tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Yapılan havalimanı özellikle Afyon ve oradaki termal turizmine hizmet edecek diye düşünüyorum. Kütahya civarında da termal turizmi yapılıyor diye biliyorum.
Havaalanı olmadan bile ciddi sayıda bir yabancı turiste hizmet ediyordu bölge, turizmcilerin beklentisi katlanarak artmasıydı, bakalım nasıl olacak.
Özellikle havaalanına çok yakın olacağını düşündüğüm gazlıgöl denilen mevkide çokca termal otel/ dervemülk vs var , şu anda binlerce seviyesinde bu konut sayıları ve her geçen gün artıyor. Sadece bu bölgeye dışarıdan gelebilecek sağlık turizmine bile çalışsa yeter diye düşünüyorum.
Zaten Turizm Bakanlığı'da seçenekleri çoğaltmak istiyordu sadece yazın denize mahkum olmasın diye turizmciler, bence çok faydalı olacak.
Uşak için 100 km pek yakın sayılmaz belki ama orada potansiyelin çok fazla olacağını düşünmüyorum zaten, ama isteyene havalimanı var demek içinde yeterli bence...
Havaalanı olmadan bile ciddi sayıda bir yabancı turiste hizmet ediyordu bölge, turizmcilerin beklentisi katlanarak artmasıydı, bakalım nasıl olacak.
Özellikle havaalanına çok yakın olacağını düşündüğüm gazlıgöl denilen mevkide çokca termal otel/ dervemülk vs var , şu anda binlerce seviyesinde bu konut sayıları ve her geçen gün artıyor. Sadece bu bölgeye dışarıdan gelebilecek sağlık turizmine bile çalışsa yeter diye düşünüyorum.
Zaten Turizm Bakanlığı'da seçenekleri çoğaltmak istiyordu sadece yazın denize mahkum olmasın diye turizmciler, bence çok faydalı olacak.
Uşak için 100 km pek yakın sayılmaz belki ama orada potansiyelin çok fazla olacağını düşünmüyorum zaten, ama isteyene havalimanı var demek içinde yeterli bence...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Özgür bahsettigin güzel seyler, ülkemizde maalesef tatil demek sadece Ege ve Akdenizin kiyisi demek, diger turizm seceneklerimizi verimli kullanamiyoruz, hele ki saglik turizmi. Bu konuda Türkiye'nin büyük dogal imkanlari var ama bunlari ne ulasim imkanlari ile ne de saglik sektorunun gerekleri ile donatmiyor, umarim turizm anlaminda bu gelisme yasanir, bunu sadece bu havalimani acisindan degil genel olarak soyluyorum.
Havalimaninin kapasitesi cok buyuk degil galiba? Yani büyük kapasiteli ucaklar inebiliyormu bilmiyorum fakat özellikle Avrupa kisa/orta mesafe ucuslarda cok buyuk ucaklar olmadan da uculuyor herhalde.
Havalimaninin kapasitesi cok buyuk degil galiba? Yani büyük kapasiteli ucaklar inebiliyormu bilmiyorum fakat özellikle Avrupa kisa/orta mesafe ucuslarda cok buyuk ucaklar olmadan da uculuyor herhalde.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Ülkemiz alternatif tatil merkezleri yaratmada malesef başarılı değil.
Özel sektör ancak birşeyler yapıyor gibi ama onlarda genellikle yerli turiste yönelik. Mesela Palandökende üniversite kış sporları olimpiyatı yapıldı ama kaç tane yabancı tursit oraya kış sporu veya tatil için gidiyor?
Yurtdışında tanıtım yapıldığına inanmıyorum. Eskiden tesis yok deniyordu şimdi tessin alası var ama gelen yok
Sağlık turizmi çok ciddi bir iş ve parası olan tursit geliyor, kongre turizmi gibi. Kişi başı 30 EUR verip otelden çıkmayan,gece gündüz içen tursitin kime ne faydası var? (Aklı uçkurunda otel çalışanları haricinde)
Turzim bakanlığının bu konulara eğilip planlama yapması,teşvikler vermesi lazım. Malesef oradakilerin aklı sadece mevcut kıyılarda daha ne kadar çok otel yaptırabiliriz konularına çalışıyor. İnsanların beton yığınlarına para ödemeyeceklerini anladıklarında vakit çok geç olacak...
Ne arıtma tesisi ne altyapı varken her yeri beton dolduruyorlar. Hem denizi hem doğayı kaybediyoruz. 20 küsür milyon turist geliyor elde ettiğimiz turizm geliri 10 milyar dolar bile değil (resmi rakamlara göre) O da sadece yaz aylarında elde ediliyor, sektördeki iş gücü senenin yarısında işsiz, tezata bak...Bu durum uzun vadede sürdürülebilir değil. O yüzdende kalifiye olmayan insanların çalıştığı bir sektör durumunda ve bu haliyle gelir üretmesi de beklenemez. Hizmet işi de olsa belli bir kalite sunmanız gerekir,hatta özellikle gerekir. Turizmi yaz aylarına hapsetmeyip tüm yıla yaymalı ve tüm yıl boyunca kesintisiz çalışabilip iyi gelir elde edebilecek, yüksek kalitede turizm çalışanları olmasını sağlamalıyız. Tabi önce alt yapıyı yapıp turisti bölgeye ulaşabilir yapmamız lazım.
Özel sektör ancak birşeyler yapıyor gibi ama onlarda genellikle yerli turiste yönelik. Mesela Palandökende üniversite kış sporları olimpiyatı yapıldı ama kaç tane yabancı tursit oraya kış sporu veya tatil için gidiyor?
Yurtdışında tanıtım yapıldığına inanmıyorum. Eskiden tesis yok deniyordu şimdi tessin alası var ama gelen yok

Sağlık turizmi çok ciddi bir iş ve parası olan tursit geliyor, kongre turizmi gibi. Kişi başı 30 EUR verip otelden çıkmayan,gece gündüz içen tursitin kime ne faydası var? (Aklı uçkurunda otel çalışanları haricinde)
Turzim bakanlığının bu konulara eğilip planlama yapması,teşvikler vermesi lazım. Malesef oradakilerin aklı sadece mevcut kıyılarda daha ne kadar çok otel yaptırabiliriz konularına çalışıyor. İnsanların beton yığınlarına para ödemeyeceklerini anladıklarında vakit çok geç olacak...
Ne arıtma tesisi ne altyapı varken her yeri beton dolduruyorlar. Hem denizi hem doğayı kaybediyoruz. 20 küsür milyon turist geliyor elde ettiğimiz turizm geliri 10 milyar dolar bile değil (resmi rakamlara göre) O da sadece yaz aylarında elde ediliyor, sektördeki iş gücü senenin yarısında işsiz, tezata bak...Bu durum uzun vadede sürdürülebilir değil. O yüzdende kalifiye olmayan insanların çalıştığı bir sektör durumunda ve bu haliyle gelir üretmesi de beklenemez. Hizmet işi de olsa belli bir kalite sunmanız gerekir,hatta özellikle gerekir. Turizmi yaz aylarına hapsetmeyip tüm yıla yaymalı ve tüm yıl boyunca kesintisiz çalışabilip iyi gelir elde edebilecek, yüksek kalitede turizm çalışanları olmasını sağlamalıyız. Tabi önce alt yapıyı yapıp turisti bölgeye ulaşabilir yapmamız lazım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla Özgür söylediklerinin üstüne ne denir ki? Ben bir şey diyemiyorum, bana göre haklısın, aslında sırf bu konuyu ulaşım teması ile birlikte ele alarak bile tartışabiliriz, turizm konusunda çok zayıfız hava atıyoruz şöyle güzel deniz var yok dört mevsim var falan ama nerede? Başar'ın dediği gibi kuzeyde ki ormanlar dağlar, hadi doğuda olamıyor onu biliyoruz. Güney denilince sadece kum deniz, iyi. Tamam bende güneye gittim mi denize gidiyorum tabii ki ama ekstralarıda bilmek lazım, meraklı olup gidip gelmek lazım, fakat sadece gitmek yetmiyor, pek çok alanda konaklama imkanlarımız yetersiz var olanlarda da ya lüks seçenekler ya da yıldızına kanıp pişman olacağınız seçenekler yer alıyor, maalesef.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Erzincan Havalimanı - Yeni Terminali



Yeni Erzincan Terminali, orjinal mimarisi ile çok şık olmuş. 2011'de açılmış. Şehire ulaşım sadece Taksi ile.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İzmir Adnan Menderes Havalimanında kapasite arttırımı için terminal çalışmaları devam ediyormuş. Mart ayında hizmete açılacak olan yeni iç hatlar terminali ile 20 milyon yolcuya hizmet hedefleniyor.
