tr-HT.01:07 » Ankara-Samsun Hızlı Tren Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Nis Pzr, 2009 12:01

Yok Başar' ın ağ ağ dediği başka bir şey olsa gerek, o hattın 3-4 yollu olup ortak kullanılmasından ziyade, bu hattın dışında ana güzergah aynı olan ama farklı bir coğrafyadan giden paralel hatlardan söz ediyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Nis Pzr, 2009 21:03

Hızlı Tren'de ağ kurmayı düşünmek çok ileri bir düşünce Türkiye içi. Daha işin başındayız.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Nis Pzt, 2009 13:39

Esat beni anladı, evet.

İşin başında olmak, baştan ağ tasarımı yapmamak gerekçesi değil ki?
Başar devrim tarihini okuyorsun ya, hedeflenen neydi ne oldu demişsin. Kimbilir belki hedeflenen şimdi olandır. Kimin hedeflediği ve kimin hedeflediğini zannettiğin önemlidir. İkisi arasındaki farkı çözdüğün an şimdi olanı da çözersin.
Hedeflenen şimdi olan ... hm. Yetmiş ile elli sene arası gecikmeyle olduğuna göre, bunda da bir kontekstüalite gerek. Zamanında plânlanılan bir demiryolu ağı ise, - aslında - bugün YHT ve(ya) maglev olmalıydı. Biz şu an biraz topun peşinde koşuyoruz. Ama durmaktan iyi, evet. Ama bence eksik olan, kafayapısı ve düşünceli işbaşına geçmek. Bugün hâlen (ben) büyük bir düşüncesizlik ve ileri-bakmamazlık görüyorum. Bu - o zamanlar - hiç böyle tasarlanmamıştı.

Şu son "Kimin hedeflediği ve kimin hedeflediğini zannettiğin önemlidir" cümleni tam çözemedim, değişik sonuçlar mümkün, o yüzden, anlamadan, henüz bir şey diyemeyeceğim.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Tem Cmt, 2009 15:21

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14549

Samsun Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, Karadeniz Bölgesi'ni İç Anadolu'ya kısa sürede ve daha az maliyetle bağlayacak olan demiryolu projelerinin biran önce hayata geçirilmesi gerektiğini söyledi.
Samsun'un, kara, deniz, hava ve demiryolu olmak üzere ulaşım alt yapısına sahip Karadeniz Bölgesi'nde tek ve Türkiye'de 3 ilden 1'i konumunda olan bir şehir olduğunu dile getiren Murzioğlu, bu anlamda Samsun'un, ulaşımda buluşma noktası ve Türkiye'nin lojistik merkezi konumunda olduğunu belirtti. Samsun'u ve dolayısıyla Karadeniz'i İç Anadolu'ya kısa sürede ve daha az maliyetle bağlayacak demiryolu projelerinin bir an önce hayata geçirilmesi gerektiğinin altını çizen TSO Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, "Halen Ankara'ya Sivas üzerinden ulaşan demiryolu hem maliyeti yüksek hem de zaman kaybına neden olan bir hattır. Bu hattın daha kolay ve engelsiz bir arazi olan Havza-Çorum ve Kırıkkale üzerinden Ankara'ya yeniden yapılması elzemdir. Bu proje mevcut Samsun-Sivas- Ankara demiryolu hattını 300 kilometre kısaltarak uluslararası rekabette çok önemli olan maliyetleri azaltacak ve yaşanan zaman kaybını önleyecektir. Ulaşım açısından stratejik öneme sahip olan Samsun'un, bu proje ile Ankara'ya, oradan da mevcut demiryolu hattı ile Mersin'e bağlanması, ticareti canlandırarak ilimizi ithalat ve ihracat kapısı haline getirecektir. Böylece bölgenin potansiyeli harekete geçecek, ilimizin ve bölgenin ekonomisine katkısı artacaktır. Bu yeni demiryolu hattı aynı zamanda Rusya ve Ukrayna gibi Karadeniz'in kuzeyindeki ülkelerin Akdeniz'e ulaşmasını sağlayacak, böylece ülkemizin stratejik önemini daha da artıracaktır. Samsun ve bölge halkının beklentisi olan bu önemli projenin gerçekleşmesini beklemekteyiz" dedi.

"MEVCUT YATIRIMLAR CEZALANDIRILMAMALI"

Küreselleşme sonucu ABD'de ortaya çıkan krizin tüm dünyayla birlikte Türkiye'yi de etkilemeyeceğini düşünmenin söz konusu olmadığını kaydeden Başkan Murzioğlu, kapanan iş yerleri sayısının, işsizlik oranındaki artışın ve ihracattaki gerilemenin Türkiye'nin krizden ne kadar etkilendiğini gösteren veriler olduğuna işaret etti. Camia olarak en büyük beklentilerinin global krizin Türkiye'ye etkilerinin en aza indirgenip, bir an önce sürdürülebilir büyümeye geçilmesi olduğunu açıklayan Salih Zeki Murzioğlu, şunları söyledi:
"Yaşanan krizden çıkmada en önemli unsurlardan biri de güven ve istikrar ortamının yeniden tesisidir. Güven ve istikrar sağlamak adına hükümetin almış olduğu tedbirleri camia olarak yakından takip etmekteyiz. Bu anlamda mobilya, beyaz eşya, elektronik ve otomotiv sektöründe daha önce alınan vergi indirimlerinin uzatılmasını olumlu bulmaktayız. Ancak, bu tedbirin ekonomimizi harekete geçirecek diğer lokomotif sektörleri de içine alarak genişletilmesi de beklentilerimiz arasındadır. Kalkınmanın sağlanmasında bir başka unsur teşviktir. Öncelikle belirtmeliyiz ki, yeni Teşvik Yasası, küresel ekonomik sistemi anlayan, bölgeler arasındaki gelişmişlik farkını azaltarak rekabet unsurlarını içeren, sürdürülebilir ekonomik kalkınmanın sağlanmasına dönük bir yasadır. Ancak, bölgenin coğrafi yapısı ve stratejik konumu göz önüne alındığında lojistik alt yapıyı geliştirecek depolama ve ambarlama hizmetleri ile tersane hizmetlerinin de 3. bölge teşvik kapsamına alınması katma değer yüksek bir yaklaşım olacaktır. Ancak yasanın bundan önceki Teşvik Yasası'nda olduğu gibi, mevcut yatırımları cezalandıracak unsurları içermemesi içinde azami özen gösterilmelidir."

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eki Prş, 2009 11:19

http://www.haberturk.com/haber.asp?id=1 ... 2009/10/01

Kavak-Kırıkkale hattının inşa edilmesi.

Ulaştırma şurasında demiryolu ile ilgili böyle bir karar var. Samsun'da Kavak diye bir ilçe var. Acaba orası mı kastedilmiş.

Ankara-Kırıkkale-Çorum-Kavak-Samsun aksı mı acaba?

Başka kavak var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Prş, 2009 11:26

Balığın çıktığı Kavak ı kast etmiş olmasınlar? Hani "balık kavağa çıkınca" yapıcaz bir hat gibi?? :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eki Prş, 2009 11:31

:)

Kavak; Samsun-Amasya demiryolu hattının ortasında bir yerde. Sanırım buradan direk Çoruma gidecek Kırıkkale yapacak kısa bir hat düşünülüyor. Çünkü Amasya'dan geçen tren Ankara'ya varması için Sivas ve Kayseri'ye uğramak zorunda. Buda mesafeyi 3 kat arttırıyor.

Peki acaba bu proje Ankara-Yerköy-Sivas hattı ile neerde buluşacak.

http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 73413&z=11

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eki Cum, 2009 12:41

Karadeniz bölgesinde olması gerekli raylı yollar. Kırmızı ile çizdiklerimin ir kısmı var. Bir kısmı da projesi var. avi ise benim uzun zamana yayılabilecek önerilerim: birde deniz yolu bağlantısını Sinop-Yalta arasında gösterdim. İthalat ve ihracat için. Gerçi bu Samsun'dan yapılıyor ama Sinop'u geliştirecez :)

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

SAMSUNA HIZLI TREN MÜJDESİ

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Cmt, 2010 00:20

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=21856

Danışmanlık yapacaklara duyurulur, ihale varmış :)
www.ihale.gov.tr sitesinde yayınlanan 2010/66661 no’lu ihalede Kırıkkale-Samsun arasındaki yaklaşık 450km. uzunluğunda demiryolu etüt proje ve mühendislik hizmetleri danışmanlık hizmeti alınacağı bildirildi. 22 Haziran’da yapılacak ihale, sözleşmenin imzasından sonraki 10 gün içinde başlayacak ve 540 gün sürecek.

1. Kırıkkale-Samsun Yaklaşık 450km. Uzunluğunda Demiryolu Etüt Proje ve Mühendislik Hizmetleri danışmanlık hizmeti işi için, yeterli tecrübeye sahip adaylar teklif vermek üzere ön yeterlik başvurusuna davet edilmektedir. Ön yeterlik değerlendirmesi sonucu yeterliği tespit edilenler arasından ön yeterlik şartnamesinde belirtilen kriterlere göre sıralanmak suretiyle kısa listeye alınarak teklif vermeye davet edilecek adayların katılımıyla 4734 sayılı Kanunun 5 inci bölümünde yer alan hükümlere uygun olarak belli istekliler arasında ihale usulü ile ihale edilecektir.

2. Ön yeterlik konusu danışmanlık hizmetinin

a-) Niteliği, Türü ve Miktarı :

Kırıkkale-Samsun Demiryolu Hattının (Yerköy Bağlantısı Dahil Yaklaşık 450 Km.) İdarenin Öngördüğü Standartlarda Olacak Şekilde 1/25000 Ölçekli Güzergah Araştırması ve Amennajman Etüdü, 1/5000 Ölçekli Şeritvari Haritalarının Alınması ve Güzergahın Bu Haritalara İşlenmesi, Güzergah Üzerinde Gerekli Sondajlar ile Laboratuar Deneylerinin ve Diğer Zemin Araştırma İşlerinin Yapılması, Tüneller, Köprüler, İstinat Duvarları Gibi Sanat Yapıları ile İstasyon Tesislerinin ve Demiryolunun Teknik Şartnamelerdeki Esaslara Göre Projelerinin Yapılması, Üst Yapı, Elektrifikasyon, Sinyalizasyon ve Telekomünikasyon Projelerinin Yapılması, Güzergahın Çed Raporu, Fizibilite Etüdü, Güzergahın Keşif ve Metrajlarının Hazırlanması İşidir.

b-) Yapılacağı Yer : Kırıkkale-Samsun
c-) İşin Süresi : Sözleşme İmzalandığı Tarihten İtibaren 10 Gün İçinde İşe Başlanır. İşin Süresi İşe Başlama Tarihinden İtibaren 540 (Beşyüzkırk) Gün.

3. Ön yeterlik değerlendirmesinin
a-) Yapılacağı Yer :

Dlh İnşaatı Genel Müdürlüğü
b-) Tarihi ve Saati : 22.06.2010 – 11:00
Bu inşaata dair bir ihale değil tabi henüz proje aşaması ihale ediliyor ama bu bile Karadeniz bölgesi için olumlu bir gelişmedir diye düşünüyorum, bakalım ülkemiz her ne kadar ben çok zengin olduğuna inansam da bu işlerin bir anda altından kalkabilecek mi.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

2011 inandirici mi?

Mesaj gönderen langur » 17 Kas Çrş, 2010 18:54

Bakan Demir, Samsun-Ankara arası demir yolu projesinin 2011 yılı sonunda yapılıp, teslim edileceğini söyledi.

SAMSUN - Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir, "Ayvacık-Samsun, Ayvacık-Taşova arasındaki yol çalışmaları devam ediyor. Kavak ilçesi şehir geçiş çalışmaları başladı ocak sonuna kadar bitecek. Batı çevre yolu uygulama projesi çalışmaları bitmek üzere, uygulama projesi biter bitmez batı çevre yolunun yapımına başlanacak'' dedi.

Samsun-Ankara arası hızlı tren demiryolu bağlantısının yapılmasıyla ilgili çalışmaların da sürdüğünü anlatan Demir, projenin uygulama ihalesinin yapıldığını, ihaleyi alan firma ile 18 Kasımda sözleşme imzalandığını ve yer tahsisinin yapıldığını bildirdi. Demir, ''Samsun-Ankara arası demir yolu projesi, hem yük taşıma hem de hızlı tren dediğimiz bir sistem olacak. Beklenenden daha kısa sürede Samsun-Ankara hızlı tren uygulama projesi hazır hale getirilecek. Proje 2011 yılı sonunda yapılıp, teslim edilecek'' dedi.

Samsun'da hizmete giren hafif raylı sisteme de değinen Demir, raylı sistemin nüfusu 1 milyonun altında olan şehirlerde pek uygulanmadığını, Başbakan Erdoğan'ın da desteği ile Samsun'da hafif raylı sistemin hayata geçirildiğini belirtti.

http://www.ntvmsnbc.com/id/25151764/

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Kas Cum, 2010 23:47

Samsun-Ankara arası demir yolu projesi, hem yük taşıma hem de hızlı tren dediğimiz bir sistem olacak.
burası önemli bir detay.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Cum, 2010 23:52

Mehmet Kasım yazdı:
Samsun-Ankara arası demir yolu projesi, hem yük taşıma hem de hızlı tren dediğimiz bir sistem olacak.
burası önemli bir detay.
O haberde 2011 yıl sonunda diyor, yetişecek mi peki sence? Km detayına falan bakmadım ama sonuçta baştan bir hat yapılacak, gerçekten 1 yılda tamamlanacaksa güzel iş. Karadenizin de bir şekilde hızlı tren ağına bağlanması gerekiyor, iyi bir başlangıç olur.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön