ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Prş, 2015 12:51

Decimus un dediği gibi bizler bu sitede başından beri bu konuya karşı çıktık, ben bir iletişimci olarak karşıyım zaten, bu çok yanlış bir yöntem ama maalesef tercih ediliyor. Yapacak bir şey yok.

Bu yüzden 2016 beni şaşırtmıyor baştan beri bunu bizde söyledik, test konusuna gelince test bir şekilde yapılacak o konuda sorun yok, yani sinyalizasyon testleri yapılacak en azından ama bu hattın asıl araçları gelince onların gabari testi ile ilgili süreç uzar mı orada başka durumlar ortaya çıkar mı onu o zaman göreceğiz.

Decimus kesinlikle katılıyorum ben çok uzun yıllar sonra ilk defa geçen ay geçtim bölgeden, bu hat kesinlikle bir an önce bitmeli. M7 ile birlikte açıldığı takdir İstanbul' da raylı sistem yolcu sayısında büyük sıçramaya sebep olacak 2 hat bunlar.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 19 Mar Prş, 2015 13:48

Bu hat bile bu kadar gecikiyorsa M7'nin ikinci etabının durumunu düşünemiyorum.

burakkou
Transit Yolcu
Mesajlar: 10
Kayıt: 21 Ağu Prş, 2014 10:44

Mesaj gönderen burakkou » 25 Mar Çrş, 2015 16:46

2016 eylülde mantıklı değil. Mitsubishi ile belediye şubat 2015 ayında imzaladı. Şartnameye göre ilk araç teslimi 22. ay başlıyor son araç ise 32. ay sonu ile bitiyor. 2015 şubat ayına 22 ay konulunca zaten 2017 başında ilk araç geliyor. İyimser bir görüşle 2017 3. çeyrekte açabilirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Prş, 2015 20:19

Söylemler dışında bakacak olursak işin ilerleyişi konusundar yazılanlar sarkma olacağı izlenimini veriyor, araç konusunda ne olur göreceğiz, duyumlarla yazmak pek istemiyorum :) malum biz çok bilen raylı sistem haber sitesi değiliz.

esbulbul
Mesajlar: 1
Kayıt: 10 Nis Cum, 2015 23:18

Mesaj gönderen esbulbul » 10 Nis Cum, 2015 23:20

m7 de başlangıç sürecinde işler , m5 in süre sıkıştırması dönemindeki hızla gittiğinden m7 de bir gecikme olmaz.

m5 in açılması için m3 de boş yatan setler kullanılabilir.

Gabari , kataner , vs uyuyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 15 Nis Çrş, 2015 08:47

Resim

Projenin segment depolaması sahasında yeterli alan olmadığı için 1 yılı aşkın süredir çekmeköy_taşdelen mevkiinde bekletilen segmentlerin fotografı yukarıdadır.Muhtemeen depo sahasında bekletilen segmentler TBM ile yerleştirildikten sonra bu resimdeki segmentleri kullanmaya başlayacaklar.Bunlar kullanıldıkça TBM'ler kazılarını tamamalamak üzere olduklarını göreceğiz.

Kadıkoy-Kartal metrosu yapımında kazı miktarları oldukça yüksekti fakat bu projede en büyük hayal kırıklığı 4 TBM + Natm kazıları olmasına rağmen ortalama 50 m olarak hafızamda yer etti.Belki de 38 ay hedefi koyulurken en çok 4 TBM'in kazı performansına güvenildi.Hatırladığım kadarıyla projenin başlangıçında zeminin sert olduğunu ve TBM de sert zeminde hızlı olması nedeniyle yüksek performans ile kazı yapılacağı düşünüldü ama görünen o ki zemin hiçte sert bi zemin değil.

Biraz da Üsküdar'daki merkez istayondan bahsetmek istiyorum.Benim gördüğüm en entrersan iş. Yarısı aç-kapa diğer yarısı top-down.Bu işin detaylarını öğrendikten sonra burda anlatmaya çalışacağım

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Nis Çrş, 2015 17:52

decimus yazdı:Yarısı aç-kapa diğer yarısı top-down
Farkı neydi hocam? İkisinde de istasyon kutusu açılıp inşa edilmiyor muydu? Bağcılar istasyonu top-down yapılmıştı diye hatırlıyorum.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 16 Nis Prş, 2015 11:25

Esat yazdı:
decimus yazdı:Yarısı aç-kapa diğer yarısı top-down
Farkı neydi hocam? İkisinde de istasyon kutusu açılıp inşa edilmiyor muydu? Bağcılar istasyonu top-down yapılmıştı diye hatırlıyorum.
Aç-Kapa sistemi bildiğimiz inşaat modeli.İstasyon alanı temele kadar kazı yapılır.Daha sonra temelden başlayarak en üst noktaya kadar inşşaat tamamlanır.Klasik sistem.

Top-Down sistemi dediğiniz gibi bağcılar metro istasyonu bu şekilde yapılmıştı.Burda önce diyafram beton sistemi ile temel kotuna kadar istasyonun dış çerçevesi ve iç tarafta kalan kolonlar zemine işleniyor.Daha sonra en üst katın döşeme betonu atılıyor.Beton atılıken belli alan boşluk bırakılır ve ordan kazı yapılarak bir alt katın kazısını ekskavatör ile yapıldıktan sonra alt kattakı katın döşemesi ypılır ve bu şekilde en alt kattaki temele kadar inilir ve en alt temel en son yapılır.Daha detaylı öğrenmek isteyenler için youtube'da bir sürü video mevcut.

Bu iki birbirinden farklı sistemi aynı istasyon içinde kullanmak çok enteresan geldi bana.Üsküdar istasyonunda çalışan arkadaşlara vakit bulabilirsem detayları öğrenerek aktaracağım.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 23 Nis Prş, 2015 17:12

Projenin ilk duragi olan cekmekoy-Madenler istasyonunda dun baslayan kule vinc kurulumu bugun tamamlandi.Muhtemelen baska bir istasyondan sokulerek getirildi.Yuklenici firma maliyeti dusuk tutmak acisindan tum ekipmanlari randimanli kullanmak istiyor.Bu planlama da gayet mantikli gorunuyor.Bu projenin en kritik istasyonlardan biri olmasi nedeniyle bence hak ettigi ilgiden daha azi veriliyor madenler istasyonuna.Suan icin istasyonun kazi isleri tamamlanmak uzere ve temel calismalari baslamak uzere.Bazi istasyonlarda kaba insaatin sonuna gelmisken madenlerin neden bu kadar gec kaldigini anlamak mumkun degil.

Resim

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 26 Nis Pzr, 2015 19:07

buraya getirilen kule vinc sanırım altunizadeki vinc olabilir..doğu bölümünün inşatı bitti.vinç söküldü...o da buraya aktarıldı..

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 04 May Pzt, 2015 08:43

nisan ilerleyişlerine dair çekmeköy (madenler) istasyonu için şöyle diyor:

http://www.uskudarumraniyecekmekoymetro ... -2015.aspx
"Derin kazı yapılan istasyonda temel kotuna ulaşılmıştır. Küçük bir bölgede temel imalatı gerçekleştirilmiştir. Rampa bölgesinde ve diğer uca doğru kazı destek çalışmaları sürdürülmektedir. Çekmeköy istasyonu sonrasında yer alan kuyruk tünellerinin yapılması için açılan S16-A şaftında kazı imalatları devam etmektedir."
bir de tbm ilerlemelerine dair açıklamada 4. tbm'nin güzergahtaki en sert zeminden geçtiğini özellikle ifade etmişler:

http://www.uskudarumraniyecekmekoymetro ... -2015.aspx
"Çarşı-Üsküdar İstasyonları arasında ana hat tünellerini yapması planlanan 1.TBM, Hat 2 üzerinde Fıstıkağacı istasyonundan Üsküdar istasyonuna doğru yola çıkmıştır. Hat 1 üzerinde çalışan 2. TBM ise Bağlarbaşı Fıstıkağacı istasyonları arasında çalışmalarına devam etmektedir. Depo ve bakım sahası ile anahat arasında çalışan 3. TBM Necip Fazıl istasyonuna doğru imalatlarına devam etmektedir. Ana hatta geçiş sağlayan makas tünellerinde 3. TBM in geçişi için hazırlıklar sürdürülmektedir. 4. TBM ise güzergâh üzerindeki en sert zeminden geçerek depo yolu üzerinde yer alan makas yapısına ulaşmıştır. Bu noktada bakım ve onarım çalışmaları devam etmektedir. Makas yapısından Dudullu istasyonuna doğru imalatlarına devam edecektir."

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Üsküdar – Ümraniye – 

Mesaj gönderen fearenes » 24 May Pzr, 2015 10:28

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Üsküdar, Altunizade İstasyonu’na inerek İnşaatı devam eden Üsküdar – Ümraniye – Çekmeköy – Sancaktepe Metrosu’nda basın mensuplarına bilgi verdi.
Gurur verici bir tablo karşısında tarihe tanıklık ettiklerini ifade eden Başkan Topbaş, “Bu iş kolay bir iş değil. Bu işi dünyada devletler yapıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak biz kendi bütçemizden bu metroları yapıyoruz” diye konuştu.

“Her Yerde Metro, Her Yere Metro” sloganıyla İstanbul’da ulaşımı rahatlatmak için geceli gündüzlü çalıştıklarını kaydeden Başkan Topbaş, “Arzu ettiğimiz ve master planlarımıza aldığımız yarım saatlik yürüme mesafelerinde metrolar olsun istiyoruz” dedi. Başkan Topbaş şöyle devam etti: “Artık İstanbul’da her yere ulaşmak kolay. Üsküdar sahilinden başlayan metro hatları müthiş bir hat. Devamlı eklenen bir hat. Buradaki inşaatımızın da yüzde 80’i tamamlandı. İnşallah 12 ay gibi bir sürede yolcu taşımaya başlayacak. Üsküdar’dan başlayan bu hat Çekmeköy, Yenidoğan, Sultanbeyli’den geçerek Sabiha Gökçen’den Havaalanına kadar gidiyor. Marmaray’la Üsküdar’a gelenler Altunizade’den geçecek. Birçok hatları kesiştirdik.”

Kentin hareketliliğinde akıcı bir trafiğin önemine dikkat çeken Başkan Topbaş, deniz, kara, metro ve metrobüs hatlarını birbirleriyle ilintili hale getirdikleri söyledi.
Maillerinizi Okuyorum-
Vardiyalı şekilde aralıksız metro inşaatı çalışmalarının devam ettiğini ve hedeflerinde 776 km metro hattı yapmak olduğunu ifade eden Başkan Topbaş, “Silivri’ye kadar götüreceğiz. Kilometresi 50 Milyon Dolar. Bu inşaatımızda da 2 bin 700 kişi çalışıyor. Bu insanlarımızın gelecekte hayırla yad edileceğine inanıyorum” diye konuştu.

Dünya da en yeni ve en modern metro hatlarını İstanbullularla buluşturduklarını ifade eden Başkan Topbaş, yeni metroların makinistsiz hareket edebileceğini de söyledi. Başkan Topbaş şöyle devam etti: “Görev hayatımda en gurur duyduğum işlerin başında İstanbul’a kazandırmış olduğumuz metro hatları geliyor. İnsanların sıkıntılarını biliyorum. Gelen mailleri okuyorum. 27 Mayıs Çarşamba günü de Ümraniye’de ray kaynağı yapacağız.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön