ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 10 Ağu Pzt, 2015 09:16

decimus yazdı:
Bu hat üzerinde açılan ve yapımı devam eden AVM'lerin listesini yapmaya çalıştım.Metro istasyonları bence üniversite,lise gibi okullara,hastane veya buna benzer kamu binalarına bitişik olmalı.Bu kadar çok metro istasyonuna bağlı AVM yapılması düşündürücü.
aslında ıhlamurkuyu meydan avm'ye biraz uzak, tepeüstü olması itibariyle. ama ıhlamurkuyu durağı'nın tepeüstü tarafına yakın bir çıkışı var mı bilemiyorum. eğer meydan'ı yazdıysak buyaka'yı da yazmak gerekir sanırım, yan yanalar zira.

sizin görüşünüze katılıyorum ama bu çok engellenebilir bir şey de değil bence. bizim ticari kültürümüzde toplu ulaşım durağına yakın dükkan açma zihniyeti yaygın. hele metro ise durağın üstüne avm konduruyorlar. şehir planlamacılığı açısından da bazı avantajları var sanırım, özellikle araç trafiğini azaltması anlamında.

ama genel olarak bu kadar avm olması doğru mu derseniz, ona da katılıyorum. ancak o da başka bir tartışmanın konusu olur :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 13 Ağu Prş, 2015 12:14

Bu proje sanki her geçen gün daha yavaş ilerliyor gibi geliyor bana.Depo sahasında kısa süre önce ciddi pasa alımı vardı,şimdi yaprak kıpırdamıyor.TBM için üretilen segment taşlarına bakıyorum hala ciddi miktarda segment olduğu yerde duruyor,segmentlerin sayısı azalmıyor sanki.
Son dönemde doğuş inşaat arabistan'da Bechtel (dünyanın en iyi mütehaiti :)) tarafından yapılan metro projesinde taşeron firma olarak iş aldı.Ekip oluşturup buraya kanalize olmaya çalışıyor.Türkiye'de ki gibi 180 +180 geniş geniş uzatma hakkın yok oralarda.Eğer zamanında işi yetiştiremezsen vay haline !!! Ne Bechtel'den ne de Arap ülkelerinde itibarın yerle bir olur.Bu nedenle Üsküdar-Çekmeköy'de gösterdiği çabanın 2 katını bu projede gösterecek ve zamanında işi teslim edecektir.

Suudi Arabistan demişken aklıma adamların yaptığı ihale geldi.Bizim ülkemizde ki gibi 10-20 km parça parça ihalelere çıkılmıyor.Şuana kadar İstanbul'da yapılmış raylı sistemlerin uzunluğu İBB web sitesinde yazana göre (http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... cxqJC5ruS0)


Resim



Suudi arabistan'da yapılan ihale de ise 176 km hat için çalışmalar başlatıldı.Konu ile ilgili detayları aşağıda link'te okuyabilirsiniz.

Link : http://www.rayhaber.com/2013/suudi-arab ... imzalandi/


Şimdi aklınızdan adamlar da petrol var, para var diye bu kadar çok ihaleyi bir kalemde yapıyorlar diye düşünebilirsiniz ama ben buna katılmıyorum.Çok iyi bir planlama ve yurt içi-dışı finans kurumları ile bu çapta projeler için kredi bulunabilir.Örneğin 3. Havalimanı için 4.5 milyar Euro devlet garantisi ile bulundu.Diğer benzer Avrasya Tünel,3.koprü ve İzmit korfez koprusu içinde bankalar çok ciddi krediler veriyor.İstanbul gibi kalabalık ve trafiği artık çekilemez hale gelmiş bir şehir için bu yatırım mutlaka yapılmalı.Kaldı ki bu yatırımın karşılığı çok kısa süre de geri dönüşü olacaktır.İnsanlar metro olsa da binsek diye kıvranırken hala parça parça ihaleler ile zaman kaybediliyor.Bir an önce İstanbul için hayati önem taşıyan Beylikdüzü-Söğütlüçeşme metro hattının tek kalemde ihalesi yapılmalı.Metrobüs içinde insanlar balık istifi gibi uzun yolculuklar yapmaktan bıktı.Keşke bu ihaleleri yapan,yöneten insanlarda işyerlerine iett ile gitse :) O zaman 500 km metro ihalesine çıkarlar herhalde :):)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Ağu Prş, 2015 13:21

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... cx6tvmqpHw adresindeki listeyi güncelleseler iyi olacak.

M1, Yenikapı'ya ulaştı.
M6, hizmete açıldı.
M7, Mahmutbey-Kabataş oldu.

Ayrıca, 2, 14, 15, 16, 17, 18 sanki ayrı hatlarmış gibi yazılmış.. Kim bu sayfayı düzenlemiş ki böyle saçma sapan?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 14 Ağu Cum, 2015 07:41

Engin Y yazdı:http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... cx6tvmqpHw adresindeki listeyi güncelleseler iyi olacak.

M1, Yenikapı'ya ulaştı.
M6, hizmete açıldı.
M7, Mahmutbey-Kabataş oldu.

Ayrıca, 2, 14, 15, 16, 17, 18 sanki ayrı hatlarmış gibi yazılmış.. Kim bu sayfayı düzenlemiş ki böyle saçma sapan?
Hocam sen söyleyince bende hesaplamak istedim.İstanbul için çalışan metro sistemi haritasını çıkartmaya çalıştım. 15 milyon insanın yaşadığı şehirin yer altında mevcut ulaşım durumu içler açısı.Şimdi işi siyasi boyuta taşımak istemiyorum ama tablo ortada.Kim bilir kaç hükümet geldi geçti.Her gelen 10 km metro yapsa şimdi bambaşka olurdu :)

Arapları bu konuda tebrik etmek lazım.Metro yatırımları ile geleceklerine çok güzel yatırım yapıyorlar.Bir şehrin metro ağının gelişmiş olması nedeniyle insanların hayatlarında nelerin değişeceğini yazmaya çalışsak bu sayfalara sığmaz herhalde.Ama görünen o ki biz kendi kısır çekişmlerimiz ile uğraşırken araplar,çinliler ve hindistan gelecekleri konusunda sağlam adımlar atıyor.Biz hala boş işlerle uğraşmaya devam edelim.



Resim

nikomedya
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 8
Kayıt: 16 Ağu Pzr, 2015 15:15

Sancaktepe Sultanbeyli metrosu

Mesaj gönderen nikomedya » 16 Ağu Pzr, 2015 15:18

Sancaktepe ve sultanbeyli metrosu bu hatta bağlanacak mı??

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Sancaktepe Sultanbeyli metrosu

Mesaj gönderen Esat » 16 Ağu Pzr, 2015 19:53

nikomedya yazdı:Sancaktepe ve sultanbeyli metrosu bu hatta bağlanacak mı??
Bence hattin o kisimlari ve o konudaki planlari konusmak icin erken, dogu uc biraz karisik.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 586
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 17 Ağu Pzt, 2015 15:05

hattın inşaatı başlarken yayınlanan görsellere göre hat Çekmeköy'de ikiye ayrılacak ya da Çekmeköy-Taşdelen ayrı bir hat olarak yapılacak.
Diğer taraf Sancaktepe - Sultanbeyli üzerinden Sabiha Gökçen'e kadar ulaşacak.

Kadıköy - Sultanbeyli hattı da bu hatta uyumlu inşaa edilebilir belki.

O zaman bu iki hat üzerinden Sabiha Gökçen'de inen biri Üsküdar ya da Kadıköy'e gidebilir.

Güneyde de M4 bağlanırsa havaalanının 3 hattı olmuş olur.

Tabi aradan geçecek bu zamanda bambaşka şeyler de olabilir ama genel hattıyla yazdığıma yakın bir şey olacağını düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Pzt, 2015 15:37

Edil Arda yazdı:hattın inşaatı başlarken yayınlanan görsellere göre hat Çekmeköy'de ikiye ayrılacak ya da Çekmeköy-Taşdelen ayrı bir hat olarak yapılacak.
Diğer taraf Sancaktepe - Sultanbeyli üzerinden Sabiha Gökçen'e kadar ulaşacak.

Kadıköy - Sultanbeyli hattı da bu hatta uyumlu inşaa edilebilir belki.

O zaman bu iki hat üzerinden Sabiha Gökçen'de inen biri Üsküdar ya da Kadıköy'e gidebilir.

Güneyde de M4 bağlanırsa havaalanının 3 hattı olmuş olur.

Tabi aradan geçecek bu zamanda bambaşka şeyler de olabilir ama genel hattıyla yazdığıma yakın bir şey olacağını düşünüyorum.
Şu an bu söylediklerinizin pek çoğu havada kalıyor, yani söylediğiniz gibi "ilk yayınlanan görsellere göre" doğru :):) ama mevcut durum biraz farklı, Kadıköy-Sultanbeyli isabetli diyebilirim.

Fakat, aynen katılıyorum, bugün böyle diyorum ama yarın benim söylediklerim de olmayıp tekrar ilk plana dönebilir :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 25 Ağu Sal, 2015 08:17

Doğuş inşaattan yine büyük bir başarı.Ağustos ayının son günlerine girdiğimiz bu günlerde şükürler olsun siteye haziran ayı fotoğraflarını koymuşlar.İki ay önce çekilmiş fotoğraflara bakarak yorum yapmak çok saçma olacağı için pek bişey söylemeye gerek yok.Belki de onların istediği de budur.İnsanları projenin ilerlemesinden mahrum bırakalım ve ilgileri azalsın.Bu yüzden bilgilendirme konusunda sınıfta kaldılar.

Link :

http://www.uskudarumraniyecekmekoymetro ... -2015.aspx

Aslında bir kıyaslama yapmak için girdim siteye.Avrasya tünelinde kullanılan TBM ile bu hat üzerinde kullanılan TBM kazılarını kıyasalamak istedim.

1) Avrasya TBM : 3.400 m kazı / 490 : 6.9 m günlük kazı

2) Üsk-Çekmkoy 3.TBM : 2.700 m kazı / 720 : 3.75m günlük kazı (3.TBM depo sahasından ana hat tünele ulaştı )

Yukarıda hesaba bakılırsa bu işte çok ciddi bir yanlışlık var.

a)Avrasya tünelinde kullanılan TBM 13.7 m çapında nerdeyse Üsküdar-Çekmeköy metrosunda kullanılan TBM 2 katı büyüklüğünde.

b)Avrasya Tüneli TBM'i boğazın 60 m altında, diğeri standart bir tünel kazıyor.

Nasıl oluyorda biri bu kadar başarılı oluyor diğeri bu kadar başarısız.Üsküdar-Çekmeköye projesinde görevli arkadaşlarıma sorduğumda formasyonun beklendiği gibi çıkmadığı bu nedenle kazıların beklenildiği gibi tamamlanamadığı söylediler.Ayrıca projenin başında depo sahasından ana hat tünellere NATM yöntemi ile kazı yapılacağı planlanmış sonradan vazgeçilerek TBM kullanılmaya karar verilmiş.Her zaman söylüyorum Üsküdar-Çekmköy projesinin gecikmesinin tek nedeni 3.ve 4.TBM çok geç ve yanlış yerden kazmaya başladı.Bu TBM'ler 1ve 2 TBMler ile birlikte çarşı istasyonunda çekmeköy yönüne doğru kazması gerekirdi.

Her gün otobüs içinde insanların metro istasyonlarına bakarak "hadi bitirseler de kurtulsak" konuşmalarına şahit oluyorum.İnsanlar bu kadar bu metroya açken yüklenici firma ve İBB sanki herşey yolundaymış gibi ağırdan alıyorlar.Mecidiyekoy-Mahmutbey projesinde bazı ıstasyonların kaba inşaatı bile bir kaç ay sonra bu projede ki kaba inşaat seviyesine yetişecek nerdeyse.Umarım Ataköy-İkitelli ve Bostancı-Dudullu projelerinde bu kadar yavaş,plansız ve programsız firmalar ihaleyi kazanamaz.Ayrıca İBB bu ihalelerde 1. şart olarak 4 TBM aynı anda kazı yapmaya başlayacak diye şart koşmalı.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 07 Eyl Pzt, 2015 07:43

Toplam kazı : 39.768 m
Kazılan miktar : 36.656 m
Dün kazılan : 34 m


Kazılması gereken 3.112 m olarak görünmektedir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Cum, 2015 10:09

Haber metninin bütününde bana göre sorunlar ama yine de haberdir, bakalım hakkaten 2016 Nisan' da böyle bir gelişme olacak mı :):) Kaynağa kaynağın nedir diye sormadım.

http://www.rayhaber.com/2015/3-etapli-c ... -aciliyor/
3 etaplı Çekmeköy metro hattının ilk etabı açılıyor :Çekmeköy metro hattının ilk etabı olan Üsküdar Çekmeköy güzergahı 2016’nın Nisan ayına hazırlanıyor…

Çekmeköy metro hattının ilk etabı altyapı işleri tamamlanmak üzere. Söz konusu Üsküdar-Çekmeköy metro hattı 2016 yılının Nisan ya da Mayıs ayında fiili olarak tamamlanacak ve hizmete açılacak.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 06 Eki Sal, 2015 12:02

3 etaplı Çekmeköy metro hattının ilk etabı açılıyor :Çekmeköy metro hattının ilk etabı olan Üsküdar Çekmeköy güzergahı 2016’nın Nisan ayına hazırlanıyor…
Haberi yapan arkadaşla çalışma sahalarını gezmek isterim :).Bırakın 2016 Nisan ayını İBB nin duyurduğu 2016 Ekim ayında hattın açılması devam eden işerin hızına bakıldığında çok zor görünüyor.Eğer çalışmalar bu şekilde devam ederse en erken 2017 ortası hat devreye girer.Yüklenicin artık silkelenmesi ve vites arttirması gerekir.Kule vinçleri yer değiştire değiştire istasyonlar bitmez.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön