ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59
Proje İlerleme Durumu:
TBM (Tünel Açma Makinesi) :
Tünel imalatlarında 3 adet TBM çalışmakta olup; 4. TBMin montajına ise devam edilmektedir.
Çarşı İstasyonu ile Üsküdar İstasyonları arasındaki ana hat tünel imalatlarını yapan 2 adet TBMden biri Altunizade-Bağlarbaşı arasında, diğeri ise Kısıklı-Altunizade arasında;
Depo sahası ile ana hattın bağlantısını sağlayacak bağlantı hattında ise 3 no.lu TBM ile çalışmaya devam edilmektedir.
Üsküdar İstasyonu:
İstasyon bölgesindeki arkeolojik kazılar tamamlandı. İstasyon yapısı bünyesinde kazı-destek çalışmaları devam ediyor. NATM tünellerinin yapımı devam ediyor.
Fıstıkağacı İstasyonu:
İstasyon yapısı betonarme işleri devam ediyor. NATM tünellerinin yapımı devam ediyor.
Bağlarbaşı İstasyonu:
Bölgedeki peron tünellerinin invert (alt yarı) betonları tamamlandı. İstasyon kazı destek çalışmaları devam ediyor.
Altunizade İstasyonu:
Bölgedeki peron tünellerinin invert (alt yarı) betonları tamamlandı. Ayrıca istasyon kapsamındaki doğu ve batı konkorslarında betonarme işleri devam ediyor. Çarşı-Üsküdar İstasyonları arasındaki ana hat tünel imalatlarını yapan iki TBMden biri Altunizade İstasyonu bölgesinde.
Kısıklı İstasyonu:
Bölgedeki peron tünellerinin invert (alt yarı) betonları tamamlandı. Tünel istasyon kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor. Çarşı-Üsküdar İstasyonları arasındaki ana hat tünel imalatlarını yapan iki TBMden biri Kısıklı-Altunizade İstasyonları arasında çalışmaya devam ediyor.
Bulgurlu İstasyonu:
Bölgedeki peron tünellerinin invert (alt yarı) betonları tamamlandı. İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.
Ümraniye İstasyonu:
Bölgedeki peron tünellerinin invert (alt yarı) betonları tamamlandı. İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.
Çarşı İstasyonu:
NATM tünellerinde Kemer (üst yarı) betonlarının yapımına devam ediliyor. İstasyon yapısı kazı-destek çalışmaları tamamlandı. Betonarme imalatlara başlandı.
Yamanevler İstasyonu:
Çakmak İstasyonu yönünde anahat tünellerinin kazısına ve Kemer (üst yarı) betonlarının yapımına devam ediliyor. İstasyon yapısında Blok 1 de kazı-destek, Blok 2-3 te ise betonarme işlerinin yapımına devam ediliyor
Çakmak İstasyonu:
Ana hat, makas ve peron tünellerinin kazısına devam ediliyor. İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.
Ihlamurkuyu İstasyonu:
Peron tünellerinin kazısı tamamlandı. İnvert (alt yarı) betonlarının yapımına devam ediliyor. İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.
Altınşehir İstasyonu:
Peron tünellerinin kazısına devam ediliyor. İstasyon yapısı betonarme işleri yapımı devam ediyor.
İmam Hatip Lisesi İstasyonu:
İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.
Dudullu İstasyonu:
Maka, peron ve ana hat tünellerinin kazısına devam ediliyor. İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.
Necip Fazıl İstasyonu:
İstasyon kapsamındaki kazı-destek ve betonarme yapım çalışmalarına devam ediliyor.
Çekmeköy İstasyonu:
İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.
Kemerdere Şaftı:
Anahat tünellerinin kazısı ve kemer (üst yarı) betonlarının yapımına devam ediliyor.
III. ÜSKÜDAR-ÜMRANİYE-ÇEKMEKÖY RAYLI ULAŞIM TOPLU TAŞIMA SİSTEMİ 126 ADET METRO ARACI TEMİNİ VE İŞLETMEYE ALMA İŞİ
Yüklenici : Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 126 Adet Metro Aracı Temini ve İşletmeye Alma İşi
Yüklenici : Mitsubishi Corporation
İhale Bedeli : 119.028.000 +KDV
Araç Türü : Metro Aracı
Araç (vagon) Sayısı : 21 Adet 6lı Dizi
Sürüş Modu (Otomasyon Düzeyi) : Tamamen Sürücüsüz (GoA4)
Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu, Türkiyenin Tamamen Sürücüsüz ilk metro hattı olması ile ön plana çıkmaktadır. Bu özellik, Türkiye ve İstanbulda gelişmekte olan raylı toplu taşıma sistemlerine ve metro işletme anlayışına birçok yenilikçi unsur getirecektir.
Dünya raylı sistem toplu taşıma literatüründe UTO (Unattended Train Operation) ya da Fully Driverless Operation olarak bilinen tamamen sürücüsüz raylı sistem hatları, özellikle son yıllarda gelişim göstererek raylı toplu taşıma sektöründe yaygın hale gelmeye başlamıştır.
Tamamen sürücüsüz bir metro sisteminde araç üzerinde görevli hiçbir personel bulunmamakta olup, acil durumlarda yolcu yönlendirmeleri otomatik olarak yapılmaktadır. Ayrıca, sistemdeki herhangi bir arızadan dolayı işletmede duraksamaya sebebiyet verilmemesi için kontrol sistemi ve araçlar üzerinde arıza olasılığı düşük, güvenilirlikleri yüksek ve yedekli ekipmanlar kullanılmaktadır.
Söz konusu araç temini ihalesi kapsamında, tamamen sürücüsüz metro konseptine uygun araçlar temin edilecek olup, bu araçlar üzerinde işletme ve kumanda merkezinden erişilebilen CCTV (Kapalı Devre Kamera), Intercom (Acil Durum Yolcu Haberleşme), yangın algılama, yangın alarm, ray üstü engel algılama ve uzaktan arıza tespit sistemi gibi ilave güvenlik önlemleri bulunmaktadır.
Türkiyenin ilk tamamen sürücüsüz metrosu olacak olan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı, tek yönde bir saatte taşıyabileceği yolcu kapasitesi açısından dünyadaki muadilleri ile karşılaştırıldığında, 64.800 yolcu/saat/yönlük kapasite ile dünyada ikinci sıraya yerleşmektedir.
TBM (Tünel Açma Makinesi) :
Tünel imalatlarında 3 adet TBM çalışmakta olup; 4. TBMin montajına ise devam edilmektedir.
Çarşı İstasyonu ile Üsküdar İstasyonları arasındaki ana hat tünel imalatlarını yapan 2 adet TBMden biri Altunizade-Bağlarbaşı arasında, diğeri ise Kısıklı-Altunizade arasında;
Depo sahası ile ana hattın bağlantısını sağlayacak bağlantı hattında ise 3 no.lu TBM ile çalışmaya devam edilmektedir.
Üsküdar İstasyonu:
İstasyon bölgesindeki arkeolojik kazılar tamamlandı. İstasyon yapısı bünyesinde kazı-destek çalışmaları devam ediyor. NATM tünellerinin yapımı devam ediyor.
Fıstıkağacı İstasyonu:
İstasyon yapısı betonarme işleri devam ediyor. NATM tünellerinin yapımı devam ediyor.
Bağlarbaşı İstasyonu:
Bölgedeki peron tünellerinin invert (alt yarı) betonları tamamlandı. İstasyon kazı destek çalışmaları devam ediyor.
Altunizade İstasyonu:
Bölgedeki peron tünellerinin invert (alt yarı) betonları tamamlandı. Ayrıca istasyon kapsamındaki doğu ve batı konkorslarında betonarme işleri devam ediyor. Çarşı-Üsküdar İstasyonları arasındaki ana hat tünel imalatlarını yapan iki TBMden biri Altunizade İstasyonu bölgesinde.
Kısıklı İstasyonu:
Bölgedeki peron tünellerinin invert (alt yarı) betonları tamamlandı. Tünel istasyon kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor. Çarşı-Üsküdar İstasyonları arasındaki ana hat tünel imalatlarını yapan iki TBMden biri Kısıklı-Altunizade İstasyonları arasında çalışmaya devam ediyor.
Bulgurlu İstasyonu:
Bölgedeki peron tünellerinin invert (alt yarı) betonları tamamlandı. İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.
Ümraniye İstasyonu:
Bölgedeki peron tünellerinin invert (alt yarı) betonları tamamlandı. İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.
Çarşı İstasyonu:
NATM tünellerinde Kemer (üst yarı) betonlarının yapımına devam ediliyor. İstasyon yapısı kazı-destek çalışmaları tamamlandı. Betonarme imalatlara başlandı.
Yamanevler İstasyonu:
Çakmak İstasyonu yönünde anahat tünellerinin kazısına ve Kemer (üst yarı) betonlarının yapımına devam ediliyor. İstasyon yapısında Blok 1 de kazı-destek, Blok 2-3 te ise betonarme işlerinin yapımına devam ediliyor
Çakmak İstasyonu:
Ana hat, makas ve peron tünellerinin kazısına devam ediliyor. İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.
Ihlamurkuyu İstasyonu:
Peron tünellerinin kazısı tamamlandı. İnvert (alt yarı) betonlarının yapımına devam ediliyor. İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.
Altınşehir İstasyonu:
Peron tünellerinin kazısına devam ediliyor. İstasyon yapısı betonarme işleri yapımı devam ediyor.
İmam Hatip Lisesi İstasyonu:
İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.
Dudullu İstasyonu:
Maka, peron ve ana hat tünellerinin kazısına devam ediliyor. İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.
Necip Fazıl İstasyonu:
İstasyon kapsamındaki kazı-destek ve betonarme yapım çalışmalarına devam ediliyor.
Çekmeköy İstasyonu:
İstasyon yapısı kazı-destek çalışmalarına devam ediliyor.
Kemerdere Şaftı:
Anahat tünellerinin kazısı ve kemer (üst yarı) betonlarının yapımına devam ediliyor.
III. ÜSKÜDAR-ÜMRANİYE-ÇEKMEKÖY RAYLI ULAŞIM TOPLU TAŞIMA SİSTEMİ 126 ADET METRO ARACI TEMİNİ VE İŞLETMEYE ALMA İŞİ
Yüklenici : Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 126 Adet Metro Aracı Temini ve İşletmeye Alma İşi
Yüklenici : Mitsubishi Corporation
İhale Bedeli : 119.028.000 +KDV
Araç Türü : Metro Aracı
Araç (vagon) Sayısı : 21 Adet 6lı Dizi
Sürüş Modu (Otomasyon Düzeyi) : Tamamen Sürücüsüz (GoA4)
Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu, Türkiyenin Tamamen Sürücüsüz ilk metro hattı olması ile ön plana çıkmaktadır. Bu özellik, Türkiye ve İstanbulda gelişmekte olan raylı toplu taşıma sistemlerine ve metro işletme anlayışına birçok yenilikçi unsur getirecektir.
Dünya raylı sistem toplu taşıma literatüründe UTO (Unattended Train Operation) ya da Fully Driverless Operation olarak bilinen tamamen sürücüsüz raylı sistem hatları, özellikle son yıllarda gelişim göstererek raylı toplu taşıma sektöründe yaygın hale gelmeye başlamıştır.
Tamamen sürücüsüz bir metro sisteminde araç üzerinde görevli hiçbir personel bulunmamakta olup, acil durumlarda yolcu yönlendirmeleri otomatik olarak yapılmaktadır. Ayrıca, sistemdeki herhangi bir arızadan dolayı işletmede duraksamaya sebebiyet verilmemesi için kontrol sistemi ve araçlar üzerinde arıza olasılığı düşük, güvenilirlikleri yüksek ve yedekli ekipmanlar kullanılmaktadır.
Söz konusu araç temini ihalesi kapsamında, tamamen sürücüsüz metro konseptine uygun araçlar temin edilecek olup, bu araçlar üzerinde işletme ve kumanda merkezinden erişilebilen CCTV (Kapalı Devre Kamera), Intercom (Acil Durum Yolcu Haberleşme), yangın algılama, yangın alarm, ray üstü engel algılama ve uzaktan arıza tespit sistemi gibi ilave güvenlik önlemleri bulunmaktadır.
Türkiyenin ilk tamamen sürücüsüz metrosu olacak olan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı, tek yönde bir saatte taşıyabileceği yolcu kapasitesi açısından dünyadaki muadilleri ile karşılaştırıldığında, 64.800 yolcu/saat/yönlük kapasite ile dünyada ikinci sıraya yerleşmektedir.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Altunizade bulunan ekranda kazı miktarları uzun süredir değişmedi gibi geliyor bana. Ne zaman baksam günlük 25 metre kazı görünmekte. 4. TBM depo sahasından içeriye girmeye başlamış gibi görünüyor. Hazırda çalışan 3 TBM + NATM kazıları devam etmekte. Bayram rehaveti proje içinde anlaşılan devam etmekte.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Oradan çıkıp yolun karşınına geçtiğin anda Kız Kulesi/Salacak taraflarındaki çay büfelerine giriyorsun.. Ben de oradayken çektim zaten. Akşam üzerileri ve haftasonları tıklım tıklım oluyor orası
16 Haziran'daki mesajım
16 Haziran'daki mesajım
Anatolian yazdı:Dün fark ettim. Üsküdar Meydan'a kuşbakışı 570m uzaklıkta bir tane daha metro girişi yapılıyor
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3509
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Haaaa, tamam abi, Salacak'a doğru bakan taraftaki çıkış yani burası.. Tamam, şimdi oldu..Anatolian yazdı:Oradan çıkıp yolun karşınına geçtiğin anda Kız Kulesi/Salacak taraflarındaki çay büfelerine giriyorsun.. Ben de oradayken çektim zaten. Akşam üzerileri ve haftasonları tıklım tıklım oluyor orası
16 Haziran'daki mesajımAnatolian yazdı:Dün fark ettim. Üsküdar Meydan'a kuşbakışı 570m uzaklıkta bir tane daha metro girişi yapılıyor
Buradan sadece M5'e mi girilecek? Marmaray'a da giriş olacak mı peki?