ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
Off Topic
Aktarmanın yer aldığı yeni ücret tarifesine göre ise Marmaraya aktarma yapan ve tam İstanbulkart kullanan bir yolcu, 3,50 lira metro ücreti ödedikten sonra Marmaray Aktarması için 3,50 lira daha ücret ödeyerek yolculuğunu Marmaray hattında ne kadar durak gittiği fark etmeksizin 7,00 TL toplam ücretle tamamlayacak.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
Zeytinburnu-Söğütlüçeşme arasında yapılan beş vagonlu işletme, Zeytinburnu-Maltepe arasında hizmet vermeye başlamış: http://marmaray.gov.tr/marmaray-aktarma ... e-artiyor/
Yoğun yolcu talebini karşılamak amacıyla TCDD Taşımacılık Genel Müdürlüğü tarafından çalışma yapıldığını anlatan Turhan, “Bu çalışma kapsamında Zeytinburnu ile Söğütlüçeşme arasında uygulanan iç döngü banliyö trenlerinin güzergahı, 2 Mart Pazartesi günü itibarıyla Maltepe’ye kadar uzatılarak, bu bölgede sefer aralıkları 8 dakikaya düşürülecek.
Böylece Zeytinburnu ile Maltepe arasında işletilecek iç döngü banliyö trenlerinin parkuru, 9 istasyon daha uzamış olacak. Yaklaşık 60 bin vatandaşımız, Söğütlüçeşme’de aktarma yapmadan işine gücüne gidebilecek” diye konuştu.
Turhan, bu düzenlemeyle sadece sefer sıklığının değil, yolcu kapasitesinin de artacağını dile getirerek, “Marmaray’da şu anda günde 450 bin ile 500 bin arasında yolcu taşıyoruz. Marmaray’a entegre olacak diğer metro projelerinin işletmeye alınmasıyla bu rakam, 1 milyonun üzerine çıkacak” ifadelerini kullandı.
İstanbul kent içi ulaşımının ana omurgasını oluşturan Marmaray’a, 5 metro, 1 metrobüs hattından aktarma yapıldığına dikkati çeken Turhan, “Gelecekte Avrupa yakasında 3, Anadolu yakasında 4 olmak üzere toplam 7 metro hattı daha inşası tamamlanarak Marmaray’ a entegre olacak. Bu sayede daha fazla vatandaşımız rahat ve kolay bir şekilde iki kıta arasını 4 dakikada geçecek, Marmaray’ın konforundan faydalanacak” değerlendirmesinde bulundu.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
Asrın projesinin internet sitesi yenilenmiş..
Bu arada, Halkalı'dan son sefer saat 22'de diye eleştiriyorduk ya, sesimizi duyan TCDD yönetimi son sefer saatini 21:56 olarak belirlemiş..
Muhteşem insanlar!

Bu arada, Halkalı'dan son sefer saat 22'de diye eleştiriyorduk ya, sesimizi duyan TCDD yönetimi son sefer saatini 21:56 olarak belirlemiş..
Muhteşem insanlar!

-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
18.482.201.000 TL
8 dakikada 1 sefer yapılabilmesi yeni bir aşamayı mı işaret ediyor? Pendik depo sahasının devreye alındığından dolayı mı Maltepe gündeme geldi. İnşaatı takip ederken böyle bir senaryo hiç duymamıştık. Bakırköy-Bostancı veya Pendik-Ataköy lafları dolaşıyordu. İlginç geldi. Zeytinburnu da, Maltepe de, hızlı trenin durmadığı istasyonlar. Hep ekstra aktarma olacak. Haydarpaşa T3 Yolu bir bitse de herkes rahat etse. Ana hat trenlerinin sayısında da artış olmalı. Tüpü geçemiyorlar bari Haydarpaşa'ya kadar çok tren çalıştırsınlar. 2020 Yatırım Programı'nda ayrılan ödenekler sanırım bu iş için. 66. sayfada detaylar var.
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/ ... 12M1-1.pdf
Komple proje maliyeti 18.482.201.000 TL olarak güncellenmiş. Bu kadar yüksek maliyeti olan bir projenin daha sistemli olması gerekir. kusursuz olması gerekir. Bu maliyet de CR3'ün payı 12.287.615.000 TL'dir. BC1 bölümünün 2 katına denk gelmesi ilginç.
Kümülatif Gerçekleşme: 9.542.311.000
2020 Ödeneği: 1.087.109.000 TL
31 Aralık 2020 Hedefi: 10.629.420.000 TL
2021 ve sonrasına kalan iş: 1.685.195.000 TL
Bitiş Takvimi: 2023
Daha çok iş var.
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/ ... 12M1-1.pdf
Komple proje maliyeti 18.482.201.000 TL olarak güncellenmiş. Bu kadar yüksek maliyeti olan bir projenin daha sistemli olması gerekir. kusursuz olması gerekir. Bu maliyet de CR3'ün payı 12.287.615.000 TL'dir. BC1 bölümünün 2 katına denk gelmesi ilginç.
Kümülatif Gerçekleşme: 9.542.311.000
2020 Ödeneği: 1.087.109.000 TL
31 Aralık 2020 Hedefi: 10.629.420.000 TL
2021 ve sonrasına kalan iş: 1.685.195.000 TL
Bitiş Takvimi: 2023
Daha çok iş var.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
bilgiler güzel ama şu ifadeye gül gül öldümBu kadar yüksek maliyeti olan bir projenin daha sistemli olması gerekir. kusursuz olması gerekir.

-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
Ben de sağdan soldan edindiğim bilgilerle takip etmeye çalıştım ama açıldıktan sonra hiç kullanmadım bile. Kullanasım gelmedi ! Bu kadar sıkı takip ettiğim bir projenin bu durumda olmasına üzüldüm. Keşke böyle olmasaydı. Bazen düşünüyorum da, bu kadar çok işe girmektense, 2 hat yapıp kalsaydı da adam gibi olsaydı. Altını üstüne getirmeselerdi. Tüpe de metroları bağlasalardı. Kadıköy-Kartal ve Yenikapı-Beylikdüzü birleşip yapılsaydı. TCDD hatları da revize edilip Haydarpaşa gül gibi kullanılsaydı. 3 hat işi çok sıkıntılı oldu.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 596
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
Bu hatın bir ucu Kocaeli, işletmenin sitesinde bir haber yok ama Halkalı - Tuzla, Gebze - Çayırova şeklinde iki işletmenin olması gerekmiyor mu?
Üstgeçit bile haber olurken Marmaray hâlâ Halkalı - Gebze mi çalışıyor?
https://www.haberturk.com/kocaeli-haber ... e-bagliyor
Üstgeçit bile haber olurken Marmaray hâlâ Halkalı - Gebze mi çalışıyor?
https://www.haberturk.com/kocaeli-haber ... e-bagliyor
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
Enteresan bir konu bak, gerçekten hiç aklıma gelmezdi mesela! Evet bir şekilde işletme bölünmeli, hatta peron yapıları müsait olsa iki şehir arasında izni olanların gidebileceği bir shuttle sefer yapılabilirdi. Bunu dile getirmek lazım bence deEdil Arda yazdı: ↑07 Nis Sal, 2020 22:41Bu hatın bir ucu Kocaeli, işletmenin sitesinde bir haber yok ama Halkalı - Tuzla, Gebze - Çayırova şeklinde iki işletmenin olması gerekmiyor mu?
Üstgeçit bile haber olurken Marmaray hâlâ Halkalı - Gebze mi çalışıyor?
https://www.haberturk.com/kocaeli-haber ... e-bagliyor
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
Bence, Gebze (Çayırova, Darıca ve Dilovası ile birlikte) İstanbul'un ilçesi olmalı..
Fiilen zaten öyle, İstanbul'un kent izinin devamı niteliğinde..
Dilovası ile Hereke ve Hereke ile Körfez arasında da geniş birer kopukluk var..
Fiilen gerçekleşen durumun resmen de tescil edilmesi ve Gebze'nin İstanbul'un ilçesi kabul edilmesi gerekir..
Fiilen zaten öyle, İstanbul'un kent izinin devamı niteliğinde..
Dilovası ile Hereke ve Hereke ile Körfez arasında da geniş birer kopukluk var..
Fiilen gerçekleşen durumun resmen de tescil edilmesi ve Gebze'nin İstanbul'un ilçesi kabul edilmesi gerekir..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 694
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
Engin abi bu konuyu tartışmak istediğimden değil sadece fikrimi söylemek için yazıyorum. Çok kötü bir hamle olur. Bence hali hazırda Pendik Tuzla ve hatta Kartal; bu yakada Büyükçekmece, Arnavutköy, Çatalca Silivri'nin gibi ilçelerin bile İstanbul Büyükşehir'e bağlılığı soru işareti olmalı. Hizmet Alanını küçültmeliyiz ki kalite standardı artsın. Büyükşehir başkanı seçtiğimiz insan merkezteki imar sorunlarına kentsel dönüşüme daha İstanbul göbeğinde tamamlayamadığımız ulaşım ağına mı baksın 100 - 200 nüfuslu köylere mi? -ki buralara da bakılması şart, bu insanlar da şehirlerimize göç etmek zorunda kalmasın. Zaten şu anda resmi rakamlara göre başında 16 milyon varken artı 1 milyon daha katmak doğru değil. Yurtdışında da böyle bu durum Chicago'da, Paris'te, Sao Paulo'da şehrin sınırları yanlarında yerleşim yeri olsa da bitiyor.
https://www.google.com/maps/place/%C5%9 ... 87.6297982
https://www.google.com/maps/place/Paris ... d2.3522219
https://www.google.com/maps/place/S%C3% ... 46.6333094
https://www.google.com/maps/place/%C5%9 ... 87.6297982
https://www.google.com/maps/place/Paris ... d2.3522219
https://www.google.com/maps/place/S%C3% ... 46.6333094
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
Ben de uğur'a katılıyorum bu konuda, İstanbul idari olarak bölünmeli bile belki de. Bu hali ile siyasetten bağımsız söylüyorum yönetilebilir değil. İstanbul daha merkeze çekilerek, Uğur un belirttiği gibi kenardaki ilçeler nüfusu kurtarıyor ise küçük illere dönüştürülmeli (kamu kaynağı israfı diyebilirsiniz) ya da yandaki diğer illere bağlanmalı. Toplu ulaşımı yönetmek ise aslında çok kolay ama ülkemizde siyasetten bağımsız söyleyemeyeceğim
zor ki ne zor.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
Abi haklısın, köylerin büyükşehir belediyesi kapsamına alınmasına ben de karşıyım..Uğur yazdı: ↑08 Nis Çrş, 2020 19:42Büyükçekmece, Arnavutköy, Çatalca Silivri'nin gibi ilçelerin bile İstanbul Büyükşehir'e bağlılığı soru işareti olmalı. Hizmet Alanını küçültmeliyiz ki kalite standardı artsın. Büyükşehir başkanı seçtiğimiz insan merkezteki imar sorunlarına kentsel dönüşüme daha İstanbul göbeğinde tamamlayamadığımız ulaşım ağına mı baksın 100 - 200 nüfuslu köylere mi? -ki buralara da bakılması şart, bu insanlar da şehirlerimize göç etmek zorunda kalmasın.
Şile ve Silivri tamamen, Çatalca ve Arnavutköy önemli ölçüde, Büyükçekmece, Sarıyer ve Beykoz yarı yarıya, Çekmeköy, Sancaktepe, Pendik ve Tuzla da kısmen büyükşehir kapsamı dışında kalmalı..
Hele yine İstanbul neyse de diğer 29 ilin tümüyle büyükşehir olması çok saçma..
Neyse, off-topic mesajım için kusura bakmayın, bir arkadaşa bakıp çıktım hemen
