ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Marmaray' da işler devam ediyor, bir taraftan yüzey hatları yenileme ve bağlama çalışmaları diğer taraftan tünel etabının 29 Ekim e yetiştirilmesi için büyük bir çaba var. Üsküdar istasyonundan bazı fotolar vereyim
Şu videoyu da vermedim sanırım, küçük bir yürüyüş
http://www.youtube.com/watch?v=5ezhXwEBuxQ
Şu videoyu da vermedim sanırım, küçük bir yürüyüş
http://www.youtube.com/watch?v=5ezhXwEBuxQ
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
--------------------------------------------------------------------------------
11. ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK ve HABERLEŞME
ŞURASI KENTİÇİ ULAŞIM ÇALIŞMA GRUBU SEKTÖR RAPORU
ANKARA 2013
5.3.1. Raylı Toplu Taşıma
5.3.1.1. Raylı Toplu Taşıma Sorunlar
- Toplu taşımada teknoloji bilimsel temellere dayandırılmadan yapılmaktadır;
Avrupa kentlerinin hurdaya ayırdığı 3-4 bin/yolcu/saat kapasiteli eski araçlar
belediyeler tarafından önce hurda fiyatına satın alınmakta, yurda girişte gümrüğe terk edilmekte, daha sonra TASİŞ satışlarında tekrar satın alınarak yurda
sokulmaktadır. Bu yöntemlerle yasaların ardından dolaşılarak hem eski ve hem
de otobüsten bile daha düşük kapasiteli araçlar raylı sistem olarak kentlere
tanıtılmaktadır.
- Ulaşım ana planları ve raylı sistem etütleri sonucunda planlanan,
projelendirilen ve uygulanan raylı sistemlerin yaklaşık tamamı öngörülenden
daha uzun sürede, öngörülenden daha yüksek maliyetle inşa edilmektedir.
- Bir sistem yaklaşımıyla ele alınıp diğer ulaşım türleriyle bütünleştirilmeden ve
otomobili kısıtlayan politika ve düzenlemeler getirilmeden işletildikleri için
öngörülenin çok altındaki düzeylerde yolcu taşımaktadır. Bu sorunun
sebeplerinin belirlenmesi ve mevcut raylı sistemlerin etkin işletilmesine yönelik
çalışmaların yapılmaması eksikliktir.
- Raylı sistemlerin düşük kapasiteli olarak çalışmasının nedenleri arasında
planlamada öngörülen besleme sistemlerinin uygulamaya konmaması ve
paralel lastik tekerlekli araçların hizmete devam etmesi, sistemde bütünleşmenin gerçekleştirilememesi, otomobil ile ulaşıma ilişkin düzenleyici ve caydırıcı uygulamaların hayata geçirilmemesi sayılabilir.
- Bu tür önlemler alınmadığı için raylı sistemler için yapılan harcamalar beklenen
getiriyi sağlayamamakta, zaten geri dönüşü zor olan raylı sistemler mali
gelirlerinin yanı sıra ekonomik geri dönüşleri kabul edilemeyecek kadar geriye
ertelenmektedir
- Tür/teknoloji seçim ölçütlerinin, sorumlulukların, teknik ölçüt ve standartların
açıkça belirlenmemiş oluşu sebebiyle, hızlı bir şekilde birçok kentte
uygulanmaya başlayan kentiçi raylı sistemlerin teknoloji seçimlerinde yanlış
kararlar alınabilmektedir. Aynı kentte birbiri ile uyum sağlayamayan farklı
teknolojiler seçilebilmekte, ya da eski teknolojiler benimsenerek kent ve ülke
kaynakları yanlış şekilde kullanılabilmektedir.
http://www.ulastirmasurasi.gov.tr/asset ... 0Rapor.pdf
--------------------------------------------------------------------------------
11. ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK ve HABERLEŞME
ŞURASI KENTİÇİ ULAŞIM ÇALIŞMA GRUBU SEKTÖR RAPORU
ANKARA 2013
5.3.1. Raylı Toplu Taşıma
5.3.1.1. Raylı Toplu Taşıma Sorunlar
- Toplu taşımada teknoloji bilimsel temellere dayandırılmadan yapılmaktadır;
Avrupa kentlerinin hurdaya ayırdığı 3-4 bin/yolcu/saat kapasiteli eski araçlar
belediyeler tarafından önce hurda fiyatına satın alınmakta, yurda girişte gümrüğe terk edilmekte, daha sonra TASİŞ satışlarında tekrar satın alınarak yurda
sokulmaktadır. Bu yöntemlerle yasaların ardından dolaşılarak hem eski ve hem
de otobüsten bile daha düşük kapasiteli araçlar raylı sistem olarak kentlere
tanıtılmaktadır.
- Ulaşım ana planları ve raylı sistem etütleri sonucunda planlanan,
projelendirilen ve uygulanan raylı sistemlerin yaklaşık tamamı öngörülenden
daha uzun sürede, öngörülenden daha yüksek maliyetle inşa edilmektedir.
- Bir sistem yaklaşımıyla ele alınıp diğer ulaşım türleriyle bütünleştirilmeden ve
otomobili kısıtlayan politika ve düzenlemeler getirilmeden işletildikleri için
öngörülenin çok altındaki düzeylerde yolcu taşımaktadır. Bu sorunun
sebeplerinin belirlenmesi ve mevcut raylı sistemlerin etkin işletilmesine yönelik
çalışmaların yapılmaması eksikliktir.
- Raylı sistemlerin düşük kapasiteli olarak çalışmasının nedenleri arasında
planlamada öngörülen besleme sistemlerinin uygulamaya konmaması ve
paralel lastik tekerlekli araçların hizmete devam etmesi, sistemde bütünleşmenin gerçekleştirilememesi, otomobil ile ulaşıma ilişkin düzenleyici ve caydırıcı uygulamaların hayata geçirilmemesi sayılabilir.
- Bu tür önlemler alınmadığı için raylı sistemler için yapılan harcamalar beklenen
getiriyi sağlayamamakta, zaten geri dönüşü zor olan raylı sistemler mali
gelirlerinin yanı sıra ekonomik geri dönüşleri kabul edilemeyecek kadar geriye
ertelenmektedir
- Tür/teknoloji seçim ölçütlerinin, sorumlulukların, teknik ölçüt ve standartların
açıkça belirlenmemiş oluşu sebebiyle, hızlı bir şekilde birçok kentte
uygulanmaya başlayan kentiçi raylı sistemlerin teknoloji seçimlerinde yanlış
kararlar alınabilmektedir. Aynı kentte birbiri ile uyum sağlayamayan farklı
teknolojiler seçilebilmekte, ya da eski teknolojiler benimsenerek kent ve ülke
kaynakları yanlış şekilde kullanılabilmektedir.
http://www.ulastirmasurasi.gov.tr/asset ... 0Rapor.pdf
--------------------------------------------------------------------------------
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Ayrılıkçeşme İstasyonu sebebiyle uzun zamandır kapalı olan Kadıköy - Altunizade arasında kalan yol geçtiğimiz Cumartesi günü sessiz sedasız açılmıştır. Şimdilik yalnızca Kadköy'den gelen araçlar için açılan yol önümüzdeki günlerde (okulların açılması öncesi) yeni yapılan köprü ile birlikte tamamen açıalcaktır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla Kenan o konuda garip bir bakış açısı var, yani bir taraftan tarih derken diğer taraftan bizim tarihimiz içerisinde kendisine yer bulmuş ama ne hikmetse kabullenilmeyen şeyler var, mesela osmanlı dönemi demiryollarından kalan bina ve eserlere gösterilmeyen hürmet ve saygı. Ortalıkta çok deşmeyeceğim ama mimariye karşı bir cepheleşme var, mimara saygı zaten yok ha ortada şahsım adına vayyy be dedirten bir son dönem mimarisi de yok. Eski banliyö istasyonları tipik alman banliyö/şehir treni durağı mimarisi diyebiliriz, tabii yine çok eski döneme pek benzemiyor ama yine de tarz o, şimdi bunu kabul etmeyip yıkacam, edecem diyerek diğer tarafta böyle kopyasını yapınca ne perhiz ne lahana turşusu ikilemine giriyorum artı ortada böyle göze hitap eden bir şey de çıkmıyor. Hadi o sundurma tarzını bir tarafa bırakalım, en başından beri Ayrılıkçeşme şöyle önemli böyle önemli, cart, curt derken ortaya yine 2 yollu tek peronlu, kentin ileriye dönük raylı sistem ya da toplu taşımacılık planlarına hitap etmeyen güdük bir şey çıkıveriyor!! İşin bu kısmını anlamakta ciddi anlamda zorlanıyorum.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1589
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41