ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Tem Pzr, 2011 11:19

Yarın ya da bir sonraki gün montajı yapılacak ray uzunluğu 10 km'nin altına iniyor, son düzlük diyebiliriz.

Katener işi de hemen hemen onu takip ediyor değil mi Esat? Başbakan Kozyatağı-Soğanlık kullandığına göre böyle bir mantıki çıkarım yapıyorum ben. Katener de muhtemelen son 15 km'de dir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Tem Pzr, 2011 11:33

Ray ile katener arasında fark bayağı düşmüştü şimdi geriye dönük mesajıma bakmadım ama 5 km civarında bir fark vardı arada, bu hesapla ile bahsettiğin gibi maksimum 5 km gibi bir fark olsa gerek. Fakat katener ile ilgili şöyle bir detay var, ray montajı bittiği anda çok hızlı bir şekilde o aradaki fark kapatılabiliyor, yani diyeyim 1 haftalık iş olarak düşünün. Katenerin tavan montajından ziyade bunun enerjilendirilmesi, trafoların düzgün çalışması yani besleme ve araç testlerindeki geri besleme sorunlarının çözülmesi, falan filan yani onunda ciddi bir test aşaması var diyebiliriz.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Tem Pzr, 2011 12:26

Dün gece görebildiğim kadarıyla kalan ray 9172 gibi bir şeydi, hızlı geçtiğimden tam emin değilim ama Dokuzbin yüz kısmından eminim...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Tem Sal, 2011 17:36

bugün son 9 km diyebiliriz.

bu durumda ray montajı nerededir? ünalan-acıbadem arasında mı?

acıbadem-ayrılıkçeşme arasına varmışmıdır?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 23 Tem Cmt, 2011 11:30

Dün mavi bir set daha indirilmişti rıhtıma ...Gemi de hala vinçleri çalışır durumda duruyordu

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Tem Pzt, 2011 22:29

Huzurevi İstasyonundan görüntüler...

Bu fotoğrafta görünen kısım ana yapının olduğu kısım, bir tane giriş-çıkış yeri ve asansör yeri var, zaten hat üzerindeki muhtemelen en küçük kapasiteli istasyon bu...
Resim

Bu kısım bacaların vs.. olduğu kısım, 70 Evler Köprülü Kavşağının bir dönüşünün iç kısmına yerleştirildiler...
Resim

Güney tarafta da bir tane giriş çıkış yeri var, kot farkından dolayı düz giriş yolun karşı tarafındaki -2. kata falan denk geliyor muhtemelen...
Resim

Yaya tünelinin daha yakın çekimi...
Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Tem Pzt, 2011 22:35

Bir de Maltepe var...

Ana yapı bu kısım oluyor, eski fotoğraflarla kıyaslanınca farkı görebilirsiniz, hatta bu kesimin kazısı bittikten sonra E-5'de çatlaklar olmuştu ve tekrar toprak doldurulup sonra tekrar kazılmıştı. Bu istasyonun içinde mini bir konferans bile düzenlendi 1 sene önce falan...
Resim

Bu kesim kavşağın ters tarafında bacaların vs.. olduğu kısım. Kozyatağı'ndan doğudaki ilk çalışma bu fotoğrafın çektiği alanda açılmış olan şaft ile başlamıştı, tesadüfen oradaydım ve çok sevinmiştim.
Resim

Kavşaktan biraz kuzeydeki giriş-çıkış yerlerinden biri...
Resim

Maltepe istasyonunun güney taraftan tek giriş yeri...
Resim

kemalder
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 13 Ara Pzt, 2010 15:15

Süper görüntüler emeğinize sağ

Mesaj gönderen kemalder » 26 Tem Sal, 2011 08:19

Süper görüntüler emeğinize sağlık

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 Tem Sal, 2011 09:28

Resim

Ray montajı da hız kesmiyor, tabelada yaza muhtemelen cuma akşamı güncellenen bilgi. Şu an büyük ihtimalle 8 km'den daha az kaldı...

Ek:Fotoğraf seçilemiyor galiba, kalan 8217...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Tem Çrş, 2011 22:52

Adliye kısmı, köşeleri mavi konteynerin arka kısmında bir giriş yeri daha var, orası da hazır...

Resim

Hastane kısmı...
Resim
Resim

Kuzey tarafta giriş burada olacak, henüz merdiven yok ortada...
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Tem Prş, 2011 00:58

Adliye de tek bir giriş/çıkış dışında diğerleri tamam anladığım kadarı ile, o bölümlerde iş sanki sırf çevre düzenlemeye kalmış gibi. Bir de Huzurevi durağı için hattın en düşük kapasiteli istasyonu olacağını belirtmişsin, peki Anadolu yakasını ve kapasitesini iyi bilen birisi olarak, sence bu hep böylemi kalacak, tabii ki 100 yıl sonrasını sormuyorum :) ama bir 10 ya da 20 yıl sonrada gerçekten bu istasyona için tek giriş yetecek mi? Yoksa o zamana kadar diğer raylı sistemler haydi haydi biteceği ve yük dağılmış olacağı için hala ihtiyaç olmazmı?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Tem Prş, 2011 10:12

Huzurevi'nde 2 giriş var, her biri E-5'in birer tarafında. B istasyon kapasitesi ileride artar mı? Artabilir ama bu devlet politikaları ile ilgili. Konuyu nereye götürüyorsun demeyin, anlatayım.

Bu istasyonun yolcu potansiyeli Maltepe merkeze yakın oturan Bağlarbaşı mahallesi ile kuzey tarafta, kısmen Gülsuyu ve Zümrütevler. Bunun dışında etrafta pek işyerleri ofisler vs.. yok. Sadece AYEDAŞ (Anadolu Yakası Elektrik Dağıtım A.Ş.) merkez binası var. Bu saydığım mahallelerden Gülsuyu ve Zümrütevler ya kaçak ya da tapulu ancak vatandaşın kendi imkanları ile yaptırdığı, imar planlarına uymayan ama uydurulmuş, sokakları dar, etrafın kötü olduğu yerler.

Malum Çevre ve Şehircilik Bakanlığı kuruldu, eğer imar planlarındaki KAKS'ı hakikaten 2 katına çıkarırlarsa işte o zaman bu saydığım mahalleler avrupa yakasındaki en güzel diyebileceğiniz mahallelerden 10 kat daha güzel yerler ve müteahhitlerin birbiriyle savaşa gireceği yerler (bir manzara var diliniz damağınız uçuklar), nüfusun 2-3 katına çıkarılması ile istasyon potansiyeli de o kadar artar.

Bu olur mu, hemen olmaz ama 20 sene sonra kaçınılmaz. Ama o zaman bile en az yolcu taşıyacak 3-4 istasyondan biri olur, çünkü Maltepe istasyonu 800 metre, Gülsuyu istasyonu 1000 metre...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön