tr-HT.01:05 » Ankara-İzmir YHT Projesi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hattın Ankara ile Afyon arasındaki kesimi için teklif veren firmalar şu şekilde listelenmiş;
http://www.lojiport.com/haberdetay/Devl ... iyor/318281- Alsim Alarko A.Ş.- Makyol İnşaat iş ortaklığı
2- Tekfen İnşaat A.Ş.
3- Nurol İnşaat A.Ş.- Özka İnşaat A.Ş. iş ortaklığı
4- Moskovskiy Metrostroy Açık A.Ş. - Yenigün inşaat A.Ş. - Göçay İnşaat A.Ş. iş ortaklığı
5- Doğuş İnşaat A.Ş.
6- İntel Yapı Turizm Ltd - Özdoğanlar İnşaat A.Ş. iş ortaklığı
7- Kolin İnşaat A.Ş.- Limak İnşaat A.Ş. iş ortaklığı
8- Taşyapı İnşaat A.Ş.- Söğüt İnşaat Ltd iş ortalığı
9- Astaldi SPA - Özaltın İnşaat A.Ş.- Özkar İnşaat A.Ş. iş ortaklığı
10- Sinohydro Co. Ltd.- As-Ka İnşaat A.Ş.- Seda İnşaat Ltd iş ortaklığı
11- Gülermak İnşaat A.Ş.- Kalyon İnşaat A.Ş. iş ortaklığı
12- Özaras Grup İnşaat A.Ş.- İzka İnşaat Ltd - Ösak İnşaat A.Ş.- Makrotel İltş. İnşaat Ltd - Zeydanlı İnşaat Ltd iş ortaklığı
13- Mapa İnşaat A.Ş.
14- Özdemir İnşaat A.Ş. - Özgün İnşaat Ltd iş ortaklığı
15- PORR Bau GmbH
16- Yapı Merkezi İnşaat A.Ş.- Fermak İnşaat A.Ş. iş ortaklığı
17- Grandi Lavori Fincosit SPA - Toto SPA Costruzioni Generali - Peker İnşaat A.Ş. iş ortaklığı
18- Azer İnşaat Ltd - Özgün Yapı Sanayi A.Ş.- Mürsel Yapı Sanayi Ltd iş ortaklığı
19- Constructora Sanjose. S.A - Fernas İnşaat A.Ş. iş ortaklığı
20- Comsa SA - Açılım İnşaat Ltd - Seza İnşaat iş ortaklığı
21- Cengiz İnşaat A.Ş.
22- Sigma İnşaat A.Ş.- YDA İnşaat A.Ş. - Makimsan İnşaat A.Ş. - Burkay İnşaat Ltd iş ortaklığı
23- Yertaş İnşaat Ltd - Farsel İnşaat A.Ş. iş ortaklığı
24- Assignia Infraestucturas S.A - Koçoğlu İnşaat A.Ş. iş ortaklığı
25- YSE Yapı Sanayi A.Ş.- Çelikler İnşaat A.Ş. iş ortaklığı
26- Gülsan İnşaat A.Ş.- NTF İnşaat Ltd iş ortaklığı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sn. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım bir Tv programında kısaca hızlı tren hatlarının planlanan bitiş tarihlerine değinmiş, İzmir hattının bitişi içinde 2017 yılı dile getirilmiş, oldukça uzun bir tarih, geçenlerde bu hattın inşaatının İzmir tarafında başladığı yönünde bir şeyler okumuştum şimdi nerede okudum bulamadım, bir de şunu sormak istiyorum biz Ankara-İzmir olarak yazıp çiziyoruz ama ortada hep nedense İstanbul-İzmir hızlı tren bağlantısı diye dile getiriliyor? Güzergah nereye kadar ortak, nerede ayrılacak taze bilgiye sahip olan varmı?.
http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... -korunacak
http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... -korunacak
15 sene içinde tüm hızlı tren hatlarının biteceğini söyleyen Bakan Yıldırım, "Ankara - Eskişehir, Ankara - Konya bitti; Eskişehir - İstanbul 2013'te, Ankara - Yozgat -Sivas 2016'da, Ankara - Afyon - Manisa - İzmir de 2017'de bitecek" dedi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/haberdetay/Izmi ... yor-/33994
Haberden anladığım kadarı ile güzergah Ankara - Konya YHT hattının 120. km sinden ayrılarak devam edecekmiş, Afyon ile Ankara arasının 1 saat 30 dk. olacağını belirmiştler haber başlığında da Ankara İzmir yolculuğunun bu hat ile birlikte 3 saat 30 dk. ya düşeceği yazıyordu.Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'ndan (TCDD) yapılan yazılı açıklamada, sözleşme imza töreninin TCDD Genel Müdürlüğü'nde yapılacağı belirtildi.
Ankara-İzmir YHT Projesi'nin ''Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar'', ''Afyonkarahisar-Uşak'' ve ''Uşak-Manisa- İzmir'' etaplarından oluştuğu kaydedildi.
Altyapı inşaatının sözleşmesi imzalanacak olan Ankara(Polatlı)- Afyonkarahisar kesiminin 167 kilometre olduğu, mevcut YHT hattı olan Ankara-Konya yolunun 120. kilometreden ayrılacağı ve Ankara-Afyonkarahisar arasındaki seyahat süresinin 1 saat 30 dakikaya ineceği bildirildi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Manisa bu güzergah kapsamında kalıyor diye hatırlıyorum, dolayısı ile haber bu başlığı ilgilendiriyor. Manisa Belediye meclisi toplantılarından kentten geçecek hızlı tren hattının kente etkisine dair tartışmalar yaşanmış, bazı vekiller hızlı trenin kentiçindeki mevcut ray hattından geçmesi durumunda kentin ikiye bölüneceğini bunun değiştirilmesi için girişimler yapılması gerektiğini dile getirmişler, meclis başkanı ise iki alternatif olduğunu bunlardan ilkinde hattın Manisa içinden değil Turgutlu ilçesinden geçeceği ikinci olarakta kent dışında yeni bir ray hattı inşa edilerek geçeceği şeklinde olduğunu fakat konunun yine de bakanlığa danışılmasını dile getirmişler.
Bu konuyu dile getiren meclis üyesi kentiçi rayların hafif raylı sistem olarak kullanılmasını istemiş, sanırım daha önce Salihli ilçesine tramvay yapılsın diyende aynı kişi idi.
http://www.haberler.com/manisa-meclisi- ... 47-haberi/MHP'li Meclis Üyesi Mehmet Güzgülü de gündem dışı konuşma gerçekleştirmek için söz istedi. Güzgülü, Manisa'nın içinden geçmesi planlanan 'hızlı tren' projesinin şehri ikiye böleceğini savundu. Hızlı trenin geçtiği bölgenin çevresinde büyük duvarlar olduğunu söyleyen Güzgülü, "Eğer şu anki mevcut tren raylarından geçecek ise şehir ikiye bölünür. Ancak hızlı trenin şehir içinden değil de, şehir dışından geçmesini sağlarsak bu sıkıntı ortadan kalkar. Şehir içinde mevcut olan tren yolu hattı da belediye devredilirse, bu hattı elektrikli trenlerle şehir içi yolcu taşımacılığı yapılabilir. Böylece şehir içi trafiği de rahatlamış olur. Bu proje onaylanıp geçmeden acil olarak gereken çalışmaları yapmamız gerekir. Hızlı treninin projesini şehir dışında olacak şekilde yapılması lazım. Proje bize sorulmadan ve görüşlerimiz alınmadan bakanlık nezlinde geçtiği takdirde çok büyük sorunlar yaşanır." şeklinde kaydetti.
Güzgülü'nün ardından konuşan Başkan Ergün, konunun acilen Ulaştırma Bakanlığı ile görüşülmesi gerektiğini belirterek, "AK Parti Grup Başkanvekilimiz Sayın Çelik'in girişimleryle bu ay içinde acilen Ulaştırma Bakanlığı ile bir randevu alınsın ve yaşanan sıkıntıyı bizzat kendilerine iletelim. Ancak bizim duyumlarımıza göre hızı tren için iki seçenek var. Birincisi hızlı tren hattı direk şehir içinden geçmeyecek, Turgutlu İlçesi'nden geçecek. İkincisi ise çevre yolunun yanından yeni bir ray hattı yapılarak geçişi yapılacak. Ama çevre yolunu kenarında kamulaştırma konusunda bir takım sıkıntıların yaşandığı duyumlarını aldık. Bu soruna yine hizmette siyaset olmasın düşüncesiyle hareketle ortak bir çözüm bulmamız gerekir." dedi.
Bu konuyu dile getiren meclis üyesi kentiçi rayların hafif raylı sistem olarak kullanılmasını istemiş, sanırım daha önce Salihli ilçesine tramvay yapılsın diyende aynı kişi idi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kafa çorba oluyor yav. Bu hattın temeli atılmadı ya? Ortalıkta güzergahlar bilmemnelerden geçilmiyor Bakan önümüzdeki aylarda temel atacağız diyor, daha doğrusu temel atma töreni demiş!! Acaba törensiz olarak işe başlandı da şak şak kısmı sonraya mı bırakıldı, hatta hiç çalışma var mı? TCDD nin hızlı tren sitesinde geçen gözüme bir şeyler çarptı ama dikkatlice bakmamıştım bir göz atalım tekrar.
http://ekonomi.haber7.com/sektorler/hab ... i-atilacakUlaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nın (TCDD) 157. kuruluş yıldönümünü 21 Eylül'de, Ankara-İzmir YHT hattının temel atma töreninin yer aldığı toplu açılışlarla kutlayacaklarını belirterek, "TCDD'nin 157. kuruluş yıldönümünü Ankara-İzmir YHT hattının temelini atarak taçlandıracağız" dedi.
624 kilometrelik Ankara-İzmir YHT hattı, Ankara-Afyonkarahisar, Afyonkarahisar-Uşak ve Uşak-Manisa-İzmir olmak üzere toplam 3 etaptan oluşuyor. 250 kilometre saat hıza göre yapılan hatta 8 bin metre uzunluğunda 11 tünel, 6257 metre uzunluğunda 16 viyadük bulunuyor. 24 köprünün yapılacağı hatta 116 alt ve üst geçit, 195 menfez olacak. Hatta, neredeyse bir şehir kurulacak kadar, 65 milyon 500 bin metreküp kazı-dolgu ve toprak işleri yapılacak.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.01:05 » Ankara-İzmir YHT Projesi
Bu başlık 11,5 yıl önce açılmış, son paylaşım ise yedi yıl önce yapılmış..
Bugün ise bakan, bu hattın “yoğun bir şekilde” devam ettiğini söylemiş: https://www.uab.gov.tr/haberler/turk-de ... da-basladi
Bugün ise bakan, bu hattın “yoğun bir şekilde” devam ettiğini söylemiş: https://www.uab.gov.tr/haberler/turk-de ... da-basladi
Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren hatları gibi daha nice projelerimiz yoğun bir şekilde devam ediyor.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 363
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: tr-HT.01:05 » Ankara-İzmir YHT Projesi
Davet usulü ile 1,5 milyar EUR luk ihale yaptılar, eksiltme oranı %10 bile değil...Tabi ki malum müteahhit gurubu arasında!
Hani TL olacaktı herşey, inşaat ihalesini neden EUR yaptık o zaman??
Hani TL olacaktı herşey, inşaat ihalesini neden EUR yaptık o zaman??
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.01:05 » Ankara-İzmir YHT Projesi
21.4 milyar TL’lik ihale pazarlıkla: https://www.sozcu.com.tr/2020/yazarlar/ ... a-6079813/Özgür Türkler yazdı: ↑22 Eki Prş, 2020 12:44Davet usulü ile 1,5 milyar EUR luk ihale yaptılar, eksiltme oranı %10 bile değil...Tabi ki malum müteahhit gurubu arasında!
Hani TL olacaktı herşey, inşaat ihalesini neden EUR yaptık o zaman??
Başlıktaki 21.4 milyar TL büyüklükteki TL ifadesi okurları yanıltmasın.
Birazdan ayrıntılarını da paylaşacağım, yine halktan saklanan söz konusu çok büyük tutarlı ihale, TL değil, Euro birimi üzerinden yapıldı (TL'ye çevirdim).
Tamamlanma tarihi sık sık ertelenen ve daha önce de ihale edilmiş olan Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Yapımı Projesi'nin son ihalesi, geçen hafta pazarlık usulüyle gerçekleştirildi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nün 9 Ekim'deki ihale için belirlediği yaklaşık maliyet tutarına ulaştım: 2 milyar 306 milyon 690 Euro
Bugünkü döviz kuru üzerinden: 21.4 milyar TL.
Gelelim bu devasa ihalede davet gönderilen şirketler ile verdikleri tekliflere:
İNDİRİM YÜZDE 7
AKP iktidarının altyapı icraatının yakın tarihini bilenler, eskiden bu tür büyük ölçekli proje ihalelerinin ne kadar şaşalı, gururla yapıldığını, bakanların ardı ardına demeç verdiğini hatırlayacaktır. Gelinen noktada pazarlık usulü, duyurulmadan ve TL değil döviz üzerinden gerçekleştirilen ihale gerçeğiyle karşı karşıyayız.
Bu kadar büyük ölçekli bir ihalenin halktan saklanarak yapılmasıyla, döviz üzerinden yapılması arasında bir bağ olabilir mi?
HESAP TUTMUYOR
Öte yandan bu büyük projenin maliyetiyle ilgili devletin resmi dokümanlarında ciddi tutarsızlıklar mevcut.
Cumhurbaşkanlığı'nın 2020 yılı yatırım programına baktığımızda “Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir Demiryolu” projesinin karşısına toplam tutar olarak 7 milyar 125 milyon 69 bin TL konulmuş. 2019 yılı sonuna kadar harcanan kaynak 3 milyar 432 milyon 664 bin TL. 2020 yılı için yatırım tutarı 456 milyon 56 bin TL olarak görünüyor.
İKİ RESMİ DOKÜMAN FARKLI
Aynı projenin Ulaştırma Bakanlığı'nın resmi yatırım programındaki tutarları bambaşka. Orada projenin toplam tutarı 10 milyar 407 milyon TL olarak görünüyor. Bugüne dek yapılan kümülatif harcama, Cumhurbaşkanlığı programındaki harcama ile aynı: 3 milyar 432 milyon 664 bin TL. Fakat 2020 yılı yatırım tutarı 685 milyon 56 bin TL.
Özetle, Cumhurbaşkanlığı yatırım programı ile Ulaştırma Bakanlığı'nın yatırım programında aynı proje için gösterilen harcama tutarları ile 2020 projeksiyonları birbirini tutmuyor. Hal böyleyken, bir de karşımıza 2.3 milyar Euro yaklaşık maliyetli bir dev dövizli ihale çıkıyor.
Bu ihalenin hangi koşullarda yapıldığı, dış kredi olup olmadığı, sözleşmesinin hangi koşullarda imzalandığını bilmek, sadece bu demiryolunun geçeceği 6 ilin değil, bütün yurttaşların hakkı.