ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 08 Eyl Pzt, 2014 16:54

Şantiyede İBB'nin logosu altında metro bağlantısı yazıyordu.
Zaten Üsküdar'da Marmaray ve metro Yenikapı'daki gibi aynı istasyonda olmayacak mı?
Metro geçişi olsa bile otomatikman Marmaray geçişi de olmuş oluyor.
Yanılıyor muyum?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 19 Eyl Cum, 2014 15:03

decimus yazdı:Sonunda beklenen 4. TBM montajı başladı. İki dev vinç Üsküdar-çekmeköy depo sahası olarak bilenen çalışma sahasına getirilerek 4. TBM kurulumuna başladı. Haziran ayı başı olarak kabul edersek ortalam bir TBM kurulumu ne kadar sürer TBM çalışmaya başladığı zaman bununda cevabını almış oluruz.

" 4.TBM ilerlemesi

Ümraniye parseller mevkiinde yer alan metro araçları depo ve bakım sahasından, yukarı dudullu yönüne doğru tünel açmak için 4. TBM harekete başlamıştır. (13.09.2014)"

Bu şunu gösteriyor 4.Tbm kurulum + kazı başlangıçı : 3.5 ay olarak kabul edilebilir. Gerçekten ciddi bir süre..!

Bu arada 2.TBM altunizade istasyonuna 11.09 tarihinde ulaşmış üsküdar isasyonuna ulaşması için önünde bağlarbaşı +fıstıkağacı istasyonları kalıyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3522
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Eyl Cum, 2014 15:54

decimus yazdı:
decimus yazdı:Sonunda beklenen 4. TBM montajı başladı. İki dev vinç Üsküdar-çekmeköy depo sahası olarak bilenen çalışma sahasına getirilerek 4. TBM kurulumuna başladı. Haziran ayı başı olarak kabul edersek ortalam bir TBM kurulumu ne kadar sürer TBM çalışmaya başladığı zaman bununda cevabını almış oluruz.

" 4.TBM ilerlemesi

Ümraniye parseller mevkiinde yer alan metro araçları depo ve bakım sahasından, yukarı dudullu yönüne doğru tünel açmak için 4. TBM harekete başlamıştır. (13.09.2014)"

Bu şunu gösteriyor 4.Tbm kurulum + kazı başlangıçı : 3.5 ay olarak kabul edilebilir. Gerçekten ciddi bir süre..!

Bu arada 2.TBM altunizade istasyonuna 11.09 tarihinde ulaşmış üsküdar isasyonuna ulaşması için önünde bağlarbaşı +fıstıkağacı istasyonları kalıyor.
Hadi hayırlısı..

Kazı işleri 2015 ortasında bitse, ray döşeme ve elektrik işleri de 2016 ortasına bitirilse, 2016 sonunda açılır inşallah..

Kötümser olduğum için 2017 başı diyordum, inşallah yanılırım..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 01 Eki Çrş, 2014 00:40

Resim

Projede çalışmış bir arkadaşımdan edindiğim bilgilere göre bir şablon hazırladım. Bu şablona göre yüklenici firmanın çalışma sistemini anlatmak istedim. Görüldüğü gibi firma güzergahın ortasında bulunan çarşı isimli istasyondan 1 ve 2 numaralı TBM'ler ile Üsküdar istasyonuna doğru kazı planlamış. Bunun haricinde Çarşı ile dudullu arasında olan kısmı ise kendisi NATM yöntemi ile çok sayıda kazı alanı oluşturarak yapmak istemiş işin belli bir bölümünü yaparken zarar ettiği gerekçesi ile NATM tünellerini taşeronlara devretmiştir. Şimdi bu NATM kazılarını 5 ayrı firma değişik noktalardan sürdürmektedir. Yalnız şuna dikkatinizi çekmek istiyorum. Yüklenici firma kendi işi olan NATM kazılarını maliyet sebebiyle devam etmiyor fakat onun yerine farklı firma aynı işi yapabiliyor.Bu durumda hem yüklenici firma zarar etmiyor hem de taşeron firma para kazanabiliyor.Yani bir aşçı yemek yapmak için tüm malzemeleri alıyor mutfağa giriyor daha sonra zarar ettiği gerekçesi ile başka aşçıya aynı yemeğı aynı malzeme ile yaptırıp üstüne iki tarafta para kazanabiliyor.Bu üstünde durulması gereken çok ciddi bir konu aslında.İşçi sağlğı ve güvenliğ,işçi özlük hakları gibi konular bu noktada yok sayılıyor.Neyse konuyu dağıtmak istemiyorum. 3 ve 4 numaralı TBM'ler ise depo sahası olarak bilinen alandan dudullu istikametine doğru gelmektedir.

Projenin güzergahına bakıldığından 3 ve 4 numaralı TBM ler keşke depo sahası olarak bilinen alandan değil de çarşı - çekmeköy alanına doğru olan güzergahta kazılara başlasaydı daha faydalı olur gibi geldi bana.Elinizde TBM gibi bir makina varsa bunu en zor ve en değerli tünellerde kulllanmanız gerekir.Proje yönetimi ne düşündü bilmiyorum ama mutlaka mantıklı bir açıklaması vardır :)

Soru işareti olarak bıraktığım alan NATM diye duydum ama yine de temkinlı olmak istedim.Sonuçta 3 ve 4 numaralı TBM ler o noktada kazılarını tamamlayabilir.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 20 Eki Pzt, 2014 19:58

Toplam Kazı : 39.768 m

Kazılan : 23.987 m

Dün : 48 m

Bugün üsküdar istasyonundan çekilen resimler aşağıdadır. Fore kazık makinaları istasyonun doğu yönünde çalışmalarına devam ediyor batı ise fore kazık tamamlanmış, başlık kirişi yapılmış bir miktar harfiyet gönderilmiş ve Portal vinç sahaya getirilerek kurulumu devam ediyordu. Prtal vinç gelmesi ile birlikte harfiyat ve kaba işlerin hızlanacağını söyleyebilirim.

Resim
Resim
Resim
Resim

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 29 Eki Çrş, 2014 12:33

Altunizade İstasyonundan, Bağlarbaşı istasyonuna doğru hareket eden 1.TBM, Bağlarbaşı istasyonuna ulaştı. (28.10.2014)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2014 11:49

fearenes yazdı:Altunizade İstasyonundan, Bağlarbaşı istasyonuna doğru hareket eden 1.TBM, Bağlarbaşı istasyonuna ulaştı. (28.10.2014)
Harekete ne zaman baslamisti? Boylece Uskudar' a ne zaman varir kaba bir tahmin yapabiliriz belki.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 03 Kas Pzt, 2014 09:53

tahminimce mart-nisan ayından üsküdara ulaşmış olur tbm.. 700-800 mt 2-2,5 ay gibi sürede ortalama kat ediyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 17 Kas Pzt, 2014 12:35

Bu projenin 2015 yılında açılması iddası artık tarih olmuştur diyebiliriz. Çünkü Aralık 2015'de açılacağını düşünürsek 1 yıllık bir süre kaldı. Şantiyelerin ve kazıların durumuna bakılırsa bırakın 2015'i 2016'nın Temmuz ayında açılması bile büyük başarı olur.

Özellikle projenin kalbi diyebileceiğimiz Üsküdar istasyonu hala fore kazık çalışmalarının devam etmesi, kaba inşaatın başlayamaması çalışmaların yavaş gittiğini gösteriyor. Diğer istasyonların kaba inşaatlarıda oldukça yavaş ilerlemkte.Dudullu istasyonu kazıları yeni tamamlandı ve kaba inşaat yeni başladı.

Kazı miktarlarına bakıcak olursak projenin başlangıçında TBM'lerin her birinin günlük 22 metre kazdığı söylendi. 4TBM x 22 = 88 Metre TBM kazısı + Natm ile kazılan ortlama 10 ayna desek 10 x 3 = 30 metre toplamda NATM+TBM : 118 metre kazı olması lazım fakat günlük kazı miktarını gösteren Altunizadedeki ekranda 60 metre bile çok nadir görünüyor. Ya yazılmıyor yada gerçekten hesaplamalar yanlış yapılmış.Bu hattı kullanan bir olarak insanların 4 gözle bitmesini beklediği ve yapılır yapılmaz İBB için maddi anlamda geri dönüşü çok çabuk olacak bir hattan bahsediyoruz.

Bu proje için anlamadığın şey şu ; Neden depo sahasında yapılan kazılar NATM ile yapılmadı ? Böylelikle 3 ve 4 numaralı TBM'ler hat üzerinde kazılarını devam ettirebiirdi.Sonuçta önemli olan hattın bir an önce bitirilmesi Depo sahası eksikleri ile birlikte açılsada tolere edilebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Kas Pzt, 2014 12:41

Nette bazı ortamlarda millet hattın 2015 seçimlerden önce açılacağını yazıp duruyorlarmış, daha doğrusu Üsküdar-Altunizade arasını açacaklar gerisini sonra açacaklar diyorlarmış. Kafalar sürekli seçim öncesi açılışa endekslendiği için beklenti bu şekilde oluşuyor, hattın ihalesinin iptal sebebi tek seferde yapılıp bitirilmesi iken herhalde böyle bir şey yapılmaz, artı Üsküdar- Altunizade kaç durak yav? 3 mü 4 mü? Her ne ise gerekliyse açılır o başka da böyle bir beklentiyi pompalamak son derece saçma geliyor bana, hele ki bu beklentiye cevap vermek, hele ki aman seçim öncesinde bir şeyler açmış olalım diye açılış yapmak gibi bir düşünce varsa daha da üzücü.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 17 Kas Pzt, 2014 13:06

İnsanlar da sürekli bir senaryo üretmek, hayaller kurma çabası var. Belki kendi fikirlerini yazarak belki gerçeğe dönüşür umudu taşıyorlar. Gerçekçi olmak gerekirse projenin yarım açılması katkısı olacağı kadar problemleri de getirir ve zaten berbat udurmda olan Ümraniye trfaiğini içinden çıkılmaz hale getirmiş olur. Hem işletme hem de inşaat için işlerin tökezlemesine sebep olur. Kaldı ki vagonların 2016'da geleceğini düşünürsek bu senaryonun gerçeklmesi çok zor !

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Kas Pzt, 2014 13:38

Muhtemelen bir yerlerden başka bir şeyler duydular, yani açıktan yazmak istemediğim bazı şeyler. Bu sebeple bir önceden açılış olabilir düşüncesi yeşermiş olabilir. Bu yüzden temkinliyim, ama şahsen böyle bir açılış olmaması gerektiğine inanıyorum o başka.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön