ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Haz Sal, 2015 14:26

Bence o TBM leri bir yerden sonra saptırıp hattın altından geçirtip Bostancı-Dudullu yu kazacak şekilde bıraksınlar, o ihaleyi alan firma bu TBM leri de satın alıp oradan direkt kazıya başlasın, uğraştırmasınlar bir daha sök-tak.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 30 Haz Sal, 2015 16:12

Kahkaha attım abi, Allah da seni güldürsün.. :)
Eyvallah Dostum. :D :D

Bakalım inşAllah çağrılarımıza kulak verip gelir bir an önce gelirler 8) 8)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 03 Tem Cum, 2015 10:05

Dün kazılan : 38 m

Kazılar 35 km barajını bugun-yarın aşacaktır.Hatırladığım kadarıyla 34.9??

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 09 Tem Prş, 2015 15:51

Haziran ilerleme raporu:

TBM (Tünel Açma Makinası) ilerlemesi:
Çarşı-Üsküdar İstasyonları arasında ana hat tünellerini yapan TBM’lerden biri Fıstık Ağacı İstasyonu peron tünellerinde diğeri ise Fıstıkağacı-Üsküdar istasyonları arasında çalışmaya devam ediyor. Depo sahası ile ana hattın bağlantısını sağlayacak ana hat tünellerinin yapımına devam eden 2 adet TBM den biri ana hatta ulaştı, Necip Fazıl istasyonuna doğru imalatlarına devam ediyor. Diğeri ise depo sahası ile ana hat tünelleri arasında çalışmaya devam ediyor.

Üsküdar İstasyonu ilerlemesi:
İstasyon yapısı bünyesinde kazı-destek ve betonarme çalışmaları devam ediyor. NATM tünellerinde ana hat kazısı devam ediyor.

Fıstıkağacı İstasyonu ilerlemesi:
İstasyon yapısı betonarme işleri tamamlandı. Tuğla duvar örümü katlarda devam etmektedir. NATM tünellerinde kazı ve betonarme işleri devam ediyor.

Bağlarbaşı İstasyonu ilerlemesi:
İstasyon yapısı betonarme imalatları tamamlandı, konkors üzeri dolgu ve peyzaj çalışmaları devam etmektedir. Giriş yapıları ve yaya bağlantılarında betonarme imalatlar devam ediyor. Perona bağlanan tünellerde ise kazı-destek işleri devam ediyor.

Altunizade İstastonu ilerlemesi:
Doğu konkorsu betonarme imalatları tamamlanmıştır. Konkors üzeri dolgu ve peyzaj çalışmaları devam ediyor. Batı konkorsu ise TBM lojisitiği için kullanılmaya devam ediyor.

Kısıklı İstasyonu ilerlemesi:
Tünel olarak tasarlanan istasyon yapısında, tünel kaplama işleri büyük ölçüde tamamlandı.

Bulgurlu İstasyonu ilerlemesi:
İstasyon yapısı kazı-destek imalatları büyük ölçüde tamamlanmıştır. NATM tünellerinde betonarme kaplama yapılıyor.

Ümraniye İstasyonu ilerlemesi:
NATM tünellerinde betonarme kaplama ve konkorsa bağlantı tünellerinin kazısı yapılıyor. İstasyon yapısı betonarme imalatları tamamlanmıştır.

Çarşı İstasyonu ilerlemesi:
NATM tünellerinde kaplama çalışmalarına devam ediliyor. İstasyon yapısı betonarme imalatları yapılıyor.

Yamanevler İstasyonu ilerlemesi:
İstasyon üstü peyzaj ve dolgu çalışmaları tamamlanarak, trafik düzeni eski hale getirilmiştir. İstasyon yapısı bilet holü katında sıva imalatları tamamlanmıştır. Çarşı istasyonu yönündeki tünellerde yürüme yolu ve ray altı betonu imalatları devam ederken, Çakmak İstasyonu yönünde devam eden ana hat tünellerinde ise Kemer (üst yarı) betonlarının yapımına devam ediliyor.

Çakmak İstasyonu ilerlemesi:
Ana hat ve makas tünellerinde kaplama betonlarının yapımına devam ediliyor. İstasyon yapısında betonarme ve kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.

Ihlamurkuyu İstasyonu ilerlemesi:
İstasyon yapısı betonarme imalatlar devam ediyor. Betonarme imalatları tamamlanan bölgelerde, istasyon yapısı üzeri koruma ve yalıtım çalışmaları yapılıyor.

Altınşehir İstasyonu ilerlemesi:
Peron ve ana hat tünellerinin kazı ve tünel kaplama imalatlarına devam ediliyor. Konkors üzeri dolgu ve peyzaj çalışmalarına devam ediliyor. İstasyon içerisinde ise tuğla duvar örümü devam ediyor.

İmam Hatip Lisesi İstasyonu ilerlemesi:
İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor. NATM peron tünellerinin kazısı devam ediyor.

Dudullu İstasyonu ilerlemesi:
Makas, peron ve ana hat tünellerinin kazı ve kaplama işlerine devam ediliyor. İstasyon yapısı top-down kazısı ve betonarme imalatlara devam ediliyor.

Necip Fazıl İstasyonu ilerlemesi:
İstasyon kapsamındaki betonarme yapım çalışmalarına devam ediliyor.

Çekmeköy İstasyonu ilerlemesi:
İstasyon yapısı kazı-destek çalışmaları ve betonarme imalatlara devam ediliyor.

Depo Sahası ilerlemesi:
Depo sahası olarak inşa edilecek bölgede kazı çalışması devam etmektedir.

kaynak:
http://www.uskudarumraniyecekmekoymetro ... erler.aspx

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 15 Tem Çrş, 2015 07:50

Önümüz bayram ve geçtiğimiz hafta sonundan itibaren büyük çaplı projelerde çalışan gurbetçi arkadaşlar memleketlerine gitmeye başladılar.Bu nedenle bu hafta ve önümüzdeki hafta bu çapta projelerden çok fazla ilerleme beklemek lazım.2 hafta boyunca proje ile ilgili gelişme olacağını zannetmiyorum.

Bu proje ile ilgili dikkatinizi cekmek istedigim konu konsorsiyum mu yoksa tek firma mi daha hizli projeyi tamamlar.Bu hattın ihalesinin sonuçlandığı zaman tek firmanın işi alması beni çok sevindirmişti.Çünkü İstanbul'da büyük çaplı projelerde hep konsorsiyum işleri alır ve işin ortasında ortaklar arasinda büyük kavgalar çıkar.Firmalar birbirinin ayağına kurşun sıkardı.Bende hep acaba tek firma iş alsa nasıl olur diye düşünürdüm.Hatta hiç unutmuyorum bir projede ortaklardan biri projede önceden belirlenmiş kendi üzerine düşen kısmı bitirdi ve sahadan is makinalsrini alip çıktı kalan işi yapmak için diğer ortak sahaya geldi fakat şantiye elektriğini üzerine biraz geç almak isteyince cikan ortak elektrik sözleşmesini kapattı ve şantiye 3-4 gün elektriksiz kaldı ve jeneratörler ile idare edildi. :D :D
Daha sonra ortak şantiye elektriğini üzerine alınca problem çözüldü ama ortaklık benim için hep soru işareti olarak kaldı.Ama şimdi bu projeye bakıyorum.İşin başlamadan önce firma ihaleyi kazandıktan sonra firmanın genel müdürü 7 adet TBM makinamız var demişti.İşler başladığı zaman çalışmalara taşeron firma vs. sokulmamıştı.Her şey güzel başladı ama sonrası verilen sözlerin tutulmadığı ortaya çıktı.38 ay rekor denemesi tek firma olmasına rağmen gerçekleştirilemedi. Hadi 38 ay gerçekleştitlmedi firma uzatma istedi ama 16 aylık uzatmam mı olur ? 3-5 ay uzatma olsa anlarim ama 16 aylik uzatma resme şaka gibi bişey.Demek ki ilk günden bile işin bitiş tarihi olarak 2015 mayıs hayalmiş.O yüzden anladım ki ne tek firma ne konsorsiyum.İşi her zaman ehline vermek lazım.

Raylı sistemler işinde benim gördüğüm aldığı işi sözleşme tarihinden önce bitiren,işi kesinlikle uzatmayan,işin ortasında maliyet artışı istemeyen kısacası aldığı sorunsuz ve mükemmel halleden firma var mı diye merak edip araştırdığımda aslında böyel bir firmamız var."Yapı Merkezi" Genelde ihale sureclerinde teklifleri yuksek kaliyor diger firmalara gore ama aldigi isi sozlesme kapsaminda tamamliyor.

Tamam kabul ediyorum biraz reklam oldu ama gerçek. Yaptığı bütün projeleri inceledim hem yurt içi hem de yurt dışı adamlar hangi tarihi söylediyse o tarihte işi bitiriyor.Keşke İstanbul için bu kadar önemli hat olan bu proje veya CR3 projesini bu kapasitede ki firmalara verseler.Bu arada firma şuan Avrasya tünelini yapıyorlar ve nisan 2017'de işi tamamlamaları bekleniyor.
En son decimus tarafından 15 Tem Çrş, 2015 17:15 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Tem Çrş, 2015 08:36

decimus yazdı:Raylı sistemler işinde benim gördüğüm aldığı işi sözleşme tarihinden önce bitiren,işi kesinlikle uzatmayan,işin ortasında maliyet artışı isteyen kısacası aldığı sorunsuz ve mükemmel halleden firma var mı diye merak edip araştırdığımda aslında böyel bir firmamız var."Yapı Merkezi"
"Maliyet artışı istemeyen" olacak, değil mi abi?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 15 Tem Çrş, 2015 10:03

Engin Y yazdı:
decimus yazdı:Raylı sistemler işinde benim gördüğüm aldığı işi sözleşme tarihinden önce bitiren,işi kesinlikle uzatmayan,işin ortasında maliyet artışı isteyen kısacası aldığı sorunsuz ve mükemmel halleden firma var mı diye merak edip araştırdığımda aslında böyel bir firmamız var."Yapı Merkezi"
"Maliyet artışı istemeyen" olacak, değil mi abi?
Aynen, düzeltme için teşekkürler..!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Tem Çrş, 2015 16:25

Hocam gecikmenin sebebi sadece 3 30 a çalıştırılan taşeron firmaların su koyvermesi mi?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 15 Tem Çrş, 2015 17:19

Esat yazdı:Hocam gecikmenin sebebi sadece 3 30 a çalıştırılan taşeron firmaların su koyvermesi mi?
Tabi ki degil ama cok buyuk bir etken.Firmalarin isi aldiktan sonra sozlesme tarihinde tamamlayip-tamamlamadigu cok onemli ben bunun altini cizmek istedim.Tabi ki baska kriterlerde var.Musvair firma,isin proje tasarimi,guzergah secimi vs vs.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Tem Çrş, 2015 17:22

decimus yazdı:
Esat yazdı:Hocam gecikmenin sebebi sadece 3 30 a çalıştırılan taşeron firmaların su koyvermesi mi?
Tabi ki degil ama cok buyuk bir etken.Firmalarin isi aldiktan sonra sozlesme tarihinde tamamlayip-tamamlamadigu cok onemli ben bunun altini cizmek istedim.Tabi ki baska kriterlerde var.Musvair firma,isin proje tasarimi,guzergah secimi vs vs.
:) aslında benim demek istediğim o değildi, bilmece gibi sormuşum :) yani işin en başında kalkıpta 38 ay da rekor kıracağız demeye gerek varmıydı? Sonuçta bu bir derin kazı işi, istediğin kadar etüd yap, 20 metrede bir toprak etüdü yapmıyorsun, karşına su çıkar, dere çıkar, çukur çıkar, bu işi böyle zorlamaya gerek yoktu, zaten bu süre anlamsızdı. En iyi projede bile belirttiğin nedenler ile sorunlar yaşanabilir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Tem Pzt, 2015 17:22

15 Haziran'da bir bina boşaltılmıştı: http://www.hurriyet.com.tr/gundem/29287765.asp

Şimdi yedi bina birden boşaltılmış :(
Üsküdar'da yapımı süren metro hattı çalışmalarının yakınında bulunan 3 binanın zemininde ve duvarlarında çatlaklar oluştu. Sokakta bulunan 7 bina tedbir amaçlı boşaltıldı.

Üsküdar, Mimar Sinan Mahallesi, Sabahattin İskele Sokak'ta dün akşam saatlerinde vatandaşlar binalarında sesler duydu; ve panikle sokağa döküldü. Apartman sakinleri daha sonra da binalarının arka kısmında yapımı devam eden Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metro hattı inşaatı yetkililerine duydukları sesten bahsetti. Bunun üzerine yetkililer sokakta inceleme yaptı; 3 binanın duvarlarında ve zemininde çatlaklar oluştuğunu tespit etti. Binaların zarar gördüğü sokak, inşaat yetkilileri tarafından demir kapı ile kapatıldı.

İncelemenin sonunda da sokaktaki 7 bina tedbir amaçlı boşaltıldı; sokak sakinleri önemli eşyalarını da alarak inşaat yetkilileri tarafından alarak otele yerleştirildi.

"MÜHÜR VURDULAR, BİNAYA GİREMİYORUZ"
Oturduğu binanın zarar gördüğünü söyleyen İsmail Odabaş, yaşanan olaya ilgili şunları söyledi:

"İnşaattan dolayı binamızda bir çökme var. Jeolojik nedenlerden dolayı böyle bir çökme olduğunu söylediler. Bizi otellerde misafir ettiler. Binamızda muazzam bir hasar var. Arkadaki binalarda da hasar var. Kendileri de evleri kontrol altına aldıklarını söylediler. Otel masraflarının karşılanacağını söylediler. Bize özel eşyalarımızı almamız için fırsat tanıdılar, ondan sonra demir kapıları kaynakladılar. Mühür vurdular binaya, şuanda giremiyoruz. Binaya kesinlikle sokmuyorlar. Onların uyarıları bu. 2-3 gün daha binanın durumunu kontrol etmeyi düşünüyorlar."

Sokakta oturan bazı vatandaşlar, bugün de özel eşyalarını tedbir amaçlı boşaltılan evlerinden almaya devam etti.
Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/gundem/29656906.asp

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 09 Ağu Pzr, 2015 12:45

Resim

Bu hat üzerinde açılan ve yapımı devam eden AVM'lerin listesini yapmaya çalıştım.Metro istasyonları bence üniversite,lise gibi okullara,hastane veya buna benzer kamu binalarına bitişik olmalı.Bu kadar çok metro istasyonuna bağlı AVM yapılması düşündürücü.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön