Linkte Kartal'dan sonra S.G. Havaalanı'na devam edeceği yazıyor.

YOLCULUK KAPASİTESİ : 70.000 Yolcu/Yön/Saat
UZUNLUK : 21,7 Km
İSTASYON SAYISI : 16 Adet
VAGON SAYISI : 144 Adet
NİHAİ DURUMU : Tünel İnşaatının 2998 m si tamam
Bütün özet burada aslında, hep diyorum japon olsak intihar edecek yönetici bulamazdık çünkü geriye kimse kalmamış olurdu zatenİşe Başlama Tarihi : 11.02.2005
2007 Ağustos sonu itibarı ile
yapılan iş miktarı : 57.317.232 $+KDV
Sözleşmeye Göre İşin Süresi : 24 ay
Son Süre Uzatımına Göre
İş bitim Tarihi : 28.Nisan 2010
Ben hala Başkan' ın yanlış bilgilendirildiği ya da yönlendirildiğine inanıyorum kendi ağzı ile bu hat aç kapa olarak yapılacaktı, hafif metro kapasitesinde idi bunu metro yaptık diyor, doğrudur kapasite arttırımı yapıldı yani istasyonlar buna göre tasarlandı ama bu aç kapa ile yapılamayacak bir şey değil di ki??? Yani TBM kazınca metro oluyor aç kapa yapınca LRT yer üstünde gidince tramvay mı oluyor? Lütfen doğru düzgün bilgi verin artık, projeyi revize edip çok kolaylıkla aç kapa sistem ile yine saatte 80 bin kişi taşınabilirdi ama yok illa etiket olacak bizde.İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Kanal D Haber’in yerin 42 metre altında çalışmaları hızla süren Kadıköy-Kartal Metrosu’nda gerçekleştirdiği canlı yayında ulaşım yatırımlarını anlattı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak yatırımlarının yüzde 60’ını ulaşıma ayırdıklarını belirten Başkan Kadir Topbaş, karayolu, raylı sistem ve denizde çok önemli yatırımlara imza attıklarını söyledi.
Kadıköy Kartal Metrosu’nun tünel çalışmasında yerin 42 metre altında dev TBM makinesinin (köstebek) 7 gün 24 saat durmaksızın çalıştığına dikkat çeken Başkan Topbaş, “Bu metro çalışması 30 ay sonra tamamlanacak ve Kadıköy-Kartal arası 2010 yılı sonunda itibaren 29 dakikaya inecek. Bu hattı 5 kilometre daha ileri götürerek Pendik’e kadar bağlayacağız. Marmaray ve Kadıköy-Kartal Metrosu devreye girdiğinde Halkalı Gebze arası ise 105 dakikaya inecek” diye konuştu.
Metro Üsküdar-Ümraniye Hattı ve Marmaray ile entegreli…
Şu anda bu Kadıköy-Kartal Metro tünellerinde bin kişinin çalıştığını ve kazı çalışmasını hızlandırmak için 6 adet TBM makinesini birden devreye alarak projeye hız kazandırdıklarını ifade eden Kadir Topbaş, şöyle konuştu; “Bu iş ilk olarak aç-kapa sistemiyle yapılan hafif metroydu. Yolcu kapasitesini dikkate alarak projeyi metroya dönüştürdük. Yeni ihaleyle 6 adet TBM makinesi ile bin kişiyi daha birden devreye alarak kaybettiğimiz zamanı telafi ediyoruz. Daha önceki projede yolcu taşıma kapasitesi saatte tek yönde 35 binken, bu rakamı projeyi metroya dönüştürerek 80 bine çıkardık. Kadıköy-Kartal Metrosu’nu Marmaray ile İbrahimağa İstasyonu’ndan, ihaleye çıktığımız Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Tepeüstü-Çekmeköy-Taşdelen Metrosu’yla ise Üsküdar’dan entegre hale getiriyoruz. Çalışmasını Hükümetimizin yürüttüğü Marmaray 2011 gibi devreye girebilecek. Arkeolojik kazılar nedeniyle projede bazı sıkıntılar yaşandı.”
“Bu nüfus hareketliliğini entegre edilmiş karayolu, raylı sistem ve deniz yolu toplu taşımayla çözmek için projelerimizi hızla sürdürüyoruz. Şu anda 66 kilometrelik mevcut raylı sistemimiz var. 5 ayrı hatta 64 kilometrelik metro inşaatımız büyük bir hızla sürüyor. Toplam 44 kilometrelik ihale aşamasında olan hatlarımız var. Ayrıca 20 ayrı hatta toplam 212 kilometrelik etüt çalışması da tamamlandı. İhale aşamasındaki ikinci hat olan Bakırköy-Avcılar Beylikdüzü Hafif Metrosu 25 kilometre uzunluğunda olacak ve saatte tek yönde 45 bin yolcu taşıyacak. Hedefimiz 2012’de raylı sistemlerin ana omurgası tamamlanmış ve trafiği rahatlamış bir İstanbul. 2023’e varıldığı zaman ise 538 kilometrelik raylı sistem hattıyla donanmış, Silivri’den çıkan bir insanın Sarıyer’e ve Beykoz’a metroyla gidebileceği bir İstanbul’u oluşturacağız. Bu hayal için yerin altında binlerce arkadaşımız durmadan çalışıyor.”
Öte yandan İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi bugünkü oturumunda, Ulaşım Daire Başkanlığı’nın “Kadıköy-Kartal Metrosu İkmal İnşaatı ve Elektro-Mekanik Sistemler Temin, montaj ve İşletmeye Alma İşleri” için 751 milyon 256 bin euro tutarında kredi kullanmasına onay verdi.