ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Prş, 2013 11:20

Marmaray' da işler devam ediyor, bir taraftan yüzey hatları yenileme ve bağlama çalışmaları diğer taraftan tünel etabının 29 Ekim e yetiştirilmesi için büyük bir çaba var. Üsküdar istasyonundan bazı fotolar vereyim

Resim

Resim

Resim

Resim

Şu videoyu da vermedim sanırım, küçük bir yürüyüş

http://www.youtube.com/watch?v=5ezhXwEBuxQ

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Ağu Cum, 2013 01:38

--------------------------------------------------------------------------------
11. ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK ve HABERLEŞME
ŞURASI KENTİÇİ ULAŞIM ÇALIŞMA GRUBU SEKTÖR RAPORU
ANKARA – 2013

5.3.1. Raylı Toplu Taşıma
5.3.1.1. Raylı Toplu Taşıma Sorunlar
- Toplu taşımada teknoloji bilimsel temellere dayandırılmadan yapılmaktadır;
Avrupa kentlerinin hurdaya ayırdığı 3-4 bin/yolcu/saat kapasiteli eski araçlar
belediyeler tarafından önce hurda fiyatına satın alınmakta, yurda girişte gümrüğe terk edilmekte, daha sonra TASİŞ satışlarında tekrar satın alınarak yurda
sokulmaktadır. Bu yöntemlerle yasaların ardından dolaşılarak hem eski ve hem
de otobüsten bile daha düşük kapasiteli araçlar raylı sistem olarak kentlere
tanıtılmaktadır.
- Ulaşım ana planları ve raylı sistem etütleri sonucunda planlanan,
projelendirilen ve uygulanan raylı sistemlerin yaklaşık tamamı öngörülenden
daha uzun sürede, öngörülenden daha yüksek maliyetle inşa edilmektedir.
- Bir sistem yaklaşımıyla ele alınıp diğer ulaşım türleriyle bütünleştirilmeden ve
otomobili kısıtlayan politika ve düzenlemeler getirilmeden işletildikleri için
öngörülenin çok altındaki düzeylerde yolcu taşımaktadır. Bu sorunun
sebeplerinin belirlenmesi ve mevcut raylı sistemlerin etkin işletilmesine yönelik
çalışmaların yapılmaması eksikliktir.
- Raylı sistemlerin düşük kapasiteli olarak çalışmasının nedenleri arasında
planlamada öngörülen besleme sistemlerinin uygulamaya konmaması ve
paralel lastik tekerlekli araçların hizmete devam etmesi, sistemde bütünleşmenin gerçekleştirilememesi, otomobil ile ulaşıma ilişkin düzenleyici ve caydırıcı uygulamaların hayata geçirilmemesi sayılabilir.
- Bu tür önlemler alınmadığı için raylı sistemler için yapılan harcamalar beklenen
getiriyi sağlayamamakta, zaten geri dönüşü zor olan raylı sistemler mali
gelirlerinin yanı sıra ekonomik geri dönüşleri kabul edilemeyecek kadar geriye
ertelenmektedir
- Tür/teknoloji seçim ölçütlerinin, sorumlulukların, teknik ölçüt ve standartların
açıkça belirlenmemiş oluşu sebebiyle, hızlı bir şekilde birçok kentte
uygulanmaya başlayan kentiçi raylı sistemlerin teknoloji seçimlerinde yanlış
kararlar alınabilmektedir. Aynı kentte birbiri ile uyum sağlayamayan farklı
teknolojiler seçilebilmekte, ya da eski teknolojiler benimsenerek kent ve ülke
kaynakları yanlış şekilde kullanılabilmektedir.

http://www.ulastirmasurasi.gov.tr/asset ... 0Rapor.pdf
--------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Cum, 2013 19:16

Şura için kayıt yaptım, şura da konuşmacı olarak yer alacak bir dostumda ısrarla katılmamı sunumları dinlememi istedi ama bakalım vakit bulabilecekmiyim ya da keyif.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 02 Eyl Pzt, 2013 08:34

Ayrılıkçeşme İstasyonu sebebiyle uzun zamandır kapalı olan Kadıköy - Altunizade arasında kalan yol geçtiğimiz Cumartesi günü sessiz sedasız açılmıştır. Şimdilik yalnızca Kadköy'den gelen araçlar için açılan yol önümüzdeki günlerde (okulların açılması öncesi) yeni yapılan köprü ile birlikte tamamen açıalcaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Cum, 2013 16:55

Üsküdar istasyonundan çini süslemeleri, bir duvara da meşhur tarihi tüp projesinin çinisi yapılmış, hoş duruyor açılınca bir de yakından incelemek lazım.

Resim

Resim

Bunlarda Ayrılıkçeşme istasyonundan çalışmalar

Resim

Resim

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 07 Eyl Cmt, 2013 14:55

Ayrılıkçeşme İstasyonu'nun yüzeydeki hali göze hiç hitap etmemiş. Mecidiyeköy veya Avcılar-Beylikdüzü arası Metrobüs durakları bile daha şık ve işlevsel duruyor. Demiryollarının tarihi estetik birikimiyle alakasız işler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Pzr, 2013 13:25

Valla Kenan o konuda garip bir bakış açısı var, yani bir taraftan tarih derken diğer taraftan bizim tarihimiz içerisinde kendisine yer bulmuş ama ne hikmetse kabullenilmeyen şeyler var, mesela osmanlı dönemi demiryollarından kalan bina ve eserlere gösterilmeyen hürmet ve saygı. Ortalıkta çok deşmeyeceğim ama mimariye karşı bir cepheleşme var, mimara saygı zaten yok ha ortada şahsım adına vayyy be dedirten bir son dönem mimarisi de yok. Eski banliyö istasyonları tipik alman banliyö/şehir treni durağı mimarisi diyebiliriz, tabii yine çok eski döneme pek benzemiyor ama yine de tarz o, şimdi bunu kabul etmeyip yıkacam, edecem diyerek diğer tarafta böyle kopyasını yapınca ne perhiz ne lahana turşusu ikilemine giriyorum :) artı ortada böyle göze hitap eden bir şey de çıkmıyor. Hadi o sundurma tarzını bir tarafa bırakalım, en başından beri Ayrılıkçeşme şöyle önemli böyle önemli, cart, curt derken ortaya yine 2 yollu tek peronlu, kentin ileriye dönük raylı sistem ya da toplu taşımacılık planlarına hitap etmeyen güdük bir şey çıkıveriyor!! İşin bu kısmını anlamakta ciddi anlamda zorlanıyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Eyl Pzr, 2013 22:54

Osmanlı demiryolları tarihi Alaman tarihi, alo :lol:

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1589
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 10 Eyl Sal, 2013 18:17

Bu Ayrılıkçeşme istasyonu tam bir fiyasko. Yahu biraz kafa yor, zevkli bir şey yap , bu nedir yani. Beş yaşındaki çocuğa tramvay durağı resmi yap desen ancak bunu çizer. Bırak bunu bence Yenikapı istasyon üst yapıları da hiç güzel değil.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 10 Eyl Sal, 2013 18:27

Oraya da el atmak lazım bence :) Söyle şu malum merdiven meselesindeki gibi gökkuşağı renklerine boyansa, desenler, gravityler çizilse fena mı olur :) Bu haliyle gerçekten çok çirkin

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Cmt, 2013 21:00

Üsküdar istasyonu ve çevre düzenleme çalışmalarından son görüntüler

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Cmt, 2013 21:04

Bu da Sirkeci istasyonu son durum

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön