tr-HT.01 » Antalya Hızlı Tren Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Çrş, 2011 23:07

http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... y&id=30520
AK Parti Antalya Milletvekili Sadık Badak, Antalya için iki farklı hızlı tren hattı üzerinde çalışma yapıldığını söyledi. Eskişehir-Antalya hızlı tren hattının etüd projesinin tamamlanarak haritalara işlendiğini belirten Badak, 7 milyon liraya mal olan çalışmanın ihale dosyasının hazırlandığını kaydetti. Badak, Ankara-Konya hızlı treninin devreye girmesiyle Antalya için ikinci bir YHT hattının daha gündeme geldiğini ifade etti.
Halihazırda Eskişehir' den bir hat için proje hazırlanmış bu güzel, ikinci olarak ise Konya seçeneğide değerlendiriliyor galiba, tabii bunun da bir proje süreci ve maliyeti olacak, bana kalırsa amaç öncelikli olmalı. Yani aşağıda vereceğim alıntıda bahsedilen tarzda turistik getirili bir hedef öncelik söz konusu ise o zaman Konya üzerinden bağlantının projelendirilip bunun yapılmasını beklemek en doğrusu, ama hayır kenti sisteme ilk etapta bağlayalım diyorsak Konya kesiminin proje sürecini beklemeden belkide Eskişehir bağlantısının inşaatına başlanabilir.
Antalya'nın hızlı trenle ilgili beklentisini Ulaştırma Bakanı'na bizzat ilettiğini dile getiren Badak, "Antalya'ya gelen turist sayısının 2015'te 15 milyona çıkmasını bekliyoruz. 2016'da düzenlenecek World EXPO'yu bir tarih olarak koyuyoruz. Biz 2016'ya hızlı trenlerden bir tanesiyle girmek istiyoruz." dedi. 15 milyon turistin yüzde 15-20'sinin hızlı trenlerle İç Anadolu'ya gideceğinin hesaplandığını anlatan Badak, "Devlet Planlama Teşkilatı(DPT)'na Antalya'nın hızlı tren projeksiyonunu böyle bir verimlilik dosyasıyla sunuyoruz. Bu benimsenmiş durumda. DPT'nin demiryolu bölümü 'Acaba orta Anadolu'dan bu hat nasıl kullanılır?' diye biraz tereddütlüydü. Biz onlara tersine müşteri potansiyelini gösterdik. Bu, sadece demiryoluna ücret ödeyecek bir potansiyel değil. Gittiği noktada da harcama yapacak bir potansiyel. Konya'da Mevlana'yı, Nevşehir'de Ürgüp ve Göreme'yi, turistik bir şehir haline gelmekte olan Ankara'yı ziyaret edecek. Dolayısıyla biz bu hızlı treni Antalya-Konya- Ankara, Antalya-Burdur-Isparta-Afyonkarahisar-Eskişehir olarak adlandırıyoruz. Antalya'dan oralara müşteri gidecek diye bakıyoruz." şeklinde konuştu.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 25 Kas Pzr, 2012 00:48

Antalya'daki Antalya-Konya-Kayseri Hızlı Tren Projesi ÇED toplantısından edindiğim bilgiler...

Antalya-Kayseri arası 82 tünel; 43 viyadük; 9 istasyon inşa edilecek
Antalya-Alanya arası 20 tünel; 4 adet viyadük; 2 istasyon inşa edilecek

Antalya-Alanya arası Kayseri-Antalya hattıyla birlikte proje çalışmaları yürütülüyor.
Alanya "bağlantısı"nda Manavgat ve Alanya istasyonları bulunacak,
Manavgat'tan Antalya yönüne giderken Kayseri ana hattında Serik istasyonu olacak.
Kayseri hattı, Antalya'da Aksu'ya girmeden Aksu'nun kuzeyinden geçecek. Aksu'ya gelmeden Yukarıkocayatak'tan kuzeye sapacak.
Daha sonra Kepez ve Döşemealtı ilçelerinin kuzeyinden geçerek Döşemaltı'nda İstanbul-Antalya hattıyla birleşecek. Kayseri hattının Antalya'daki son istasyonu "Döşemealtı" istasyonu olacak.
Antalya-Kayseri arası 160 dk sürecek, Manavgat-Alanya arası 21 dk.


İstanbul hattı Kepez'e kadar geliyor, zaten Antalya İstasyonu ( ana istasyon) Kepez-Fatih'teki Antray Depo sahasının arkasındaki alan. İstanbul hattı Liman'da son buluyor.
Döeşemealtı-Antalya-Liman istasyonları olacak,
Kayseri hattı için Havalimanına bağlantı düşünülmemiş ancak bir istasyon da Aksu ya da Havalimanına yapılabilir dendi. Ancak son kararı bakanlık verecek dendi.

projenin toplam uzunluğu 639,96 km (Antalya-Kayseri ve Manavgat-Alanya)

Manavgat'ın hemen kuzeyinde Manavgat İstasyonu olacak, buradan hat hemen kuzeye Konya'ya ayrılıyor. Akseki, Seydişehir, Meram, Karatay ilçelerinden geçecek.

Hat Antalya-Manavgat arasında Antalya-Mersin karayolunun kuzeyinden geçiyor.

Biraz da belge ve resimler konuşsun.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim


Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Dokümanlar MGS Mühendislikten Gülçin Dalgıç Hanımefendiye aittir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Pzr, 2012 01:05

Ömer harika bilgiler, paylaştığın için çok teşekkürler. Biraz bazı yerleri kavrayamadım ama daha dikkatli okuyup resimlere göz atarak takip edince anlam kazanıyor. Sadece Konya ile bağlantıyı çözemedim, İstanbul hattı Kepez'e kadar geliyor denilmiş, bu Konya üzerinden gelecek olan YHT hattını kast ediyor sanırım? Ya da Konya hattına nerede bağlanıyor onu sorayım daha doğru olur, birde ayrım noktasında da Alanya kesimi bir bağlantıdan çok başlı başına bir ayrım gibi görünüyor, nasıl doğru ifade edeyim bilemedim.

Şöyle toparlayayım,
Resim

Bu resme göre İstanbul-Alanya arasında direkt tren çalışabilecek, yani Antalya yapıp oradan trenin geri dönmesi ya da Antalya - Alanya arasının mekik olması gibi bir şeye gerek kalmadan direkt Alanya olabilecek, Antalya Alanya arasında da aslında bölgesel trenler ile hızlı bir şekilde erişim sağlanabilir. Valla bu resimler sonrasında Antalya projesi için acayip heyecanlandım diyebilirim :) Bu iş otobüsçüleri kötü vurur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Kas Pzr, 2012 13:40

Alanya’yı hat ucu olarak ciddiye almak bence makul. Alanya’nın ve etrafının son hâllerini gören bilir, orası gelişime açık bir kent.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Pzr, 2012 17:16

ÖmerYILMAZ yazdı:Manavgat'ın hemen kuzeyinde Manavgat İstasyonu olacak, buradan hat hemen kuzeye Konya'ya ayrılıyor. Akseki, Seydişehir, Meram, Karatay ilçelerinden geçecek.
Ömer ben bir konuyu kavrayamadım bir türlü, yukarıdaki ifadeye göre hat Konya'ya gidiyor, buradan ben şunu anlıyorum İstanbul - Antalya hattı aslında İstanbul-Eskişehir-Ankara-Konya-Antalya hattı mı? Daha önce Eskişehir'den aşağı bir hat inmesi de seçenekler arasında idi ama yakın vade de bundan vazmı geçilmiş acaba? Açıkçası bana hızlı bir şekilde inşaatı tamamlamak için Konya üzerinden gelmek daha cazip görünüyor ama uzun vadede bu trafiği zorlamı bilemiyorum.

Bir diğer konu Kayseri hattı da konu dahilinde, peki bu hat nereden ayrılacak? Alanya üzerinden geçen hat mı Kayseri'ye gidecek? Eğer böyle ise inşaat olarak Antalya-Konya ve Antalya-Kayseri diye iki kesimden mi bahsetmeliyiz?

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 25 Kas Pzr, 2012 19:05

Benim bahsettiğim Antalya-Konya-Kayseri YHT projesi.
Hükumet bunu Antalya-Konya şeklinde inşa edebilir ya da Kayseri-Konya şeklinde. Ama proje başlangıcı Antalya, proje sonu Kayseri olarak belirlenmiş.

Konya'dan sonra Kayseri'ye yönelecek. Antalya-Alanya hattının başlangıç noktası Manavgat olacak yani Manavgat-Alanya arası olacak ve bu hat bağlantı hattı, Antalya-Kayseri hattı ana hat olacak.
Antalya-Kayseri hattı Manavgat'tan kuzeye dönüp Akseki, Seydişehir, Konya, Nevşehir, Kayseri şeklinde devam edecek.

Eskişehir hattı tamamen farklı. Ancak Konya-Antalya arası yapılırsa ilk önce;
İstanbul'dan Antalya'ya tren Konya'dan geçerek gelebilir. Bu işletme ile ilgili bir durum.

Bunun yanında öncelik verilmesini istediğim Eskişehir-Antalya.
Bu hat yapılırsa
Antalya-İstanbul
Antalya-Ankara
Antalya-İzmir
Antalya-Konya işletmeleri söz konusu olacak.
Antalya'dan Konya'ya gidecek trenler, Antalya-Eskişehir hattını İzmir-Polatlı hattıyla kesişene kadar gidecek ve İzmir-Polatlı hattını da Konya-Polatlı hattı ile kesiştiği yere kadar kullanıp Konya'ya yönelecek. Dolaşsa bile pek sıkıntı yaşanmayacak.
Antalya-Konya ve Antalya-Kayseri diye iki kesimden mi bahsetmeliyiz?
Bu hükumetin yapacaklarına bağlı ya da projeye nasıl başlanacağına bağlı.
İlk inşaat Antalya'dan başlayacak, büyük ihtimalle Konya'da bitecek. Sonrası da yine hükumete bağlı.
Alanya’yı hat ucu olarak ciddiye almak bence makul. Alanya’nın ve etrafının son hâllerini gören bilir, orası gelişime açık bir kent.
Hattın ucu Alanya değil, Antalya Döşemealtı olacak. Alanya hattı, Antalya-Kayseri hattının bağlantı hattı.

Bunun yanında Alanya hattı ne zaman yapılır hiç bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Pzr, 2012 19:24

Tamam Ömer teşekkürler, o zaman Antalya için her iki alternatifte hala hayatta diyebiliriz, yani Eskişehir üzerinden ve Konya üzerinden iki bağlantı olabilir uzun vadede, şahsen daha önce de yazmıştım galiba, tabii ki tam güzergah olarak İstanbul - Antalya için bende Eskişehir bağlantısını tercih ederim, binilen hızlı tren olsa da yolu uzatmak anlamsız olabilir :) ama hazır Konya'ya kadar gelmiş bir hat var iken bunu değerlendirerek bir şekilde hızlı treni Antalya'ya daha hızlı ulaştırmakta mümkün, bu açıdan bu seçeneği de tercih ettiğimi belirtmiştim.

Aslında proje her halukarda Antalya Hızlı Tren Projesi, diğer ucunda Kayseri'ye gidecek olması ortaya aslında şu işletmeleri çıkartır bence;

Antalya - Kayseri
Antalya - Konya - Ankara - İstanbul
Kayseri - Konya - Ankara - İstanbul

Buna ek olarak Manavgat bölgesi ile ilgili yüklediğin resim bu güzergahlar üzerinden direkt Alanya'ya da gidilebileceğini gösteriyor, sanırım Başar da bu yüzden Alanya'nın hat ucu olmasını kast etti, Alanya hattın son noktası değil tabii ki asıl erişim Antalya denilebilir ama oradaki ray bağlantısı gerçekten öyle üçgen şeklinde inşa edilir ise hiç aktarma ya da Antalya'ya uğrama mecburiyeti olmadan Ankara-Konya-Alanya seferleri yapılabilir bence ama senin endişene de hak veriyorum, öncelik tanınır mı o kesime bu tartışılır.

Bakalım şimdilik varyasyonlar bayağı bir karışık görünüyor :) ya da ben artık gerçekten kavrayamıyorum :D Eskişehir üzerinden bir hat gelirse dediğin gibi Antalya-İzmir de mümkün olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eki Çrş, 2013 09:27

Bir iki gündür Antalya' ya YHT girmeyecek, kenarından geçecek gibi haberler okuyorum, bir tanesini alıntılamak istedim. Öneri olarak eğer YHT kent merkezine gelmeyecek ise başka bir raylı sistem alternatifi olmalı demişler. Gerçi bu EXPO nun yapılacağı fuar alanına erişim ile alakalı bir haber ama yine de dikkate alınabilir.

http://www.aksam.com.tr/ekler/akdeniz/h ... ber-254741
Milyonlarca turistin gelmesi beklenen EXPO alanına ana ulaşımı sağlayacak raylı sistemin uzatılması ise organizasyonun B planı. B planının harekete geçirilmesi için çağrıda bulunan Gülay, çözüm yolunun Büyükşehir Belediyesi’nin raylı sistem yapım devir işini Ulaştırma Bakanlığı’na resmi başvuru ile devretmesi olduğunu söyledi.

B PLANI RAYLI SİSTEMİN UZATILMASI

Fuar alanına ulaşım için bir B planları olduğunu da ifade eden Gülay, “Geçen yıl Meclis’ten çıkan bir kanunla bu raylı sistemlerin Ulaştırma Bakanlığı’na devri söz konusu. Yani yapım işinin devri. Ulaştırma Bakanlığı’na Antalya Büyükşehir Belediyesi başvurursa, ‘Ben bu işi yapıyorum ama bütçem yetmiyor, bunu sizin marifetinizde bitirelim’ diyerek işi Ulaştırma Bakanlığı’na devredebilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Eki Çrş, 2013 11:09

Neden girmeyecekmiş? Bu ne abuk subuk bir şey yine. Antalya gibi bir kentin garı yok. İstimlâk problem olacaksa, dipten gidilir.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 26 Eki Cmt, 2013 22:33

Bir iki gündür Antalya' ya YHT girmeyecek, kenarından geçecek gibi haberler okuyorum
O söylentiyi Antalya milletvekili Sadık Badak çıkardı. Amacı Antalya Büyükşehir belediyesini karalamak. Hızlı treni Bakanlık yapıyor, belediye değil. Bakanlıkta da kendi partisinden birisi var? Belediye imar planlarında hızlı tren istasyonlarını belirlemiş ve bakanlığın güzergahını planlara işlemiş durumda.

Şimdi kalkıp tren garını kale kapısına mı yapalım? Akıl karı bir şey söylese. Yok. Antalya tren garı Kepez'de Antray deposunun ilerisine planlamış durumda. Raylı sistem de ileride buraya uzatılacak. Ulaşım master planı da buna göre hazırlandı. Ama Antalya milletvekiliyim diye gezenler 1 gün Antalya'ya gelmiş mi? bir de Büyükşehire aday olacağı konuşuluyor. Menderes Türel hiç değilse Antalya'yı biliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eki Pzr, 2013 15:21

Ömer açıkçası benimde en çok şaşırdğım yerlerden birisi idi iktidar partisi milletvekilinin hızlı tren garı ile ilgili söyledikleri ama yine de verdim haberi, yorum yapmama sebebim anlamamış olmamdı :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Sal, 2013 12:07

Ara sıra ısıtılan Antalya Hızlı Tren Projesi ile ilgili yine bir ısıtma var.
Antalya'yı İç Anadolu'ya bağlayacak hızlı tren projesi, Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) sürecini tamamlıyor. Demiryolunun geçtiği illerde Kasım ayı içinde katılımlı ÇED toplantıları yapılırken Çevre ve Şehircilik Bakanlığı da 19 Kasım günü 2'nci inceleme- değerlendirme toplantısını yaptı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın hazırladığı proje raporuna göre planlanan hızlı tren hattı iki ayrı kesimden oluşuyor. Demiryolu, Antalya'dan başlayan ve Konya, Aksaray, Nevşehir'den Kayseri'ye uzanan ana hat ve Alanya- Antalya bağlantı hattından meydana geliyor. Proje için belirlenen maliyet ise 5 milyar 126 milyon 615 bin TL oldu. Belirlenen hat üzerinde yolcu trenleri saatte 250 kilometre, yük trenleri ise 80 kilometrelik hıza kadar çıkabilecek.
http://www.haberalanya.com.tr/root.vol? ... nid=594401

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön