brs-M.03:04 » Bursaray D Etabı Arabayatağı-Kestel [İnşaat Süreci]

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 12 Nis Cmt, 2014 14:16

Bursalılara göre bir önemli sorun da trenlerin yavaş olması.
Pek çok evi Bursaray üzerinde olan öğrenci trenler yavaş olduğu için Burulaş'ın sarı otobüsleriyle, yeşil olan ÖHO'ları tercih ediyor.
Tramvay kapasite olarak otogar hattını kaldırabilir mi?
Bence biraz şüpheli.
İstanbul'daki gibi katlı metro istasyonları olsun diyeceğim ama BBB böyle birşey yapmaz

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Prş, 2014 20:07

Kestel etabında inşaat işleri bitmiş ve kalan istasyonlarda açılmış anladığım kadarı ile, gerçi haberin içeriği komik ötesi ama ne yapalım habercilik böyle bir şey :) hatlar açılmış, bu açılan hatlar ile Türkiye' nin en uzun metrosu Bursa' da imiş. Gerçi boyu değil işlevi derler ama bilmiyorum :) neyse bunun geyiği çok su götürür ben yapmıyayım Bursa ve Bursalıların işini gören bir hat olsunda gerisi boş.

http://www.haber7.com/guncel/haber/1165 ... un-metrosu

Şimdi işletme nasıl oldu biri bilgi verirse açılan kesim ile ilgili bilgileri ilgili başlığa girip ismini falan değiştirelim, ya da yeni başlık mı olacak ne olacak bilelim derim, yardımınız lazım.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 06 Haz Cum, 2014 17:42

Bu aracı Bursaray'da ilk defa görüyorum
Resim

Edit : Araçların yeni gelen Düwag'lar olduğu diğer başlıkta verilmiş zaten, az önce fark ettim :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Cum, 2014 17:45

İkinci el alınarak tadilattan geçirilen araçlardan birisi, diğer başlıkta Mehmet bahsetmişti sanırım 7500/1500 V değişimi yapıldı.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 09 Haz Pzt, 2014 19:38

Kısa bir aradan sonra merhaba deyim herkese

Şuan ki işletme şu şekilde:

01 Emek-Arabayatağı
02 Üniversite-Arabayatağı
Aktarma Arabayatağı-Kestel

Düwag'lar da güzel iş çıkartılmış sanırım.

Resim

h212
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 03 May Cmt, 2014 23:38

Mesaj gönderen h212 » 23 Ağu Cmt, 2014 23:26

Kestel hattında araç azlığından mıdır dikkatimi çekti trenler banliyö gibi çok seyrek geliyor.
Bence Arabayatağı bu şekilde aktarma olarak kalsın, Kestel hattı da her sene 3-5 KM ileri uzatılsın 5-6 sene sonra da Yenişehir Havalimanına bağlansın, böylece büyük ulaşım sorunu çözülmüş olur.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 24 Ağu Pzr, 2014 02:05

Evet araç sıkıntısı varmış.
Yılda sadece 100.000 kişinin kullandığı bir havalimanı için metroyu 30km uzatmak bana mantıksız geliyor ki bu 30km içinde köyler var, yani yolcu potansiyeli de yok. Zararına çalışır gibi geliyor.
TCDD işbirliği ile Yenişehir'i Bursa'ya bağlayan bir proje üretilebilir bence

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 24 Ağu Pzr, 2014 21:44

Havaalanına zaten hızlı tren gidecek. Bursaray'ı uzatmak mantıksız. Balat'a yapılacak olan gara Bursaray entegre olacak daha ne olsun, Bursaray'dan inip trene bineceksiniz. Ayrıca Balat-Güzelyalı (Mudanya)-Kurşunlu-Gemlik banliyö hattı planlanıyor, hatta bu hattın fizibilite ihalesi de yapılmıştı diye biliyorum

Şuan sistemde araç yetersizliği var. Kısa vade için bu Düwag'lar alındı ama görüldüğü üzere bu araçlardan randıman alınamadı ne yazık ki. Yakında yeni araç alım ihalesine çıkılacak.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 07 Kas Cum, 2014 17:02

Bu hatta 2'li setler çalıştırılıyormuş
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Kas Cmt, 2014 20:04

Ben bir seyleri kaciriyorum galiba :) kestel acilmis basligi kapamamisiz, gerci sormusum galiba isletmeler nasil diye? Kestel-Arabayatagi diye baslikmi acalim?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 08 Kas Cmt, 2014 20:46

Yeni vagonlar gelene kadar büyük ihtimalle işletme aktarmalı olacak. Düwag'lardan henüz verim alınamadı

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 08 Kas Cmt, 2014 21:24

Abi Kestel'den gelen trenden iniyorsun, hemen peronun diğer tarafındaki trene biniyorsun, kart basma filan da yok. Aktarma İstasyonu da dediğin gibi Arabayatağı.
Yeni vagonlar gelene kadar büyük ihtimalle işletme aktarmalı olacak. Düwag'lardan henüz verim alınamadı
Gördüğüm kadarıyla her 10 dk'da bir kalkan 2'li trenler Kestel etabınının ihtiyacını karşılıyor
Eğer dediğin gibi aktarmasız işletme bu sefer Kestel etabında 5dk'da aralıklarla 4'lü setlerin çalışması demek. Bu durumda enerji israfı olmaz mı?

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön