ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Sal, 2009 19:15

Bu hat için inşaa edilen yeni Esenler istasyonu ile ilgili olarak İstanbul Ulaşım A.Ş. ye yapmış olduğum Bilgi Edinme Başvurusu na verilen cevap ama önce sorumu da yayınlayayım bakalım hangisi daha anlaşılır.
S: Otogar-Bağcılar hattı inşaatı içerisinde yapımı devam eden Esenler istasyonu bina yapısı nasıl olacaktır, erişim nasıl sağlanacaktır. M1 hattı istasyonları ile benzeşmesi olacakmıdır (Yapı tipi olarak Emniyet-Ulubatlı, Bayrampaşa-Sağmalcılar, Kartaltepe, yada Davutpaşa-Merter istasyon bina gruplarından biri ile erişim benzerliği gösterecekmidir?

Otogar Esenler arasında yıkılan viyadük yeniden inşaa edilecekmidir, mevcutta bu istasyona gelen tek hat bulunmaktadır ve görünürde ikinci bir yolun gelebileceği nokta yıkılan viyadüğün konumu olarak görülmektedir.
C: Esenler istasyonu yeni binası, genel istasyon binaları benzerlikleri dışında, andığınız diğer istasyon binaları ile bire bir benzerlik göstermemektedir.Fakat 2 adet peronu,bilet ve turnike mahalli, peronlara erişim pasajlarını kapsmaktadır. Binaya erişim halen mevcut istasyon binasından başlayacak yükseltilmiş yol ile sağlanacaktır. Yıkılan viyadük yerine yenisinin inşâ edileceği bilgisi şifahî olarak belirtilmekle beraber elde mevcut bir proje yoktur.Bu konuda yapımcı firma ile temasa geçilebilir.
Sonuç olarak istasyon tipinin kendine özel olduğunu anlıyoruz ki bunu zaten ben geçen ay görmüştüm :) ama uçmayı iyi bildiğim için bir de soru olarak sorayım dedim, malum verilen cevapların biz gerizekalılar için yeterli seviyede olduğu düşünülmüş, teknik kapasitesi olmayan sıradan vatandaşlar için ibaresi geçmiş, neyse ya :) ben onların tekniğinide bilirim.

İstasyonda iki peron yapısı var, 2. yol olarak tabir edebileceğimiz Bağcılar yönü peronunun yüzü 1.yol yani Otogar yönü peronunun sırtına bakacak şekilde inşaa ediliyor, yani iki perondaki yolcular birbirini görmeyecek şekilde, bu iki perona erişim için cevapta da belirtildiği üzere mevcut istasyonun oradan bir yükseltilmiş yol yapılarak depo yolu üzerinden geçiş verilecek ama bayağı bir yüksek olacak sanırım çünkü yeni yapılan yollarından üzerinden geçmesi gerekecek yolcuların bu kısmı tam canlandıramadım çünkü.

Diğer taraftan viyadük ile ilgili konuda yükleniciye sorulması önerilmiş ki zaten doğru olan da budur, hatta cevabın içindeki tek doğru bu galiba.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Sal, 2009 19:30

Mehmet Kasım yazdı:Taksim Metrosundaki tanıtım ekranlarında geçen vir film var. Orada yakında açılacak hatları numaraları ile birlikte yazıyorlar.

Bu hatta "M1" demişler.

Bizi ters köşe yaptılar. Biz M3 diyorduk ama İBB farklı düşünüyor. Numara sistemini revize etmek lazım?

Esat başlık nerede ????


M1 Yenikapı-Aksaray-Havaalanı ve Yenikapı-Kirazlı
Mehmet bahsettiğin video bu sanırım, bu çalışma İstanbul Ulaşım A.Ş. tarafından bu açılış için yapılmış, Otogar-Bağcılar a M1 denmesinin sebebini numaralandırma başlığında kısaca anlatırım orada tartışırız :)

http://www.youtube.com/watch?v=twzWMgdgBP4

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Şub Çrş, 2009 09:55

Şu Esenler İstasyonunu google earth' te tepeden bir çizermisin. Peron ve ray hattını.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Şub Çrş, 2009 12:33

Mehmet Kasım yazdı:Şu Esenler İstasyonunu google earth' te tepeden bir çizermisin. Peron ve ray hattını.
Daha önce çizdiğimden çok farklı değil yolların yeri belli zaten bunda bir değişme söz konusu olmaz, ama yinede viyadük için inşaat firmasına da yazacağım, istasyonun peronlarının konumu biraz farklı geldi bana bugün bir ara çiziktiririm bir şeyler.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Şub Sal, 2009 22:16

Bugün gördüklerime göre Esenler İstasyonu'nda ray döşeme yapıldığını gördüm. Yanlış görmediysem. Daha önceden beton kaplı bir alandı. Şimdi raylar vardı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ARADIĞIMIZ BAZI ŞEYLERİN CEVABI BU LİNKTE

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Şub Çrş, 2009 12:20

http://www.emay.com/asp/referans2_tr.asp

İşin Adı:İstanbul Otogar-Bağcılar-Olimpiyat Köyü-Başak Konutları 4 Raylı Toplu Taşıma Sistemi İnşaatı, Elektromekanik İşler Yapımı ve Araç Temini İşi, Danışmanlık ve Kontrolluk Hizmetleri
Yeri: İstanbul
İşin Sahibi:İETT
Muteahhit: Gülermak- Doğuş Adi Ortaklığı
Sözleşme Yılı:2008
Tanımı: 3 Ayrı hat olmak üzere toplam 16 istasyondan oluşan metro sisteminin yapım müşavirliği, elektromekanik işler yapımı ve araç temini işi

Hat 1: Otogar-Bağcılar(Kirazlı 1)
Hat 2: Bağcılar(Kirazlı 1)-İkitelli(Başak Konutları 4)
Hat 3: İkitelli Güney Sanayi-Olimpiyat Parkı

Hat 1 LRTS olup, Hat 2 ve Hat 3 ise Metro şeklinde tasarlanmıştır.

Toplam Hat Uzunluğu: 21.619,47 m.
Toplam İstasyon Uzunluğu: 2.600 m.
Toplam Aç-Kapa Tünel Uzunluğu: 2.862,14 m.
Toplam İstinatlı Yarma Uzunluğu: 418,71 m.
Toplam Delme Tünel Uzunluğu : 12.740,73 m.
Toplam NATM Tünel Uzunluğu: 1.817,97 m.
Toplam Hemzemin Uzunluğu: 180,50 m.
Toplam Viyadük Uzunluğu: 999,42 m.
(otogar –bağcılar(kirazlı1) hattında otogar viyadük bağlantısı tek hat olmakla birlikte diğer tüm hatlar çift hattır.)


HAT 1: OTOGAR-KİRAZLI LRT

İstasyon uzunluğu: 621 m.x 2 = 1242 m.
Hemzemin uzunluğu: 180 m. X 2 = 360 m. (Esenler Yeni İstasyon'dan tünele girişdeki istinatlı yarma alanına kadar sanırım)
Viyadük uzunluğu: 533 m. (Otogar)
Aç-Kapa Tünel Uzunluğu: 332 m. X 2 = 664 m. (Çinçin ve Kirazlı)
Delme Tünel uzunluğu: 3882 m. x 2 = 7764 m.
İstinatlı Yarma uzunluğu: 260 m. X 2 = 520 m.



HAT 2:
KİRAZLI-BAŞAKŞEHİR METRO

İstasyon uzunluğu: 1620 m. X 2 = 3240 m.
Aç-Kapa Tünel Uzunluğu: 1038 m. X 2 = 2076 m.
Delme Tünel uzunluğu: 8882 m .x 2 = 17764 m. (TBM'lerin kazdığı yerler)

HAT 3: İKİTELLİ SANAYİ-OLİMPİYATKÖY METRO

İstasyon uzunluğu: 360 m. X 2 = 720 m.
Viyadük uzunluğu: 516 m .x 2 = 1032 m. (Olimpiyat'a giderken vadiyi geçme viyadüğü-Ayazma denilen yer)

NATM Tünel uzunluğu: 1723 m. X 2 = 3446 m. (Bu kısımda TBM yok)
Aç-Kapa Tünel Uzunluğu: 1392 m. X 2 = 2784 m.
İstinatlı Yarma uzunluğu: 109 m. X 2 = 218 m.

Yapım işinin maliyeti: 908.000.000 $

En Uzun İstasyon Olan (750 M) Güney Sanayi İstasyonu:

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Şub Sal, 2009 22:13

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17091

İBB Başkanı Topbaş bugün Esenler ve Bağcılar'a gitmiş. Seçim için gittiği yere metro ile ilgili herhangi bir şey söylememesi ilginç. Demek ki daha çok iş var. Açılışa yakın bir zaman olsaydı mutlaka söylerdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Sal, 2009 22:23

Yok lafını etmiş canım Ulaşımın "U" sunu bilmeyenler diye :) evet haklısın orada seçimden önce açabilecek bir şey olmadığını için sözünü etmemiş olabilir. Yaz sonunu bulur herhalde bu bölgedeki çalışma.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Şub Çrş, 2009 00:12

29 Ekim'de açılacak denilen bir projenin düştüğü hallere bakarmısın. 4 ay geçmiş ama bir şey diyememek çok kötü. İçeride ne dönüyor anlamadım. Kirazlı'da daha çok iş var. Araç geldi mi?

2009'da açılacak mı emşn değilim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Çrş, 2009 01:03

Mehmet hatırlarsan, bu konuları tartıştığımız günlerde evet inşaat iyi ilerliyor ama iyi ilerleyen sadece tünel kazısı diye belirtmiştim ve sen bu hattın Çinçin de atlattığı badireyi iyi biliyorsun.

Hadi o işi çok geciktirmedi diyelim ama daha tünelleri bitmemiş bir hattın, elektromekaniğine geçemezsin, istasyon ince işlerini yapamazsın, bak o kadar söyledim yok şöyle olacak, böyle olacak denildi. Birilerinin sallamaları maalesef insanları yanlış yönlendirdi, hani ne oldu Şişhane? Kaç sefer yazdım ve söyledim açamazlar! Açarlar ama ancak bu şekilde açarlar. Dolayısı ile yarım yamalak işler yapmanın bir anlamı yok ki, seçim var diye her şeyi Mart' tan önce açalım, iyi açalım o zaman Kadıköy' den Ayrılıkçeşme' ye kadar da açalım :) Sen beni anlıyorsun muhakkak, İETT bir tarih attı o zaman ortaya 2008 sonunda açıcaz falan filan, birileri de sağda solda bilip bilmeden konuşup milletin aklına soktu.

Sen hattı yakından takip ediyorsun, en azından şantiyeleri görüyorsun bak Kirazlı' da daha çok iş var diyorsun, Bağcılar istasyonu başka bahara kaldı, o meydan yapılmadan istasyon yapılamayacak, demek ki ne yapmak lazımmış, önce bir dereye bakmak lazım mış, paça boyumu diz boyumu diye.

Araç derken TBM mi kast ediyorsun, yoksa trenlerimi? Trenlerden bir tanesini getirip Taksim meydanına koymuşlardı, ben bu araçlar ile ilgili bilgi edinme istedim ama kimseden cevap çıkmadı, teslim alınmaya başladı sanırım ama en son aldığım bir bilgide henüz İstanbul Ulaşım' ın deposuna girmemişti, bilmiyorum bir ara yine sormak lazım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Şub Çrş, 2009 19:19

Trenleri kastediyorum Taksim Meydanında serilenen araçlar Kirazlı-Başakşehir Hattında kullanılacak olan araçlar. Burası LRT uzatması biliyorsun. Kirazlı'da ayrı katlarda istasyonlar. Yani aynı araçlar bu 2 hatta kullanılmaz. Bence Otogar-Esenlr arasında mekik çalışan araçlar ve Havaalanı Hattından araçlar alınarak meşhur Dalan araçları kullanılacak.

Geçenlere tv'de Kadir Topbaş bu sene sonunda (2009) açılacağını söylemişti. O zaman 2010 ortasında açılır demektir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Çrş, 2009 20:30

Ha evet haklısın, kafam çok karışık ya doğru söylüyorsun o araçlar Başakşehir-Bakırköy hattı için. Bu hat için alınan araçlar ile ilgili bir iki kelam ettim ama sizlerden hiç ses çıkmadı bende konuyu irdelemedim bu konuda çok büyük sorunlar var aslında.

Otogar-Kirazlı hattı için İETT Rottem firmasından LRV34 kodlu bu araçları satın aldı ama ne alım, araçlar evlere şenlik. Kötü mü? Yoo ne kadar kötü olabilir ki ama hatta uygun değil, evet aynen öyle oldu alınan araçlar hatta uymadı, tabi bunların depozitosu yok, yani geri verelim yenisini alalım yapılamayacağı için araçlar T4 hattına kaydırıldı ki bence bu çok daha vahim bir durumdu, frenlemesi tramvay hattı için yetersiz, sinyalizasyon ile uyumu olmayan, en basitinden bir kumlama tertibatı bile sonradan eklenen bu araçlar tramvay hattına verildi.

Yani sonuç daha öncede dile getirdiğimiz gibi, Rottem ler T4' e gidecekler, oradan ABB ler tekrar Esenler' e çekilecek ve M3 (Yenikapı)Otogar-Kirazlı hattında kullanılacaklar.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön