ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu secime yetismesini mi bekliyordunuz yoksa? arkadaslar bu hat 2016 sonunda bir ihtimal, onda da kendi araclari yetismemis olur. Benim demek istedigim herhangi bir secime endekslenmis bir hat degil, o yuzden rahat rahat yapilsin, birakin.fearenes yazdı:bizim devlet büyüklerinden herşey beklenir.seçimde geliyor ama dediğiniz gibi sinyalizasyon olayı var..bence de tam açılması çok iyi olur..bazı istasyonlarda tamamen kaba inşaat bitmek üzere..bakalım tüm ince işlere geçiş ne vakit olacak..
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Açıkçası bu konuda benim de net bir bilgim yok.Bu kazı miktarları yönetim tarafından belirlenen kriterlere uygun olarak yazılıyor altunizade de ki tabelaya.Hepimizin bildiği gibi şuan 4 TBM + 10'dan fazla noktada NATM'da aynalarda ilerlemer devam ediyor.Esat yazdı:Toplam rakam NATM + TBM mi? Oyle ise kazi isinin % 75 i bitmis demek yaniliyormuyum?decimus yazdı:Toplam Kazı : 39.768 m
Kazılan Miktar : 30.266 m
Ama enteresan olan şu ; Uzun zamandır kazı aralığı50-60 metre barajında 1 TBM ortalama 20 m kazabileceğini düşünürsek (zemine göre değişir) aynalarda ise günlük 3 metre kazı olacağını düşünürsek
4 TBM x 20 = 80 metre TBM kazısı
10 ayna x 3 = 30 metre NATM kazısı
Toplam : 110 m kazı olması gerekir.Ama bunun yarısı görünüyor.Belki de zemin problemlidir ve TBM'ler bu yüzden düşük kazı rakamlarında kalmaktadır.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59
16 ay uzatma
Maalesef 26 eylul 2016da biticek.16 ay uzatma oldu..
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Hattın 2015 içinde açılmayacağı zaten kazıları az-çok takip eden insanlar için bekleniyordu.Şuan bile kazılmayan 9 km tünel mevcut.
Projenin temel atma töreninde başlayarak sürekli olarak söylenen 38 ay ile dünya tarihinde yapılan en hızlı metro inşaatı duyuruları insanları ciddi anlamda beklenti içine soktu.Bunun yanında sürekli olarak hat güzergahı üzerinden "2015 yılında metro geliyor" başlıklı reklam panolarını güncellediler.Bende herhalde yanıldığımı bu kadar üstüne basa basa, inatla 38 ay rekorunu telaffuz etmelerinden dolayı vardır bil bildikleri,iş programı diyerek beklenti içine girdim.Sonuçta burda yaşayan on binlerce insan bu hattın açılmasını 4 gözle bekliyor.Geçtiğimiz hafta Çekmeköy-Üsküdar hattında BJK tesislerin bulunduğu alanda bilinen meşhur trafik nedeniyle yine beklerken bir kadın ayakta beklemeye dayanmadı ve yere düştü.Sonra insanlar kadına yer falan verdi.E tabi akla metronun bir an önce biterek halkın bu çileden kurtulması geldi.Bu güzergahtaki metro belki İstanbul içinde yapılan en çok yolcunun kullanacağı hat olacaktır.Gerçekten çok ciddi yolcu potansiyeli var.
Keşke işin başında rekor falan demeden 2016 yılı içinde açılacak deselerdi.Böylelikle hem gerçekçi hem de insanları hayal kırıklığına uğratmazlardı.Kaldı ki 2016 yılı içinde açılması bile ciddi başarıdır.Bu projede çalışan arkadaşlarımlar ne zaman görüşsem çalışma saatleri ve iş temposunun ağırılığından bahsediyolar.Çok zor şartlar altında büyük emek vererek çalışıyolar.
Projenin temel atma töreninde başlayarak sürekli olarak söylenen 38 ay ile dünya tarihinde yapılan en hızlı metro inşaatı duyuruları insanları ciddi anlamda beklenti içine soktu.Bunun yanında sürekli olarak hat güzergahı üzerinden "2015 yılında metro geliyor" başlıklı reklam panolarını güncellediler.Bende herhalde yanıldığımı bu kadar üstüne basa basa, inatla 38 ay rekorunu telaffuz etmelerinden dolayı vardır bil bildikleri,iş programı diyerek beklenti içine girdim.Sonuçta burda yaşayan on binlerce insan bu hattın açılmasını 4 gözle bekliyor.Geçtiğimiz hafta Çekmeköy-Üsküdar hattında BJK tesislerin bulunduğu alanda bilinen meşhur trafik nedeniyle yine beklerken bir kadın ayakta beklemeye dayanmadı ve yere düştü.Sonra insanlar kadına yer falan verdi.E tabi akla metronun bir an önce biterek halkın bu çileden kurtulması geldi.Bu güzergahtaki metro belki İstanbul içinde yapılan en çok yolcunun kullanacağı hat olacaktır.Gerçekten çok ciddi yolcu potansiyeli var.
Keşke işin başında rekor falan demeden 2016 yılı içinde açılacak deselerdi.Böylelikle hem gerçekçi hem de insanları hayal kırıklığına uğratmazlardı.Kaldı ki 2016 yılı içinde açılması bile ciddi başarıdır.Bu projede çalışan arkadaşlarımlar ne zaman görüşsem çalışma saatleri ve iş temposunun ağırılığından bahsediyolar.Çok zor şartlar altında büyük emek vererek çalışıyolar.