
Yarın öbür gün metrobüs yapılırsa ortaya da metrobüs durağıa erişim olur. Kocaman bir kompleks istasyon olur.
1. Açtığın konu metro ile aktarma otobüslerin birbirine aktarması çok kolay, Topkapı alt geçitten geçirir Ordu evinin önünden dolaştırırsan birbirlerin aktarırlarMehmet Kasım yazdı:Beklediğim cevabı yazmışsın. Ama öyle değil maalesef. Öyle de tam değil. Çünkü Otogar'a giden 28O,750,500ES gibi İETT hatları Ayvansaray'dan sonra E6'ya kırıp Otogar'a giriyorlar. Peki bu İETT'lerin E6 ve çevresinden giden Vatan Caddesinden giden araçlarla (92K, 146B,146T,78,31Y,33Y,33, vs.) aktarması nasıl oluyor? OLMUYOR. Çünkü yok. Maalesef yok.
Bu 1. madde idi.
2. konu minibüslerle İkitelli ve çevresinden gelenler direk Topkapı'ya gidiyor. BAYRAMPAŞA LRT'nin orada insanalr can pahasına minbüslere binmeye çalışıyor. Burası adam gibi bir komplekse dönüşse üst geçit ile sistemelr arası geçişler olsa güzel olur. Minibüsler Ulubatlı'dan geçmiyorlar.
3. konu Bayrampaşa'ya gelen belde otobüsleri ile aktarma sağlanacak.
4. konu yarın öbür gün buraya metrobüs yapıldığında onunda durağı olacak. Onunla da entegrasyon lazım.
Velhasıl dediğm gibi bir kompleks çok işlevsel olur. Dev bir kompleks....
Aynen öyle orada yeterli bir alan olsaydı pekala olabilirdi ama burada yine çevre yolunda otobüs durağı olup olamayacağının önündeki trafik ile ilgili engeller söz konusu olur, eğer ki yeterli alan olsa olmasının mahsuru olmaz hatta senin bahsettiğin faydaların hepsi yerli yerine otururdu.Mehmet Kasım yazdı:Peki E-6 ile metro istasyonu arasında yeterli alan oslaydı ve geniş bir peron yapılabilseydi sıcak bakacakmıydın? Sanırım sorun bu?
Kadife Kavşağı'ndan E6 İkitelli yönüne giden minibüslere binecek yer yok.
75O, 28O, 500ES otobüsleri burada dursa varya, Mecidiyeköy civarından gelip E6 ve yanyolda inen ve E5'ten 92Ş, 146M, gibiotobüslere mahkum olanlara bir alternatif sunmuş oluyorsun. 75 O'ya biner Bayrampaşa'da iner Topkapı veya Aksaray, suruiçinden gelen İETT'lere (146T, 92K, 97G,33,33Y gibi) biner. Ama E5 Halcıoğlu, Okmeydanı gibi yerlerden gelip TOPKAPI içine giden otobüslere binip gittiğin zaman, vakit kaybı yaşanıyor ve bu sefer de Vatan'dan gelenlere binemiyorsun.
Velhasıl şöyle düşün:
3 koldan gelip (yani E5, Vatan, Millet) 4-5 kola ayrılan aks var elimizde. Her bir kolun buluştuğu tek nokta BAYRAMPAŞA. Buraya konulacak bir aktarma merkezi çok işlevsel olur.
Metrobüs emin ol daha önce yapılacaktır. Minibüs kullananların günahı o vahşilere ses çıkartmamaktır, ceremesini çekecek.Mehmet Kasım yazdı:Yarın bir gn metrobs yapılacak. Örneğin. 2012'de. O zaman metrobüs yapılınca Bayrampaşa, Sağmalcılar'de kesin metrobüs durağı olur dimi? Kesin % 100. Peki o gün yapılması kesin olan bir şeyi bugün neden yapmıyorsun? Demek ki ihtiyaç var. 2009'dan 2012'ye kadar olan zamanda yaşayanların ne günahı var? Bana 3 senemi geri verebilirmisiniz?
Sen metro ile Ulubatlı'ya geliyorum oradan 146 B'yi bekliyorum. Başakşehir'e gidiyorum demiştin. Bayrampaşa'da durak olsaydı orada inip 146 B'nin yanında 146M ve 89C'ye debinebilirdin. Yani zamandan % 66 tasarrufun olurdu. Bekleme süren azalrdı. Alternatifin çok olurdu. Sen Ulubatlı'dan binebilyorsun peki 33Y'deki adam binebiliyor mu? 33, 92K ne olacak?
28O,750 ve 500ES'i Topkapıya uğratsan bile Ulubatlı'da indirebilecekmisin?
VELHASIL ÖNERİM ON NUMARA ÖNERİDİR. Tahminlerin ötesinde yararlar sağlar. Alan dar ise genişletmesinin yolu bulunur.