http://ekonomi.haber7.com/gundem-verile ... k-terminal
http://ekonomi.haber7.com/gundem-verile ... k-terminal
İç hatlar terminalinin mart ayı içinde açılacağını bildiren Elvan, yeni terminalin açılmasıyla havalimanının tam kapasiteyle hizmet vermeye başlayacağını belirtti. Adnan Menderes Havalimanı'nın 2003'te yaklaşık 2 milyon 338 bin olan yolcu sayısının, 2013'te yüzde 337'lik artışla yaklaşık 10 milyon 209 bine çıktığını ifade eden Elvan, yıllık 20 milyon yolcuya hizmet verebilecek iç hatlar terminalinin açılmasıyla havalimanının yıllık yolcu kapasitesinin 30 milyona ulaşacağını kaydetti. Elvan, iç hatlar terminalinin 260 milyon euroya mal olduğunu belirterek, "Bu iş için devletin kasasından tek kuruş çıkmadı. Havalimanı Yap-İşlet-Devret modeli ile tamamlandı" dedi.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Kütahya ZAFER HL
YİD Projeleri ile ülke imar ediliyor sözde ama birileri de zengin ediliyor. Bu yöntem doğru bir olsa kepçe'nin boyutlarının iyi hesaplanamadığı bir gerçek.
Vatandaş'a hep kepçe'nin sapı düşüyor..
"Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Kütahya'daki Zafer Havalimanı'da “garantili yolcu sayısına ulaşılamadığını” ve bunun için de devletin şirkete 5 yılda, iç hat giden yolcu için 5 milyon 799 bin 246 Euro, dış hat giden yolcu için de 20 milyon 892 bin 380 Euro olmak üzere, toplam 26 milyon 691 bin 626 Euro ödediğini açıkladı.."
https://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/g ... k-2776901/
Vatandaş'a hep kepçe'nin sapı düşüyor..
"Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Kütahya'daki Zafer Havalimanı'da “garantili yolcu sayısına ulaşılamadığını” ve bunun için de devletin şirkete 5 yılda, iç hat giden yolcu için 5 milyon 799 bin 246 Euro, dış hat giden yolcu için de 20 milyon 892 bin 380 Euro olmak üzere, toplam 26 milyon 691 bin 626 Euro ödediğini açıkladı.."
https://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/g ... k-2776901/
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri
Biliyorsunuz, son dönemde birden fazla ile hitap eden havalimanı inşa etme modası çıktı; Kütahya-Afyon-Uşak ve Ordu-Giresun projeleri hayata geçirildi, Rize-Artvin projesi de sanırım birkaç yıl içinde tamamlanacak..
Bu arada, Gümüşhane-Bayburt arasına inşa edilen bir havalimanı da varmış..
