ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 06 Haz Çrş, 2012 11:40

konuyla ilgili bir haber:

http://www.ntvmsnbc.com/id/25355724/

Ali Dağcı
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16

Mesaj gönderen Ali Dağcı » 06 Haz Çrş, 2012 11:43

kenanmar yazdı:
İBB neden ısrarla bu işin reklamını bas bas yapmıyor anlamıyorum, niye şöyle şatafatlı bir temel atma töreni yok ortada. Esat 24 May Prş, 2012 18:21
1- İBB Beylikdüzü metrobüs uzatmasında olduğu üzere taahhütlerini zamanında hakkıyla gerçekleştirme konusunda sıkıntıda; birçok sözlerini tutamamış olmaya şimdiden bu metroyu eklemek istemiyor olunabilir.
2- Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metrosu ağırlıkla hükümete yakın bi oy potansiyeline sahip yerel seçimlerin yapılacağı dönemde işler biraz ilerlemişken bu konuyu parlatmak isteniyor olunabilir.
3- Yüklenici firma Doğuş Holding NTV'si vd. yayın organlarıyla bu işin reklamını yapmak istemiyor, ola ki metro geç veya kusurlu açılırsa bütün günahlar sadece onlara ait olmuş olabilir.
3 numarayı eleyebiliriz. Dün NTV'de metronun açılış töreni dolayısıyla hazırlanan reklam gösterildi. Reklamda 38 ay ifadesi açıkça söylendi.

Bu arada son durak nerede olabilir. Üstgeçit ve Çamlık duraklarının Google Earth'ten yakınlıkları şu şekilde. Yanlış bilmiyorsam bugün açılışın yapılacağı yer de üst geçidin orası olmalı.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 12:09

Resim

Üst geçit dediğiniz yerde birde karayolu alt geçidi var sanırım, eğer hat burada da diğer yerlerde olduğu gibi yolun altını takip ederek geliyor ise o alt geçidin altından geçer mi acaba? Hani ekstra bir 10 metre derinlik farkı daha ortaya çıkarıyor o yüzden diyorum, bölgeyi iyi bilmediğim için yorumlayamıyorum sanırım orası aynı zamanda bir kavşak alttan ve üstten gelen birer sokak tekrar yola bağlanıyor gibi, eğer burada minibüs, otobüs trafiği var ise ve aktarma gerektiren bağlantılar ise üst geçit bölgesi daha uygun bence.

Peki orada hiç şaft falan açıldı mı? Çünkü tahmini konuşacağım ama hat geçidin üst tarafından geçerek devam edebilir o yeşil alanın altına doğru, şile kavşağı civarında bir çalışma bölgesi olduğunu bir yerlerde okudum geçen ama burası ile arası bayağı bir var, bir de tabii ki bu hattın ikinci etabı söz konusu, son istasyondan ileri doğru bir kuyruk hattı da kazılabilir. Bakalım Başkan bugün neler söyleyecek açılış töreninde.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Haz Çrş, 2012 12:19

3 numarayı eleyebiliriz. Dün NTV'de metronun açılış töreni dolayısıyla hazırlanan reklam gösterildi. Reklamda 38 ay ifadesi açıkça söylendi. Ali Dağcı 06 Hzr Çrş, 2012 11:43
Aslında 3 ihtimali de dile getirdiğim gün bu konuda büyük 1 sessizlik vardı ama şimdilik bu sessizlik bozuldu bakalım gelecek yıllarda bu konudaki bilgilendirmeler tıpkı Marmaray'da olduğu üzere 10-15dk'lık aylık videolarla desteklenecek mi?
İstanbul'da alakalı alakasız her yere bu metronun reklamları yapıldığına göre bu sefer projenin gidişhatını daha yakından takip etmemizi sağlayabilirler.
eğer burada minibüs, otobüs trafiği var ise ve aktarma gerektiren bağlantılar ise üst geçit bölgesi daha uygun bence. Esat
Haklısın Esat, ayrıca google earth fotosunda sağ üstte görünen yeşillik alan askeri alan, bildiğim kadarıyla Üsküdar Selimiye'deki GATA, Çekmeköy'de o araziye taşınacak. Bu açıdan istasyonun o tarafa kayması da uygun düşebilir. Nasıl olsa yürüyen merdivenler ve metroya erişim yaya tünelleri Madenler otobüs durağındaki alana da uzatılabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 12:21

kenanmar yazdı:Bu açıdan istasyonun o tarafa kayması da uygun düşebilir. Nasıl olsa yürüyen merdivenler ve metroya erişim yaya tünelleri Madenler otobüs durağındaki alana da uzatılabilir.
Evet bunu da göz ardı etmemek lazım, istasyon bahsi geçen iki nokta arasına konumlandırılarak her iki yönde çıkışlar ile çok daha geniş bir alana da hizmet verebilir, bende bir türlü bu bölgedeki istasyonlar ile ilgili bir şeyler bulamadım :(

Bu arada İBB nin tv kanalında saat 14:00 te canlı yayın ile verilecekmiş tören

http://www.istweb.tv/

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Haz Çrş, 2012 13:25

Metronun "KABA" inşaatının 38 ayda tamamlanması "ümit ediliyor"! :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 13:36

kenanmar yazdı:Metronun "KABA" inşaatının 38 ayda tamamlanması "ümit ediliyor"! :)
Çok "KABA" ifadeler bunlar :D:D:D 38 ayda yontacaklar sonra bir 38 de de inceltecekler herhalde. Gerçi 38 ay için inşaat bitme süresi diye yazıyorlar, ama bu muhtemeldir ki elektromekanik, ray ve katener işleri hariç süre olacaktır, biz minimum 50 ay göze alalım derim, 60 a Allah kerimdir. Gerçi ben yine de ümitliyim daha önce 2016 hedefi yıllardır bu hat için vardı demiştim tutturmak isteyebilirler, bakalım inşallah diyelim nazar etmeyelim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 21:05

Temel atıldı, atılacak derken yapıldı bitti, tören bile bana öylesine yapılmış gibi geldi :) ne bileyim, neyse sonuçta sembolik temel atma törenide gerçekleştirildi, beyanatlara bakılırsa bu hat dışında her şeyden bahsedildi ve benim aklımda sadece kürsü arkasındaki fon kaldı, metrobüs hattının açılışımı yapılıyor yoksa üsküdar metrosunun temel atma töreni mi anlayamadım, ya da tasarruf yapabilmek için tek bir fon yaptık hepsini bunda kotarıcaz mı? Ne yapayım arkadaşlar takılacak başka bir konu bulamadım :)

Resim

Foto İBB sitesinden alıntıdır, haberin tamamı ve diğer fotolar şu linktedir

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20368

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 06 Haz Çrş, 2012 21:13

Hatırladığım kadarıyla 2005 yılındaki Otogar - Bağcılar Metro Hattı Temel Atma Töreni'nde arka fon filan yoktu.Yedi yıldır inşaa halinde.Kadıköy Kartal Metro Hattı'nın temel atma töreninde ise fon vardı.O hat da yedi yıldır inşaa halinde. Buradan hareketle; fon önemli değil.Önemli olan hattı en kısa sürede tamamlayabilmek. Acaba yedi yıl bekleyecek miyiz?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 21:28

Fon önemli, bana göre. İşe verdiğin önemi gösterir, işi yapan yaptıran arka fon değildir, ben işin beni ilgilendiren, benim ilgi ve algı alanıma giren kısmına değindim. Sizin için önemli işin bitiş tarihi olabilir, benim için ikinci planda çünkü 38 ayda bitse bitse kaba inşaatı biter, 2016 araç sürmek için iyi tarih derim, o da gazetecilere :)
Hatırladığım kadarıyla 2005 yılındaki Otogar - Bağcılar Metro Hattı Temel Atma Töreni'nde arka fon filan yoktu.
Bir de bu konuyu geçen ilgili başlıkta düzeltmiştim, bu hattın temel atma töreni biraz daha eskidir, o ikinci temel atma idi ve bence öylesine yapılmıştı demek yalan olmaz, 2001 yılında yapılan temel atma töreninde arka fon iyi kötü vardı, hatta sahnede Mustafa Sandal vardı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Anadolu Yakası Raylı Sistem Hatları

Mesaj gönderen Esat » 08 Haz Cum, 2012 23:51

İBB temel atma töreni ile birlikte Anadolu yakasında planlanan raylı sistemler ile ilgili bir haritada yayınlamış, bazı yerlerde harita üzerindeki projelerde değişiklikler var denmiş ama benim elimdeki 2 senelik haritalarda mesela Bostancı-Dudullu hattı aynı, değişen bir şey yok bence. Bir iki tane havaray yine harita üzerine serpiştirilmiş, Kadıköy-Sultanbeyli hattı yine aynı, bir de 2.boğaz geçiş hattı için Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme olarak gösteriyor ama geçenlerde başka bir haritada bunu Bostancı-Kazlıçeşme olarak görmüştüm orada yine bir kararsızlık ya da artık bir karar var :) Son olarak benim değişiklik gördüğüm yer Taşdelen için ayrı bir hat açılması yani Çekmeköy'den sonra bir hat Sultanbeyli istikametine yönelirken bir de Taşdelen merkeze giren kol tasarlanmış, diyorum ya İstanbul'da bu fikir nereden yerleştiyse bu kol çıksın kol girsin diye sağda solda yazanlar yönetimin fikrine zikrine etkide ediyor herhalde, hayırlı uğurlu olsun, bari adını doğru koyun dallı budaklı İstanbul Hafif Raylı Sistemi deyin, niye metro diye oyalıyonuz :)

Resim

Açık konuşayım haritaya çokta itibar etmedim, çünkü üzerinde koskoca Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme yazan hat Kadıköy'de sona erecek şekilde çizilmişse, hayal ürünü boğaz metroları falan gösterilmişse hiç içime sinmiyor.
En son Esat tarafından 09 Haz Cmt, 2012 11:06 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Cmt, 2012 00:42

Senin bu kol bacak antipatini tam anlayamıyorum. Berlin’de metro senin dediğin ve istediğin şekilde işliyor, iyi güzel, ama Londra, New York, Hamburg, Nürnberg (gelecekte), hepsinde kollu işletmeler var. İyi bir bilgilendirme, hatlandırma ve numaralandırma sistemiyle işler bu. Gerekli mi, o başka. Genelde eski sistemlerde bu böyle. Nürnberg’te de belki biraz parasızlıktan öyle olacak.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön