ant-T.04:02 » T1 Fatih-EXPO/Havalimanı Tramvay Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İşte benim söylemek istediğimde biraz bu idi, eğer burası SON istasyon ise hattın gidiş yönünde 2 makas bulunmalı, bir tane yine park yoluna çıkışta olsun ama perondan gidiş yönünde iki makas olmalı ki her iki yönde de perona giriş ve çıkış imkanı versin, yoksa dediğin gibi yine perondan park yoluna gidip geri dönmek zorunda kalır. Eğer tek makas ile çözüm aranıyorsa da o zaman orta peron olmalıydı seninde söylediğin gibi. Bu yüzden bir plansızlık var.ÖmerYILMAZ yazdı:İşte bizim Meydan'da da kenar platform var ancak binişler sadece sol platformda, inişler hem sağ hem solda mümkün (trenin konumuna göre)
Yani insanlar her türlü mağdur olmuyor.
Eğer Havalimanı yönüne ha uzatılırsa son makasın kullanılması oldukça zor olacak. Havalimanından gelen trenle Meydan'dan geri dönen trenin karşılaşması olası bir durum.
Keşke orta platform olsaydı Meydan durağı.
Ha, hat bir gün uzatılırsa diye bu şekilde projelendirilmişse bilemem, ama altı üstü bir tramvay hattı makası yok hat uzatılırsa falan filan diye böyle bir şeyden kaçındılarsa hata etmişler, fakat şu söylediğin şey aklıma geliyor, eski başkan görevde kalsa idi hattı uzatacaktı demiştin, belki de bunun projesi yapılmıştı, nasıl olsa da yapılacak diye normal projedeki gibi inşa edildi. Yani neden böyle olduğuna bulabildiğim tek cevap bu ama madem uzatılmıyor ve kısa vadede pek uzayacak gibi değil o zaman işletmeyi rahatlatmanında yolları aranmalı.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Geçenlerde bir uzaktan tanıdık Antalyaya seyahate gitmişti. Onun orada çektiği bir kaç resmi buraya da koyabilir miyiz diye sormuştum, müsaadesini aldım. Bu resimler Thomas Heiere ait, 2012 aralık seyahatinden, kaynakları şurası:
http://www.thomas-heier.de/Urlaub/2012/ ... index.html


http://www.thomas-heier.de/Urlaub/2012/ ... index.html


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Raylı Sistemin geliştirilmesi diye bir kategori var ABB'nin programında, ödenek ayrılmış olarak gözüküyor ancak 2010 ve 2011'de de ödenek gözüküyor.
Bana göre bu ayrılan paralar, inşaatın borçları vb gibi şeylerle ilgili ödeme olsa gerek.
Bu arada nerede gördüyseniz o haberi benden ilham almışlardır.
Kimse o kadar detaylı şeye bakıp bulamaz o şeyi
Ben sosyal medya aracılıyla sormuştum onu
Kesinliği olmayan bir haber diyebilirim. Çünkü soruma henüz cevap gelmedi, yarın bilgi edinme yoluyla başvurayım bari.
Bana göre bu ayrılan paralar, inşaatın borçları vb gibi şeylerle ilgili ödeme olsa gerek.
Bu arada nerede gördüyseniz o haberi benden ilham almışlardır.
Kimse o kadar detaylı şeye bakıp bulamaz o şeyi

Ben sosyal medya aracılıyla sormuştum onu

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
raytürk te bununla ilgili bir şeyler yazıyor ama geçen okuduğum yazı bu değildi, tramvay hattının geliştirilmesi için bütçe ayrıldı yazıyordu ama bulamadım şimdi nerde.ÖmerYILMAZ yazdı:Bu arada nerede gördüyseniz o haberi benden ilham almışlardır.
Kimse o kadar detaylı şeye bakıp bulamaz o şeyi
Ben sosyal medya aracılıyla sormuştum onuKesinliği olmayan bir haber diyebilirim. Çünkü soruma henüz cevap gelmedi, yarın bilgi edinme yoluyla başvurayım bari.
http://rayturk.net/antalya-tramvay-sist ... rildi.html
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Tam olarak sorduğum soru bu:
ABB 2013 Performans Programında Raylı Sistemin geliştirmesi için kaynak ihtiyacı olarak gösterilen 30474300 TL nereye harcanacak?
Performans Programı: http://www.antalya.bel.tr/UploadedDocum ... I_2013.pdf
Ben de biraz sert sormuşum galiba, cevap vermediler
30 milyon TL gerçekten yüksek bir mebla (benim için)
Hattın inşaatı 300 milyondan fazlaya mal olmuştu.
ABB 2013 Performans Programında Raylı Sistemin geliştirmesi için kaynak ihtiyacı olarak gösterilen 30474300 TL nereye harcanacak?
Performans Programı: http://www.antalya.bel.tr/UploadedDocum ... I_2013.pdf
Ben de biraz sert sormuşum galiba, cevap vermediler

30 milyon TL gerçekten yüksek bir mebla (benim için)
Hattın inşaatı 300 milyondan fazlaya mal olmuştu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Geçenlerde gördüğüm bir tabloda tramvay için dünya geneli ortalamalarından yola çıkarak km başına maliyet 7 ile 15 milyon USD arasında gösterilmişti, tam olarak kriterler nedir orada bilmiyorum tabii bir de araç dahilmi o tabloya onu da bilmiyorum, eğer araç dahilse bizde pahalı mal olması kaçınılmaz. Ama hesabın tabanı ve tavanı üzerinden bakarsak o para ile en fazla 2,5 en az 1,2 km tramvay inşaatı yapılabilir 
Senin verdiğin rakam ile bu hattın kilometresi 27 milyon tl ye gelmiş, yani 15 milyon dolar ki rakamı tutturuyor.

Senin verdiğin rakam ile bu hattın kilometresi 27 milyon tl ye gelmiş, yani 15 milyon dolar ki rakamı tutturuyor.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56