Proje, Gümüşhane'nin Köse ilçesine bağlı Salyazı beldesinde inşa ediliyor: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Haberlerden anladığım kadarıyla, burada Yap-İşlet-Devret yöntemi seçilmemiş, yani müteahhit firmaya işletme dönemine ilişkin bir garanti verilmemiş..
Devlet Hava Meydanları İşletmesi, bir müteahhitle anlaşmış, yıllık yolcu kapasitesi 2 milyon olan bir havalimanı inşa ettiriyor..
Havalimanı'na en yakın;
Belediye (Salyazı) - 4,5 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... 259152!3e0
İlçe merkezi (Köse) - 13 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... 210351!3e0
Nispeten büyük ilçe merkezi (Kelkit) - 38 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... 128748!3e0
İl merkezi (Bayburt) - 42 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... .26032!3e0
Bağlı olduğu il merkezi (Gümüşhane) - 57 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... 460825!3e0
Ek bilgi olarak;
Kelkit - Erzincan Havalimanı 78 km: https://www.google.com/maps/dir/Kelkit/ ... 720013!3e0
Gümüşhane - Trabzon Havalimanı 102 km: https://www.google.com/maps/dir/G%C3%BC ... 949376!3e0
Bayburt - Erzurum Havalimanı 116 km: https://www.google.com/maps/dir/Bayburt ... 614729!3e0
Bu arada, Gümüşhane-Bayburt arasına inşa edilen bir havalimanı da varmış..
Proje, Gümüşhane'nin Köse ilçesine bağlı Salyazı beldesinde inşa ediliyor: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Haberlerden anladığım kadarıyla, burada Yap-İşlet-Devret yöntemi seçilmemiş, yani müteahhit firmaya işletme dönemine ilişkin bir garanti verilmemiş..
Devlet Hava Meydanları İşletmesi, bir müteahhitle anlaşmış, yıllık yolcu kapasitesi 2 milyon olan bir havalimanı inşa ettiriyor..
Havalimanı'na en yakın;
Belediye (Salyazı) - 4,5 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... 259152!3e0
İlçe merkezi (Köse) - 13 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... 210351!3e0
Nispeten büyük ilçe merkezi (Kelkit) - 38 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... 128748!3e0
İl merkezi (Bayburt) - 42 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... .26032!3e0
Bağlı olduğu il merkezi (Gümüşhane) - 57 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... 460825!3e0
Ek bilgi olarak;
Kelkit - Erzincan Havalimanı 78 km: https://www.google.com/maps/dir/Kelkit/ ... 720013!3e0
Gümüşhane - Trabzon Havalimanı 102 km: https://www.google.com/maps/dir/G%C3%BC ... 949376!3e0
Bayburt - Erzurum Havalimanı 116 km: https://www.google.com/maps/dir/Bayburt ... 614729!3e0
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri
boş işler
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri
Abi,
Kelkitliler ve Gümüşhaneliler yarım saat, Bayburtlular ise 45 dakika daha çabuk bir sürede havalimanına varacak diye, 300 milyon liradan fazla para harcanması bana israf gibi geldi..
Bu paraya bu iki ilde çok daha faydalı bir iş (ahaliye hayvancılık ve tarım desteği verilmesi gibi) yapılabilirdi..
Bakalım hizmete girince kaç yolcu kullanacak burayı?
Ve bu yolcuların kaçına etraftaki üç havalimanından zaten hizmet verilebilecekti?
Kelkitliler ve Gümüşhaneliler yarım saat, Bayburtlular ise 45 dakika daha çabuk bir sürede havalimanına varacak diye, 300 milyon liradan fazla para harcanması bana israf gibi geldi..
Bu paraya bu iki ilde çok daha faydalı bir iş (ahaliye hayvancılık ve tarım desteği verilmesi gibi) yapılabilirdi..
Bakalım hizmete girince kaç yolcu kullanacak burayı?
Ve bu yolcuların kaçına etraftaki üç havalimanından zaten hizmet verilebilecekti?