Esat yazdı:Bu yazdıklarım Bursa' nın bir havalimanına ihtiyacı yok demek değil ama yapılan söylemler hep kuru gürültü, neden yoookkk, biz de uçmak istiyoruzz seviyesini geçemiyor benim gözümde.

Bursa ya karşı bir negatif ayrımcılık var mı? Büyük çerçeveden bakınca yok diyemiyorum, otobüs krallığına terk edilmiş, saçma sapan projelerle oyalanan bir kent, sebebi nedir? Siyasi mi? Jeopolitik mi? Bilimsel mi? Burada da bir zahmet lütfedip devlet büyükleri şapkasını önüne koyacak, ha bugüne kadar hangi konuda net bir açıklama oldu ki bu konuda olsun

o yüzden bu açıklamaları yapmaya Bursalılar Bursalı siyasetçileri zorlamalı, milletvekili seçmiyor musunuz orada?
Bir Bursa'lı olarak, garip durumu ortaya koymaya çalıştım. Aslında Bursa gerek kent merkezi, gerek ise Uludağ, İznik, Mudanya - Tirilye gibi çevre tarihi ve turistik potansiyelini ortaya koyamadığı için olması gerekenden çok çok az seviyede bir turist - ziyaretçinin tercihini sağlayabiliyor. Bursa Sanayi ve Ticaret Odalarının, turist potansiyelini arttırma yönünde çalışmaları var. İzliyoruz ama şimdiye kadar bir başarı elde edilemedi.
Buna ek olarak 2000'lı yılların başında Sabiha Gökçen HL'nin, beklenen ilgiyi görmemesinin yarattığı etkiler de unutulmadı. Pegasus'un, Sabiha Gökçen'de başlattığı atılım ile bu Havalimanı kabuğunu yırttı. 2009 yılında şu anda kullanılan Terminal açıldı. 2015 yılında itibaren'de Yolcu sayısı açısından Türkiye'nin 2.ci Havalimanı oldu.
Sabiha Gökçen HL, 2.ci Pistin, tamamlanmasından sonra, İstanbul 3.cü HL'nin şehrin daha kuzeyine taşınması ve metro ağının da şimdilik olmaması nedeni ile çok daha büyük bir atılım yaparak, sadece İstanbul şehir içi yolcusu içinde tercih nedeni ile 3.HL'ye ciddi bir rakip olacaktır.
Gerek THY gerek ise Özel Hava Yolları bunu uzun vade de statejik değerlendirir ise, Bursa YHT hattı da açılır ve Yenişehir HL'ye çevre illerden ulaşım kolaylığı sağlanır ise, Yenişehir HL, sadece Bursa değil, Balıkesir, Eskişehir, Kütahya, Bilecik, Sakarya yolcularını da toplayan bir uçuş Merkezi haline gelebilir.