Ana Sayfa Giriş Profil Kurallar Özel Mesajlar Konularınız Organizasyon Kayıt
Arama

ist-M.06:03 » Kirazlı-Halkalı Metrosu Gölü Geçip Esenyurt'a Gitmeli mi?

Sayfaya git 1, 2  Sonraki
 
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder    Metro Önerileri » ist-M.06:03 » Kirazlı-Halkalı Metrosu Gölü Geçip Esenyurt'a Gitmeli mi?
Mehmet Kasım
Seyyah


Mesajlar: 4322
Başlıklar: 145



Çevrimdışı

Mesaj 25 Hzr Prş, 2009 08:19
    Mesaj konusu: ist-M.06:03 » Kirazlı-Halkalı Metrosu Gölü Geçip Esenyurt'a
Alıntıyla Cevap Gönder

Otogar-Kirazlı metrosu açılış için gün sayıyor. Bir yandan da Kirazlı şantiyede Halkalı uzatması için tünel ağzı açışı var. Başlanmışken ileri devam edeceğini düşünüyorum. Halkalı Gar'a gidecek bu metro hattı Gar'dan daha da batıya gitmek için K.Çekmece Gölü üzerinde köprü yapıp ESENYURT ve Kıraç Sanayi'ye kadar gidebilir mi?

Köprü gölün en dar yerine denk geliyor.

Kıraç sanayi yoğun bir işçi çalışanıyla her sabah servislere tur attırılıyor.



Gölü dolaşmak daha maliyetli olabilir mi? Marmaray Bahçeşehir'e kadar gidecek zaten.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Reklamlar
Idari Amir








Mesaj 25 Hzr Prş, 2009 08:19
    Mesaj konusu: Sponsor Baglanti - Bu Alana Reklam Verebilirsiniz

Başa dön
alabay
Evliya Çelebi


Mesajlar: 5271
Başlıklar: 37



Çevrimdışı

Mesaj 25 Hzr Prş, 2009 08:25
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Fikir genelde fena değil. Ama oranın yapısı nasıl, yani o gül hakiki göl mü, yoksa taşmış bir dere mi, fay hattı var mı, zemin nasıl, deprem olursa, ne olur, tsunami gelse, oraya kadar taşar mı, bunları hepsini hesaba katmalı. Köprüyle gçemk fena olmaz. Dolaşmak biraz fazla yol, ama gölün kuzeydoğusundan hat geçer, orası ne, nasıl ve ne olacak ...

Ama bence fokus daha çok şehri merkezine gerek bu zamanlarda. Merkez dediğim Levent'ten Surlara kadar, Ümraniye'den neredeyse Bostancı'ya kadar. Merkeze bakın Very Happy

B. Alabay
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Mehmet Kasım
Seyyah


Mesajlar: 4322
Başlıklar: 145



Çevrimdışı

Mesaj 25 Hzr Prş, 2009 08:41
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Gölün jeolojik yapısı hakkında bilgim yok. Ama taşmış bir dere değil. Basbayağı göl. Denizle ufak bir kanal gibi bağlantısı var. Tsunami olursa taşar tabi Smile Deprem güneyden geçiyor. Etkilenir.

Fokus şehiriçi olmalı tabi. Bu önerim 2015'ten sonra gündeme gelmesi lazım.

Esenyurt ve Kıraç Sanayi.

SANAYİ BÖLGESİ BENİM İÇİN HER ZAMAN ÖNCELİKLİ ALANDIR.
Ekonomi için. Bu ülkede sanayiciye katkı sağlayacak her şeyi destekelrim. Sanayi olmadan kalkınma olmaz. Öyle bacasız sanayi gigi palavra laflar değil adam gibi sanayi.

Bana bakma sen ben önce Taksim eğlence merkezlerine metro yapmaktan ziyade sanayi bölgelerine yapardım. Önce para kazanalım sonra eğleniriz. Öncelik önemli.



ORTA İSTANBUL METROSU ADAYI:



Otogar-Mecidiyeköy Önerimiz ile çok iyi duruyor.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14504
Başlıklar: 857



Çevrimdışı

Mesaj 25 Hzr Prş, 2009 18:38
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Esenyurt ta çalışanlar Mecidiyeköy' demi oturuyorlar? Ya da daha iyimser olalım Halkalı' da mı? Amaç metroyu illa ki Esenyurt a uzatmak ise zaten bunun maliyet analizini yapacak olanlarda projeyi yapanlardır, dolaşsamı daha ucuza gelir köprü yapılsa mı? Bence fark etmiyor dolaşarak geçeceği yer de balçık toprak yani yine aynı şekilde çok iyi bir zemin iyileştirme çalışması yapılacak, belki köprü ile geçmek bu anlamda daha ucuza mal olabilir ama diğer taraftan göl tabanına köprüyü sağlam bir şekilde oturtmak için yapılacak çalışmanın maliyetini de biz bilemeyiz, bağlanma ihtimali bir şekilde olursa da ben bunun en ucuz ve en sağlam yoldan olmasını tercih ederim.

Diğer taraftan dediğim gibi Kıraç bölgesi bir sanayi bölgesi doğrudur ama burada çalışanların ağırlıklı olarak oturduğu bölge neresi, burasının illa ki şehrin merkezinden bir ticaret akışı varmı? Yani insanlar gün boyu Kıraç' ta ki fabrikalara ticaret ve ikili ilişkiler için gidiyorlar mı? Bana sorarsanız ben aşağıdan yapılacak Beylikdüzü metrosunden bir hat gelmesini tercih ederim ama daha önce de yazmıştım bu şekilde bir hatta bir kaç işletmeyi yapan kaç şehir var dünyada? Ben bilmiyorum bilmediğim için öğrenmek amacı ile soruyorum bilen varsa yazsın, tabi nasıl işletiyorlar neler yapmışlar bu konudaki teknik bilgiler ile mümkünse, yoksa zaten İstanbul' da böyle bir şeyin olma ihtimalini de bir iki sene içinde göreceğiz bakalım olabilecek mi?
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Mehmet Kasım
Seyyah


Mesajlar: 4322
Başlıklar: 145



Çevrimdışı

Mesaj 25 Hzr Prş, 2009 18:55
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Kıraç'taki organize sanayiler SANBİR-1, 2, 3, 4 ve 5 idye devam ediyorlar. Ve emeğe dayalı işleri kasayan sektörler var. Direk imalat olayı. Oradaki işçiler hep E6 Esenler Yanyol, Bayrampaşa, GOP ve Bağcılar'dan servislerle gelen işçiler. Sabahları E6 yolunun her bir köprü başında yüzlerce işçi bu fabrikaların servislerini bekler. ynı şekilde Hadımköy Sanayi'de böyledir. Kıraç Sanayi genişlemeye de müsait bir yerdir.

Beylikdüzü Metrosu'ndan bir kol da açılabilir. Ama ORTA İSTANBUL METROSU şekillenmesi bakımından hattın batıya doğru bu şekilde uzanması iyi olur. Esenyurt, Kıraç bölgesinde toplu konutlarda yapılıyor. Esenyurt'tan Aksaray'a suriçine gidenler de var tabi. Ayrıca Mecidiyeköy'e sadece Esenyurttan değil geçtiği yerlerden gidilmesi yararlı olur.

Kuzey Metro

Orta Metro

Güney Metro

Ve bunları dik kesen bir metro:

Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu


Mesajlar: 156
Başlıklar: Yok



Çevrimdışı

Mesaj 07 Tem Sal, 2009 16:13
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Göl yapı olarak lagün yani kıyı set gölü çeşidindedir.Bölgenin jeolojik yapısı iç açıcı değil.Zemin çoğu yerde çok kötü.
Tsunami etkisi olmaz burada.

Gölün yüzölçümü 16km.karedir.


Mantıklı bir fikir ama Avcılar bağlantısı olamlıdır.O zaman müthiş yolcu taşır ve ara saatlerde boş olma riskinden kurtulur.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Mehmet Kasım
Seyyah


Mesajlar: 4322
Başlıklar: 145



Çevrimdışı

Mesaj 08 Tem Çrş, 2009 10:58
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Esenyurt Merkez Ispartakule Tren İstasyonuna 2-3 km mesafede. Oraya bir şatıl gider mi? Ama Kıraç açıkta kalıyor. Kıraç çok önemli sanayi var orada. Bizde haklı ve emekçi dostuyuz Smile

O yüzden Kirazlı-Halkalı-Esenyurt-Kıraç aksını destekliyorum. Doğu-batı ekseninde. tabi kuzey-güney eksenlerine ihtiyaçlar var. İstanbul'un her bölgesinde olduğu gibi.

Burada da o eksen şöyle olabilir:

Avcılar İDO-Avcılar E5-Esenyurt-Bahçeşehir-Esenkent
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
alabay
Evliya Çelebi


Mesajlar: 5271
Başlıklar: 37



Çevrimdışı

Mesaj 08 Tem Çrş, 2009 16:30
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Len şatılcı, Ispartakule'de daha peron yapımını beceremiyorlar, ne şatılı. Yanısıra, dallanma şatıllıkla alâkasız. Esat, şunu ağ dersi versene yahu. Viyana'da da mı tek bir ring hat var da, her caddeye sonra şatıl iniy?

B. Alabay
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14504
Başlıklar: 857



Çevrimdışı

Mesaj 08 Tem Çrş, 2009 18:50
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Valla Mehmet e bu işi buradan anlatabileceğime inanmıyorum, nereden aklına girdiyse bu şatıl lafı ile fikri takıldı orada, geçen de yazdım şatıl dediğin şey sadece özel durumlarda kullanılır, misal havalimanını ya da otogarı ya da ana gar ı bir hatta bağlayabilmek için başlı başına yeni bir hat yapmaktansa 2-3 istasyonlu bir şatıl yapılır, benim bildiğim genel olarak şatıl budur, ama sen normal bir hattın yerine işletilebilecek önerileri şatıl deyip kesip atıyorsun.

Aslında ben seni anlıyorum "abi 2 istasyon yapsınlar bitsin işte" ama değil abi, yani vallahi darılmazsın umarım ama şu şatıl önerilerini bir araya topla harita üstüne koy, eleştirdiğimiz İBB sistemi bile ondan iyi durur Smile seçtiğin noktalara bir şey demiyorum iyi güzel, tamam talepte var ama niye şatıl abi? SmileSmile
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
alabay
Evliya Çelebi


Mesajlar: 5271
Başlıklar: 37



Çevrimdışı

Mesaj 08 Tem Çrş, 2009 20:57
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Abi? Yahu, şatılı *ben* mi söyledim? Yapmayın şimdi ...
Esat, aslında shuttle o bahsettiğin durumda da olmaz. Genelde shuttle, iki noktayı birbirine bağlamak için, yani hat çekmeden. Havalimanı gibi yerlere tam hat yapılır da, hatlar (!) arası bağ shuttle ile yapılabilir, ama çok özel durumlarda. Bir de P&R gibi yerlerde tabiîki shuttle yapılır. Veya konserlerde. Ve normalde bedavadır, istisna durumlar olsa da. Shuttle budur.

B. Alabay
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14504
Başlıklar: 857



Çevrimdışı

Mesaj 08 Tem Çrş, 2009 21:04
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

O zaman OrlyVal ne? Ya da Esenler-Otogar Ne? Smile Senin şu meşhur U55 in ne?
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Mehmet Kasım
Seyyah


Mesajlar: 4322
Başlıklar: 145



Çevrimdışı

Mesaj 08 Tem Çrş, 2009 21:16
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Siz şatıl kavgasına tutuşun ben kuzey-güney aksında hattı birleştim bile. (Şatıl benimiçin çok öncelikli bir şey değil sadece öneri)

Bakın Avcılar İDO'dan Bahçeşehir esenkent'e ne güzel aks. Başakşehir Hattının simetrisi gibi.


Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Önceki mesajları göster:   
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder    Ana Sayfa » Metro Önerileri » ist-M.06:03 » Kirazlı-Halkalı Metrosu Gölü Geçip Esenyurt'a Gitmeli mi? Sayfaya git 1, 2  Sonraki
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

 
Geçiş Yap: