ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Sal, 2012 17:58

Rijit katenerde de zaten askı katenerde olduğu gibi çok ince ayar işleri gerekmiyor yine bildiğim kadarı ile dolayısı ile montaj sonrası enerji verme işlemide hızlıca gerçekleştirilebiliyor, tabii bir de bunun test aşaması olacak.

Ben biraz fazla soru soruyorum ama :) trafo sistemi nasıl konumlanacak, mesafe çok kısa değil ben kısaca tüp geçiş diye yazdım ama evet dediğiniz gibi Kazlıçeşme ile Ayrılıkçeşme arasında yer alan bu etapta besleme muhtemelen her iki yakadan ayrı ayrı yapılacaktır ya da belki 3 trafo bölgesi diye düşünüyorum, Kazlıçeşme-Sirkeci, Sirkeci-Üsküdar ve Üsküdar-Ayrılıkçeşme gibi? Bir de biraz aptalca bir soru ama jeneratör sistemi tabii ki olacaktır ama onda nasıl bir yapı düşünülüyor sadece tüp içindeki araçları çıkaracak enerji mi yoksa yine trafo sistemi gibi tüm tünel geçiş bölgesi için besleme sağlayabilecek birden fazla jeneratörmü kullanılır?

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 20 Kas Sal, 2012 18:56

Rijit katenerde de zaten askı katenerde olduğu gibi çok ince ayar işleri gerekmiyor yine bildiğim kadarı ile dolayısı ile montaj sonrası enerji verme işlemide hızlıca gerçekleştirilebiliyor, tabii bir de bunun test aşaması olacak.

Ben biraz fazla soru soruyorum ama trafo sistemi nasıl konumlanacak, mesafe çok kısa değil ben kısaca tüp geçiş diye yazdım ama evet dediğiniz gibi Kazlıçeşme ile Ayrılıkçeşme arasında yer alan bu etapta besleme muhtemelen her iki yakadan ayrı ayrı yapılacaktır ya da belki 3 trafo bölgesi diye düşünüyorum, Kazlıçeşme-Sirkeci, Sirkeci-Üsküdar ve Üsküdar-Ayrılıkçeşme gibi? Bir de biraz aptalca bir soru ama jeneratör sistemi tabii ki olacaktır ama onda nasıl bir yapı düşünülüyor sadece tüp içindeki araçları çıkaracak enerji mi yoksa yine trafo sistemi gibi tüm tünel geçiş bölgesi için besleme sağlayabilecek birden fazla jeneratörmü kullanılır?
Rica ederim. Bildiğim kadarıyla yanıtlamaya çalışırım. Trafo iki lokasyonda bulunacak Yedikule ve Ayrılıkçeşme istasyon bölgelerinde, evet mesafe kısa ancak yüksek enerji ihtiyacı nedeniyle her iki yakadada bulunacak. Bunlar hem hat için gerekli olan enerji ihtiyacını hemde havalandırma türbinleri yangın ve tahliye pompaları ve diğer enerji kullana üniteler için zorunlu. Jeneratör sistemide aynı şekilde konumlanarak ihtiyaç duyan ünitelerin beslemesinde kulllanılacak. yani sadece hattaki setleriçin değil, tüm sistem için.

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 03 Ara Pzt, 2012 11:38

Setlere ilişkin bazı bilgiler
5li set için;
ön/arka iki adet sürülü vagon+2 pantograflı vagon+1 motorlu vagon (her sürücülü vagonda 1 cer motoru mevcuttur)
Oturma 248+ayakta 1389=toplam 1637 kişi
Max 80km/h
boy 112,5 m
10lu set için;
ön/arka iki adet sürülü vagon+4 pantograflı vagon+4 motorlu vagon (her sürücülü vagonda 1 cer motoru mevcuttur)
Oturma 508+ayakta 2548=toplam 3056 kişi
Max 80km/h
boy 225,2 m
İşletme stratejisine ait bazı bilgiler
Pik saatlerde 3 isletim güzergahı olacak:
1-Halkalı-Gebze (her ikisinde bir son geri-dönüs bulunmakta)
2-Ataköy-Pendik (her ikisinde bir ara geri-dönüs bulunmakta), ve
3-Yenikapı-Söğütlüçesme (her ikisinde bir ara geri-dönüs bulunmakta).

Trenler, Yenikapı ve Söğütlüçesme’deki ara geri-dönüs tesislerini kullanarak 240 saniye dahilinde bir geri-dönüs manevrası yapılabilecek. Bu amaçla, geri-dönüs manevrası, trenin istasyona tek bir hattan girdiği an baslayan ve trenin son vagonunun diğer hat üzerinden istasyondan çıktığı an sona eren bir islem olarak tanımlanmakta, ve yolcuların inmesi/binmesi için gereken sürelerini de içermekte. istasyon, bu amaca yönelik olarak platform olarak tanımlanmakta. Bir platformda duran bir trenin baska bir platformda duruncaya kadarki manevrası harici kontrol altında gerçeklestirilecek, yani sürücünün kontrolünde olmayacak.

Banliyö Hattı trenleri hizmet kapasitesinin en iyi dereceye getirilmesine izin verecek sekilde 10-vagonlu ve 5-Vagonlu EMU’lar olarak belirlenmis. 10 vagonlu, 5 vagonlu ve 2x5 vagon olarak kuplörlenmis (10 vagonlu olarak hizmet veren) tren konfigürasyonları yolcu konforu ve hizmet sıklığına uygun sekilde en ekonomik isletim maliyetini gerçeklestirmek üzere işletim stratejilerine dahil edilecek.

Yüklenici, işverenin temin edeceği İsletim Planını kullanarak, her bir hizmet aralığı için sistemin farklı kesimlerinde isletim simülasyon analizleri yapacak ve her bir tren konfigürasyonunun (maksimum 440 vagonluk filo esasına göre) Hizmet Verebilirlik gerekliliklerini teyit edecek.

Pik Saatlerde Hizmet Verilebilirlik Yüklenicinin işletim simülasyonu ile teyit edilen tren sayısını artırarak Yenimahalle ve Pendik gare sahalarının her birinde beklemekte olan en az bir adet hazırda bekleyen 10 vagonlu işletime hazır treni içerecek. Trenlerin bakımı doruk saat işletiminde filonun hizmet verebilme kapasitesini en yükseğe çıkartmak üzere programlanacak.

Tek yöndeki seyahat süresi istasyonlardaki duraklama süreleri dahil ancak öne geçmek için bekleme ve her iki uçtaki dönüş süreleri hariç olmak üzere 15 dakikayı geçmeyecek. Varış istasyonları olan Söğütlüçeşme ve Yenikapı’da duraklama süresi 30 saniye olacak. Ara istasyonlarda duraklama süresi 45 saniye olarak uygulanacak.

Günlük yüksek filo kullanıla birliğini sağlamak amacı ile pik saatler dışında trenlerin depolanması pik saatler arasında günlük temizlik ve bakım kontrollerinin yapılabileceği Halkalı, Yenimahalle, Maltepe ve Pendik de sağlanacak.

63 km yüzeysel metroda T1 T2 T3 hatları, 13.6 km lik tüp bölümünde T1 ve T2 hatları bulunacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Pzt, 2012 12:00

Cok guzel bilgiler, pc basina gecince bir iki soru derleyip soracagim kavrayamadigim bazi seyler oldu sanirim, bir tane soyle sorayim, dogal olarak isletme varyasyonlari mevcut hat plani uzerine kuruluyor ama havalimanlari ile baglantilar icinde calismalar oldugunu biliyoruz, bunlar ekstra bir is olarak projeye sonradan eklenecek bunlar ile ilgili bir isletme varyasyonu varmi? Daha once bir takim ongorulerde bulunmustuk isletme ile ilgili o yuzden merak ediyorum yani ekstra olarak 2' ser havalimani isletmeside dahil olur mu?

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 03 Ara Pzt, 2012 12:33

Cok guzel bilgiler, pc basina gecince bir iki soru derleyip soracagim kavrayamadigim bazi seyler oldu sanirim, bir tane soyle sorayim, dogal olarak isletme varyasyonlari mevcut hat plani uzerine kuruluyor ama havalimanlari ile baglantilar icinde calismalar oldugunu biliyoruz, bunlar ekstra bir is olarak projeye sonradan eklenecek bunlar ile ilgili bir isletme varyasyonu varmi? Daha once bir takim ongorulerde bulunmustuk isletme ile ilgili o yuzden merak ediyorum yani ekstra olarak 2' ser havalimani isletmeside dahil olur mu?
Her iki havaalanı bağlantısı ile ilgili çalışmalar halen devam etmekle olmasından dolayı kesinlik kazanmamakla birlikte, havaalanı bağlantılarının marmaray işletmesinden tamamiyle bağımsız ayrı hatlar olarak planlanmakta olduğu bilinmektedir. Bu nedenle işletme similasyonu içerisine havaalanı bağlantılarına ilişkin ayrı bir senaryo planlaması ihtiyacı şu aşamada bulunmuyor.
Aslına bakarsanız 3.havaalanının planlaması ile birlikte 3.HA ve SG arası daha kuvvetli bir bağlantı gereksinimi hasıl olmuş ve bu sebeple 3.HA ile SG arası hızlı erişimi sağlayacak (3.köprü-kuzey geçiş çevre yolu paralelinde) bir ekspres işletme düşünülmekte yine bununla ilgili çalışmada devam etmektedir.
AHL nin ileride akibeti ne olacaksa olsun bölgeye yine raylı ulaşım ihtiyacı olacağından AHL erişimi ile ilgili plan devam edecektir.

Zaten mevcut işletme planlaması, çok komplike yapıya sahip iki farklı sinyalizasyon sisteminin üstüste oturmasıyla çok karmaşık bir hal alıyor. umarım tüm sistem çalışması bu yapıya rağmen zamanında tamamlanır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Pzt, 2012 18:42

irfanmm yazdı:Aslına bakarsanız 3.havaalanının planlaması ile birlikte 3.HA ve SG arası daha kuvvetli bir bağlantı gereksinimi hasıl olmuş ve bu sebeple 3.HA ile SG arası hızlı erişimi sağlayacak (3.köprü-kuzey geçiş çevre yolu paralelinde) bir ekspres işletme düşünülmekte yine bununla ilgili çalışmada devam etmektedir.
Doğru ben bunu tamamen unuttum, eğer yeni bir havalimanı planı var ise geleceği dönük olarak SGH nın 3.HA ya bağlanması tabii ki daha doğru, AHL içinde her ne kadar liman olarak kalacak söylemi sürsede bunun çok uzun vadeli olacağına inanmıyorum ama oradan limanın kalkmasını demiryolunun gitmesine engel değil bencede.

Ben araçlar ile ilgili şöyle bir soru sorayım 5 li dizide 2 sürücülü + 2 pantograflı + 1 motorlu vagon demişsiniz? Burada kafam karıştı tekniğine çok hakim değilim ama sürücülüler başta yer alan makinist kabinli bizim metro araçlarında MC ya da önceden MD diye tanımladıklarımız var, bunların hemen ardında pantograflı vagon demişsiniz, bunların bojilerinde motor yokmu? Çünkü tek kalan araca motorlu demişsiniz, bu durumda 5 li bir dizinde üzerinde pantograf olanlarda motor yoksa ki genelde onlarda olur diye aklımda kalmış (yanılıyor olabilirim tabii ki) dizilim şöyle mi;

Kabinli + Taşıyıcı + Motorlu + Taşıyıcı + Kabinli

Bu durumda her bir 5 li dizide 3 vagon çekici 2 vagon taşıyıcı vazife görecek anladığım kadarı ile. Bununla bağlı olarak 10 traksiyon yukarıdaki dizilimin x2 şeklinde mi olacak yani 2 set ile bir 10 lu mu oluşacak yoksa, kendi içinde sürekli 10 lu olarak kalacak 1 set mi teşkil edilecek, şöyle ki;

Kabinli + Taşıyıcı + Motorlu + Taşıyıcı + Kabinli<>Kabinli + Taşıyıcı + Motorlu + Taşıyıcı + Kabinli

ya da;

Kabinli + Taşıyıcı + Taşıyıcı + Motorlu + Motorlu + Motorlu + Motorlu+ Taşıyıcı + Taşıyıcı + Kabinli

bu işin mantığını pek bilmediğim için öğrenmek amacı ile kurcalıyorum :)
Tek yöndeki seyahat süresi istasyonlardaki duraklama süreleri dahil ancak öne geçmek için bekleme ve her iki uçtaki dönüş süreleri hariç olmak üzere 15 dakikayı geçmeyecek.
Bu ifadenin hemen ardında Yenikapı ve Söğütlüçeşme'den bahsedildiği için buradaki 15 dk. sanırım tüp geçişini kast ediyor, doğru mu anlıyorum?

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 04 Ara Sal, 2012 10:36

Bu ifadenin hemen ardında Yenikapı ve Söğütlüçeşme'den bahsedildiği için buradaki 15 dk. sanırım tüp geçişini kast ediyor, doğru mu anlıyorum?
Evet doğrudur. Bu iki istasyon arasındaki ulaşım süresi dönüş manevraları hariç en fazla 15 dk. olması planlanıyor.
Bununla bağlı olarak 10 traksiyon yukarıdaki dizilimin x2 şeklinde mi olacak yani 2 set ile bir 10 lu mu oluşacak yoksa, kendi içinde sürekli 10 lu olarak kalacak 1 set mi teşkil edilecek, şöyle ki;

Kabinli + Taşıyıcı + Motorlu + Taşıyıcı + Kabinli<>Kabinli + Taşıyıcı + Motorlu + Taşıyıcı + Kabinli

ya da;

Kabinli + Taşıyıcı + Taşıyıcı + Motorlu + Motorlu + Motorlu + Motorlu+ Taşıyıcı + Taşıyıcı + Kabinl
İsletmede temel olarak iki konfigürasyon var. bunlardan biri 34 adet teşkil edilecek 10'lu set. Diğeri 20 adet 5'li set. Eğer ihtiyaç hasıl olursa bu 5li setler birleştirilebilecek. Set konfigürasyonu aşağıdaki gibidir.

5li setlerde
MCF-T5-M4-T6-MCF

10lu setlerde
MCT-T3-M1-M2-T4-M3-T2-M1-T1-MCT

-Her dizide ön ve arkada birer adet olmak kaydiyle MC sürüş kontrol kabini 5li setlerde (MCF) 10 lu setlerde (MCT)
-Mx setlerdeki motorlu kabinler
-MC ve M vagonlarının alt düzeneğinde bir CER motoru bulunmakta.
-T2 hariç tüm Tx taşıyıcılarda pantograf mevcuttur.

özetlersek
5li setlerde 3motorlu+2taşıyıcı (2si pantograflı)
10lu setlerde 6 motorlu + 4taşıyıcı (3ü pantograflıdır)

Aslında 5li setler için 2motor, 10lu setler için 5 motor opsiyonu var. Ancak eğim ve yük gözönüne alındığında 3 ve 6 motor seçeneği uygun hesaplanmıştır.

5x2 coupling ihtiyacı olursa konfigurasyon 5li set konfigürasyonu*2 olacaktır.

Bir yandan da işlerle uğraşıyorum umarım çok karışık yazmamışımdır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Sal, 2012 10:46

:) Irfan bey ben istedigim cevaplari aldim cok tesekkurler, cok fazla yanilmamisim, tanimlamalarda dogal olarak farkliliklar var MC yerine MF gibi ama ben yapiyi anladim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 08 Ara Cmt, 2012 21:13

"Marmaray Projesi-BC1 Sözleşmesi Ekim 2012 İnşaat Sahalarından Aylık İlerleme Videosu"nu seyredebilen var mı? Bir türlü açılmıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ara Cmt, 2012 22:32

kenanmar yazdı:"Marmaray Projesi-BC1 Sözleşmesi Ekim 2012 İnşaat Sahalarından Aylık İlerleme Videosu"nu seyredebilen var mı? Bir türlü açılmıyor.
Hangisi hocam benim yukledigim mi calismiyor yoksa marmaray sitesindeki mi? Ben marmaray sitesine girmekte sorun yasyorum cunku, benim yukledigim ise bakayim simdi ama ancak yarin duzeltebilirim o da eve gecebilirsem, gocebe olduk yav.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 08 Ara Cmt, 2012 22:57

Marmaray Projesi-BC1 Sözleşmesi Ekim 2012 videosunu burada da göremedim Marmaray'ın kendi sitesinde yüklenmiş ama açamadım, bana özel bir sorun mu anlayamadım. En son Eylül 2012 yüklenmişti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ara Cmt, 2012 23:23

Dogru ben Aralik ayina girince atladim hemen Ekim var diye. Simdi cepten denedim sitesune eristim ama linkleri calismiyor, normal tabii pc browserlerinda bile sorunlu bir sireden mobil performans almayi beklemek bir hayaldi :) ENNN bir site yapamadilar su ise yazik.

Ben şu an PC den denedim ama ne hikmetse bende site hiç açılmıyor, Opera browser ile açabildim ama Ekim 2012 videosu yok???

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön