı sayısı 10 adedi geçmez ve meydan gerçekten meydan olur.

Benim önerdiğim sistemlerin tümünde olmazsa olmaz tek kural var, akbil ile 1.aktarma ücretsiz olmalı, eğer olmazsa çoğu hattın kesilmemesi için kulisler ortaya çıkacaktır ve mutlaka bazı tavizlerde verilecektir.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön