ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17495
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Şub Çrş, 2013 14:27

Aktarma sistemi düzelirmi düzelmez mi bilemem ama şunu da belirtmek lazım, yazılanlara bakınca bir kere halk tepeden bakanların gördüğü gibi (ben öyle gördüklerine inanıyorum) bilgisiz değil, tabii ki bihaber büyük bir kitle var ama aktarma falan konusunda insanların en azından bir fikri var, çok merak ediyorum İETT kontrolörlü sisteme geçince (eğer geçebilirse) neler olacak :) aktarma diye bir şey olmayacak o zaman, raylı sistemde peroncu tabir ettiğimiz görevliler kaldırılıp güvenlik personelininde sayısı azalınca kaçak yolcu sayısı arttımı artmadı mı ona bir baksınlar önce derim. Kaçak yolcu her yerde var, daha önce bahsetmiştim yıllar önce Paris'e yaptığımız gezide Paris turnikeleri kaldırmayı düşünüyor denilmişti, sebep istatistik, kaçak yolcu oranı ile turnike olmazsa ortaya çıkacak oranı kıyaslayıp o adam boyu turnikelerin bakım onarım masrafı ve personeli ile kıyaslamak ile alakalı, tam tersine ise Brüksel işletmesi turnikeli sisteme geçmeyi düşündüğünü belirtmişti, ha bu kadar geçen senede bir değişiklik olmadı ama yine de her işletmenin kendisine göre gerekleri ve gerçekleri vardır ben yine de İstanbul'da turnikesiz bir sisteme inanmıyorum. Aktarmaya gelince tabii ki adil bir aktarma ücreti sistemi de yok, çok ucuzuz falan diyorlar ama gelgelelim bir başlığımız var bu konuda avrupalı emsallerin tablosunu vermiştim diye hatırlıyorum, tek binişte İstanbul ucuz ama aktarmalı da? Bakalım ne zaman bu konuda gerçekten sosyal devlet olacağız.

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 06 Şub Çrş, 2013 15:55

bir kaç sene içinde metrolar birbirine bağlanıp bir omurga ya da sistem oluşmaya başlayınca mecbur hatta tıpış tıpış geçicekler bu sisteme. yoksa belirtildiği gibi 3 aktarma 4 aktarma olayını kimse yapmaz. süreden kazanma olsa da ucunda yapmazlar. kimse keriz değil ben de olsam yapmam tek biletle gitmek varken tonla para dökemem ulaşıma, para kolay kazanılmıyor. bu yatırımların geri dönüşümü için raylı sisteme insanları çekmek isteyecekler. bunu sağlamak için de ücretsiz aktarma sistemine geçmekten başka çareleri yok. en azından metrolar arasında ücretsiz geçişin sağlanması şart.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17495
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Şub Çrş, 2013 16:03

Sizlerle aynı görüşteyim ama mecburiyet durumunu idare vatandaşa oluşturur, güzergahlarda otobüsler üzerinde yapacakları düzenlemeler ile yolcuyu aktarmaya mecbur edebilirler, sizleri kast ederek söylemiyorum ama genel olarak toplumsal bazı alışkanlıklarımız kötü huylarımız var, bunlardan ikisi unutmak ve kanıksamak, dolayısı ile alternatifsiz bırakılırsa insanlar mecbur kullanırlar, ha bu birilerini koltuğundan eder mi? Bunu bilemem, ama edersede yerine gelen kişi bunu düzelticem vaadi ile gelir ama bir şey yapmaz bence :)

En azından raylı sistemler arasında aktarma adaletsizliği düzeltilmeli, kentteki tüm raylı sistemlerde saat bazlı aktarmayı imkanlarını düzeltsinler 1 saat içinde bağlantılı bir hattan aktarma ücretsiz, bağlantısız hattan %50 gibi bir şey olsun, 2 saat içinde 2 ve 3. aktarma %70 olsun, ne bileyim olsun işte. Öyle boy boy bilmemne kartımız dünya cart curt ödülü aldı demekle olmuyor bu işler, o ödüllerin hiçbir ehemmiyeti yok, alırsınız genel müdür odasını süsler, madem kart teknolojilerinde bu kadar ileri bir ülkeyiz "ülke çapında kart" geyiklerini bırakalım daha mikro aşamada kent içinde sorunları çözemeden ulusal ödeme sistemi birliğinden söz ediyoruz.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2784
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Şub Prş, 2013 11:01

En azından raylı sistemler arasında aktarma adaletsizliği düzeltilmeli, kentteki tüm raylı sistemlerde saat bazlı aktarmayı imkanlarını düzeltsinler 1 saat içinde bağlantılı bir hattan aktarma ücretsiz, bağlantısız hattan %50 gibi bir şey olsun, 2 saat içinde 2 ve 3. aktarma %70 olsun, ne bileyim olsun işte.
Gelişmişliğin kalabalık nüfus, yüksek bina ve alışveriş merkezi büyüklüğü ile ölçüldüğünün zannedildiği ülkemizde, elbette ki böyle hususlar önemsenmeyecek ve herkes kuzu kuzu parasını ödeyerek aktarmasını yapacak veya kapıdan kapıya hizmet veren otobüslere talim etmeye devam edecektir..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17495
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Prş, 2013 12:16

Engin Y yazdı:yüksek bina ve alışveriş merkezi büyüklüğü ile ölçüldüğünün zannedildiği ülkemizde, elbette ki böyle hususlar önemsenmeyecek ve herkes kuzu kuzu parasını ödeyerek aktarmasını yapacak veya kapıdan kapıya hizmet veren otobüslere talim etmeye devam edecektir..
Maalesef, maalesef. Bir zamanlar adım atılırken yanlış söylemler ile içi doldurulmadan beyinlere atıldı bazı şeyler, küçük Amerika olmak böyle denildi bizde öyle zannettik.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1511
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Üsküdar istasyonunda son durum

Mesaj gönderen kemal » 07 Şub Prş, 2013 17:40

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 08 Şub Cum, 2013 17:40

Marmaray Tünel bilgileri;

BC1 projesi dahilinde batırma tünel haricindeki tünellere ilişkin bazı detaylar aşağıdadır.
Bu bölümdeki 9.8 km bölümde 5 tünel açma TBM kullanılmıştır. Bunlardan biri avrupa yakasında yumuşak zeminli alanlarda çalışan Kanada yapımı yeryüzü basıncını dengeleyici Lovat TBMdir. Çapı 7.97 m dir.
Diğer 4 TBM Japon yapımı Hıtachidir ve sert kaya zeminlerde çalışmıştır. Çapı 7.89 m dir.
Tünellerde 300mm ve 320 mm güçlendirilmiş betondan segmentler kullanılmıştır. Tünel çapları metro, yük ve yolcu trenlerinin geçişine uygundur. Ayrıca acil durumda kaçış yolları olarak kullanılacak bir tarafta 900mm diğerinde 500mm genişliğinde yürüme yolları mevcuttur. Kazı güzergahlarında çok değişik katmanlar geçilmek zorunda kalmıştır. Kum,Kreç,çamur, toprak ve kaya. Ayrıca yüksek yeraltı sularıda inşaat sırasında sorun olmuştur.
Hattın bazı bölümlerinde NATM yöntemi ile çalışılmış ve zorlu katman koşulları ile uğraşılmıştır. İnşaat sırasında üsküdar bölgesinde iki ufak çaplı tünel çökmesi ve başka bir bölgede iki binada küçük çaplı çatlaklar meydana gelmiş ve bu binalar tahliye edilmiştir.
Yenikapı
Hattın en önemli istasyonlarından biri olan yenikapı M1,M2 otobüs, deniz otobüsü hatlarının kesişim noktasındadır.Saatte 80.000 kişinin kullanması beklenmektedir. Oluşabilecek yüksek talep nedeniyle Marmaray istasyonunda 60 ödeme geçişi ve 16 metre genişliğinde platform bulunmaktadır. Hatlar arası geçişte yolcular yeryüzüne çıkmadan asnasör ve yürüyen merdivenleri kullanarak hat değiştirebileceklerdir. Çapı 30 metre olan cam çatı istasyona gün ışığı girmesini sağlayacaktır.
Sirkeci,
Hattın en derin istasyonu olan sirkeciyi saatte 35.000 kişinin kullanması beklenmektedir. Batırma tünele göre derinliği ayarlanan bu istasyon 60metre derinliğe yakındır.İki büyük dairesel şaft mevcuttur. Her girişte 4 adet hızlı yürüyen merdiven bulunacaktır. İstasyon girişinlerinden perona inişin 6 ila 8 dakika arası süreceği tahmin edilmektedir. Ayrıca iki dikey şaft havalandırma ve engelli asansörleri bulunacaktır.
Sirkeci istasyonu kenar peron olup acil durumlarda yolcuların kabul edilir sürede yüzeye çıkmasını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.
Üsküdar
Yenikapı gibi bir hub noktasıdır. M6, şehirhatları, otobüs kesişme noktasındadır. İstasyon 20 metre derinliğindedir. zayıf toprak yapısı nedeniyle boğaz sularını engelleme amaçlı bir istinad duvarı yapılmıştır.otobüs transferi için 2 çıkış kapısı bir adette merkez çıkış planlanmıştır. saate 40.000 kişiye hizmet verecek şekilde planlanmıştır

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 08 Şub Cum, 2013 17:40

Marmaray setleri
Bu özel projede kullanılan setlerin bazı bilgileri.
Setlerin avrupa normalrına uygunluğu gerekmektedir. Ayrıca yüksek taşıma kapasitesi, iyi ve konforlu sürüş düşük bakım maliyetleri ve güvenlik kabiliyetleri olması aranmıştır.

Setler optimum 10 vagondan oluşur. kapasite ihtiyacına göre 10 a çıkartılır. Her vagon 22,5m den 10 vagon 225 metre uzunluğundadır ve her vagonda 5 kapı bulunur.Her iki yöndede sürücü kabini mevcuttur. Yüksek taşıma kriteri nedeniyle karşılıklı oturma düzeni seçilmiştir. her vagon 300+ yolcu toplamda bir 10lu set 3000+ yolcu taşıyabilir. Bu ölçü ortalama metrekareye düşün yolcuya göre yspılmıştır. 5 kapı hızlı iniş binişi sağlar 45 saniye olması öngörülmüştür. 120 saniyede bir öngürülmüştür.
25 kV AC katener sistemi kullanılmaktadır. Her setin %60 ını AC motorlu vagon oluşturmaktadır. Bu ilerleme kabiliyetini kuvvetlendirmektedir. Tüpteki klostrofobik etkiyi azaltmak için konfor arttırılmıştır. Bojilerde ikişer süspansiyon kullanılmıştır. set içlerinde yolcu bilgilendirme sistemleri mevcuttur. Havalandırma vardır.
Vagonlar paslanmaz çelik ve yangına dayanıklı malzemelerden üretilmiştir. Bilgisayar sistemli arıza tespit ünitesi mevcuttur.
Güvenlikle ilgili hususlar, Yolcu acil durum butonu, yolcu acil kapı açma sistemi, çift taraftan hızlı tahliye için açılan kapılar, interkom sistemi yangın algılama sistemi, yolcu vagonunda yangın söndürme sistemi, acil durumda dış havayı kesme sistemi. yangına dayanıklı zemin. 1 saat kesintisiz güç sağlayan bağımsız hayatı fonksiyonları destekleyen güç ünitesi,kapalı devre tv sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17495
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Şub Cum, 2013 17:47

Yenikapı'da şöyle adamakıllı bir istasyon göreceğiz yani, bu projenin en can sıkıcı noktası pek çok engel nedeni ile bir GAR inşa edilememesi oldu, yazık. İrfan Bey her zamanki gibi güzel bilgileri bizimle paylaştınız teşekkür ederim.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 734
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 14 Şub Prş, 2013 11:12

------------------------------------------------------------------------------------
Para bitti, 40 bin eser ortada kaldı
Marmaray Projesi kapsamında başlatılan ve İstanbul'un tarihini 8500 yıl geriye götüren arkeolojik kazılar, kaynak bittiği gerekçesiyle durduruldu. Eserlerin bulunduğu depolar mühürlendi.

Yenikapı’da devam eden ve İstanbul ’un tarihini 8500 yıl geriye götüren arkeoloji kazıları ‘Bütçe bitti’’ denilerek durduruldu. Ulaştırma Bakanlığı Devlet Limanları ve Hava Meydanları (DLH) tarafından maddi destekle sürdürülen Yenikapı kazıları faks emriyle resmen sonlandırıldı. 40 bin kasa eserin tutulduğu depoların kapılarına mühür vuruldu. Konservasyonu yapılması gereken ve özel ilaçlı sularda bekletilen gemi donanımları, makaralar, yelken plangaları, halatlar, deri sandaletler, taraklar, fildişi ve kemik neolitik dönem tarihi eserleri şimdi yeni kararı bekliyor. 2004 yılından bu yana DLH desteği ile devam eden bilimsel kazılarda sonuç aşamasına gelinmişti. Kazı ekibine faksla gönderilen yazıda, ‘‘Yeni kredi alınamadığı için bütçemiz bitmiştir, kendi bütçenizle geri kalan işleri tamamlayın’’ denildi. Kazı ekibinde çalışan 20 bağımsız arkeolog işten çıkarıldı, kapılar mühürlendi, kazı ekibi alanı terk etti. Kültür Bakanlığı sorunu çözmek için DLH ile görüşmelere başladı.

Kazılar 2004’te başladı

Ulaştırma Bakanlığı ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan ve Türkiye ’nin en büyük raylı toplu ulaşım ağını oluşturan Marmaray ve metro projeleri kapsamında Üsküdar, Sirkeci ve Yenikapı’daki istasyonların inşası sırasında yapılan kazılarda açığa çıkan arkeolojik bulgular üzerine İstanbul Arkeoloji Müzeleri Müdürlüğü başkanlığında 2004 yılında başlayan arkeolojik kazılar son aşamasına gelmişti. Yenikapı’da 58 bin metrekare alanda deniz seviyesinin 3 metre üzerinde çalışmalar başladı. İstanbul tarihinin en kapsamlı arkeolojik kazılarında -1 metre ile -6,30 metre arasında, Erken Bizans Dönemi’nin en büyük liman olan Theodosius Limanı gün ışığına çıkarıldı. Marmaray kazı alanında 13, metro kazı alanında 22 olmak üzere değişik ölçü ve tipte 5-11. yüzyıllara tarihlendirilen 35 batık tekne bulundu.

İstanbul’un tarihi değişti

Theodosius Liman tabanı dolgusu altında devam eden kazılar sırasında, günümüz deniz seviyesinin yaklaşık -6,30 metre altında neolitik döneme ait basit taş temelli dal örgü mimari kalıntılar ile bu kalıntıların çevresinde büzülmüş pozisyonda (Hoker) ve urne gömülerin tespit edilmesi bölgenin Neolitikleşme sürecini ortaya çıkardı. 2011 yılı başlarında Yenikapı Metro kazı alanı içinde neolitik dönem mezar mimarisi içinde oldukça nadir görülen ahşap kullanımı ile karşılaşıldı. Yenikapı neolitik yerleşmesi ile Tarihi Yarımada’nın yerleşim tarihi günümüzden yaklaşık 8500 yıl geriye taşındı. Neolitik dönem İstanbul’unun ilk yerlilerine ait 390 ayak izi tespit edildi. Yaklaşık 9 yıldır süren kazılarda neolitik dönemden başlayıp, kesintisiz olarak günümüze kadar ulaşan ve kent tarihine ışık tutan 35 bin eser belgelenerek bilimin hizmetine sunuldu. Bu çalışmalar sırasında ayrıca antik kent Theodosius Liman kalıntıları ile neolitik kültür katı arasında tabakalaşmış deniz dolguları, Marmara Denizi’nin son 10 bin yıl içinde geçirdiği değişimlerin anlaşılabilmesi açısından son derece önemli bulgular sundu.
İlaçlı sularda bekletiliyordu
Kazılar sürerken araziden çıkan malzemelerin tasnif işi de aynı anda devam ediyordu. Arkeologlar araziyi bir an önce DLH’ye teslim etmek için hızlıca kazıp, bilimsel verileri daha sonra toplamak ve değerlendirmek üzere laboratuvarlara almışlardı. Amaç devam eden inşaata engel olmamaktı. Ortaya çıkarılan malzemelerin tasnifi, bakımı, bilimsel çalışmalarının yapılması şimdi ortada kaldı. DLH adeta ‘‘öküz öldü ortaklık bitti’’ dedi. Çünkü metro arazisinin kazısı bitirilip DLH’ye teslim edildi.

Aylık gider 100 bin lira

20 bağımsız arkeoloğun maaşları ve bilimsel konservasyon için havuzlardaki suların kimyasal ilaç paraları ile laboratuvar aşamasında kırtasiye malzeme alımının toplam maliyetinin 100 bin lirayı geçmediğini belirten kazı çalışanları, Kültür Bakanlığı’nın sorunu bir an önce çözmesini istedi. Kültür Bakanlığı yetkilileri ise sorunun çözümü için Ulaştırma Bakanlığı ile görüşmelerin başlatıldığını, eserlerin ortada kalmaması için gerekenin yapılacağını söylediler.
Eserler tasnif bekliyor
Tasnif edilmeyi bekleyen 40 bin kasa malzeme var. Bunların envanterlik, etütlük olarak ayrılmaları, bilimsel verilerin alınması, eserlerin fotoğraflarının çekilmesi, restore edilmeleri gerekiyor. Organik küçük buluntuların konservasyonları yapılamadı. Özel ilaçlı sular içinde bekletiliyor. Periyodik olarak sularının değişmesi, bakımlarının yapılması ihtiyacı varken yaklaşık 2 aydır bütçe yok deniliyor. Dünyanın en geniş organik eser koleksiyonunu oluşturmak mümkünken şimdi çürümeye terk edildi. Bu eserler arasında gemi donanımları, makaralar, yelken plangaları, halatlar, deri sandaletler, taraklar, fildişi ve kemik eserler yer alıyor.
Kazı ekibi en fazla altı ay içinde tüm çalışmaların bitirileceğini söylüyor. DLH’nın daha önce, ‘‘Araziyi teslim edin, biz laboratuvar aşamasında da size destek vermeye devam edeceğiz’’ dediğini hatırlatan kazı ekibi, ‘‘25 maddelik kazı protokolünde de kazı sonuçları tamamlanıncaya kadar ekonomik desteğin verileceği belirtiliyordu. DLH’nin böyle yapacağını tahmin edemedik. Her buluntuyu değerlendirdikten sonra kazılara devam etmemiz gerekirken, inşaata engel olmamak için buluntularla ilgili sonuçları sona bıraktık’’ dedi.

Haber: ÖMER ERBİL - omer.erbil@radikal.com.tr / Arşivi
RADİKAL -CNN TÜRK İŞBİRLİĞİYLE
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx? ... egoryID=97
------------------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 734
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 14 Şub Prş, 2013 11:21

------------------------------------------------------------------------------------
Yenikapı arkeoloji kazısına ek ödenek

Yenikapı kazılarının sonlandırılıp, buluntuların mühürlenip kaldırıldığı haberleri üzerine devreye giren Ömer Çelik, Ulaştırma Bakanlığının kazıya ek ödenek çıkartmasını sağladı

Marmaray Projesi kapsamında yapılan ve ödenek bittiği için durdurulan Yenikapı’daki arkeolojik kazılar için Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik devreye girdi. Kazılar yeniden başlıyor.

Dün geçilen kazıların durdurulduğu ve 40 bin kasa eserin bulunduğu depoların mühürlendiği haberi arkeoloji dünyasını ayağa kaldırdı. Haber üzerine Kültür ve Turizm Bakanlığı da harekete geçti. Bakan Ömer Çelik devreye girdi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ı telefonla arayıp, durumu anlattı. Bakan Yıldırım, ek kaynak ayırdıklarını açıkladı. Yenikapı’da yapılan arkeoloji kazılarda sorun çözüldü mühürler sökülüyor.

Radikal'in haberine göre, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile telefonla görüşerek ödenek sıkıntısının giderildiğini açıkladı. ‘‘Ulaştırma Bakanlığımız ek bütçe hazırladı, biz de yeni planlama yaparak kaldığımız yerden devam ediyoruz’’ diyen Bakan Ömer Çelik şunları söyledi: ‘‘Sayın Bakana teşekkür ediyorum. Sorunu 15 dakikada çözdü. Konuya büyük hassasiyetle eğildi. Ek bütçe çıkardıklarını, planlamamızı yapmamızı istedi. Yeni bir planlama ile kaldığımız yerden devam etme kararı aldık. Ulaştırma Bakanlığımız ile uzun yıllardır süren çok iyi bir işbirliğimiz var. 150 milyon liraya yakın kazılar için harcama yapılmış. İki bakanlık ortak çalışıyor. Şu ana kadar zarar gören bir eser yok. Kaldığımız yerden devam ediyoruz. Yenikapı kazılarına bakanlığımız özel bir hassasiyet gösteriyor.’’

İstanbul Üniversitesi Arkeoloji Bölümü’nden Prof. Dr. Mehmet Özdoğan da en masraflı dönemin aşıldığını, şimdi en az masrafla en değerli bilgilerin elde edilme aşamasına gelindiğini söyledi. Özdoğan şöyle konuştu: ‘‘İstanbul Arkeoloji Müzesi yıllardır bilimsel düzeyde çok iyi bir kazı dönemi geçirdi. Örnek bir çalışma yaptılar. Şimdi semeresinin alınacağı dönemdeler. Mutlaka laboratuvar ortamında değerlendirme çalışmalarının, analizlerin yapılması gerekir. İstanbul için, Türk arkeolojisi için büyük kazanımlar elde edilecek. Bu bilimsel çalışmalar yapılmadan kazı tamamlanamaz. Toplanan malzemelerin bilime kazandırılması, kullanılabilir hale gelmesi için laboratuvar aşaması büyük önem taşıyor.’’

Öte yandan kazı ekibi de çalışmalarla ilgili bir açıklama yaptı. Yapılan açıklamada şunlar dile getirildi: “Yenikapı ve Sirkeci kazılarının tamamlanması zorunludur. Sadece Yenikapı’da ortaya çıkan, ulusal ve uluslararası bilim çevreleri ile yazılı ve görsel medyada büyük yer bulan buluntuları düşünmemiz bu konuyu anlamak için yeterlidir. Yaklaşık 35 bin müzelik değerde eser, onlarca antik dönem gemi kalıntısı, binlerce organik eser, sayısız günlük kullanıma dair obje bu listede yer almaktadır. Belgeleme çalışmalarının tamamlanamaması şimdiye kadar elde edilen bilimsel bulguların yarım kalmasına neden olacaktır. Daha önce benzer biçimde, bir projeye bağlı olan çalışmalar benzer biçimde arazi çalışmaları sonrası belgeleme çalışmalarını tamamlamış ve bu süreçte projenin ortakları konumundaki bakanlıklar finansal desteklerini çalışmaların sonuna kadar sürdürmüştür. Toprak altından çıkarılan buluntuların değerlendirilmesi, belgelenmesi ve dünya kültür mirasına kazandırılması son derece önemlidir ve devlet kurumlarının asli görevleri arasında yer aldığı yasalarla belirlenmiştir.’’

http://t24.com.tr/haber/yenikapi-kazisi ... nek/223439
------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17495
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Prş, 2013 14:34

:) kasalara kilitlenmişken keşke bir yerlerde de unutulaymışlar. Hemen ödenek çıksın, tiz boynu vurula. Marmaray da garibim bunca senedir biticem diye bekliyor, yerim dar oynayamıyorum.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön