tr-HT.01 » Antalya Hızlı Tren Projesi
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
O söylentiyi Antalya milletvekili Sadık Badak çıkardı. Amacı Antalya Büyükşehir belediyesini karalamak. Hızlı treni Bakanlık yapıyor, belediye değil. Bakanlıkta da kendi partisinden birisi var? Belediye imar planlarında hızlı tren istasyonlarını belirlemiş ve bakanlığın güzergahını planlara işlemiş durumda.Bir iki gündür Antalya' ya YHT girmeyecek, kenarından geçecek gibi haberler okuyorum
Şimdi kalkıp tren garını kale kapısına mı yapalım? Akıl karı bir şey söylese. Yok. Antalya tren garı Kepez'de Antray deposunun ilerisine planlamış durumda. Raylı sistem de ileride buraya uzatılacak. Ulaşım master planı da buna göre hazırlandı. Ama Antalya milletvekiliyim diye gezenler 1 gün Antalya'ya gelmiş mi? bir de Büyükşehire aday olacağı konuşuluyor. Menderes Türel hiç değilse Antalya'yı biliyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ara sıra ısıtılan Antalya Hızlı Tren Projesi ile ilgili yine bir ısıtma var.
http://www.haberalanya.com.tr/root.vol? ... nid=594401Antalya'yı İç Anadolu'ya bağlayacak hızlı tren projesi, Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) sürecini tamamlıyor. Demiryolunun geçtiği illerde Kasım ayı içinde katılımlı ÇED toplantıları yapılırken Çevre ve Şehircilik Bakanlığı da 19 Kasım günü 2'nci inceleme- değerlendirme toplantısını yaptı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın hazırladığı proje raporuna göre planlanan hızlı tren hattı iki ayrı kesimden oluşuyor. Demiryolu, Antalya'dan başlayan ve Konya, Aksaray, Nevşehir'den Kayseri'ye uzanan ana hat ve Alanya- Antalya bağlantı hattından meydana geliyor. Proje için belirlenen maliyet ise 5 milyar 126 milyon 615 bin TL oldu. Belirlenen hat üzerinde yolcu trenleri saatte 250 kilometre, yük trenleri ise 80 kilometrelik hıza kadar çıkabilecek.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 37
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04
Isıtsınlar tabi iyi oluyor, kış geldi ya.
Farklı bir konuya dikkat çekmek istiyorum:
Belediye talebinde haklı, Antalya Havalimanı uluslararası bir havalimanı ve buradan inanılmaz miktarda turist gelip geçiyor. Havalimanı içinde hızlı tren bağlantısı olsaydı, bu turistler için son derece cazip olurdu. Kültür turizmi ziyaretçilerini önemli oranda arttıracak bir iş bu. Antalya'ya in, yüz eğlen, tarihini öğren, bin trene Anadolu'yu gez...
Tabi bu halen yapılabilir, demiryolu havalimanına gelmek zorunda diye birşey yok. AntRay şu anki haliyle otogarı ve tren garını birbirne bağlıyor, kent merkezindeki ucu da Havalimanı'na yönelmiş biçimde uzatılmayı bekliyor. Ne yapılacağı da belli, Havalimanı'nın da ilerisinde Aksu ilçesinde Expo 2016 yerleşkesi var, raylı sistem oraya uzatılmak isteniyor. Bir kolla da havalimanına bağlantı verildiği takdirde tren garı, otogar ve havalimanı aynı raylı sistemle birbirlerine bağlanmış olacaklar.
2016 yılına sadece 2 yıl kalmış olsa da, uzatma işi finansal destek sağlandığı takdirde çok çok çok hızlı çalışmayla 2 yılda bitirebilir. Ancak belediye bunu özkaynaklarıyla yapamayacağını belirtiliyor. Zaten Türel döneminde yapılanın borçları 2028'e kadar vadeli.. Belediye 50-100 milyon liralık borçlanmayı bile zar zor alıyor meclisten. Böyle bir durumda, bu belediye meclisiyle bu iş zor. Hükümet de Antalya'ya raylı sistem yapma konusunda üç maymunu oynuyor, İstanbul'a mega projeler yapmakla meşgul. Antalya milletvekillerinin ne işe yaradıklarını bilen yok, gören duyan yok.
Sonuç olarak Expo 2016'ya yetişmeyecek, ancak bir gün mutlaka gerçekleştirilecek olan bu hayal şöyle birşey:
Farklı bir konuya dikkat çekmek istiyorum:
http://www.akdenizmanset.com/root.vol?t ... nid=594486Havalimanı bağlantısı olmadı
Antalya-Kayseri Demiryolu Projesi için 72 adet kurum ve kuruluştan projeyle ilgili kurum görüşü ve veri temin edildi. Bu kurumlardan biri olan Antalya Büyükşehir Belediyesi, demiryolu hattının Antalya Havalimanı ile bağlantısını talep etti. Fakat ilk projelendirme çalışmalarında değerlendirilen bu talep 'hattın yüksek standartlarını koruması gerekliliği, bağlantı hattının yerleşim alanlarının tamamen içinden geçme zorunluluğu ve Eskişehir-Antalya Demiryolu Hattı'na entegre edilebilmesi gerekliliği' olduğu belirtilerek kabul edilmedi. Demiryolu projesi Antalya'da 3 yaban hayatı geliştirme sahasının, Cevizli Gidengelmez Dağı, Akseki - İbradı Üzümdere ve Düzlerçamı içinden geçiyor. Bakanlık, bu girişin sadece alanın sınır kesiminde olacağını, hattın devamında ise hiç bir şekilde alana girilmediğini raporunda ifade etti.
Belediye talebinde haklı, Antalya Havalimanı uluslararası bir havalimanı ve buradan inanılmaz miktarda turist gelip geçiyor. Havalimanı içinde hızlı tren bağlantısı olsaydı, bu turistler için son derece cazip olurdu. Kültür turizmi ziyaretçilerini önemli oranda arttıracak bir iş bu. Antalya'ya in, yüz eğlen, tarihini öğren, bin trene Anadolu'yu gez...
Tabi bu halen yapılabilir, demiryolu havalimanına gelmek zorunda diye birşey yok. AntRay şu anki haliyle otogarı ve tren garını birbirne bağlıyor, kent merkezindeki ucu da Havalimanı'na yönelmiş biçimde uzatılmayı bekliyor. Ne yapılacağı da belli, Havalimanı'nın da ilerisinde Aksu ilçesinde Expo 2016 yerleşkesi var, raylı sistem oraya uzatılmak isteniyor. Bir kolla da havalimanına bağlantı verildiği takdirde tren garı, otogar ve havalimanı aynı raylı sistemle birbirlerine bağlanmış olacaklar.
2016 yılına sadece 2 yıl kalmış olsa da, uzatma işi finansal destek sağlandığı takdirde çok çok çok hızlı çalışmayla 2 yılda bitirebilir. Ancak belediye bunu özkaynaklarıyla yapamayacağını belirtiliyor. Zaten Türel döneminde yapılanın borçları 2028'e kadar vadeli.. Belediye 50-100 milyon liralık borçlanmayı bile zar zor alıyor meclisten. Böyle bir durumda, bu belediye meclisiyle bu iş zor. Hükümet de Antalya'ya raylı sistem yapma konusunda üç maymunu oynuyor, İstanbul'a mega projeler yapmakla meşgul. Antalya milletvekillerinin ne işe yaradıklarını bilen yok, gören duyan yok.
Sonuç olarak Expo 2016'ya yetişmeyecek, ancak bir gün mutlaka gerçekleştirilecek olan bu hayal şöyle birşey:
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence Antalya gibi bir kentin havalimanına hızlısı gitmesede tren muhakkak gitmeli, bunu ister kent içine giden metro ya da tramvay olarak değerlendirin, ister normal tren, ister hızlı tren. Ama gönlümden geçeni sorsanız sadece kent merkezi havalimanı arasında bile olsa bir metro ve havalimanından geçen bir demiryolu ile hızlı trenlerde gitmeli derim. Sen zaten gerekçeleri sıralamışsın, bacasız sanayiden para kazanmayı arttırmak istiyor muyuz yoksa aman gelsin yesin içsin defolup gitsinler mi diyoruz.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bence Antalya zaten batmış be! Kurtarmaz.
Koskoca kent, bir milyon nüfusu var, turist sayılmasa. Metrosu yok, tramvay şebekesi yok, garı (!) yok, daha bundan üç dört sene evvel havalimanına doğru dürüst otobüs bile yoktu (!).
Bir takım şeyler düzeldi. Ama gar nerede? Garın kentin neredeyse dışında olması bir şaka. Yerin dibine girip, kentin merkezini kesecek, sonra en az Alanyaya kadar devam edecek (ki aslında daha da doğubatı aksı bağlanmalı) bir tren sistemi olmalı. Kente ayrıca banliyö treni gelse, onunla havalimanı yapılır. Gelmezse, Esatın da dediği gibi, ya bir tramvayla, ya metroyla. Alanya derken Antalya Manavgat Alanya arası Türkiyenin kaynayan turizm bölgesi. Yani öyle köy kasaba demesin kimse. Altyapı olsa, ayrıca orada kargo konusunda da iş görür, meyve, sebze, vesaire. Ama sanki kimse ciddiye almıyor gibi.
Burdur noldu? Garı açıldı mı? 2009da kapalıydı.
Koskoca kent, bir milyon nüfusu var, turist sayılmasa. Metrosu yok, tramvay şebekesi yok, garı (!) yok, daha bundan üç dört sene evvel havalimanına doğru dürüst otobüs bile yoktu (!).
Bir takım şeyler düzeldi. Ama gar nerede? Garın kentin neredeyse dışında olması bir şaka. Yerin dibine girip, kentin merkezini kesecek, sonra en az Alanyaya kadar devam edecek (ki aslında daha da doğubatı aksı bağlanmalı) bir tren sistemi olmalı. Kente ayrıca banliyö treni gelse, onunla havalimanı yapılır. Gelmezse, Esatın da dediği gibi, ya bir tramvayla, ya metroyla. Alanya derken Antalya Manavgat Alanya arası Türkiyenin kaynayan turizm bölgesi. Yani öyle köy kasaba demesin kimse. Altyapı olsa, ayrıca orada kargo konusunda da iş görür, meyve, sebze, vesaire. Ama sanki kimse ciddiye almıyor gibi.
Burdur noldu? Garı açıldı mı? 2009da kapalıydı.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 37
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04
Garın yeri konusunda; haritadaki konumun kentin çekirdeğindeki Kaleiçi'ne kuş uçuşu uzaklığı 9 KM. Yani aslında hiçbirşey değil, İstanbul Anadolu Yakası'nda merkezi Kadıköy kabul edersek kıyasladığımızda gar Maltepe'de oluyor. İkincisi Antalya kuzeye genişlemekte olduğu için şimdiden haritadaki o garın hemen kuzeyinde 50 bin nüfusuyla Döşemealtı İlçesi bulunuyor, içinde Uluslararası(!) Antalya Üniversitesi Kampüsü var ve bir eğitim kampüsü daha planlanıyor ilçeye. Ve artık merkezle bütünleşmiş durumda. Üçüncü nokta da garın daha yakına çekilebileceği bir yer yok, en iyi ihtimalle otogarın yanına inşa edilebilir belki, o da fazla bir fark yaratmayacaktır. Bunun yerine otogarı garın yanına taşımak daha mantıklı olabilir. Ne yazıkki Atatürk'ün ''Antalya'ya demiryolu en kısa sürede gelecektir.'' sözü 100 yıllık kesintiye uğradığından, merkeze daha yakın bir garı unutmamız gerekiyor, yer yok. Bir şekilde bir yer bulunsa ve hat dediğiniz gibi yer altına alınsa diyemiyorum çünkü bunu Antalya'ya kimse yapmaz.
Banliyo olsa da olmasa da haritadaki olay (elbet bir gün) gerçekleşecek, ona ek olarak başka bağlantılar yapılır mı bilemem.. Aslında tren garı havalimanına gelse, otogar da oraya çekilse çok bomba bir şey olur ama onu da yapmazlar.
Zaten şu planlanmış haliyle tren gelir mi o bile değil. En son ''2023'ten önce imkansız'' diyorlardı. Şu an boşuna konuştuğumuzu farkettim.
Banliyo olsa da olmasa da haritadaki olay (elbet bir gün) gerçekleşecek, ona ek olarak başka bağlantılar yapılır mı bilemem.. Aslında tren garı havalimanına gelse, otogar da oraya çekilse çok bomba bir şey olur ama onu da yapmazlar.
Zaten şu planlanmış haliyle tren gelir mi o bile değil. En son ''2023'ten önce imkansız'' diyorlardı. Şu an boşuna konuştuğumuzu farkettim.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hattı derken, garı da yerin altına alacaksınız elbet. Barcelonada garlar hepsi dipte ve derinde.
Ama olsun, oraya bir demiryolu olsun da, OLSUN!
Yetmişlerde Antalya bana Türkiyenin en medenî kenti gibi gelmişti. Aradan çok zaman geçti, çok tursit geldi, ve Antalya da çok medeniyetsizleşti. Eskiden adamakıllı otobüs hatları ve İkaruslar vardı
Neyse, bakalım, belki kurtarır. Şu tramvay olayında Nürnbergin dinlenmemesi ve o ilk hattın oyuncak gibi inşaa edilip işletilmesi ağırıma gidiyor. Orada adamakıllı bir şey olacaktı. Sonra iki sistemin kesişmeden kesişmesi metro plânları varken öyle hafif ortademli tramvay yapılması, vesaire. Omazsa, verin Almanlara veya Ruslara kontratı, oraya ve etrafına doğru dürüst bir ulaşım yapsınlar, kendi işlerine yarar ya hahaha
Ama olsun, oraya bir demiryolu olsun da, OLSUN!
Yetmişlerde Antalya bana Türkiyenin en medenî kenti gibi gelmişti. Aradan çok zaman geçti, çok tursit geldi, ve Antalya da çok medeniyetsizleşti. Eskiden adamakıllı otobüs hatları ve İkaruslar vardı
Neyse, bakalım, belki kurtarır. Şu tramvay olayında Nürnbergin dinlenmemesi ve o ilk hattın oyuncak gibi inşaa edilip işletilmesi ağırıma gidiyor. Orada adamakıllı bir şey olacaktı. Sonra iki sistemin kesişmeden kesişmesi metro plânları varken öyle hafif ortademli tramvay yapılması, vesaire. Omazsa, verin Almanlara veya Ruslara kontratı, oraya ve etrafına doğru dürüst bir ulaşım yapsınlar, kendi işlerine yarar ya hahaha
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Bence Expo2016 için en iyi ulaşım alternatifi Onur beyin haritasındaki düşünce:
Zaten 2016 yılına kadar Antalya için bir temel atma töreni bile öngörülmüyor.
Belediye Başkanı Mustafa Akaydın Ulaşıtırma Bakanlığı İstanbul ve Ankara'da metro hatlarını üstlendi, kendi yapıyor dedi birkaç gün evvel. İstanbul'u bilmem ama Ankara'da tam 3 tane yarım metro inşaatını en geç 1 yıl içinde tam kapasite faaliyete geçirecek- Keçiören de dahil. Bunun yanında Ankara Havalimanına yine Bakanlık metro projesi hazırladı, yarım metrolar tamamlanınca Havalimanı metrosu ihaleye çıkacak. Buna bakarak Başkan Akaydın Ulaştırma bakanlığına teklif verdik, ulaşım master planına göre 2030 yılına kadar yoğun bir talebin olacağı Meydan-Aksu arasında raylı sistem yapılabilir şeklinde bir benimseme varmış. Bunu gündeme getirdi ve cevap beklediklerini söyledi.
Kendisi neden yapmıyor diyebilirsiniz. Belediyenin gücü yetmiyor. Ancak büyük bir borçla bu hattı tamamlayabilirdi. Ancak Antalyalı bir "facia"ya daha karşı gibi görünüyor. Ben karşı değilim.
Onur beyin çizdiği hat en ideal olanı ve Expo ile uyumlu.
Trenle Antalya'ya gelip Expo'yu ziyaret etmek isteyen yerli ve yabancılar, Otobüsle Antalya'ya gelenler ve Havalimanına gelenler rahatça tek binişle Expoya ulaşabilecek. Tüm ulaşım alternatifleri entegre olmuş olacak -deniz ulaşımı hariç-.
Son olarak Expo bir kenara Antalya gibi bir dünya şehirinde insanlar hala otobüsle havalimanına gidip geliyor. En azından Antray havalimanına gitmeli(ydi).
Zaten 2016 yılına kadar Antalya için bir temel atma töreni bile öngörülmüyor.
Belediye Başkanı Mustafa Akaydın Ulaşıtırma Bakanlığı İstanbul ve Ankara'da metro hatlarını üstlendi, kendi yapıyor dedi birkaç gün evvel. İstanbul'u bilmem ama Ankara'da tam 3 tane yarım metro inşaatını en geç 1 yıl içinde tam kapasite faaliyete geçirecek- Keçiören de dahil. Bunun yanında Ankara Havalimanına yine Bakanlık metro projesi hazırladı, yarım metrolar tamamlanınca Havalimanı metrosu ihaleye çıkacak. Buna bakarak Başkan Akaydın Ulaştırma bakanlığına teklif verdik, ulaşım master planına göre 2030 yılına kadar yoğun bir talebin olacağı Meydan-Aksu arasında raylı sistem yapılabilir şeklinde bir benimseme varmış. Bunu gündeme getirdi ve cevap beklediklerini söyledi.
Kendisi neden yapmıyor diyebilirsiniz. Belediyenin gücü yetmiyor. Ancak büyük bir borçla bu hattı tamamlayabilirdi. Ancak Antalyalı bir "facia"ya daha karşı gibi görünüyor. Ben karşı değilim.
Onur beyin çizdiği hat en ideal olanı ve Expo ile uyumlu.
Trenle Antalya'ya gelip Expo'yu ziyaret etmek isteyen yerli ve yabancılar, Otobüsle Antalya'ya gelenler ve Havalimanına gelenler rahatça tek binişle Expoya ulaşabilecek. Tüm ulaşım alternatifleri entegre olmuş olacak -deniz ulaşımı hariç-.
Son olarak Expo bir kenara Antalya gibi bir dünya şehirinde insanlar hala otobüsle havalimanına gidip geliyor. En azından Antray havalimanına gitmeli(ydi).
- Onur
- Aylık Paso
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05