Valla bende o tipe ısınamadım, hatta dedim ya biraz şehirler arası tren havası var, valla siz beğenmezsiniz biz beğenmeyiz, bugün bizi kimse dinlemez ama yarın bir gün bizler gibi adamları dinleyenlerde çıkacak, çıkmak zorunda. Bu işlerin AB ye girmek ile alakası yok, bir gün birilerinin kafasına bu işin merkezinde yolcunun olduğu, yolcunun görüş ve önerilerinin kıymetli olduğu bilinci yerleşecek, ha 100 yıl sonra? Ne yapalım bizim içimiz rahat olsun, bu boş bardağa ilk damlayı biz döktük deriz vicdanımız rahat olur durmak yok fikir üretmeye devam.hasancicek37 yazdı:.Yalnız son resimdeki hızlı trene benzeyen aracı benimseyemedim..(Ben benimsesem nolur tabi orası da var )Pek metro gibi durmuyor..
ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Öne çıkan araçlar bunlar oldu, tabi biz bunları sadece görünüşe göre değerlendirdik, enerji tipi benim gördüğüm kadarı ile tamamı üstten katenere uygun fakat gerilim ve araç genişliğine de bakmak lazım, CAF sitesinde bazılarını dış genişlik bazılarını içten içe vermiş doğru bir çıkarım yapamadım, biz şimdilik görüntüye göre değerlendirmiş olalım.
Brüksel Metrosu
Roma Metrosu
Barselona Metrosu - 6000 serisi
Madrid Metrosu - 8000 serisi
Brüksel Metrosu
Roma Metrosu
Barselona Metrosu - 6000 serisi
Madrid Metrosu - 8000 serisi
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
CAF'da haberi kendi sitesine eklemiş, her ne kadar İBB sözleşme çalışmaları devam ediyor dese de CAF'a göre sözleşme imzalanmış.
Benim 750 V olarak paylaştığım bilginin kaynağını bulacağım, ve paylaşacağım. Alakasız şekilde atıp tutuyorum imajı ortaya çıkmasın, birde sistemin rijit katener olması işlerin daha hızlı yürümesine yardım edecektir diye düşünüyorum.
http://www.caf.net/ingles/prensa/noticia.php?id=105
1300 kapasiteli ve 4'lü dizili 30 set, her vagonda 4 kapı olacak. Enerji temini ile ilgili olarak ise benim daha önce verdiğim bilgiyi yalanlayan şekilde 1500 V DC olacak. 3.raydan besleme değil rijit katener uygulanacak.CAF signs a contract to supply 30 metro units for the Turkish city of Istanbul.
CAF has signed a contract to supply 30 metro units for the Turkish city of ISTANBUL. The operation amounts to 139 million euros.
These are metro units each consisting of 4 cars, with each unit 90 metres in length providing a maximum transport capacity of 1300 passengers. The unit is fitted with 4 doors on each side of the cars, 1500 Vdc catenary pantograph energy pick-up, and state of the art passenger information, video-entertainment and CCTV surveillance system technology. These new units shall be incorporated on the new Istanbul, Kadiko and – Kartal line, in the Asian side of the city.
Benim 750 V olarak paylaştığım bilginin kaynağını bulacağım, ve paylaşacağım. Alakasız şekilde atıp tutuyorum imajı ortaya çıkmasın, birde sistemin rijit katener olması işlerin daha hızlı yürümesine yardım edecektir diye düşünüyorum.
http://www.caf.net/ingles/prensa/noticia.php?id=105
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
O kaynağı buldum, YTÜ'nde Prof olan adam bile yanlış bilgi ediniyor, ne ülkede yaşıyoruz yaa..
http://www.inm.yildiz.edu.tr/anabilimda ... ROJESI.pdf
http://www.inm.yildiz.edu.tr/anabilimda ... ROJESI.pdf
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hımm, şimdi enteresan olan dökümanın tarihi yeni ve böyle bir hata var, diğer taraftan bende ülkemizde raylı sistemlerde 750V kullanılıyor diye biliyorum, yani en azından diğer sistemlerde öyle burada neden böyle tercih edildi bunu bir araştırmak lazım. Daha önce elektrik ile ilgili bir arkadaşıma sormuştum voltaj arttıkça gerilim ile alakalı bir durum oluyor ve daha kullanışlımı ne oluyordu tekrar soracağım bu konuyu.
Bu bilgiden sonra herhalde modeli de biraz daha netleştirebiliriz çünkü boy ve kuple bilgisini de vermişler. Ayrıca katılıyorum Rijit katener diğer katenerden daha kolay monte edilecektir zannımca.
Bu bilgiden sonra herhalde modeli de biraz daha netleştirebiliriz çünkü boy ve kuple bilgisini de vermişler. Ayrıca katılıyorum Rijit katener diğer katenerden daha kolay monte edilecektir zannımca.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Benim yüksek ihtimal verdiğim model;
Barcelona 6000 serisi, CAF'ın sitesinde bakıyorum; MA1-MB1-R-MB2-MA2 şeklinde bir diziden bahsediyor, açılımını anlayamadım ama aradaki R vagonu olmadan da çalışıyorsa yani MA1-MB1-MB2-MA2 dizilimi ile bu model olabilir.
Madrid'deki 8000 serisinde ise M-R-M şeklinde bir dizilim var, eğer burada da R şeklinde bir vagon ilavesi ile M-R-R-M şeklinde çalışabilirse bu ihtimalde olabilir.
Ben diğer modellerden birinin olma ihtimalini sıfır olarak görüyorum, bakalım ne olacak.
Barcelona 6000 serisi, CAF'ın sitesinde bakıyorum; MA1-MB1-R-MB2-MA2 şeklinde bir diziden bahsediyor, açılımını anlayamadım ama aradaki R vagonu olmadan da çalışıyorsa yani MA1-MB1-MB2-MA2 dizilimi ile bu model olabilir.
Madrid'deki 8000 serisinde ise M-R-M şeklinde bir dizilim var, eğer burada da R şeklinde bir vagon ilavesi ile M-R-R-M şeklinde çalışabilirse bu ihtimalde olabilir.
Ben diğer modellerden birinin olma ihtimalini sıfır olarak görüyorum, bakalım ne olacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
MA lar, sürüş özellikli yani makinist kabinli vagonlar, MB ler tahrikli bojiye sahip çekici özellikli vagon, R ise büyük ihtimal ile Römork kelimesinin karşılığından geliyor olabilir yani tahriksiz taşıyıcı bojili vagon. R nin aradan çıkartılabileceğini düşünüyorum ama muhtemelen ilave yapılamıyordur, yani bu setlerden alındığında yarın bir gün hatta 8 li diziye geçilmek istendiğinde 2 adet MA+MB+MB+MA seti birbirine kuple edilecek, araçlar bu şekilde birbirini tanır. Bana da dizi olarak verdiğin iki örnek makul geldi ve nedense sanki İBB 8000 i tercih etmiş gibi bir his var içimde daha havalı ya.