tr-HT.09 » Ankara-İstanbul Hızlı Tren ile 1,5 Saate İner mi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Şub Pzr, 2012 19:04

valla çok sağol esat. başar abi hiç sıcak bakmadı. daha önce banliyö şebekemiz yok gelişmedi fsalan diyordu. şebeke oluşsun diye önerdim ama o farklı bir şey düşündü sanırım. veya bu kuzey bölgelerindeki örneğin başakşehir nüfusu artıyor. fazla bilmiyor galiba bu bölgeyi. eski istanbullu canım :)

halkalı'dan 10 km kuzeye banliyö uzasa başakşehire gelir. kayaşehirde faydalanır. şimdi arazi müsait 10 yıl sonra geç olmadan girmek lazım
En son Mehmet Kasım tarafından 05 Şub Pzr, 2012 21:39 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Şub Pzr, 2012 19:38

Mehmet Kasım yazdı:halkalı'dan 10 km kzueye banliyö uzasa başakşehire gelir. kayaşehirde faydalanır. şimdi arazi müsait 10 yıl sonra geç olmadan girmek lazım
Bencede hem kuzey doğu yerleşim alanlarına hemde kuzeyde yapılması muhtemel yeni alanlara bana kalırsa banliyö ile erişilmelidir, yani banliyö deyince elimizdeki örnek kötü olduğu için hep geri çekiliyoruz ama düzgün işletilen yeni bir sistemin metrodan farkı ne.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Şub Pzr, 2012 19:59

Yani, bazen şehircilik anlamı ne oluyor burada, şaşıyorum.

Berlin’in bilmem neresinde bir Başakşehir oluşursa, bu kenti Berlin olmaktan mı çıkarır? Orada Staaken, Märkisches Viertel, Marzahn, Hohenschönhausen veya Gropiusstadt yok mu? Bunun merkezle ve garla ne alâkası var? N’apalım öyle manyak manyak köy ardı köy beton siloları çayıra yapılıyorsa? BANA mı sordular?

Peki, Berlin’i boşver, git Los Angeles ile ilgilen, o da bayağı geniş alana sahip bir kent, hem de deprem bölgesinde. Bir bak bakalım caddelere, sokaklara, otobanlara, metrolara, garlara vs …

Esat, yazdıklarına altı (!) yeşil ulduz, hem de aylı aylı!

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Şub Pzr, 2012 21:40

peki abi ne diyorsun? başakşehir konutlarında 30 bin kiş iyaşar. kayaşehirde 10 bin. burda 60 bin konut yapılacak. nüfusu artıyor. bir de halkalı toplu konutları var. banliyö ordan da geçiyor. halkalı-başakşehir-habipler hattı iyi olur. habipler-arnavutköy aktarması da iyi olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Şub Pzr, 2012 21:57

Mehmet okey yazdıklarına ben bir şey demiyorum şimdi Başar' ın bakış açısı farklı yani ben kızıyorum ikide bir de lafa yok orda şöyle burda böyle diye başlamasına saçma çünkü, ora buraya gerek yok az bir şey kafamız bassa, ki sorun ne bunu anlamıyorum yani kenti planlayanlar neden bunları düşünemiyor? Çünkü olay tek taraflı, belediye şirketine ya da toki ye al sana arsa evi yap diyor, ama işin diğer boyutları? Ha iski su verdi, tek elektrik, ptt telefon internet tamamdır abi iş bitti :) iett de 2 otobüs koydumu halloluyor. Sonra bekle ki metro gelecek, he gelecek.

Bu kentler yeni gelişmedi, yeni gelişmiyor planlaması da yeni değil, dolayısı ile zaten metrosunun banliyösünün çok yıllar önce gelmesi gerekiyordu, bu anlamda ben Başakşehir ötesine metro ne kadar gerekli bilemem, Bahçeşehir büyük bir bölge ve korkunçta bir otobüs yolcusu var ama güzergah etüdü? Önce bunlar yapılsın kardeşim fikir üretirken yumurtlarız biz sorun yok :) ama işi bilimsel yapanlar yapsın adam gibi bir hane halkı araştırması, nereye gider bu insanlar, günde kaç kişi gider kaç kişi döner. Sonra ona göre metromu uzatırsın banliyömü uzatırsın keyfin bilir, çevrenin öngörülen gelişimine göre yap bir uzun vadeli plan hatlarını çek, Başar ın da derdi bence biraz bu. Yani kent yapıyorsun ulaşımı yok doğru düzgün, otobüsü marifet sayıyoruz, yani yanlış anlaşılmasın marifet tabii ki, ama böylesine gelişen kentler için tek başına çözüm olarak yıllarca dayatılması hoş olmuyor. Bahçeşehir dünkü kent değilki yahu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Şub Pzt, 2012 13:35

işi bilimsel yapanlar yapsın adam gibi bir hane halkı araştırması, nereye gider bu insanlar, günde kaç kişi gider kaç kişi döner. Sonra ona göre metromu uzatırsın banliyömü uzatırsın
evet. önerdiğim tüm hatlar için fizibilite etdü yapılmalı. bi ara bizime ve gelmişlerdi. ibbden anket yaptılar. ulaşım başlıkları vardı. nereye gidersiniz falan diye. kapı kapı dolaşıyorlarmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 May Prş, 2014 14:56

Ankara-İstanbul 1,5 saate iner mi demişiz başlıkta bununla ilgili olarak TCDD ilk etap bu yolculuk süresinin 3,5 saat olacağını söylemişler.
TCDD Genel Müdürlüğü, Ankara-İstanbul YHT hattı ile ilk etapta iki kent arası seyahat süresinin 3 saat 30 dakikaya düşeceğini bildirdi.
http://ekonomi.haber7.com/turkiye-ekono ... ste-gercek

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 May Prş, 2014 15:58

"yüksek hızlı tren" ile "hızlandırılmış tren" kavramlarının yan yana kullanılarak kavram kargaşasına ve bilgi kirliliğine yol açıldığı
Eeeee, adamakıllı isimlendirip KİMLİK oturtamazsan, halk bunu gider böyle köfte yapar işte. Dememiş miydik?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3522
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 22 May Prş, 2014 16:01

Söz konusu hatta, haberlerde iddia edildiği gibi seyahat süresinin 4 saat 12 dakika olmayacağı belirtilen açıklamada, ilk etapta iki kent arası seyahat süresinin 3 saat 30 dakikaya düşeceği bildirildi.
Abi,

Ankara-Pendik arasında hiç durmadan 210 dakikada gelebilmesi için;

Ankara-Eskişehir arasındaki 245 km'yi Polatlı-Sincan duruşları olmazsa 85 dakikada alıyor ya,

Eskişehir-Pendik arasındaki 264 km'yi 125 dakikada alabilmesi gerekir.

Bu da Eskişehir-Pendik arasındaki ortalama hızının 127 km/saat olmasını gerektirir ki Ankara-Eskişehir arasındaki ortalama hızı 173 km/saat. Zaten yolun Konya ayrımından Eskişehir girişine kadarki kesiminin büyük kısmını 245-255 km/saat hızla alıyor.

Yapabilir tabii, ama emin de olamıyorum ve sırf bu saat meselesi tutsun diye gereksiz riske gireceklerinden korkuyorum.

2004'teki Pamukova faciasında, herkes biliyordu ki makinistlere, "Ankara'ya şu saatte varmalısınız" baskısı vardı, ama takip edebildiğim kadarıyla sadece makinistler ceza aldı. O aralar Ankara'ya pek gitmemiştim, gitseydim kesin otobüs yerine hızlandırılmış treni tercih edecektim ve belki de bu kazayı yaşayacaktım. Yine inşallah insanlar üzerinde gereksiz baskı kurup sınırları zorlamazlar..

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 23 May Cum, 2014 01:45

Yatırım yapılırsa bence inebilir.
Ama o düzeyde teknolojik yatırım ekonomik olarak ağır gelir.
Yoksa gelişmiş ülkelerde çok çok daha hızlı trenler var

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 May Cum, 2014 09:47

2004'teki Pamukova faciasında, herkes biliyordu ki makinistlere, "Ankara'ya şu saatte varmalısınız" baskısı vardı
Nasıl yani? Nasıl olabilir ki? Makinist lokomotifi otomobil gibi istediği şekilde süremez ki? Yandaki tabelâlarda ve kesim bloklarında uyulacak hızlar yazılı, onları ayarlayabilir, etraftaki inek, öküz, keçi, ağaç ve göçebeleri seyredebilir. Başka fazla yapacak şey yok. İstasyonlardaki bekleme süreleri bile ellerinde değil, az var olan serbest (?) bölümlerde de 80 km/h yerine 90 km/h yaparsa ne fark edecek.

Yani, bazen şaşıyorum, böyle şeyler bir tarafta, öte tarafta da sürücüsüz otomasyon düşleri. SOnra orada da mı komuta merkezine »baa bah, araçlar saat şu ve şuda bilmemnerde olacah ha!«. »Başüstüne amirim!«. ENg Böğrk :lol:

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3522
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 23 May Cum, 2014 10:33

Şimdi bile Pendik-Ankara için 210 dakikanın yetmeyebileceğini konuşuyoruz, ama on yıl önce konvansiyonel trenler Haydarpaşa-Ankara arasını 315 dakikada alıyordu. Kaza olana dek..
Kazadan sonra Prof. Dr. Sıddık Binboğa Yarman başkanlığında oluşturulan Bilim Kurulu raporuna göre kaza şu şekilde gerçekleşmiştir: Tren Mekece İstasyonu'nu geçtikten sonra 345 metre yarıçapındaki dönemece 132 kilometre/saat hızla girmiştir. Dönemeçte uyulması gereken hız limiti 80 km’dir. Aşırı hız yüzünden trenin ikinci yolcu vagonunun sol tekerleği raydan çıkmış, bu vagona bağlı vagonların da raydan çıkması sonucu trenin dengesi bozularak hızla sürüklenerek yana yatmıştır. Aynı raporda kaza mahalinde makinistler için uyarıcı işaret ve tabela bulunmadığı, toplam yolculuk için verilen 5 saat 15 dakikanın yeterli olmadığı ve uygun olmayan altyapının da kazayı etkileyen faktörlerden olduğu belirtilmiştir.
Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/Pamukova_tren_kazas%C4%B1

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön