ist-HT.09 » Sadece Hızlı Trenler İçin 2.Tüp Geçit
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Onu bilemem, araştırmadım. Tünelin ucuza mal olmadığını gördük, cabası zaman kaybı ve kısıtları, ya tren ya tekerlekli ikisi bir arada yapmıyorlar, niyeyse artıkın. Köprüde bu kısıtta yok, tünelin avantajı boğaz açıklığına takılmaması istediğin yerden geçir. Sen benim oradaki eleştirimi anlamadın ya da ben tam eleştirel yazamadım herhalde, o yüzden "köprümü yapılsın diyorsun" dedin bende üstüne gidiyorum heee köprü yapılsın, 3 milyon baloncuk tane daha yapılsın hiç boğazı görmeden geçelim artık üstten, hem boğazda güzel olur üstü kapalı stat gibi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla azıtmayacak gibi değil, tamam gerekli ise köprü de yapılsın, lanet olsun da ama başka şeylerde çözüm olarak araştırılsın. Artık bu trenler için tünel, yayalar için deniz yolumu olur ne olur, bu iki yaka ile iki kıta arasındaki ulaşıma bir değil birden fazla çözüm bulunmak zorundadır.
Ele alalım;
1. Havayolu ulaşımı: Ben bu konuda zaten çağ atlandığına inanıyorum, hala çok ucuz değil ve hiçbir zamanda olamayacak, artı YHT ile rekabete de giremeyecek ama Anadolu bağlamında bakarsak hedef ya da aktarma noktası olarak İstanbul' a erişim için her zaman var olacak
2. Demiryolu: Kesinlikle geliştirilmeli, zaten konseptte bunun üzerine, ama yanlış planlar, hesapsız kitapsız işler yapıldı. Bu kafa terk edilmeli derken hep bunu kast ettim, ben biliyorum ya da ben istiyorum ile işler yürümüyor artık bu çağ çok geride kaldı, bir adım ileri giderken vaz geçip bir adım geri gidiyoruz bazen. Marmaray her halukarda bu kente yetmeyecek bir alternatifi olmalı ve 3. köprü buna gerçek bir alternatif değil, YHT ve bölgesellerin geçişi için olabilir ama bu kıta değişimi bazında kent içi ya da yakın bölge yolculukları için bana mantıksız geliyor, bu bağlamda senin 2. tünelide değerlenebilir.
3. Denizyolu: Her ne kadar hava şartlarına çok bağlı ve bu yüzden sorunlu olabilse de iki yaka arasındaki en doğru ulaşım araçlarından birisi olabilir, olabilir diyorum çünkü hala hak ettiği yerde değil bana göre.
Ele alalım;
1. Havayolu ulaşımı: Ben bu konuda zaten çağ atlandığına inanıyorum, hala çok ucuz değil ve hiçbir zamanda olamayacak, artı YHT ile rekabete de giremeyecek ama Anadolu bağlamında bakarsak hedef ya da aktarma noktası olarak İstanbul' a erişim için her zaman var olacak
2. Demiryolu: Kesinlikle geliştirilmeli, zaten konseptte bunun üzerine, ama yanlış planlar, hesapsız kitapsız işler yapıldı. Bu kafa terk edilmeli derken hep bunu kast ettim, ben biliyorum ya da ben istiyorum ile işler yürümüyor artık bu çağ çok geride kaldı, bir adım ileri giderken vaz geçip bir adım geri gidiyoruz bazen. Marmaray her halukarda bu kente yetmeyecek bir alternatifi olmalı ve 3. köprü buna gerçek bir alternatif değil, YHT ve bölgesellerin geçişi için olabilir ama bu kıta değişimi bazında kent içi ya da yakın bölge yolculukları için bana mantıksız geliyor, bu bağlamda senin 2. tünelide değerlenebilir.
3. Denizyolu: Her ne kadar hava şartlarına çok bağlı ve bu yüzden sorunlu olabilse de iki yaka arasındaki en doğru ulaşım araçlarından birisi olabilir, olabilir diyorum çünkü hala hak ettiği yerde değil bana göre.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
marmaray kentiçi için yeter ama şehirlerarası için yetmez mi diyorsun? daha önce konuşmuştuk ama sadece kentiçi trenleri olsa tüp yeter dimi?2. Demiryolu: Kesinlikle geliştirilmeli, zaten konseptte bunun üzerine, ama yanlış planlar, hesapsız kitapsız işler yapıldı. Bu kafa terk edilmeli derken hep bunu kast ettim, ben biliyorum ya da ben istiyorum ile işler yürümüyor artık bu çağ çok geride kaldı, bir adım ileri giderken vaz geçip bir adım geri gidiyoruz bazen. Marmaray her halukarda bu kente yetmeyecek bir alternatifi olmalı ve 3. köprü buna gerçek bir alternatif değil, YHT ve bölgesellerin geçişi için olabilir ama bu kıta değişimi bazında kent içi ya da yakın bölge yolculukları için bana mantıksız geliyor, bu bağlamda senin 2. tünelide değerlenebilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Marmaray sadece kent içi yolculuk, daha doğrusu banliyö ya da metro adı her ne ise bu trenler için çalışacak ise fazlası ile yeter hemde çok uzun yıllar boyunca yeter, ama nüfus arttıkça frekans düşürmek istedikçe diğer trenler bunu zora sokar, dolayısı ile yük trenleri bana göre yolu uzuyor olsa da kuzeye yönlenmeli ya da kesinlikle deniz yolu ile sevkiyata yönlendirilmeli derim. Özellikle YHT, Bölgesel, ya da diğer şehirlerarası trenler için gelecekte muhakkak başka bir alternatif olması gerekecek, ister köprü ile geçsin ister tünelle, beni ilgilendiren geçmesinin gerekliliği. İstanbul' u kıyaslayabileceğimiz kentlerin yaptıklarına bir bakalım derim, onlar bile 100 yıl önce başlayıp en son 50 yıl önce tasarladıkları planları bile şimdi değiştiriyorlar, çünkü zaman tükendi yeni bir yüzyıl başladı, gereksinimler farklılaştı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
o zaman başlıktaki soruya evet cevabı veriyorsun demektirÖzellikle YHT, Bölgesel, ya da diğer şehirlerarası trenler için gelecekte muhakkak başka bir alternatif olması gerekecek, ister köprü ile geçsin ister tünelle, beni ilgilendiren geçmesinin gerekliliği.
3. köprü işi uzadıkça uzuyor. güzergahta bazı sıkıntılar var. çok kuzeyden ve ormalık alanlardan geçtği için karşı çıkmalar var. böyle gderse 2012'de başlamayacak. 2013'te belk başlar. ama herşey değişebilir. 4 sene desek 2017. sapma yapsak 2018. marmaray tüp geçit 2013'te kısmen 2015'de banliyö ile birlikte açılsa, arada 3 sene var. demek ki ilk başta tüpten herşey geçirilecek.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
yht 2015'de istanbula varacak. ilk başta gebze-köseköy mevcut yenilenmiş hattan. ihale sonuçlanmış. hattı yapmaya başlayacaklar. iş süresi 36 ay. 2012'de başlasa 2015 eder. tabi marmaray modernizasyonu a başlamalı. sanırım her ikisi 2012'de başlayacak.
yük treni için 42 sefer düşünülüyor tüpte. 1 günde. yani gecede
yük treni için 42 sefer düşünülüyor tüpte. 1 günde. yani gecede
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38