tr-HT.01 » Antalya Hızlı Tren Projesi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Eki Çrş, 2013 11:09

Neden girmeyecekmiş? Bu ne abuk subuk bir şey yine. Antalya gibi bir kentin garı yok. İstimlâk problem olacaksa, dipten gidilir.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 26 Eki Cmt, 2013 22:33

Bir iki gündür Antalya' ya YHT girmeyecek, kenarından geçecek gibi haberler okuyorum
O söylentiyi Antalya milletvekili Sadık Badak çıkardı. Amacı Antalya Büyükşehir belediyesini karalamak. Hızlı treni Bakanlık yapıyor, belediye değil. Bakanlıkta da kendi partisinden birisi var? Belediye imar planlarında hızlı tren istasyonlarını belirlemiş ve bakanlığın güzergahını planlara işlemiş durumda.

Şimdi kalkıp tren garını kale kapısına mı yapalım? Akıl karı bir şey söylese. Yok. Antalya tren garı Kepez'de Antray deposunun ilerisine planlamış durumda. Raylı sistem de ileride buraya uzatılacak. Ulaşım master planı da buna göre hazırlandı. Ama Antalya milletvekiliyim diye gezenler 1 gün Antalya'ya gelmiş mi? bir de Büyükşehire aday olacağı konuşuluyor. Menderes Türel hiç değilse Antalya'yı biliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eki Pzr, 2013 15:21

Ömer açıkçası benimde en çok şaşırdğım yerlerden birisi idi iktidar partisi milletvekilinin hızlı tren garı ile ilgili söyledikleri ama yine de verdim haberi, yorum yapmama sebebim anlamamış olmamdı :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Sal, 2013 12:07

Ara sıra ısıtılan Antalya Hızlı Tren Projesi ile ilgili yine bir ısıtma var.
Antalya'yı İç Anadolu'ya bağlayacak hızlı tren projesi, Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) sürecini tamamlıyor. Demiryolunun geçtiği illerde Kasım ayı içinde katılımlı ÇED toplantıları yapılırken Çevre ve Şehircilik Bakanlığı da 19 Kasım günü 2'nci inceleme- değerlendirme toplantısını yaptı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın hazırladığı proje raporuna göre planlanan hızlı tren hattı iki ayrı kesimden oluşuyor. Demiryolu, Antalya'dan başlayan ve Konya, Aksaray, Nevşehir'den Kayseri'ye uzanan ana hat ve Alanya- Antalya bağlantı hattından meydana geliyor. Proje için belirlenen maliyet ise 5 milyar 126 milyon 615 bin TL oldu. Belirlenen hat üzerinde yolcu trenleri saatte 250 kilometre, yük trenleri ise 80 kilometrelik hıza kadar çıkabilecek.
http://www.haberalanya.com.tr/root.vol? ... nid=594401

07onur
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04

Mesaj gönderen 07onur » 04 Ara Çrş, 2013 18:01

Isıtsınlar tabi iyi oluyor, kış geldi ya. :)

Farklı bir konuya dikkat çekmek istiyorum:
Havalimanı bağlantısı olmadı
Antalya-Kayseri Demiryolu Projesi için 72 adet kurum ve kuruluştan projeyle ilgili kurum görüşü ve veri temin edildi. Bu kurumlardan biri olan Antalya Büyükşehir Belediyesi, demiryolu hattının Antalya Havalimanı ile bağlantısını talep etti. Fakat ilk projelendirme çalışmalarında değerlendirilen bu talep 'hattın yüksek standartlarını koruması gerekliliği, bağlantı hattının yerleşim alanlarının tamamen içinden geçme zorunluluğu ve Eskişehir-Antalya Demiryolu Hattı'na entegre edilebilmesi gerekliliği' olduğu belirtilerek kabul edilmedi. Demiryolu projesi Antalya'da 3 yaban hayatı geliştirme sahasının, Cevizli Gidengelmez Dağı, Akseki - İbradı Üzümdere ve Düzlerçamı içinden geçiyor. Bakanlık, bu girişin sadece alanın sınır kesiminde olacağını, hattın devamında ise hiç bir şekilde alana girilmediğini raporunda ifade etti.
http://www.akdenizmanset.com/root.vol?t ... nid=594486

Belediye talebinde haklı, Antalya Havalimanı uluslararası bir havalimanı ve buradan inanılmaz miktarda turist gelip geçiyor. Havalimanı içinde hızlı tren bağlantısı olsaydı, bu turistler için son derece cazip olurdu. Kültür turizmi ziyaretçilerini önemli oranda arttıracak bir iş bu. Antalya'ya in, yüz eğlen, tarihini öğren, bin trene Anadolu'yu gez...

Tabi bu halen yapılabilir, demiryolu havalimanına gelmek zorunda diye birşey yok. AntRay şu anki haliyle otogarı ve tren garını birbirne bağlıyor, kent merkezindeki ucu da Havalimanı'na yönelmiş biçimde uzatılmayı bekliyor. Ne yapılacağı da belli, Havalimanı'nın da ilerisinde Aksu ilçesinde Expo 2016 yerleşkesi var, raylı sistem oraya uzatılmak isteniyor. Bir kolla da havalimanına bağlantı verildiği takdirde tren garı, otogar ve havalimanı aynı raylı sistemle birbirlerine bağlanmış olacaklar.

2016 yılına sadece 2 yıl kalmış olsa da, uzatma işi finansal destek sağlandığı takdirde çok çok çok hızlı çalışmayla 2 yılda bitirebilir. Ancak belediye bunu özkaynaklarıyla yapamayacağını belirtiliyor. Zaten Türel döneminde yapılanın borçları 2028'e kadar vadeli.. Belediye 50-100 milyon liralık borçlanmayı bile zar zor alıyor meclisten. Böyle bir durumda, bu belediye meclisiyle bu iş zor. Hükümet de Antalya'ya raylı sistem yapma konusunda üç maymunu oynuyor, İstanbul'a mega projeler yapmakla meşgul. Antalya milletvekillerinin ne işe yaradıklarını bilen yok, gören duyan yok.

Sonuç olarak Expo 2016'ya yetişmeyecek, ancak bir gün mutlaka gerçekleştirilecek olan bu hayal şöyle birşey:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Çrş, 2013 18:11

Bence Antalya gibi bir kentin havalimanına hızlısı gitmesede tren muhakkak gitmeli, bunu ister kent içine giden metro ya da tramvay olarak değerlendirin, ister normal tren, ister hızlı tren. Ama gönlümden geçeni sorsanız sadece kent merkezi havalimanı arasında bile olsa bir metro ve havalimanından geçen bir demiryolu ile hızlı trenlerde gitmeli derim. Sen zaten gerekçeleri sıralamışsın, bacasız sanayiden para kazanmayı arttırmak istiyor muyuz yoksa aman gelsin yesin içsin defolup gitsinler mi diyoruz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Ara Çrş, 2013 19:57

Bence Antalya zaten batmış be! Kurtarmaz.

Koskoca kent, bir milyon nüfusu var, turist sayılmasa. Metrosu yok, tramvay şebekesi yok, garı (!) yok, daha bundan üç dört sene evvel havalimanına doğru dürüst otobüs bile yoktu (!).

Bir takım şeyler düzeldi. Ama gar nerede? Garın kentin neredeyse dışında olması bir şaka. Yerin dibine girip, kentin merkezini kesecek, sonra en az Alanya’ya kadar devam edecek (ki aslında daha da doğu–batı aksı bağlanmalı) bir tren sistemi olmalı. Kente ayrıca banliyö treni gelse, onunla havalimanı yapılır. Gelmezse, Esat’ın da dediği gibi, ya bir tramvayla, ya metroyla. Alanya derken … Antalya – Manavgat – Alanya arası Türkiye’nin kaynayan turizm bölgesi. Yani öyle köy kasaba demesin kimse. Altyapı olsa, ayrıca orada kargo konusunda da iş görür, meyve, sebze, vesaire. Ama sanki kimse ciddiye almıyor gibi.

Burdur n’oldu? Garı açıldı mı? 2009’da kapalıydı.

07onur
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04

Mesaj gönderen 07onur » 04 Ara Çrş, 2013 20:51

Garın yeri konusunda; haritadaki konumun kentin çekirdeğindeki Kaleiçi'ne kuş uçuşu uzaklığı 9 KM. Yani aslında hiçbirşey değil, İstanbul Anadolu Yakası'nda merkezi Kadıköy kabul edersek kıyasladığımızda gar Maltepe'de oluyor. İkincisi Antalya kuzeye genişlemekte olduğu için şimdiden haritadaki o garın hemen kuzeyinde 50 bin nüfusuyla Döşemealtı İlçesi bulunuyor, içinde Uluslararası(!) Antalya Üniversitesi Kampüsü var ve bir eğitim kampüsü daha planlanıyor ilçeye. Ve artık merkezle bütünleşmiş durumda. Üçüncü nokta da garın daha yakına çekilebileceği bir yer yok, en iyi ihtimalle otogarın yanına inşa edilebilir belki, o da fazla bir fark yaratmayacaktır. Bunun yerine otogarı garın yanına taşımak daha mantıklı olabilir. Ne yazıkki Atatürk'ün ''Antalya'ya demiryolu en kısa sürede gelecektir.'' sözü 100 yıllık kesintiye uğradığından, merkeze daha yakın bir garı unutmamız gerekiyor, yer yok. Bir şekilde bir yer bulunsa ve hat dediğiniz gibi yer altına alınsa diyemiyorum çünkü bunu Antalya'ya kimse yapmaz.

Banliyo olsa da olmasa da haritadaki olay (elbet bir gün) gerçekleşecek, ona ek olarak başka bağlantılar yapılır mı bilemem.. Aslında tren garı havalimanına gelse, otogar da oraya çekilse çok bomba bir şey olur ama onu da yapmazlar. :D

Zaten şu planlanmış haliyle tren gelir mi o bile değil. En son ''2023'ten önce imkansız'' diyorlardı. Şu an boşuna konuştuğumuzu farkettim. :D :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Ara Çrş, 2013 21:45

Hattı derken, garı da yerin altına alacaksınız elbet. Barcelona’da garlar hepsi dipte ve derinde.

Ama olsun, oraya bir demiryolu olsun da, OLSUN! :?

Yetmişlerde Antalya bana Türkiye’nin en medenî kenti gibi gelmişti. Aradan çok zaman geçti, çok tursit geldi, ve Antalya da çok medeniyetsizleşti. Eskiden adamakıllı otobüs hatları ve İkaruslar vardı :D

Neyse, bakalım, belki kurtarır. Şu tramvay olayında Nürnberg’in dinlenmemesi ve o ilk hattın oyuncak gibi inşaa edilip işletilmesi ağırıma gidiyor. Orada adamakıllı bir şey olacaktı. Sonra iki sistemin kesişmeden kesişmesi … metro plânları varken öyle hafif ortademli tramvay yapılması, vesaire. Omazsa, verin Almanlara veya Ruslara kontratı, oraya ve etrafına doğru dürüst bir ulaşım yapsınlar, kendi işlerine yarar ya hahaha :-)

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 06 Ara Cum, 2013 14:31

Bence Expo2016 için en iyi ulaşım alternatifi Onur beyin haritasındaki düşünce:

Resim

Zaten 2016 yılına kadar Antalya için bir temel atma töreni bile öngörülmüyor.

Belediye Başkanı Mustafa Akaydın Ulaşıtırma Bakanlığı İstanbul ve Ankara'da metro hatlarını üstlendi, kendi yapıyor dedi birkaç gün evvel. İstanbul'u bilmem ama Ankara'da tam 3 tane yarım metro inşaatını en geç 1 yıl içinde tam kapasite faaliyete geçirecek- Keçiören de dahil. Bunun yanında Ankara Havalimanına yine Bakanlık metro projesi hazırladı, yarım metrolar tamamlanınca Havalimanı metrosu ihaleye çıkacak. Buna bakarak Başkan Akaydın Ulaştırma bakanlığına teklif verdik, ulaşım master planına göre 2030 yılına kadar yoğun bir talebin olacağı Meydan-Aksu arasında raylı sistem yapılabilir şeklinde bir benimseme varmış. Bunu gündeme getirdi ve cevap beklediklerini söyledi.

Kendisi neden yapmıyor diyebilirsiniz. Belediyenin gücü yetmiyor. Ancak büyük bir borçla bu hattı tamamlayabilirdi. Ancak Antalyalı bir "facia"ya daha karşı gibi görünüyor. Ben karşı değilim.

Onur beyin çizdiği hat en ideal olanı ve Expo ile uyumlu.
Trenle Antalya'ya gelip Expo'yu ziyaret etmek isteyen yerli ve yabancılar, Otobüsle Antalya'ya gelenler ve Havalimanına gelenler rahatça tek binişle Expoya ulaşabilecek. Tüm ulaşım alternatifleri entegre olmuş olacak -deniz ulaşımı hariç-.

Son olarak Expo bir kenara Antalya gibi bir dünya şehirinde insanlar hala otobüsle havalimanına gidip geliyor. En azından Antray havalimanına gitmeli(ydi).

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 11 Oca Cmt, 2014 06:26

Bu hat Eskişehir-Afyon-Burdur-Antalya şeklinde inşa edileceği için önce Istanbul-Ankara yht hattının bitirilmesi gerekiyor.

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Re: tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Onur » 13 Oca Prş, 2022 16:00

Esat yazdı:
13 Oca Prş, 2022 07:25
bana göre de bu ülkenin parası yenilip, ekmeğine ortak olunan ama ilgilenilmeyen üvey evladı Bursadır.
Antalya ne oluyor bu durumda? Verilen vatlere rağmen ne bir ihale var, ne de bir temel.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön