Esat yazdı:Diğer taraftan kazı alanından nerede ise 1 km. kadar uzakta (tahminen) Kız kulesi tarafında binaların arasında bir inşaat dikkatimi çekti bakarken asılı afişi gördüm, afişte burada Üsküdar-Çekmeköy metrosu kapsamında tünel kazısı işi yapılmaktadır yazıyordu. Bir erişim tüneli mi ne amaçla açılıyor bilmiyorum ama istasyon alanına bayağı bir uzak, bu kadar uzun bir kuyruk tüneli olacağına da ihtimal vermedim, yani geceleme için 4 set bile bırakılsa 500 metrelik bir tünel yeterde artar, acaba amaç ne merak ettim yav.
ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Vay inşaat alanından foto ben çekemedim, bu arada şöyle bir şey sormuştum bununla ilgili bir bilgi var mı?
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Dün kazılan miktar : 58 M
Toplam kazı miktarına bakıldığında 17 km geçilmiş oldu
Uzun zaman sonra kazı miktarı 50 m üzerine geçti umarım artık bu seviyenin altına düşmez kazı miktarı. Projenin 2015 yılında açılabilmesi için en büyük problem kazıların hızlanması olarak görünüyor.İstasyonları kaba inşaatları devam ediyor ve tüm istasyonlarda ciddi bir çalışma söz konusu. 2015 yılı içinde istasyonlar yetişebilir fakat kazı miktarının artması gerekiyor.
* Bu projede kullanılması beklenen 4. TBM son durumu nedir ? Gerçekten planlanan 4. TBM var mı ? Varsa nerde kurulup kazmaya başlayacak ?
* Kazılara baktığımız zaman Ümraniye - ÇArşı durağından Üsküdar istikametine doğru 2 TBM kazılarına devam etmekte. Fakat Çekmeköy yönüne doğru kazı sadece DEPO Sahası olarak planlanan alandan Çekmeköye doğru 1 TBM kazıyor. Bu nedenle hattın Ümraniye / Çarşı - Çekmeköy yönü 2015 'e yetişemeyebilir. Projenin kısmı açılması söz konsu olabilir. 4 TBM önemi burda ortaya çıkıyor.
Toplam kazı miktarına bakıldığında 17 km geçilmiş oldu
Uzun zaman sonra kazı miktarı 50 m üzerine geçti umarım artık bu seviyenin altına düşmez kazı miktarı. Projenin 2015 yılında açılabilmesi için en büyük problem kazıların hızlanması olarak görünüyor.İstasyonları kaba inşaatları devam ediyor ve tüm istasyonlarda ciddi bir çalışma söz konusu. 2015 yılı içinde istasyonlar yetişebilir fakat kazı miktarının artması gerekiyor.
* Bu projede kullanılması beklenen 4. TBM son durumu nedir ? Gerçekten planlanan 4. TBM var mı ? Varsa nerde kurulup kazmaya başlayacak ?
* Kazılara baktığımız zaman Ümraniye - ÇArşı durağından Üsküdar istikametine doğru 2 TBM kazılarına devam etmekte. Fakat Çekmeköy yönüne doğru kazı sadece DEPO Sahası olarak planlanan alandan Çekmeköye doğru 1 TBM kazıyor. Bu nedenle hattın Ümraniye / Çarşı - Çekmeköy yönü 2015 'e yetişemeyebilir. Projenin kısmı açılması söz konsu olabilir. 4 TBM önemi burda ortaya çıkıyor.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
4. TBM depo sahası denilen alana getirilmeye başlanmış. Depo sahası alanında TBM makinasını oluşturan parçaların gördüm. 4. TBM kurulumu 3 ay gibi sürecek deniyor. Kurulumu tamamlandıktan sonra Depo sahası - Dudullu istasyonu arasında kazı yapacak olan TBM burdan tepe üstüne doğru hareket etmesi planlanıyor.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Malesef böyle bir sistem yok ve olamaz da.İstasyon yapımı için 2 tip yöntem vardır 1) Aç-kapa Sistem ( Şuan yapılan ) 2 ) Diyafram Beton yardımı ile yapılan sistem.İstasyon Yeraltından kazılarak oluşturulsa olmuyormu(Galeri yöntemiyle)
Böylece sadece giriş çıkışlar açılarak meydana daha az zarar verilir.
Bağcılar da diyafram beton sistemi kullanılarak yapıldı. Daha önce 1-2 defa yapım hikayesini anlatmıştım. Almanya'dan diyafram beton için ekip gelmişti.O konuya tekrar girmek istemiyorum.Ama istasyon yapılırken çevre mutlaka etkilenir. Şuan Üsküdar - Çekmeköy projesininde çalışan arkadaşların söylediği en büyük probelm malzeme sevkiyatı. TBM için sahaya segment taşı getirdikleri zaman saha da koyacak uygun yer bulamadıklarından yakınıyorlar ve bu sebeple malzeme sahaya gelir gelmez imalata sokmak zorunda olduklarından bahsediyorlar.. Bu arada tabi bu güzergahı kullanan insanlarda yolun daraltılmasından ve ortaya çıkan trafikten şikayetçi... Geçenlerde şantiye girişinde çalışanlar aralarında sohbet ederken bir vatandaş aracı ile yaklaşmış ve aracın camını açarak ağzına gelen bütün küfürleri saymış ve gitmiş. Tabi bu ve bunun gibi olaylar bu tarz yol projelerinde sıkça yaşanmaktadır. Sonuçta 3-4 yıl o güzergahı kullanan insanlar için tam bir çile oluyor ama proje tamamlanınca herkes faydalanacak. Konu biraz dağıldı ama idare edin artıkBu yöntem benim bildiğim M3 Bağcılar İstasyonu için kullanıldı. Onun için de Avrupa'dan yardımcı ekip getirilmişti.
Demek ki acemiyiz bu konuda Smile
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Depo sahası ve 3. TBM giriş alanı olarak bilinen noktaya 4. TBM kurulumun yapılacağını ve giriş noktasının ( yuvarlak ) belirlendiğini daha önce söylemiştim. Şuan için parçalar gelmeye devam ediyor fakat kurulum henüz başlamadı ve çok az TBM parçası kurulum sahasına gelmiş görünüyor.( Kare ) Bu demek oluyor ki yazın sonlarına doğru 4.TBM kazı yapmaya başlayacaktır.
Dün Altunizade de gördüğüm rakamlar ;
Toplam Kazı Miktarı : 39.768 m
Kazılan Miktar : 17.975 m
Önceki Gün kazılan : 60 m
Aslında proje ile insanların emeklerini ve fedakarlıklarını biliyorum Fakat ;
1.TBM : Şubat / 2013
4. TBM : Ağustos / 2014
Baktığınız zaman 1. TBM kurulmasın ve çalışması ile 4. TBM kurulması ve çalışması arasında nerdeyse 18 aylık bir süre var. Çöpe giden 18 ay..!
Yüklenici firma işi aldığı zaman elinde 7 adet TBM olduğunu söylemişti. Zaten 3 ve 4 numaralı TBM'ler depo sahası olarak bilinen alanda çalışacaklar. Yani bunların kurulmasına hiç bir engel yok. TBM var alan var ama çalışma ve planlama yok.
Bu noktayı anlamakta zorluk çekiyorum. En basit mantıkla tünel = TBM..Madem kazı yapacaksan yer teslimi yapıldıktan sonra 4 TBM aynı anda kurarsın ve başlarsın kazmaya. O zaman ehem erken biter hem de işçilik anlamında kar edersin. 18 aylık bir süre neden kaybedersin. Belediye bu tarz ihale yaparken aynı anda tüm TBM çalıştırabilecek firmaları seçmeli. İstanbul için hayati önem taşıyan bu güzergahta işlerin bir an önce bitmesini bekleyen ve gün sayan insanlar varken bu kadar plansız ve programsız çalışmayı anlayamıyorum.Yukarıda bulunan rakam uzun zamandır beklenen rakam fakat 4 TBm aynı anda kazmaya başlasa şuan sıradan bir rakam olacaktı.Umarım mecidiyekoy- Mahmutbey projesinde bu hata yapılmaz ve tüm TBM ler aynı veya çok yakın aralıklarla kazmaya başlar.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Decimus şöyle yazmışEngin Y yazdı:Bu hattın uzunluğu 20 km sanıyorum. Yani toplam 40 km tünel kazılması gerekiyor diyebilir miyiz? İnşaata başlanalı da iki yıldan fazla zaman geçmiş; bu iki yılda 40 km'nin ne kadarı kazıldı?
Dün Altunizade de gördüğüm rakamlar ;
Toplam Kazı Miktarı : 39.768 m
Kazılan Miktar : 17.975 m
Önceki Gün kazılan : 60 m
Aşağı yukarı %45 i kazılmış anlamına geliyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12