ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sirkeci nin sıkışacağını bende düşünüyorum, sürekli önerdik durduk Sirkeci garın sahil tarafına tramvay rayları yeniden döşensin ve Sirkeci kalkışlı tramvay seferleri araya konulsun diye ama buradan derdimizi anlatamadık, öneri olarak sunmak lazım bir yerlere, gerçi bir çakma gazeteci olmadığımız için makbul olmaz.
Otobüsler için bir yorum yapamadım, açıkçası ben hiçbir şey anlamadım İETT nin koyacağı hatlardan, yani niye konuluyor? Marmaray tüneli başlıbaşına bir ulaşım çözümü olacak mı ki insanları buna şimdiden yığalım, binen insanlar nereye gidecek, çok meraklıysalar 500 leri kaldırsınlar, yada 500 türevleri diye vereyim Cevizlibağ kalkışlı Anadolu yakası otobüsleri Kazlıçeşme' ye yolcu taşısın, daha cazip olacak mı?
Bir diğer husus, derine inip çıkmak mevzusu çok gözde büyütülüyor bence, buna alışmak gerekmiyor mu? Kurulu bir kentin altına metro hatları inşa etmeye çalışıyoruz, dolayısı ile bazı güvenlik kriterleri cart curtlar ve coğrafik sebepler ile her zaman derin istasyonlarımız olacak, buna bir çözüm yok. Çözüm düz bir şehirde yaşamak ve metro yapılmasını beklemek olabilir :D
Otobüsler için bir yorum yapamadım, açıkçası ben hiçbir şey anlamadım İETT nin koyacağı hatlardan, yani niye konuluyor? Marmaray tüneli başlıbaşına bir ulaşım çözümü olacak mı ki insanları buna şimdiden yığalım, binen insanlar nereye gidecek, çok meraklıysalar 500 leri kaldırsınlar, yada 500 türevleri diye vereyim Cevizlibağ kalkışlı Anadolu yakası otobüsleri Kazlıçeşme' ye yolcu taşısın, daha cazip olacak mı?
Bir diğer husus, derine inip çıkmak mevzusu çok gözde büyütülüyor bence, buna alışmak gerekmiyor mu? Kurulu bir kentin altına metro hatları inşa etmeye çalışıyoruz, dolayısı ile bazı güvenlik kriterleri cart curtlar ve coğrafik sebepler ile her zaman derin istasyonlarımız olacak, buna bir çözüm yok. Çözüm düz bir şehirde yaşamak ve metro yapılmasını beklemek olabilir :D
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
-----------------------------------------------------------
Marmaray İstanbulun Genetik Kodunu Değiştirecek
Şehir Araştırmaları Merkezinden Prof. Güvenç Marmarayın etkisinin gelecek aylarda kiralar ve yer değiştirmelerle görüleceğini anlattı, mekansal ve sosyal etkileri yönetecek biçimde hayata geçirilmemesini eleştirdi.
İstanbul Şehir Üniversitesi Şehir Araştırmaları Merkezi Direktörü Prof. Murat Güvenç, kategorik olarak karşı olmadığını vurguladığı Marmarayın şehrin coğrafyası ve iktisadı açısından bir milat olacağını söyledi, ancak mekansal ve sosyal etkileri yönetecek, bunları toplumsal adalete ve şehrin işleyişine uygun biçimde yönlendirebilecek hiçbir hazırlığın olmamasını eleştirdi.
Marmarayın hayata geçmesinin bildiğimiz İstanbulun sonu olduğunu anlatan Güvenç, kontrollü bir şekilde yönetilmediği için ne çıkacağının bilinemeyeceğini söyledi. Ama önümüzdeki birkaç aydan itibaren kiralarda ve yer değiştirmelerde etkisinin görüleceğini de belirtti.
Bu hattın kenarındaki yerlerde insanlar ellerindekini artık kiraya vermiyorlar. Zamanı gelince bu yüksek kiraları verebilenler gelecek, veremeyenler gidecek. Bir köşe kapmaca oyunu başlayacak.
Bu da bildiğimiz İstanbulun sonu olacak. Faaliyetler, insanlar, özellikle kiracılar, küçük esnaf, doğrudan ilgisi olsun olmasın değişecek.
Hasbelkader bir cadde istasyona çıkıyorsa oraya nur yağacak, eskiden rantı yüksek olan yerlerin kirası düşecek, vs... Önceden göremediğimiz birçok değişiklik olacak.
Emlakçılar ve arsa piyasası yönetecek, biz de sonuçta arsa piyasasının çıkardığı sonuca razı olacağız.
Fırsat kaçtı
Marmarayın verdiği büyük imkanı toplumsal adalet, yaşanabilirlik, ekoloji gibi ilkelere göre çok daha güzel kullanma imkanımız vardı ama gol kaçırmış gibiyiz.
Önümüzdeki yıllarda toplumsal muhalefet yükselirse, bunu daha toplumsal adalete uygun kullanma imkanı gelirse, rantlardan kazanılacak büyük paylar ilk kez olarak vergilendirilebilirse, İngilterede olduğu gibi, o zaman bunun yaratacağı büyük rantların gelirleri kentin dönüşümünde daha hakkaniyete uygun, daha sürdürülebilirliğe uygun çözümlerin finansmanında yararlanılabilir.
Keskin değişimler
Kentteki değişimlerin tam olarak ne olacağına dair örnek vermenin zorluğunu anlatan Güvenç, şehrin nasıl davranacağını kestirmenin imkansızlığından da söz etti.
Marmaray eski banliyö hattı üzerinden geçecektir. Buradaki istasyonların bazıları korunuyor, bazıları kaldırılıyor, bazılarının yeri kaydırılıyor; mesela sanırım Kızıltoprak istasyonu kalkacak ama Feneryolu istasyonu kaydırılacak.
Bu istasyonların önü, arkası, sağı, solu, buralara çıkan sokaklarda yeri olanlar bu süreçten müthiş kar sağlayacak. İstasyonlar etrafında yeni iş merkezleri oluşacak.
Bunun zirvesi Yenikapıda olacak. Yenikapı günde bir buçuk milyon kişinin geçtiği büyük bir istasyon haline gelecek. Böyle olunca da şehrin tarihi merkezi Manhattan kadar yüksek kira getiren bir yer haline gelecek.
Tarihi yarımadadaki ticarethaneler bundan faydalanacak ve sonuçta burada görmeye alıştığımız toptancılar, küçük işletmeciler orada barınamayacak. Orası adı koyulmamış büyük bir alışveriş merkezine dönüşecek.
İstasyonlar etrafında alışveriş merkezleri olacak, buralardaki binalar yıkılacak 30-40 katlı binalar yapılacak.
Mesela, Göztepede Özgürlük Parkının karşısında meteoroloji arsası denen bir yer vardır. Eskiden orada iki katlı bir meteoroloji binası vardı, şimdi yanına dört tane 50 katlı bina yapıldı. Bunlar olacaklar hakkında bilgi veriyor.
Taksim
Güvenç insanların bir yerde merkez yapıldı diye harcamalarını arttırmayacaklarına da dikkati çekerek Taksim gibi mevcut merkezlere dair şunları söyledi.
Bir şehirde yapılan harcama sabittir. İşyerleri değişince bazı işyerlerinden öteki tarafa kayar.
Taksim bu yeni şemada önemsiz bir yer olmasa da şimdiki kadar önemli olamayacak.
Taksim metro hattının bittiği, başladığı bir yer olmayacak, gelinip geçilen bir yer olacak.
Şehrin genetiği
İstanbulun şimdiye kadar boğazı geçmek üzere, doğu-batı yönünde, akslar üzerinde örgütlendiğini hatırlatan Güvençe göre bu durum da değişecek.
İstanbulun mekansal organizasyonu doğu-batı yönünde çalışır, bu yollar bizi en kısa biçimde köprülere çıkartan karayollarıydı.
Şimdi doğrudan Marmaray istasyonuna inen yüzlerce sokak, cadde şehrin adı konmamış ana akslarına dönüşecek. Doğu-batı yönündeki mantık kuzey-güney yönündeki bir mantığa dönüyor.
Böyle olunca da 20-30 yıl sonra İstanbul başka bir mantık üzerinden çalışacak. Örgütlenmesi, o yerlerde oturan insanların toplumsal profili, oralardaki ticarethanelerin profili değişecek.
Marmaray şehrin genetik kodunu değiştirecek bir yatırımdır.
Güzergah tartışması
Marmarayın güzergahının daha yukarıdan getirilmesinin, E-5i izlemesi gerektiğini anlatan Güvenç bunun pratik kaygılar nedeniyle yapıldığını da belirtti.
Demiryolları etrafında bir istimlak şeridi var, demiryollarına ait bir alan ve çok kıymetli alan var.
Bu hat için büyük paralar harcayıp istimlak yapmaktansa demiryolu hattının etrafındaki istimlak şeridini kullanalım dediler. Ve bu Anadolu yakasında denize çok yakın olması toplama havzasını daraltacak. Ama bunu anlayabilirim. Problem güzergahtan çıkmıyor sonuçta.
Bir Kanadalı ulaşım profesörü demişti ki dünyada hiçbir metro yanlış bir yere gitmemiştir.
Yanlış bile yapılsa metro yanlışını kendi düzeltir, kentin formunu değiştirir.
http://bit.ly/19NkwbC
-----------------------------------------------------------
Marmaray İstanbulun Genetik Kodunu Değiştirecek
Şehir Araştırmaları Merkezinden Prof. Güvenç Marmarayın etkisinin gelecek aylarda kiralar ve yer değiştirmelerle görüleceğini anlattı, mekansal ve sosyal etkileri yönetecek biçimde hayata geçirilmemesini eleştirdi.
İstanbul Şehir Üniversitesi Şehir Araştırmaları Merkezi Direktörü Prof. Murat Güvenç, kategorik olarak karşı olmadığını vurguladığı Marmarayın şehrin coğrafyası ve iktisadı açısından bir milat olacağını söyledi, ancak mekansal ve sosyal etkileri yönetecek, bunları toplumsal adalete ve şehrin işleyişine uygun biçimde yönlendirebilecek hiçbir hazırlığın olmamasını eleştirdi.
Marmarayın hayata geçmesinin bildiğimiz İstanbulun sonu olduğunu anlatan Güvenç, kontrollü bir şekilde yönetilmediği için ne çıkacağının bilinemeyeceğini söyledi. Ama önümüzdeki birkaç aydan itibaren kiralarda ve yer değiştirmelerde etkisinin görüleceğini de belirtti.
Bu hattın kenarındaki yerlerde insanlar ellerindekini artık kiraya vermiyorlar. Zamanı gelince bu yüksek kiraları verebilenler gelecek, veremeyenler gidecek. Bir köşe kapmaca oyunu başlayacak.
Bu da bildiğimiz İstanbulun sonu olacak. Faaliyetler, insanlar, özellikle kiracılar, küçük esnaf, doğrudan ilgisi olsun olmasın değişecek.
Hasbelkader bir cadde istasyona çıkıyorsa oraya nur yağacak, eskiden rantı yüksek olan yerlerin kirası düşecek, vs... Önceden göremediğimiz birçok değişiklik olacak.
Emlakçılar ve arsa piyasası yönetecek, biz de sonuçta arsa piyasasının çıkardığı sonuca razı olacağız.
Fırsat kaçtı
Marmarayın verdiği büyük imkanı toplumsal adalet, yaşanabilirlik, ekoloji gibi ilkelere göre çok daha güzel kullanma imkanımız vardı ama gol kaçırmış gibiyiz.
Önümüzdeki yıllarda toplumsal muhalefet yükselirse, bunu daha toplumsal adalete uygun kullanma imkanı gelirse, rantlardan kazanılacak büyük paylar ilk kez olarak vergilendirilebilirse, İngilterede olduğu gibi, o zaman bunun yaratacağı büyük rantların gelirleri kentin dönüşümünde daha hakkaniyete uygun, daha sürdürülebilirliğe uygun çözümlerin finansmanında yararlanılabilir.
Keskin değişimler
Kentteki değişimlerin tam olarak ne olacağına dair örnek vermenin zorluğunu anlatan Güvenç, şehrin nasıl davranacağını kestirmenin imkansızlığından da söz etti.
Marmaray eski banliyö hattı üzerinden geçecektir. Buradaki istasyonların bazıları korunuyor, bazıları kaldırılıyor, bazılarının yeri kaydırılıyor; mesela sanırım Kızıltoprak istasyonu kalkacak ama Feneryolu istasyonu kaydırılacak.
Bu istasyonların önü, arkası, sağı, solu, buralara çıkan sokaklarda yeri olanlar bu süreçten müthiş kar sağlayacak. İstasyonlar etrafında yeni iş merkezleri oluşacak.
Bunun zirvesi Yenikapıda olacak. Yenikapı günde bir buçuk milyon kişinin geçtiği büyük bir istasyon haline gelecek. Böyle olunca da şehrin tarihi merkezi Manhattan kadar yüksek kira getiren bir yer haline gelecek.
Tarihi yarımadadaki ticarethaneler bundan faydalanacak ve sonuçta burada görmeye alıştığımız toptancılar, küçük işletmeciler orada barınamayacak. Orası adı koyulmamış büyük bir alışveriş merkezine dönüşecek.
İstasyonlar etrafında alışveriş merkezleri olacak, buralardaki binalar yıkılacak 30-40 katlı binalar yapılacak.
Mesela, Göztepede Özgürlük Parkının karşısında meteoroloji arsası denen bir yer vardır. Eskiden orada iki katlı bir meteoroloji binası vardı, şimdi yanına dört tane 50 katlı bina yapıldı. Bunlar olacaklar hakkında bilgi veriyor.
Taksim
Güvenç insanların bir yerde merkez yapıldı diye harcamalarını arttırmayacaklarına da dikkati çekerek Taksim gibi mevcut merkezlere dair şunları söyledi.
Bir şehirde yapılan harcama sabittir. İşyerleri değişince bazı işyerlerinden öteki tarafa kayar.
Taksim bu yeni şemada önemsiz bir yer olmasa da şimdiki kadar önemli olamayacak.
Taksim metro hattının bittiği, başladığı bir yer olmayacak, gelinip geçilen bir yer olacak.
Şehrin genetiği
İstanbulun şimdiye kadar boğazı geçmek üzere, doğu-batı yönünde, akslar üzerinde örgütlendiğini hatırlatan Güvençe göre bu durum da değişecek.
İstanbulun mekansal organizasyonu doğu-batı yönünde çalışır, bu yollar bizi en kısa biçimde köprülere çıkartan karayollarıydı.
Şimdi doğrudan Marmaray istasyonuna inen yüzlerce sokak, cadde şehrin adı konmamış ana akslarına dönüşecek. Doğu-batı yönündeki mantık kuzey-güney yönündeki bir mantığa dönüyor.
Böyle olunca da 20-30 yıl sonra İstanbul başka bir mantık üzerinden çalışacak. Örgütlenmesi, o yerlerde oturan insanların toplumsal profili, oralardaki ticarethanelerin profili değişecek.
Marmaray şehrin genetik kodunu değiştirecek bir yatırımdır.
Güzergah tartışması
Marmarayın güzergahının daha yukarıdan getirilmesinin, E-5i izlemesi gerektiğini anlatan Güvenç bunun pratik kaygılar nedeniyle yapıldığını da belirtti.
Demiryolları etrafında bir istimlak şeridi var, demiryollarına ait bir alan ve çok kıymetli alan var.
Bu hat için büyük paralar harcayıp istimlak yapmaktansa demiryolu hattının etrafındaki istimlak şeridini kullanalım dediler. Ve bu Anadolu yakasında denize çok yakın olması toplama havzasını daraltacak. Ama bunu anlayabilirim. Problem güzergahtan çıkmıyor sonuçta.
Bir Kanadalı ulaşım profesörü demişti ki dünyada hiçbir metro yanlış bir yere gitmemiştir.
Yanlış bile yapılsa metro yanlışını kendi düzeltir, kentin formunu değiştirir.
http://bit.ly/19NkwbC
-----------------------------------------------------------
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hâlâ rahatsızlıklar var
bilmem, biraz yoruyor da. Ama şu Pamukova tekmesi oturuyor elbet
Kaynak: http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/4614 ... i_mi_.htmlUlaştırma Bakanı Marmaray'da mahsur kaldı mı?
CHP Genel Başkan Yardımcısı Umut Oran, bugün açılıcak Marmarayda 25 Ekim günü Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, TCDD Genel Müdürü ve tüm üst düzey bakanlık bürokratlarının da katıldığı otomatik deneme sürüşü sırasında kaza meydana geldiğini ve lokomotiflerden birisinin ıskartaya çıktığını iddia etti.
Oran, raylardaki varile çarpma nedeniyle yaşanan bu kazada bakan ve bürokratlarının yarım saat boyunca lokomotifte mahsur kaldığını öne sürdü. Konusu soru önergesi vererek TBMM gündemine taşıyan Oran, Marmarayın bazı bölümlerinde zeminde çökme olduğu ancak açılışa yetişmesi için geçici çözümle dolgu yapıldığı iddiasına da açıklık getirilmesini istedi.
2. Pamukova olmasın
Birleşik Taşımacılık Sendikası, Makine Mühendisleri Odası ve Kuzey Ormanları Savunması da uzmanların tüm uyarılarına karşın açılan hızlı trenin Temmuz 2004 tarihinde Sakaryanın Pamukova İlçesinde yaptığı kazada 41 kişinin yaşamını yitirdiğine dikkat çekerek Marmaray 2.Pamukova olmasın uyarısında bulundular. Uzmanlar, projenin bütün olarak tasarlanmasına karşın parça parça açılmasının sinyalizasyon ve kumanda merkezinde risk yarattığını ve ciddi çarpışmalara davetiye çıkardığını vurguladılar.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bugün de Badische Zeitung gazetesinden bir kaynak. Bunu şimdi tercüme etmeyeceğim, zaten bütün bizim bilip yazdıklarımız içinde. Müsbet bir yazı. Tek yenilik (benim için): Bugün Şinzo Abe de mi İstanbula gecekmiş?
Evet, Almanca bilmeyen Türk yoktur artık dünyada diyerek, gaynah:
http://www.badische-zeitung.de/nachrich ... nach-asien
Esat, zevkle okur, eminim.
He, deprem konusunda 9 şiddetine kadar dayanıklı yazıyor. 9 muydu, 7 miydi, 11 miydi, artık hatırlamıyorum, ama aslında en az 12ye kadar sağlam yapmalıydı bence. Mümkünse
Evet, Almanca bilmeyen Türk yoktur artık dünyada diyerek, gaynah:
http://www.badische-zeitung.de/nachrich ... nach-asien
Esat, zevkle okur, eminim.
He, deprem konusunda 9 şiddetine kadar dayanıklı yazıyor. 9 muydu, 7 miydi, 11 miydi, artık hatırlamıyorum, ama aslında en az 12ye kadar sağlam yapmalıydı bence. Mümkünse
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
Ilk olarak hayirli olsun diyelim marmaray icin. Evet eksik acilis bugünkü. Hattin tam kapastie ile devereye girmesi bizi daha cok sevindirecek,
Ama bu hattan da bagimsiz cok derin sorunlar var bu islerde. Aslinda memleket genelinde. Cok yorum yapmiyor ve haber alintiyi yapistiriyorum:
Ama bu hattan da bagimsiz cok derin sorunlar var bu islerde. Aslinda memleket genelinde. Cok yorum yapmiyor ve haber alintiyi yapistiriyorum:
"KANLA İMZA ATTIM"
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Metin Tahan, dün katıldığı bir televizyon programında, Marmarayda yaşadıkları sıkıntılar hakkında şunları söyledi:
Sıkıntılar yaşanıyordu ve toparlanmamız lazımdı. 27 Şubat 2012 tarihinde gece geç vakit bir toplantı yaptık. Herkes bahane öne sürüyordu ama ben bu iş bitecek dedim. Bir kağıt aldım ve 29 Ekimde açamazsak, başta ben olmak üzere aşağıda isimleri yazanlar, bütün onurları ve kendi arzularıyla Boğaz Köprüsünde atlayacak yazdım. Parmağımı kestim, kan aktı ve kanınmla imza attım. Herkes de imzaladı...
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Marmaray Mehdi için yapıldı ahahah http://www.odatv.com/n.php?n=marmaray-m ... 2910131200
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Marmaray mı Kârlıray mı?
----------------------------------------------------------------
Açıklanan rakamlara göre İstanbul Boğazının altından yapılacak seferlerden günlük 2,4 milyon lira gelir elde edilecek. Öngörülen rakamlar gerçekleşirse boğazın zeminine yatırılan 8 milyar lira yaklaşık 9,4 yılda amorti edilecek.
Yapılan açıklamalara göre, Marmaraydan tek yönde saatte 75 bin, günde ortalama 1 milyon 200 bin yolcu taşınacak. Bilet fiyatları ise şehir içi ulaşımda olduğu gibi 1,95 lira şeklinde uygulanacak. İstanbulkart da kullanabilecek. Dolayısıyla boğazın altından yapılacak toplu ulaşımdan elde edilecek gelir günlük 2 milyon 340 bin lira civarında seyredecek.
Karayolları Genel Müdürlüğünün verilerine göre, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü (FSM)nden Eylül ayı itibarıyla yapılan geçişlerden 19 milyon 305 bin 217 lira gelir elde edildi. Köprü geçişlerinden araç başına cinsine göre 4,25 ila 32,25 lira arasında ücret alınıyor. 1973'te açılan Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı 21,7 milyon dolara mal oldu. 1986-1988 arasında inşa edilen FSM Köprüsü'nün maliyeti de 400 milyon dolardı.
İETT, halihazırdaki 181 hattını Marmaray ile entegre hale getirdi. Bu çerçevede 5 yeni otobüs hattı oluşturdu. Marmarayla faaliyete geçen hatlarla yolcular aktarma yaparak Silivriye kadar gidebilecek. Marmarayda bilet ücretleri de tam 1,95 TL, öğrenci 1 TL olacak. Aktarmalı en uzak mesafe için alınan ücret 7 liraya kadar çıkabilecek.
http://tinyurl.com/nfe58bo
-----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------
Açıklanan rakamlara göre İstanbul Boğazının altından yapılacak seferlerden günlük 2,4 milyon lira gelir elde edilecek. Öngörülen rakamlar gerçekleşirse boğazın zeminine yatırılan 8 milyar lira yaklaşık 9,4 yılda amorti edilecek.
Yapılan açıklamalara göre, Marmaraydan tek yönde saatte 75 bin, günde ortalama 1 milyon 200 bin yolcu taşınacak. Bilet fiyatları ise şehir içi ulaşımda olduğu gibi 1,95 lira şeklinde uygulanacak. İstanbulkart da kullanabilecek. Dolayısıyla boğazın altından yapılacak toplu ulaşımdan elde edilecek gelir günlük 2 milyon 340 bin lira civarında seyredecek.
Karayolları Genel Müdürlüğünün verilerine göre, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü (FSM)nden Eylül ayı itibarıyla yapılan geçişlerden 19 milyon 305 bin 217 lira gelir elde edildi. Köprü geçişlerinden araç başına cinsine göre 4,25 ila 32,25 lira arasında ücret alınıyor. 1973'te açılan Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı 21,7 milyon dolara mal oldu. 1986-1988 arasında inşa edilen FSM Köprüsü'nün maliyeti de 400 milyon dolardı.
İETT, halihazırdaki 181 hattını Marmaray ile entegre hale getirdi. Bu çerçevede 5 yeni otobüs hattı oluşturdu. Marmarayla faaliyete geçen hatlarla yolcular aktarma yaparak Silivriye kadar gidebilecek. Marmarayda bilet ücretleri de tam 1,95 TL, öğrenci 1 TL olacak. Aktarmalı en uzak mesafe için alınan ücret 7 liraya kadar çıkabilecek.
http://tinyurl.com/nfe58bo
-----------------------------------------------------------------