Arkadaşlar araçlar 2016'nın ortasında gelmeye başlayacak. Araçların yeterli sayıya ulaşması ve sinyal testlerinin bitip hazır hale gelmesi 2017 2. çeyreğinden önce gerçekleşmesi mümkün görünmüyor. '' En iyi ihtimalle''Esat yazdı:Muhtemelen bir yerlerden başka bir şeyler duydular, yani açıktan yazmak istemediğim bazı şeyler. Bu sebeple bir önceden açılış olabilir düşüncesi yeşermiş olabilir. Bu yüzden temkinliyim, ama şahsen böyle bir açılış olmaması gerektiğine inanıyorum o başka.
ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 21 Ağu Prş, 2014 10:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bizim hesaplarınızda bu yönde zaten. Başından beri hele ki sistemin UTO olacağı söylendiğinden beri 2016 sonundan önce beklemiyoruz. Amacımız bazı dezenformasyon seven tiplerden ayrılmakburakkou yazdı:Arkadaşlar araçlar 2016'nın ortasında gelmeye başlayacak. Araçların yeterli sayıya ulaşması ve sinyal testlerinin bitip hazır hale gelmesi 2017 2. çeyreğinden önce gerçekleşmesi mümkün görünmüyor. '' En iyi ihtimalle''Esat yazdı:Muhtemelen bir yerlerden başka bir şeyler duydular, yani açıktan yazmak istemediğim bazı şeyler. Bu sebeple bir önceden açılış olabilir düşüncesi yeşermiş olabilir. Bu yüzden temkinliyim, ama şahsen böyle bir açılış olmaması gerektiğine inanıyorum o başka.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Esat yazdı:Bizim hesaplarınızda bu yönde zaten. Başından beri hele ki sistemin UTO olacağı söylendiğinden beri 2016 sonundan önce beklemiyoruz. Amacımız bazı dezenformasyon seven tiplerden ayrılmakburakkou yazdı:Arkadaşlar araçlar 2016'nın ortasında gelmeye başlayacak. Araçların yeterli sayıya ulaşması ve sinyal testlerinin bitip hazır hale gelmesi 2017 2. çeyreğinden önce gerçekleşmesi mümkün görünmüyor. '' En iyi ihtimalle''Esat yazdı:Muhtemelen bir yerlerden başka bir şeyler duydular, yani açıktan yazmak istemediğim bazı şeyler. Bu sebeple bir önceden açılış olabilir düşüncesi yeşermiş olabilir. Bu yüzden temkinliyim, ama şahsen böyle bir açılış olmaması gerektiğine inanıyorum o başka.
Kaynak: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... f21ce4e05811 Ağu Pts, 2014 18:49
Şu anda inşaatı devam eden projelere ilişkin olarak canım kehanette bulunmak istedi.. Bakalım hayat bize ne gösterecek..
2014: M2 Yenikapı (açıldı), M1 Yenikapı (açarlar herhâlde)
2015: M6 Levent-Hisarüstü
2016: M4 Kartal-Kaynarca
2017: M5 Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy
2018: Marmaray Halkalı-Gebze
2019: Allah bilir
2020: M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey
2021: M3 Bakırköy-Kirazlı
2022: M1 Kirazlı-Halkalı ve M2 Hacıosman-Çayırbaşı
2023: M7 Beşiktaş-Mecidiyeköy
2024: M8 Bakırköy-Beylikdüzü
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Projenin erken açılması veya kısmı açılması senaryolarına karşın projedeki istasyonlaın durumuna bakmak yeterli olacaktır. Bu resimlere bakarak hala kısmı açılış 2015 in sonunda olur diyen varsa bravo derim. Bırakın kısmı açılışı 2 durak arası bile açılmaz 2015 içinde.
Aşağıda Üsküdar - Ümraniye arası kazı yapılan istasyonların resimlerini ekledim. TBM'lerin çalıştığı bu alan açılması muhtemel en mantıklı bölge.
Resimler yüklenici firmanın resmi sitesinden alınmıştır
.http://www.uskudarumraniyecekmekoymetro ... asyon.aspx
Ayrıca sabah gazetesinde verilen habere göre :
Gelecek yıl İstanbul'un Anadolu yakasındaki raylı sistem yatırımlarına ağırlık verilecek. Anadolu yakasındaki raylı sistemler için 1.188.528.000 TL bütçe ayrılırken, Avrupa yakası için ise 832.591.000 TL ayrıldı.
Anadolu yakasındaki Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu için 732.430.000 TL, Kartal-Kaynarca Metrosu için 212.443.000 TL, Avrupa yakasındaki Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı için ise 400.000.000 TL'lik yatırım yapılacak.
Üsküdar-Ümraniye metrosu için İBB çok ciddi kaynak ayırdığı görünüyor. Bu para ile işlerin çok ciddi hızlanacağını düşünüyorum. Buna göre 2016 Temmuz ayı istasyonlar hazı olur ama Vagonlar olmadığı için açılış bekletilebilir. İBB Mitsubuhi ile vagonların gelme tarihine erkene alırsa o ayrı tab. Zor ama imkansız değil..!
Aşağıda Üsküdar - Ümraniye arası kazı yapılan istasyonların resimlerini ekledim. TBM'lerin çalıştığı bu alan açılması muhtemel en mantıklı bölge.
Resimler yüklenici firmanın resmi sitesinden alınmıştır
.http://www.uskudarumraniyecekmekoymetro ... asyon.aspx
Ayrıca sabah gazetesinde verilen habere göre :
Gelecek yıl İstanbul'un Anadolu yakasındaki raylı sistem yatırımlarına ağırlık verilecek. Anadolu yakasındaki raylı sistemler için 1.188.528.000 TL bütçe ayrılırken, Avrupa yakası için ise 832.591.000 TL ayrıldı.
Anadolu yakasındaki Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu için 732.430.000 TL, Kartal-Kaynarca Metrosu için 212.443.000 TL, Avrupa yakasındaki Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı için ise 400.000.000 TL'lik yatırım yapılacak.
Üsküdar-Ümraniye metrosu için İBB çok ciddi kaynak ayırdığı görünüyor. Bu para ile işlerin çok ciddi hızlanacağını düşünüyorum. Buna göre 2016 Temmuz ayı istasyonlar hazı olur ama Vagonlar olmadığı için açılış bekletilebilir. İBB Mitsubuhi ile vagonların gelme tarihine erkene alırsa o ayrı tab. Zor ama imkansız değil..!
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Proje ile ilgili son günlerde en çok konuşulan konu ana yüklenici firma Doğuş İnşaatın istasyonların kaba işler için anlaştığı bazı firmaların işleri düşük bedel ile alarak yapmaz duruma gelmeleri.Bu sebeple proje içinde 2-3 firmanın kaba inşaat çalışmalarını yarıda bırakarak projeden ayrılmaları.Tabi giden firmaların yerinde başka firmalar işleri kaldığı yerden deavm etmek sureti ile başlatılmış bulunuyorlar ama ciddi zaman kaybı söz konusu.
Rekor sürede bitecek lansmanı ile duyurulan bu hat önce TBM'lerin geç çalışmaya başlaması, NATM işleri için yüklenicinin önce tek başıma yaparım diyerek altından kalkamadan taşeron sokması ve son olarak kaba işler için analaşılan ucuz taşeronların tek tek projeden ayrılmaları ile devam etmekte.
Rekor sürede bitecek lansmanı ile duyurulan bu hat önce TBM'lerin geç çalışmaya başlaması, NATM işleri için yüklenicinin önce tek başıma yaparım diyerek altından kalkamadan taşeron sokması ve son olarak kaba işler için analaşılan ucuz taşeronların tek tek projeden ayrılmaları ile devam etmekte.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Decimus ana yüklenicinin şimdiden süre uzatımı istediği yönünde söylentilerde varmış, umarım doğru çıkmaz bunlar. Diğer taraftan senin bir iki mesajında belirttiğin bazı hususlar vardı bunlara sonuna kadar katılmamak elde değil, tamam devlet millet zarar etmesin pahalı iş yaptırılıp ama ucuz işlerin de nasıl olduğunu görüyoruz bu işlerde kalite nasıl belirlenecek bilmiyorum. Milletin ağzı da torba değil, pahalı fiyat verene işi veremezsin bin tane laf çıkar, ucuz fiyat verene verince de iş yürümüyor yanlış nerede benim aklım almıyor.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Süre uzatımı konusunda bi bilgim yok. Yüklenici firma müdürü kendileri için hedeflenen tarihin 2015 aralık ayı olduğunu söylemişti. Dolayısıyla bunun üstüne süre uzatımı istemesi bizim gibi projeyi yakından takip edenler için sürpriz olmayacaktır.Aslında bu çapta projenin 38 ay değil de 48 ay gibi sürede bitmesi de çok normal değil bir başarıdır.Decimus ana yüklenicinin şimdiden süre uzatımı istediği yönünde söylentilerde varmış, umarım doğru çıkmaz bunlar
Diğer taraftan senin bir iki mesajında belirttiğin bazı hususlar vardı bunlara sonuna kadar katılmamak elde değil, tamam devlet millet zarar etmesin pahalı iş yaptırılıp ama ucuz işlerin de nasıl olduğunu görüyoruz bu işlerde kalite nasıl belirlenecek bilmiyorum. Milletin ağzı da torba değil, pahalı fiyat verene işi veremezsin bin tane laf çıkar, ucuz fiyat verene verince de iş yürümüyor yanlış nerede benim aklım almıyor.
Bence bunun tek yolu bazı ihaleler de yapılan puanlama usulu karar verilmesi.Örneğin yapılan bir metro ihalesinde verilen teklifler ayrı bir yere konularak ;
- Firmanın daha önce yapmış olduğu aynı çapta projeler
- Firmanın kredi ve finans kapasitesi
- Firmanın TBM parkı
-Firmanın İş kazaları sayısı
-Çalışan işçilerin konaklayacağı koğuş,yemekhane vs. gibi konuların standartlanın belirtilmesi ve garanti edilmesi
-Yabancı firmaların Türk ortak ile girilme zorunluluğu
gibi konularda firmalara puan verilmesi ve karar aşamasında bunlar göz önünde bulundurulması gerekmektedir.
Ayrıca bugün altunizade'de görünen rakamlar;
Toplam Kazı : 39.768
Kazılan: 27.249
Dün : 58 m
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu islerin siyasetin araci olmasi kotu, rekorlara degil betonun omrunun 100 yil oldugunun ispatina ihtiyacimiz var.
Ihale secimi kriterlerin bence cok iyi niyetli, ben kokten yasakli hale getirilmeliler diyorum. Sektorde ekmek var ve ustabasilik yapmis insanlar bile firma kurup ana yuklenicinin taseronunun taseronunun taseronu olarak is aliyorlar, bireysel olarak isi biliyorlar sorun yok ama bu capta isler icin kucukler, kaliteden taviz verme durumuna gelinir cunku basma turlu para kazanamazlar.
Ihale secimi kriterlerin bence cok iyi niyetli, ben kokten yasakli hale getirilmeliler diyorum. Sektorde ekmek var ve ustabasilik yapmis insanlar bile firma kurup ana yuklenicinin taseronunun taseronunun taseronu olarak is aliyorlar, bireysel olarak isi biliyorlar sorun yok ama bu capta isler icin kucukler, kaliteden taviz verme durumuna gelinir cunku basma turlu para kazanamazlar.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Kesinlikle haklısın.Esat yazdı:Bu islerin siyasetin araci olmasi kotu, rekorlara degil betonun omrunun 100 yil oldugunun ispatina ihtiyacimiz var.
Ihale secimi kriterlerin bence cok iyi niyetli, ben kokten yasakli hale getirilmeliler diyorum. Sektorde ekmek var ve ustabasilik yapmis insanlar bile firma kurup ana yuklenicinin taseronunun taseronunun taseronu olarak is aliyorlar, bireysel olarak isi biliyorlar sorun yok ama bu capta isler icin kucukler, kaliteden taviz verme durumuna gelinir cunku basma turlu para kazanamazlar.
Bazen bakıyorum dünya çapında proje dediğimiz işlerde bi adam 1 Kazıcı-Yükleyici (JCB) satın alıyor.Köyden 3-5 akraba getirip taşeron olarak işe başlıyor.E haliyle baştan savma,basit ve kalitesiz işler çıkıyor meydana.