bur-T.10:04 » Yerli Üretim Tramvay "İpek Böceği" - Durmazlar

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 11 Ara Sal, 2012 16:22

Alstom ile boji üretimi konusunda bir anlaşma yapmışlar diye haber var. Bunlar kendileri üretmeyecekmiydi bojiyi??
Alstom, boji şasileri üretimi nde bir ortak girişim kurmak için Durmazlar
Holding’e bağlı Duray Ulaşım Sistemleri San. ve Tic. A.Ş. (Duray) ile bir ön anlaşma
imzaladı.

Boji şasilerini genellikle Le Creusot (Fransa) ve Salzgitter (Almanya) tesislerinde
imal eden Alstom, bu anlaşmayla kapasitesini artırmayı ve aynı zamanda Bursa’da
bulunan Duray‘ın yüksek kalite ve uzmanlığından yararlanmayı hedefliyor.

Bu ön anlaşma, şirketler arasında daha geniş bir işbirliğinin gerçekleştirilmesine
yönelik ilk adım olarak değerlendiriliyor.

Alstom Transport Türkiye Genel Müdürü Arda İnanç: “Bu ortak girişim, önemli büyüme
potansiyeli olan bir ortaklığın başlangıcı niteliğinde olacak. Alstom’un demiryolu araç
aksamlarının üretiminde uzun yıllara dayanan uzmanlığı ile Duray’ın hassas işleme ve süreç
yönetimi alanındaki deneyimi, müşterilerimize en yüksek kalitede ürünler sunmamıza imkan
sağlayacaktır” dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Sal, 2012 17:58

Simdi detayi mehmet bilir belki ben habere gore yazayim ama haberin kaynagi neresi? Oncelikle oradaki bir ifadeye cok guldum, "Alstom Duray' in bu konudaki tecrubesinden faydalanacak" mi? Haberin devamindaki detay bunu soyluyor zaten, Durmazlar sadece ulkemizin degil, bolgenin belkide Avrupanin en iyi sac isleme firmasi, dolayisi ile boji imalatinda da ortaya konulan tasarim sorunsuz hale geldiginde bunun icin en iyi egim, bukum islerini yapacaktir. Bence burada Duray sanirim firmanin ismi, bu firma Alstom un tecrubesi ile bojisini sorunsuz hale getirecektir, bu yuzden bu anlasma bence guzel ve en basta yapilmasi gereken bir isti. Bardagin diger tarafina bakalim, eger Durmazlar ortaya basarili bir is koymasa Alstom girisirmiydi? Ben sanmiyorum, bence ortaya iyi bir sey cikti simdi ortaklik ile isin altina Alstom imzasida atilcak, hic mahsuru yok aksine yurtdisina pazarlamak icin cokta dogru bir yontem.

Nit: yazim hatalarini mazur gorun, cep klavyesi ile bu kadar :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ara Çrş, 2012 21:14

Once guzel haber, Durma uretimini yapmis oldugu ilk ser araclardan birini bugun Burulas test sahasina gonderiyor, arac yuklenirken fotograflama imkani buldm ama ne zaman yukleyebilirim bilemiyorum, genelde boyle tasima isleri gece yapiliyor, herhalde bu gece gider. Bu aracin dinamik testlerinin yapilacagi anlamina geliyor, statik testler.tamamlanmisti ve o asamanin sertifikasyonuda tamam, Burulastaki test sonuclarida umuyoruzki sorunsuzca gecer.

Diger taraftan 4. Aracin uretimide baslamis durumda, bu da bir baska gelisme, tum testler sorunsuzca gecilir ise firma BBB nin acacagi arac ihalesine girebilmeyi hedefliyor, tabii ki ne firma kendini ne de biz firmayi zora sokacak bir tarih kelami etmiyoruz.

Bunlarin disinda bir takim bilgilerde var tabii ki ama fotolar ile birlikte vereyim istiyorum.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 26 Ara Çrş, 2012 21:47

Esat abi İpekböceği'ni Burulaş'ın depo sahasına getirmişler :D Senle konuşurken gece gelir diyorduk ama işi sıkı tutmuşlar.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 26 Ara Çrş, 2012 21:55

Hadi hayırlısı bakalım. sonunda aracı yürürken de görebileceğiz. Fotoğrafları bekliyoruz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ara Çrş, 2012 23:13

btgn yazdı:Hadi hayırlısı bakalım. sonunda aracı yürürken de görebileceğiz. Fotoğrafları bekliyoruz.
Kosacak bile insallah, :) imalat alanindaki 150 metre yerde 50 km ye cikan arac test sahasinda ucar herhalde. Bundan sonra foto isi sizin ellerinizden oper :) yani depo sahasinda goruntuleme isi ;)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 26 Ara Çrş, 2012 23:16

Kosacak bile insallah, imalat alanindaki 150 metre yerde 50 km ye cikan arac test sahasinda ucar herhalde. Bundan sonra foto isi sizin ellerinizden oper yani depo sahasinda goruntuleme isi
150 metrede 50 km/h hıza çıkıyorlarsa demek ki araca etkili bir frenleme sistemi yaptılar. Onun dışında İzmir'de olduğum için fotoğraf çekemeyeceğim ama okul kapandığı an Bursa'dayım. Bol bol fotoğraf çekmeye çalışacağım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Prş, 2012 20:56

Belediye Başkanı Sn. Altepe aracın raya indiği müjdesini basına vermiş, biz atlatma haber verdik ama ilgilenen yok :) ne bileyim bazen cidden boşa uğraştığıma inanıyorum.

http://www.haber7.com/guncel/haber/9703 ... -raya-indi
Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamaya göre, belediye öncülüğünde Bursa'da üretilen ve ''İpekböceği'' görünümlü olarak tasarımı yapılan ilk yerli tramvay, Burulaş atölyesine getirildi. Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe de, Durmazlar tarafından üretimi yapılan tramvayda test sürüşü yaptı.
btgn yazdı:
Kosacak bile insallah, imalat alanindaki 150 metre yerde 50 km ye cikan arac test sahasinda ucar herhalde. Bundan sonra foto isi sizin ellerinizden oper yani depo sahasinda goruntuleme isi
150 metrede 50 km/h hıza çıkıyorlarsa demek ki araca etkili bir frenleme sistemi yaptılar.
Bu orada sohbet esnasında geçen bir ifade idi tabii gözümle görmedim ama aracı o kısa mesafede yapabilecekleri kadar zorlamışlar ve frenleme sistemi olarak aracın bildiğimiz anlamda bir tramvay aracından hiçbir eksiği yok, ray frenlerinin TAKKKK diye çalıştığını gördüm de :) kumlamasına kadar olması gereken her detay var. Bu konuda şunu söyleyeyim araç ile ilgili bu aşamada ben teknik olarak eleştirecek bir şey bulamıyorum, tabii ki daha işin içinde olan insanların belki söyleyecekleri vardır ama bende yok :) bir tramvay aracında ne varsa ya da ne olması gerekiyor ise var. Dediğim gibi aklımda kalan detayları tekrar doğruladıktan sonra yazmayı düşünüyorum. Şöyle bir iki kare verecektim üzeri filigranlı, siteye kapı arasından bakıp foto araklayanlar için ama bu pc de uygun program bulamadım, neyse şöyle bir resim vereyim en azından siz sevgili üyelerimiz için :)

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 27 Ara Prş, 2012 23:00

OO bu resim çok ilginç. Fabrikadaki son günü her halde, bundan sonra test için Bursaray deposuna gitmiştir. :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Prş, 2012 23:06

kemal yazdı:OO bu resim çok ilginç. Fabrikadaki son günü her halde, bundan sonra test için Bursaray deposuna gitmiştir. :D
Öyle oldu Kemal abi, hatta son günü değil saatleri diyebiliriz. Aynı gün akşam biz Köfteli Pide (yada Pideli Köfte :) neydi adı) yerkene kaçırmışlar aracı.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 28 Ara Cum, 2012 11:42

Araç şuan iki gündür Burulaş depo sahasında ve ilk testlerine dün başladı. Bu arada bir adetimiz unutulmamış ve tramvaya kurban kesilmiş. Aşağıda linki verdiğim haberin videosunu izleyebilirsiniz.

http://www.bursa.bel.tr/hayaller-gercek ... ber/12190/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ara Pzr, 2012 01:24

Evet günlerden O GÜN dü ve ben orada idim, 26 Aralık günü Durmazlar tarafından imalatı gerçekleştirilen Yerli Tramvay aracının Burulaş Test Sahasına götürülmek üzere hazırlanışına şahit oldum, benim için sevindirici bir andı, açıkçası tarif edemedim ama garip bir mutluluk ve gurur duydum, daha önce de RTE yi T1 hattından Kabataş'a geçirirken böyle bir haz yaşamıştım, araç ilk defa Galata Köprüsünü geçiyordu, böyle anlara tanık olduğumda sevinçle karışık bir gurur duyuyorum, bu kendim ile alakalı değil yapılan iş ile alakalı bir şey, yapılan işi görmek beni mutlu ediyor. Burada bir kez daha bu işe girmeye cesaret eden Durmazlar Makine Sanayiine teşekkür ediyorum, sahipleri, yöneticileri, proje yönetimi ve çalışanları ile hepsi bu işe inanmışlar, bunu görmek hoşuma gitti, bu kadar kısa bir sürede gerçekten böylesi bir iş çıkarmaları da hoşuma gitti, geçen yıl açık konuşayım ben bu işe inanmıyordum, bu kadar zamanda yapamamışlardır, kesin hazır parça satın alıp birleştirip bir araç yürütecekler gibi bir düşüncem vardı ama Innotrans ta gördüğüm araç beni bir anda tam ters yöne çevirdi. Eksiği, hataları, geriye dönüşleri muhakkak olacaktır ama bu işi takdir etmemekte ayıptan öte bir hata olur bana göre.

Ben işin siyasi tarafına hiç değinmeyeceğim, siyasi görüşler, bakış açıları ya da siyasi söylemler ile bu işe yaklaşmak bana göre hatalı, bunu hem negatif söylemler hemde işi savunmak amaçlı lügat parçalamalara karşı dile getiriyorum, yapılması gereken sadece bu iş nasıl daha iyi bir noktaya getirilir ona kafa yormaktır, eleştiriler göğüslenmeli varsa hatalar kabul edilmelidir ve şeffaf olunmalıdır. İnsanlar bu aracı bekliyorlar, bunu bir seçim aracı olarak kullanmak oy getirme anlamında %100 doğru olabilir ama gerek yok, sadece yapılan iş konuşulsun. Burada Bursa Büyükşehir Belediyeside gerçekten enteresan bir şekilde böyle bir işe girişmeye niyetlenip Durmazlar firmasınıda bunu yapmaya yönlendirmiş ve akabinde de işin arkasındaki desteğini kesmemiştir, bu açıdan Belediyeyi de tebrik ediyorum.

Üzerimde 10 günün yorgunluğu var, yatıp uyuyasım var. Durma ismi altında aracın üretiminde emeği geçenlerin topluca bir fotoğrafını sunayım gerisini yarına bırakayım.

Resim

Misafirpervelikleri için Proje Koordinatörü Taha Bey ve Durma Raylı Sistemler Proje Yöneticisi Sunay Bey ile şu an isimlerini hatırlayamadığım için özür dileyeceğim Proje Yöneticilerine; özel olarakta dostane sohbeti, paylaştığı bilgiler ve projeye olan büyük katkısı için Şehime Hanıma çok teşekkür ediyorum.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön