ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Pzt, 2009 09:03

hasancicek37 yazdı:.Yalnız son resimdeki hızlı trene benzeyen aracı benimseyemedim..(Ben benimsesem nolur tabi orası da var :D )Pek metro gibi durmuyor..
Valla bende o tipe ısınamadım, hatta dedim ya biraz şehirler arası tren havası var, valla siz beğenmezsiniz biz beğenmeyiz, bugün bizi kimse dinlemez ama yarın bir gün bizler gibi adamları dinleyenlerde çıkacak, çıkmak zorunda. Bu işlerin AB ye girmek ile alakası yok, bir gün birilerinin kafasına bu işin merkezinde yolcunun olduğu, yolcunun görüş ve önerilerinin kıymetli olduğu bilinci yerleşecek, ha 100 yıl sonra? Ne yapalım bizim içimiz rahat olsun, bu boş bardağa ilk damlayı biz döktük deriz vicdanımız rahat olur :) durmak yok fikir üretmeye devam.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Eyl Pzt, 2009 09:41

Roma'da kullanılan tipi beğendim. Favorim bu. hayırlısı olsun. Bir oylama eklesene Esat başlığa? Hangisi? tip?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Pzt, 2009 09:45

Miraç yazdı:Roma'da kullanılan tipi beğendim. Favorim bu. hayırlısı olsun. Bir oylama eklesene Esat başlığa? Hangisi? tip?
Doğru başlığı bir tarayıp hangi resim hangi modeldi toparlayalım koyalım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 14 Eyl Pzt, 2009 09:49

Esat bey, fiyatlardan hangi modelin olabileceğini çıkarma ihtimalimiz yok mu? İhale de fiyatı düşünürsek, 1 vagon yaklaşık 3 milyon TL civarında tutuyor. Tabi yinede bir anket yapıp hangisini sevdik ortaya çıkarsak iyi olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Pzt, 2009 17:34

Öne çıkan araçlar bunlar oldu, tabi biz bunları sadece görünüşe göre değerlendirdik, enerji tipi benim gördüğüm kadarı ile tamamı üstten katenere uygun fakat gerilim ve araç genişliğine de bakmak lazım, CAF sitesinde bazılarını dış genişlik bazılarını içten içe vermiş doğru bir çıkarım yapamadım, biz şimdilik görüntüye göre değerlendirmiş olalım.

Brüksel Metrosu

Resim

Resim

Roma Metrosu

Resim

Resim

Barselona Metrosu - 6000 serisi

Resim

Resim

Madrid Metrosu - 8000 serisi

Resim

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 16 Eyl Çrş, 2009 08:18

CAF'da haberi kendi sitesine eklemiş, her ne kadar İBB sözleşme çalışmaları devam ediyor dese de CAF'a göre sözleşme imzalanmış.
CAF signs a contract to supply 30 metro units for the Turkish city of Istanbul.

CAF has signed a contract to supply 30 metro units for the Turkish city of ISTANBUL. The operation amounts to 139 million euros.

These are metro units each consisting of 4 cars, with each unit 90 metres in length providing a maximum transport capacity of 1300 passengers. The unit is fitted with 4 doors on each side of the cars, 1500 Vdc catenary pantograph energy pick-up, and state of the art passenger information, video-entertainment and CCTV surveillance system technology. These new units shall be incorporated on the new Istanbul, Kadiko and – Kartal line, in the Asian side of the city.
1300 kapasiteli ve 4'lü dizili 30 set, her vagonda 4 kapı olacak. Enerji temini ile ilgili olarak ise benim daha önce verdiğim bilgiyi yalanlayan şekilde 1500 V DC olacak. 3.raydan besleme değil rijit katener uygulanacak.

Benim 750 V olarak paylaştığım bilginin kaynağını bulacağım, ve paylaşacağım. Alakasız şekilde atıp tutuyorum imajı ortaya çıkmasın, birde sistemin rijit katener olması işlerin daha hızlı yürümesine yardım edecektir diye düşünüyorum.

http://www.caf.net/ingles/prensa/noticia.php?id=105

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 16 Eyl Çrş, 2009 08:29

O kaynağı buldum, YTÜ'nde Prof olan adam bile yanlış bilgi ediniyor, ne ülkede yaşıyoruz yaa..

http://www.inm.yildiz.edu.tr/anabilimda ... ROJESI.pdf

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Çrş, 2009 12:06

Hımm, şimdi enteresan olan dökümanın tarihi yeni ve böyle bir hata var, diğer taraftan bende ülkemizde raylı sistemlerde 750V kullanılıyor diye biliyorum, yani en azından diğer sistemlerde öyle burada neden böyle tercih edildi bunu bir araştırmak lazım. Daha önce elektrik ile ilgili bir arkadaşıma sormuştum voltaj arttıkça gerilim ile alakalı bir durum oluyor ve daha kullanışlımı ne oluyordu tekrar soracağım bu konuyu.

Bu bilgiden sonra herhalde modeli de biraz daha netleştirebiliriz çünkü boy ve kuple bilgisini de vermişler. Ayrıca katılıyorum Rijit katener diğer katenerden daha kolay monte edilecektir zannımca.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 16 Eyl Çrş, 2009 17:48

Enerji teminlerine göre CAF web sitesinden baktığımızda Brüksel Metro vagonları saf dışı kalıyor, çünkü 750 V dc ile çalışıyorlar, diğer 3 seçenek vaziyetini koruyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Çrş, 2009 17:58

Oradaki değerlendirmeden yola çıkarak uyuşan bir şey bulamadım, kuple edilebilme yöntemlerine bakıyorum 4 lü pek yok zaten, enerji tipine göre seçenekler çok ama onlarda boydan hiç uymuyorlar, bir türlü uyuşturamadım :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Eyl Prş, 2009 07:30

Benim yüksek ihtimal verdiğim model;

Barcelona 6000 serisi, CAF'ın sitesinde bakıyorum; MA1-MB1-R-MB2-MA2 şeklinde bir diziden bahsediyor, açılımını anlayamadım ama aradaki R vagonu olmadan da çalışıyorsa yani MA1-MB1-MB2-MA2 dizilimi ile bu model olabilir.

Madrid'deki 8000 serisinde ise M-R-M şeklinde bir dizilim var, eğer burada da R şeklinde bir vagon ilavesi ile M-R-R-M şeklinde çalışabilirse bu ihtimalde olabilir.

Ben diğer modellerden birinin olma ihtimalini sıfır olarak görüyorum, bakalım ne olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Prş, 2009 09:52

MA lar, sürüş özellikli yani makinist kabinli vagonlar, MB ler tahrikli bojiye sahip çekici özellikli vagon, R ise büyük ihtimal ile Römork kelimesinin karşılığından geliyor olabilir yani tahriksiz taşıyıcı bojili vagon. R nin aradan çıkartılabileceğini düşünüyorum ama muhtemelen ilave yapılamıyordur, yani bu setlerden alındığında yarın bir gün hatta 8 li diziye geçilmek istendiğinde 2 adet MA+MB+MB+MA seti birbirine kuple edilecek, araçlar bu şekilde birbirini tanır. Bana da dizi olarak verdiğin iki örnek makul geldi ve nedense sanki İBB 8000 i tercih etmiş gibi bir his var içimde :) daha havalı ya. :)

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön