M2'de ara sıra belediyenin metro projelerini tanıtan bir videosuna denk geliyorum. Bu proje için 2015 diyor. 18 ay içinde kazı işi bile bitmeyecek bu gidişle, bunlar açılıştan bahsediyor. 2017 dese, zerre kadar laf etmem, ama 2014'ün ikinci yarısında bile 2015 demeye devam ediyorlar..decimus yazdı:Kazı oranı Temmuz ayı sonunda % 50 barajını aşacak gibi görünüyor.
ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hocam bunlara takılmayın ya daha doğrusu şöyle diyeyim ülkemizde yürütülen hiçbir projede tarih beklentisi içinde olmamak lazım, bu tarz çalışma genlerimize işlemiş alışkanlıktan öteye geçmişEngin Y yazdı:M2'de ara sıra belediyenin metro projelerini tanıtan bir videosuna denk geliyorum. Bu proje için 2015 diyor. 18 ay içinde kazı işi bile bitmeyecek bu gidişle, bunlar açılıştan bahsediyor. 2017 dese, zerre kadar laf etmem, ama 2014'ün ikinci yarısında bile 2015 demeye devam ediyorlar..decimus yazdı:Kazı oranı Temmuz ayı sonunda % 50 barajını aşacak gibi görünüyor.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Sebebi ne olursa olsun 3 TBM ile günde 19 m kazı gerçekten çok düşük.Kazı miktarları bir türlü beklenilen seviyeye çıkmadı malesefEngin Y yazdı:19 metre çok az değil mi ya abi? Kayaya falan mı denk geldiler?decimus yazdı:Dün Kazılan : 19 m
Kazı Miktarı : 19.989 m
Toplam Kazılacak : 39.768 m
Ramazan'la ilgisi var mı? Bunu kazan makine (TBM?) değil mi sonuçta?
Bu arada dün akşam 4. TBM baktım kazı yapmaya başladı mı diye ? Ufak bi kıpırdama, ilerleme vardı. Bir kaç gün içinde tünelin içine tamamen giriş yapar ve 4 TBM aynı anda kazıyor diyebiliriz.
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 22 Mar Cmt, 2014 03:44
Aşağıda Yeni Şafağın bugünkü haberini paylaşıyorum.
Forumda paylaşılan bilgilere dayanarak haberdeki bazı detayları italik yaptım. Yorumu sizlere bırakıyorum! Acaba Mayıs 2015'de manşet ne olacak, geçen ki haberleri gibi metronun bitmemesi gezicilere mi yıkılacak, ne dersiniz
Anadolu Yakası'nın ikinci metrosu olacak olan ve İstanbul Büy ükşehir Belediyesi (İBB) tarafından yaptırılan Üsküdar - Ümraniye - Çekmeköy metrosu ilk kez Yeni Şafak tarafından görüntülendi. Başladığı 2012 yılının Mart ayından 38 ay sonra hizmete girmesi planlanan ve bu özelliğiyle dünyanın en hızlı tamamlanan metrosu özelliğini kazanacak olan hat tek yönde bir seferde bin 620, bir saatte ise 64 bin 800 yolcu taşıyarak İstanbul trafiğine olumlu yönde katkı sağlayacak. Hattın diğer hatlardan farkı ise tamamen makinistsiz araçların kullanılacak olması olacak.
DÖRT DURAĞI 1 HAFTADA AÇACAK
Tünel açma makineleri ve köstebek adı verilen TBM makineleri bu şantiyelerden başlayarak tüneli kazmaya başladı. İlk kazmanın vurulduğu Mart 2012'den bu yana 4 noktadan 4 tünel açma makinesinin çalıştığı hatta tünel işlemleri Üsküdar - Altunizade arasında bulunan 4 durağın dışında tamamlandı. Altunizade durağında bakıma alınan ve tam kapasiteyle çalıştığında günde 18 metre tünel açabilen TBM çalışmaya başladığında Altunizade'den Üsküdar'a bir haftada inecek. Üsküdar durağı ise yukarıdan kazılarak tamamlanacak.
Üsküdar durağını oluşturacak çelik kazıkların çakımında yüzde 90 oranında sona gelinirken tamamlanan kısımlarda durak için kazı çalışmaları başladı.
BİR SAATLİK YOL 24 DAKİKAYA İNECEK
Normal şartlarda ortalama 50 dakika olan Üsküdar - Çekmeköy arasını 24 dakikaya indirecek olan hat ayrıca iş giriş çıkış saatlerinde trafiğin çok yoğun olduğu Ümraniye Alemdağ caddesi ile Şile yolunu da rahatlatacak. Alemdağ caddesi altından gidecek olan ve bir yönde saatte bin 620 yolcu taşıyacak olan hat, buradan araç, minibüs ve otobüslerin de çekilmesini sağlayacak. Hat ayrıca Marmaray, Metrobüs ve gelecek yıllarda tamamlanması beklenen Dudullu - Bostancı hattına da entegre olacak.
126 vagonun hizmet vereceği hatta 90 saniyede bir sefer yapılarak bekleme süreleri minimuma indirilecek. Ayrıca neredeyse her istasyonda bir makas bulunacak. Böylelikle yoğun duraklara boş araç gönderilebilecek.
Bu italik işini beceremedim ama dikkat çekmek istediğim noktalar şunlardı.
1. bu tüneli ilk 5N1K programında kadir topbaşın da katıldığı bir canlı yayında görme şansımız oldu yani ilk kez ulaşanlar yeni şafak değil
2. 4 TBM olayı doğru değil en baştan beri çalışmadılar, bu forumda çokca tartışıldı
3. 18 m ile 1 haftada altunizadeden Üsküdara 1 haftada ulaşma mantığı komiğime gitti
Birde 4 durak harici diğer yerlerde kazı işlemi bitti mi gerçekten? en son paylaşılan rakamlara göre sadece yarısı kazılmış toplam miktarın bana sadece 4 durak kalması mantıklı gelmedi
Forumda paylaşılan bilgilere dayanarak haberdeki bazı detayları italik yaptım. Yorumu sizlere bırakıyorum! Acaba Mayıs 2015'de manşet ne olacak, geçen ki haberleri gibi metronun bitmemesi gezicilere mi yıkılacak, ne dersiniz
Anadolu Yakası'nın ikinci metrosu olacak olan ve İstanbul Büy ükşehir Belediyesi (İBB) tarafından yaptırılan Üsküdar - Ümraniye - Çekmeköy metrosu ilk kez Yeni Şafak tarafından görüntülendi. Başladığı 2012 yılının Mart ayından 38 ay sonra hizmete girmesi planlanan ve bu özelliğiyle dünyanın en hızlı tamamlanan metrosu özelliğini kazanacak olan hat tek yönde bir seferde bin 620, bir saatte ise 64 bin 800 yolcu taşıyarak İstanbul trafiğine olumlu yönde katkı sağlayacak. Hattın diğer hatlardan farkı ise tamamen makinistsiz araçların kullanılacak olması olacak.
DÖRT DURAĞI 1 HAFTADA AÇACAK
Tünel açma makineleri ve köstebek adı verilen TBM makineleri bu şantiyelerden başlayarak tüneli kazmaya başladı. İlk kazmanın vurulduğu Mart 2012'den bu yana 4 noktadan 4 tünel açma makinesinin çalıştığı hatta tünel işlemleri Üsküdar - Altunizade arasında bulunan 4 durağın dışında tamamlandı. Altunizade durağında bakıma alınan ve tam kapasiteyle çalıştığında günde 18 metre tünel açabilen TBM çalışmaya başladığında Altunizade'den Üsküdar'a bir haftada inecek. Üsküdar durağı ise yukarıdan kazılarak tamamlanacak.
Üsküdar durağını oluşturacak çelik kazıkların çakımında yüzde 90 oranında sona gelinirken tamamlanan kısımlarda durak için kazı çalışmaları başladı.
BİR SAATLİK YOL 24 DAKİKAYA İNECEK
Normal şartlarda ortalama 50 dakika olan Üsküdar - Çekmeköy arasını 24 dakikaya indirecek olan hat ayrıca iş giriş çıkış saatlerinde trafiğin çok yoğun olduğu Ümraniye Alemdağ caddesi ile Şile yolunu da rahatlatacak. Alemdağ caddesi altından gidecek olan ve bir yönde saatte bin 620 yolcu taşıyacak olan hat, buradan araç, minibüs ve otobüslerin de çekilmesini sağlayacak. Hat ayrıca Marmaray, Metrobüs ve gelecek yıllarda tamamlanması beklenen Dudullu - Bostancı hattına da entegre olacak.
126 vagonun hizmet vereceği hatta 90 saniyede bir sefer yapılarak bekleme süreleri minimuma indirilecek. Ayrıca neredeyse her istasyonda bir makas bulunacak. Böylelikle yoğun duraklara boş araç gönderilebilecek.
Bu italik işini beceremedim ama dikkat çekmek istediğim noktalar şunlardı.
1. bu tüneli ilk 5N1K programında kadir topbaşın da katıldığı bir canlı yayında görme şansımız oldu yani ilk kez ulaşanlar yeni şafak değil
2. 4 TBM olayı doğru değil en baştan beri çalışmadılar, bu forumda çokca tartışıldı
3. 18 m ile 1 haftada altunizadeden Üsküdara 1 haftada ulaşma mantığı komiğime gitti
Birde 4 durak harici diğer yerlerde kazı işlemi bitti mi gerçekten? en son paylaşılan rakamlara göre sadece yarısı kazılmış toplam miktarın bana sadece 4 durak kalması mantıklı gelmedi
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Dikkat çekmek istediğin konuların tamamında haklısın. Biraz bu tarz projeleri takip eden insanlar hariç herkes bu habere inanır.İşte ülkemizde ki haberciliğin geldiği son nokta. Fark yaratma adına haberi şişirme, eksik ve yanlış bilgiyi insanlara normalmiş gibi sunmak isterken böyle komik duruma düşüyor gazeteciler. Yazık, herşey bu kadar basit olmamalı.Bu haberi yapan arkadaşa yalan haberden dolayı gazetesinden uyarı verilmeli.Bu italik işini beceremedim ama dikkat çekmek istediğim noktalar şunlardı.
1. bu tüneli ilk 5N1K programında kadir topbaşın da katıldığı bir canlı yayında görme şansımız oldu yani ilk kez ulaşanlar yeni şafak değil
2. 4 TBM olayı doğru değil en baştan beri çalışmadılar, bu forumda çokca tartışıldı
3. 18 m ile 1 haftada altunizadeden Üsküdara 1 haftada ulaşma mantığı komiğime gitti
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İtalik sorunu mesajlarınızda BB Code kullanma seçeneği aktif bırakıldığı için olmuş, onu Kullan şeklinde değiştirdim, düzelmesi lazım. Diğer taraftan haber konusunda tabii ki haklısınız ama gazeteler böyle ben çevremde de çok duyuyorum böyle şeyleri özellikle son 1 yılda tv de bu konuda bir haber çıktığında vay babam vayyy vayyy vayyyyy neler yapılıyor diye haberde anlatılan her şeyi karşılıksız kabul eden insanlar ile karşılaşıyorum. Bu tip içeriği hatalı haberler insanların yanlış bilgilenmesine ve yanlış yönde bilinçlenmesine sebep oluyor, aynı zamanda işin sahibi İBB yi de zor durumda bırakıyor. Bu haber bir kanıt olarak o gazetenin basılı nüshasında, internet sitesinde kalacak, sonra açılış zamanı insanlar kurcalayıp bulacak ve her yerde karşı olarak yazılacak, bu haber her ne kadar iyi niyetli olsa da dezenformasyona çanak tutmuştur, buna izin vermemesi gereken İBB dir.Sabri Kayaa yazdı:Bu italik işini beceremedim ama dikkat çekmek istediğim noktalar şunlardı.
1. bu tüneli ilk 5N1K programında kadir topbaşın da katıldığı bir canlı yayında görme şansımız oldu yani ilk kez ulaşanlar yeni şafak değil
2. 4 TBM olayı doğru değil en baştan beri çalışmadılar, bu forumda çokca tartışıldı
3. 18 m ile 1 haftada altunizadeden Üsküdara 1 haftada ulaşma mantığı komiğime gitti
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46