ist-F.01:04 » F4 Rumeli Hisarüstü - Aşiyan Füniküler Hattı [Proje - İhale - İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1079
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-F.01:04 » Aşiyan Füniküleri Projesi

Mesaj gönderen decimus » 24 Tem Pzt, 2017 12:44

Bu tarz işlerde orman mühendisleri ağaçları tek tek inceleyip türü,yapısı veyaşı gibi kategorilere ayırarak sınıflandırıyor.Eğer sınıflandırılan ağaç taşındıktan sonra tekrar toprakla buluştuğunda yaşama ihtimali varsa ağaç profesyonel ekipler tarafından dikkatlice taşınarak tekrar yaşatılıyor.Ama burdan söküldüğünda yaşama ihtimali kalmamışsa malesef kesilerek uzaklaştırılıyor.

Kesim işleri gece etrafta kimse yokken yapılır.

Taşıma ise gündüz vatandaşların gözü önünde yapılır.

Bu metro işleri hayatımızı kolaylaştırdığı için bu tarz güzel ağaçların kesilmesini hiç istemesek bile eğer alternatif yoksa kabul etmek zorundayız.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2532
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-F.01:04 » Aşiyan Füniküleri Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Tem Sal, 2017 18:48

İstanbul'da daha Beşiktaş'a bile metro gelmemişken, bir başka âtıl proje olan M6'nın yolcu sayısını artırabilmek için bu projeye kaynak ayrılmasının israf olduğunu düşünüyorum..
Bebek'te oturan hiç kimse, 9 dakikada bir sefer yapan metroya binebilmek için Âşiyan'a gelip de bu fünikülere binmez..

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2532
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-F.01:04 » F4 Rumeli Hisarüstü - Aşiyan Füniküler Hattı [Proje - İhale - İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Tem Çrş, 2020 02:54

İBBB Ekrem İmamoğlu, Rumeli Hisarüstü - Aşiyan Füniküler Hattı hakkında aşağıdaki mesajı Twitter hesabında paylaşmış: https://twitter.com/ekrem_imamoglu/stat ... 9864678402
Durmuş haldeki bir projenin daha yapımını başlatıyoruz.

Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı'nın çalışması 20 Temmuz’da başlıyor. Metro hattını sahile bağlayacak projeye eklediğimiz iskele ile deniz ulaşımı bağlantısı da sağlanacak.
Mesajın altındaki videoyu burada paylaşamadım, ama Pelin Hanım, “İnşaat. 2018 sonunda başlayan ödenek yetersizliği sorunu neticesinde, 2019 Nisan ayında tamamen durmuştu. Şimdi bu inşaatı yeniden başlatıyoruz. Aracın tasarımını da hemen başlatıyoruz ve 11 ay sonra aracımızı buraya getirip 2 ay da montaj ve testler ile geçirmek istiyoruz. Toplam 13-14 ay sonra füniküleri hizmete sunmak istiyoruz.” demiş..

Demek ki açılış için Eylül 2021 hedefi var..

İBB’nin sayfasında belki konuyla ilgili ayrıntı vardır diye baktım, herhangi bir ayrıntı vermemişler: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36975
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı, yapımına 07 Haziran 2017’de başlanan F4 Rumeli Hisarüstü-Aşiyan füniküler hattının sahil şantiyesinde incelemelerde bulundu. İBB Raylı Sistem Daire Başkanı Pelin Alpkökin’den çalışmalar hakkında bilgi alan İmamoğlu, buradaki incelemelerinin ardından İBB Kültür Varlıkları Daire Başkanı Mahir Polat ile birlikte, kentle bütünleşmiş sembol isimlere ev sahipliği yapan tarihi Aşiyan Mezarlığı’na geçti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-F.01:04 » F4 Rumeli Hisarüstü - Aşiyan Füniküler Hattı [Proje - İhale - İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 01 Tem Çrş, 2020 08:58

güzel haber, fayda maliyet tartışılır ama bir şekilde başlanmış tünelleri kazılmış bitsin de açılsın bakalım.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2532
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-F.01:04 » F4 Rumeli Hisarüstü - Aşiyan Füniküler Hattı [Proje - İhale - İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Tem Sal, 2020 15:57

Dün, bu hattın çalışmalarının yeniden başlatılması sebebiyle tören düzenlenmiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37014
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB), geçmiş yönetim tarafından 7 Haziran 2017’de inşasına başlanan, ancak bir süre sonra durdurulan F4 Rumelihisarüstü-Aşiyan füniküler hattındaki çalışmaları, finansal sorunları çözüp, yeniden başlattı. Hattın yeniden üretime alınmasıyla ilgili düzenlenen etkinlik, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun katılımıyla gerçekleşti. Etkinlikte İmamoğlu’na; Çekya İstanbul Başkonsolosu Jiri Cistecky, Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç ve İBB üst yönetimi eşlik etti. İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin’den hatla ilgili teknik bilgileri alan İmamoğlu, konuşmasına, şu sözlerle başladı:

“İstanbul Boğazı’nın en güzel noktalarından birisindeyiz. Sarıyer ile Beşiktaş’ın birleşme noktasındayız. Burası Rumelihisarüstü ile Aşiyan arasındaki füniküler hattı. Bunun başlangıcını yapıyoruz. Bu başlangıcı böyle yapmayı istemezdim. Benim tarzım değil. Çünkü bir proje, en iyi şekilde tasarlanmalı. En doğru tercihler yapılmalı. Sonra bu tarz projelerin finansman modeli de netleşmeli ki, hiçbir kurum ve kuruluş sıkıntı yaşamıyor olsun. Eğer bu da sağlanırsa işin son kısmı kalıyor; ihale. Şeffaf bir ihale ile en doğru imalatı yapacak olan kurumla da buluşması. Biz, burada özellikle finansman kısmından şikayetçiyiz. Bu süreçler, bu anlamda iyi planlanmamış ve ne yazık ki sıkıntıya uğramış, uğratılmış. Keşke böyle olmasaydı, keşke biz de duran metroları tekrar finansmanını planlayıp, ödeme planını planlayıp, bugüne dair başlangıcına böyle bir tören yapma ihtiyacı duymasaydık. Bu doğru bir şey değil. Ama toplumu da bilgilendirmem lazım. 800 metre uzunluğundaki bu hattın özellikle araç imalatındaki gerekli olan yaklaşık 11 – 12 aylık o imalat ve tasarım sürecini de göze aldığımızda, biz, Ekim 2021’i hedef koyduk kendimize. Bu hattı devreye alacağız. İnşallah çift yönde 6 bin yolcu saatte taşıma kapasitesine sahip olacak bu hat sadece 3 dakikada bu ulaşımı sağlayacak.”

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2532
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-F.01:04 » F4 Rumeli Hisarüstü - Aşiyan Füniküler Hattı [Proje - İhale - İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Ağu Pzr, 2020 20:28

Hattın 2021 Ekim ayında açılması hedefleniyormuş: https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/8 ... s-2020.pdf (sayfa 29)
Rumeli Hisarüstü - Aşiyan Füniküler Hattı’nın finansman problemi çözülerek Haziran ayında çalışmalar yeniden başlatıldı. Hisarüstü tarafında tünel kalıcı kaplama imalatları, Aşiyan tarafında ise kazı ve geçici destekleme çalışmaları devam ediyor. İşin alt yüklenicisine avans ödemesi yapılarak, araç tasarım çalışmalarına da başlandı. Proje inşaatının şu anda toplam fiziki gerçekleşmesi yüzde 25. Tünel imalatlarında tamamlanma oranı ise yüzde 50. 800 metre uzunluğundaki 2 istasyonlu Rumeli Hisarüstü- Aşiyan Füniküler Hattı’nın Ekim 2021’de hizmetine sunulması amaçlanıyor.

Cevapla

“Halatlı Sistem Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön