ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Ali Dağcı
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16

Mesaj gönderen Ali Dağcı » 01 Nis Pzr, 2012 10:37

Herkese iyi gunler dilerim. Bir websayfasinda bu metro guzergahinin cogunlukla sert kaya zeminden gectigi bu sebeple tunel kazma isinin daha zor olacagini okudum. Bu dogru mudur?

Bir de resmi insaata baslama toreni sizce ne zaman olur. Mayis ayna kadar yapilir mi yoksa daha mi ileriki bir tarihe kalir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Nis Pzr, 2012 11:29

işler ağırda olsa başladı. şantiye kurma çalışmaları var. ay sonunda müşavirlik ihalesi yapılacak. o ihale bitince daha hızlı gider diye tahmin ediyorum

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Pzr, 2012 11:52

Ali Dağcı yazdı:Herkese iyi gunler dilerim. Bir websayfasinda bu metro guzergahinin cogunlukla sert kaya zeminden gectigi bu sebeple tunel kazma isinin daha zor olacagini okudum. Bu dogru mudur?
Bunu yazan arkadaş jeoloji mühendisi ve uzun zamandır da TBM ile tünel açma uzmanlığı yapmış ise doğrudur, aksi takdirde yalandır ya da karnından atanın öğrencisidir. :)

Çamur zemin daha mı kolaymış, ben onu merak ettim şimdi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Nis Pzr, 2012 15:43

Ki zorluk, şartlara göre değişir. En azından süre anlamında, 2 TBM mi kullanılacak 4'mü? Bu süreyi yarı yarıya değiştirir. Etaplı mı açılacak, tamamı mı, bu da süreyi yarı yarıya değiştirebilir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Pzr, 2012 15:52

Aynen Hakan, zemin sağlam olsa da sıkıntı olabiliyor, bir kaç sefer yazdım bildiğim kadarı ile zaten kireç taşı tabakaları arasından gitmeye gayret gösteriliyor, yani güzergahtaki oynamalara bu sebep olabiliyor ama çok sert granit bir tabakaya denk gelinirse o zaman gecikme olabilir ya da çok gevşek bir zemine denk gelinirse. Kadıköy-Kaynarca hattıda oldukça sert bir zeminde gidiyordu ama bir sürü hadise yaşandı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Nis Pzr, 2012 17:24

Ama derindeki altyapıyı biliyorlar mı, bilmiyorlar mı? Sürpriz bekliyorlar mı, yoksa ciddî sondaj yapıldı mı?

İngiltere’ye kanaltünelini delerken de öyle sürprizle karşılaşabilecek durumda değillerdi, ona göre tedbirlerini almışlardır, bence bu »basit« bir metro tüneli yapımında da öyle olmalı, yoksa?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Nis Çrş, 2012 17:45

Ciddi sondaj yapılmaz olur mu, bence o kadar da küçümsemeyelim. Define kazısı yapmıyorlar, mutlaka ciddi bir çalışma yapmışlardır...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Nis Çrş, 2012 17:57

http://www.rayturk.net/uskudar-cekmekoy ... zalanacak/
Doğuş Grubu şirketlerinden Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş., 15 Eylül 2011 tarihinde kazandığı Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu İnşaat ve Elektromekanik İşleri ihalesi için İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı Raylı Sistem Müdürlüğü ile birlikte bir imza töreni gerçekleştirecek.

5 Nisan 2012 Perşembe günü, saat 13:30′da, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenecek törende imzalar, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş huzurunda, Doğuş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Gönül Talu ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Prof.Dr. Adem Baştürk tarafından atılacak.

Ali Dağcı
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16

Mesaj gönderen Ali Dağcı » 04 Nis Çrş, 2012 18:03

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metro İnşaat ve Elektromekanik İşleri Hakkında; Toplam 16 adet yeraltı istasyonuna ve bir adet araç bakım ve 200.000m2’lik triyaj alanına sahip olacak Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu çalışmaları kapsamında 22.100 m TBM tünel ve 18.700 m NATM tünel açılması planlanıyor. Toplam demiryolu yapımı ise 43.100 m olacak.

Projenin kapsamı, metro araçları temini hariç anahtar teslim entegre metro sisteminin yapımı olup, tesis edilecek elektromekanik imalatları arasında, güç temini ve cer gücü, sinyalizasyon, kontrol ve haberleşme, ve çevresel kontrol sistemleri, yardımcı tesisler, yürüyen merdiven ve asansörler, demiryolu işleri, genel hizmetler, atölye ve bakım ekipmanları temin, montaj ve işletmeye alma yer alıyor.
http://haber.emlakkulisi.com/dogus-insa ... iyor/16555

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Nis Çrş, 2012 22:59

Hakan yazdı:Ciddi sondaj yapılmaz olur mu, bence o kadar da küçümsemeyelim. Define kazısı yapmıyorlar, mutlaka ciddi bir çalışma yapmışlardır...
:) haklısın Hakan tabii ki yapılmıştır, Başar genellikle ben biliyorum, okudum, araştırdım modunda yazdığı için böyle yazıyor, ya da "en azından ben" onun öyle yazdığını düşünüyorum. Metro tünelleri nasıl yapılıyor diye başlık bile açtım, iyi kötü anlattık, bunun ülkemizde de aynı teknikle yapıldığını defalarca yazdık, hatta sen M4 hattının yer altı zemin durumunu gösteren bir de çalışma yayınlamıştın hatırlarsan. Yani o çalışma herhalde evde ya da ofiste masa başında oturarak yapılabilecek bir şey değil, jeoloji mühendisleri bunun için var ve çalışıyorlar, daha projelendirme aşamasında bu çalışma yapılıyor ve güzergahın belirlenmesinde zaten zeminin büyük etkisi var, yani yana ve aşağı yukarı hareketleri de çoğunlukla zemin durumu belirliyor diye biliyorum. Tabii ki yine de yapılacak olan güzergah belli, istasyon yerleri iyi kötü belli ama bildiğim kadarı ile genel olarak bu durum etki ediyor.

Ha bu kadar çalışıyorlarda niye tünel yaparken çökme oluyor? Sanki başka yerde olmuyor, ya da olmadı? Bir metro güzergahı boyunca 20 metreyi bırak 50 metrede bir dahi sondaj yapıp zemin etüdü yapmak projeye ne kadar ek maliyet ve ne kadar süre gerektirir bir fikrimiz var mı? Ve kimse kusura bakmasında dünyanın hiçbir yerinde de böyle bir şey yapılmıyordur, standartı ya da güvenlik kriteri nedir bilmiyorum ama sanmıyorum o kadar yapıldığını, artı olarak bir kent içi sisteminde bunu nasıl tespit edebilirsiniz ki? Bazı riskleri göze almak zorundasınız, görüyoruz işte kurulu kentlere sonradan eklenen yer altı sistemlerinde adamlar ana caddelerin altını takip ediyor, en garantisi çünkü.

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 05 Nis Prş, 2012 07:59

Mehmet Kasım yazdı:http://www.rayturk.net/uskudar-cekmekoy ... zalanacak/
Doğuş Grubu şirketlerinden Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş., 15 Eylül 2011 tarihinde kazandığı Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu İnşaat ve Elektromekanik İşleri ihalesi için İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı Raylı Sistem Müdürlüğü ile birlikte bir imza töreni gerçekleştirecek.

5 Nisan 2012 Perşembe günü, saat 13:30′da, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenecek törende imzalar, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş huzurunda, Doğuş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Gönül Talu ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Prof.Dr. Adem Baştürk tarafından atılacak.
vuslat geldi çattı nihayet :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Nis Prş, 2012 11:18

Biliyorum, okudum, araştırdımla hiç alâkası yok, çünkü bilmiyorum, okumadım ve araştırmadım da. Sadece … İstanbul’da basit bir çukura bile parmaklık yapılmaz, çit olmaz. Tüneller kayar, çüker, gider … buna biraz şaşıyorum. Artık Çin’de de öyle falan olabilir, ama burada az öyle. Değil değil, Münih’te bir keresinde korkunç bir tünel çökmesi oldu, Köln’deki faciayı da hatırlıyorsunuzdur … ama bunların ardından da, etüdlerin eksik olduğu anlaşıldı. Şİmdi bunlar eksikse, onlar nasıl? Sormamın sebebi bu! Bana bazen biraz hadiboşversalla havası esiyor gibi geliyor. Masterplân yok, salataplân var, ihale 1, ihale 2, ihale 3, iptal, şu, bu. Yani, bunu sormamın sebebi, sırf gördüklerimin beni tam tatmin etmemesi. Bil-oku-araştır üçlüsüyle alâkası yok, Esat efendimiz öyle düşünse de. Ama bunu bilen, okuyan ve araştıran eleman lâzım! Bu siyaset değil, teknik. Esat arada sırada şakşakçılık der, ben demem, ama belki aynı püf noktasında buluşuyoruzdur. Meselâ nasıl olur da Şişli’deki o sondaj tüneli deler? Plân mı yok? Nasıl olur da Kadıköy metro tüneli kayar? Etüd mü yok? Eh, nasıl oluyor bunlar şımdi? Beni orası, burası ilgilendirmiyor, İstanbul’da olup biten veya olmayıp bitmeyen ilgilendiriyor. Öyle ağlayan noztalcik tramvayla uyutulamam ben, olmuyor.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön