tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Haz Cum, 2011 22:59

http://tcdd.net/tcdd-kirikkale-yerky-hi ... yapilacak/
Bakanlığına bağlı kurumların Sivas’ta gerçekleştirdiği yatırımları incelemek üzere Sivas’a gelen Ulaştırma Bakanı Habip Soluk, Ankara-Sivas Hızlı Tren Yerköy-Yozgat-Sivas arası alt yapı inşaatı yapım işinde inceleme yaptı.

Yüksek hızlı tren projesinin karayolundan uzakta ve insanların göremeyeceği güzergahlarda yapıldığını belirten Bakan Soluk, Bu çalışmaların sonucunda inşallah 251 kilometre uzunluğundaki Yerköy-Sivas arasını 2014 yılı içerisinde tamamlamayı hedefliyoruz. Şu anda 141 kilometre bir güzergahta çalışılıyor. 111 kilometrelik kısım ise bu yıl içerisinde ihale yapılacak. Ayrıca, Ankara-Kayaş arası 11 kilometre, Başkent Ray ile birlikte ihalesi müşterek yapılacak. Kayaş-Yerköy arası 141 kilometrelik bir kesimin de bu yıl sonu itibariyle ihalesini yapacağız. Ancak orada Ankara-Kayaş-Kırıkkale, Kırıkkale-Yerköy olarak iki kesime ayırmak söz konusu. O iki kesim ayrıldığında da üç kesim halinde hummalı bir çalışmayla altyapının yapım süresini kısaltmayı hedefliyoruz. Kısım kısım ihale etmemizdeki amaç, altyapının hızlandırılması. şeklinde konuştu.
Aptallığımı mazur görerek konu ile ilgilisi olan biri denk gelirse siteye bana bu rakamları açıklarsa memnun olurum :) 251 km nin içine hangisi dahil hangisi değil, hangisi önce hangisi sonra, hani Kayaş' tan Yerköy' e kadar yapılmıştı yapılıyordu, şimdi niye ihale ediliyor, ben dağıldım bu haberde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Ağu Prş, 2011 18:36

Kayaş' tan Yerköy' e kadar yapılmıştı yapılıyordu,
kayaş-yerköy arasında yapılan br iş yok. inşat başlamadı. ihaleye çıkacak. ama elmadağ geçişinde sorun çıktığı için burayı 2 etapta hale edecekler. elmadağ kısmını sonraya bırakacaklar. özetle 2 ihale:

1-kırıkkale-yerköy

2-kırıkkale-kayaş

3-kayaş-ankara arası ise başkentray

ihaleler doğudan batıya doğru geliyor. ışık gibi :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ara Cum, 2011 23:26

Doğusu batısını bilmemde Ulaştırma Bakanımız bu hat için bitiş tarihi öngörmüş;

http://www.rayturk.net/?p=278
Ankara-Sivas hızlı tren hattı 2015’te tamamlanacak.
Çok geniş bir açıklama olmuş, teşekkür ediyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Ara Cmt, 2011 09:12

Geçenlerde Bostancı'dan Pendik'e banliyö ile gittim, trendeki monitmörlerde bu hattın animasyon görüntüsünü yayınlıyorlardı...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Ara Prş, 2011 11:41

sivas hattı 2016'da bitecekmiş. daha ankara-yerköy arasında çivi bile çakılmadı. yerköy-sivas arası yapılıyor daha.

ankara yerköy arası 2012'de başlasa 4 senede biter mi? elmadağ zor iş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Prş, 2011 16:45

Daha geçen 2015 demişti 5 günde 1 yıl mı gecikti :D:D vallahi ışıktan hızlı gecikiyor bee :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ara Pzt, 2011 00:18

http://www.rayturk.net/?p=567
Ankara-Sivas hızlı tren projesinin inşaatı devam eden 1. etabı olan Yerköy-Yozgat-Sivas arasında altyapı işlerinde fiziki ilerleme oranı % 52′ye yükseldi. Proje güzergahında 55 tünel, 50 viyadük, 532 menfez, 17 köprü, 66 üst geçit, 137 altgeçit olmak üzere toplamda 857 adet sanat yapısı mevcuttur. Güzergah üzerinde 78.5 milyon m3 kazı, 33.8 milyon m3 dolgu yapılacaktır. projenin 2. etabı olan Yerköy-Ankara arası ise Yerköy-Kayaş ve Kayaş-Ankara (Başkentray) olmak üzere 2 kesim halinde yapılacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Çrş, 2012 14:16

Sn. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım bir Tv programında kısaca hızlı tren hatlarının planlanan bitiş tarihlerine değinmiş, Sivas hattının bitişi içinde 2016 yılı dile getirilmiş, tabii ki bizde adet olduğu üzere net bir tarih yok ama görünen o ki Sivas'a kadar hızlı trenin gelebilmesi için 4 yıl daha beklenecek. Daha önce bu güzergahta'da bir takım sıkıntılar olduğu yazıldı çizildi, daha doğrusu sıkıntı demeyelimde işi uzatan köprü, viyadük ve tünel gibi çalışmalar oldukça fazla, neyse geç olsun güç olmasın diyelim.

http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... -korunacak
15 sene içinde tüm hızlı tren hatlarının biteceğini söyleyen Bakan Yıldırım, "Ankara - Eskişehir, Ankara - Konya bitti; Eskişehir - İstanbul 2013'te, Ankara - Yozgat -Sivas 2016'da, Ankara - Afyon - Manisa - İzmir de 2017'de bitecek" dedi.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 01 Eyl Cmt, 2012 23:51

-------------------------------------------------------------------------------------
Bakan Yıldırım, Hızlı Tren Hattı Çalışmalarını İnceledi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım Sivas-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı’nda devam eden çalışmaları yerinde inceledi. Bakan Yıldırım, "Her şey yolunda giderse hedefimiz, Ankara-Sivas arasını 2015'in sonunda, en geç 2016'nın içerisinde açmaktır. Bunun için arkadaşlarımız canla başla gayret ediyorlar" dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Sivas-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı’nda devam eden çalışmaları yerinde inceledi. Yüksek Hızlı Tren Hattı’nda yapılacak olan gar binasının yerini tespit etmek için helikopterle Sivas’ı gezen Bakan Binali Yıldırım, Yıldızeli ilçesinden geçen tünele gelerek çalışmaları yerinde inceledi.

Burada açıklamalarda bulunan Bakan Yıldırım, Yüksek Hızlı Tren ile seyahatin 10 saatten 2 saate ineceğini kaydetti. Çalışmaların zor coğrafyada olduğunu ifade eden Bakan Yıldırım, “Bulunduğumuz yer Sivas’tan önceki son tünelidir. 2 bin 200 metrelik bu tünelin yaklaşık bugüne kadar bin 600 metresi tamamlanmış durumda. Geri kalan kısmında çalışmalara devam ediyoruz.

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolu hattı 406 kilometredir. 200 kilometrelik bir kısalmadan bahsediyoruz. Bu da seyahat süresinin 10 saatten 2 saate inmesi anlamına geliyor. Baktığınız zaman Ankara'ya proje bittiğinde 2 saatte gidebileceksiniz. Bu ne anlama geliyor; Erzincan'a kara yoluyla gittiğiniz süre kadar Ankara'ya Yüksek Hızlı Tren ile gideceksiniz.

Helikopterden güzergahın Yıldızeli’nin biraz daha batısına kadar gittik, çalışmaları havadan da inceleme fırsatı bulduk. 406 kilometrelik hattın 68-70 kilometresi tamamen tünel. 53 adet ama farklı farklı uzunlukta, en uzunu 5 buçuk kilometre olmak üzere toplam 68 kilometre tünellerin boyu.

Bunun yanı sıra viyadükler de var. 51 adet de viyadük var. 51 adet viyadükün toplam miktarı 30 kilometre. 400 kilometrelik hattın dörtte biri tünel ve viyadük. Ne kadar zor bir coğrafyada çalıştığımızı takdir edersiniz.

Bu hatta çalışma yapılmayan tek yer bu tünelden sonra Sivas şehir merkezine gidinceye kadar olan kısımdır. Onun da ihalesi yapıldı. Yakında orada da çalışma başlayacak bir kaç ay içerisinde.

Hattın 150 kilometresi üst yapı, ray döşeme, elektrik hatları ve sinyal için hazır hale geldi.

Geriye kalan 250 kilometrelik kısımda da özellikle Kırıkkale-Ankara arasında çalışmalar bundan sonra yoğunlaşacak. Çünkü en zor bölge, en zor geçişler orada. Belki de dünyada ayak yüksekliği en fazla olan viyadükler bu hat üzerinde yapılacak. Çok ciddi bir mühendislik gerektiriyor. 92 metre ayak yüksekliği var. Oldukça önemli bir yapı. Bu kadar yüksekten 80-90 metre deyince, bunu böldüğünüz zaman 30-35 katlı bir bina yüksekliğinde, üstünden bir tren geçecek anlamına geliyor. Zor bir proje ama zor olması bir şey ifade etmiyor.

Yeter ki Sivaslılar, hemşehrilerimiz, vatandaşlarımız Sivas-Ankara, Sivas-İstanbul, Sivas-Eskişehir, Sivas-Konya, Sivas-İzmir gibi birçok vilayete konforlu, rahat bir seyahat yapma imkanına sahip olsun. Her şey yolunda giderse, herhangi bir olağanüstü durum olmazsa hedefimiz, Ankara-Sivas arasını 2015'in sonunda, en geç 2016'nın içerisinde açmaktır. Bunun için arkadaşlarımız canla başla gayret ediyorlar” ifadelerini kullandı.

Ayrıca projenin Erzincan, Erzurum ve Kars’a kadar devam edeceğini dile getiren Bakan Yıldırım, “Yoğunlaşmamız Sivas üzerine. Eskişehir-İstanbul arasını da önümüzdeki sene inşallah tamamlamayı hedefliyoruz. Diğer yandan Bursa-Eskişehir-İstanbul arası başladı. Ankara-İzmir arasının Ankara-Afyon kesiminin ihalesi yapıldı.

Hızlı tren ağıyla yavaş yavaş ülkemizi batıdan doğuya, kuzeyden güneye Ankara merkez olmak üzere örmeye başlıyoruz. Bu konuda bugüne kadar bin 100 kilometre civarında bitmiş hattımız var. Devam eden miktarda zannediyorum 3 bin kilometrenin üzerinde çalışma var. Amacımız Osmanlı'nın, Selçuklu'nun ve modern Türkiye Cumhuriyeti'nin başkentlerini birbiriyle hızlı tren hattıyla bağlamaktır” dedi.

Bakan Yıldırım’ın incelemelerine Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Habib Soluk ile AK Parti Sivas Milletvekili Hilmi Bilgin de eşlik etti.

http://www.haberfx.net/bakan-yildirim-h ... ri-589852/
-------------------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 11 Eyl Sal, 2012 11:25

Sivas Gar'ının şeklinin şemalinin Sivas halkına 4 farklı alternatif içinden birini seçerek soruluyor olması ilginç geldi. İstanbul ve Ankara için hiç böyle bir fikir ortaya atılmadı. İstanbullular ise sadece vapurun dış şeklini bir de olur olmaz her defasında otobüs rengi seçtiler.

Ayrıca Müsteşar Habip Soluk'u tebrik etmek lazım; bu haberden anladığım kadarıyla Sivas'ın hem karayollarını hem de demiryollarını abad etmiş durumda. Böyle yatırım hırsı ve icraatların neticeleri geçmişte bir bakana bile nasip olmazdı.

------------------------------------------------------------------------------------
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı hemşehrimiz Habib Soluk, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren projesi kapsamında yapılacak gar binasıyla ilgili projeye Sivas halkının karar vereceğini söyledi.
Soluk, gazetemize yaptığı açıklamada, Yüksek Hızlı Tren projesi kapsamında kente yapılacak olan gar binasıyla ilgili 4 adet projenin olduğunu belirterek, “Projelerin hepsi birbirinden farklı. Bu projeleri Sivas halkının beğenisine sunacağız ve en çok kabul gören projeyi inşa edeceğiz” dedi.
Yüksek Hızlı Tren projesinin Sivas için büyük bir kazanç olduğunu ve proje tamamlandığında Ankara-Sivas arasındaki yolculuk süresinin yaklaşık 2 saate düşeceğini ifade eden Soluk, Sivas halkının her şeyin en iyisine layık olduğunu söyledi.
Projenin tamamlanmasının ardından Sivaslıların konforlu bir seyahat yapma imkanı bulacağını dile getiren Soluk, olağanüstü bir durum olmadığı takdirde 2015 yılının sonuna kadar Ankara-Sivas hattını bitirmeyi hedeflediklerini söyledi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın Sivas ziyareti sırasında proje çalışmalarını incelediklerini ve hızlı tren garıyla ilgili 4 alternatif projeye baktıklarını da söyleyen Soluk, gar binası ve diğer tesislerin fikir projelerinin her birinin kendisine göre avantajları ve dezavantajları olduğunu söyledi.
Gar binasıyla ilgili projeler hakkında kararı Sivas halkının vermesini daha uygun bulduklarını dile getiren Soluk, “1 ay süreyle yeni bir internet sitesi açılacak ve 4 proje Sivas halkının beğenisine sunulacak. Hemşehrilerimiz 1 ay süreyle gerek gar yerini, gerekse alana yapılacak terminal binasını ve diğer tesisleri inceleme fırsatı bulacak. 4 alternatif projeyi hemşehrilerimiz değerlendirme fırsatı bulacak ve karar verecek. 13 Eylül’de Ankara Sivas Günleri programıyla projeleri beğeniye sunacağız. 1 ay sonunda hemşehrilerimizden elde ettiğimiz bilgiler, fikirler Devlet Demiryolları tarafından değerlendirilip nihai karar verilecek. Önemli olan proje Bakanlığımızın karar vermesi değil. Burayı Sivas halkı kullanacak ve karar verecek olanda Sivas halkıdır. Hemşehrilerimizin düşüncelerini ve fikirlerini bu noktada önemsiyoruz” dedi.
http://www.yeniulke.net/6644/karari_sivas_verecek_
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Sal, 2012 14:15

Enteresan, iyi tabii. Aslında bana kalsa garın yeri konusu halka sorulmalı derim :) hani denilebilir ya halk ne bilir, bende o zaman derim ki eh işte garın sadece resmini göstererek şeklen karar verdirmek ne kadar akıl işi ise, garın yapılması gereken yeri sormakta o kadar akıl işidir, adam ne bilir, kaç raya kaç perona sahip olursa ideal olur ya da trafik sağdanmı soldanmı işlesin, vatandaş garın şekline bakar, içinde ekstra bir şey varmı ona bakar. Gerçi site açıcaz demişler umarım o sitede kendilerine göre gördük dedikleri avantaj ve dezavantajlarıda bir şekilde gösterirler ki doğru karar verilsin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Çrş, 2012 15:21

İnşaat ilerlemesi konusunda bilgiler biraz kıt olan işlerden birisi Ankara-Sivas YHT hattı, anca Bakan bölgeye gider ya da oradan geçerse ya da bölge milletvekillerinden birisi çalışıyor görünmek için iki demeç verirse bilgi sahibi olunuyor o da bilgi ise, yani uzaktan böyle görünüyor, yakından görünenleri de zaten alıp buraya koyuyoruz işte. Açıkçası güzergah olarak oldukça önemli buluyorum, yani bir doğu - batı YHT aksından söz edecek isek bu hat bunun önemli bir parçasını oluşturacak, bir an önce başarılı bir şekilde tamamlanıp hizmete açılmasını bekliyorum.
Ankara-Sivas arasını 3 saate indirecek hızlı tren projesinde, Yozgat-Sivas hattı ve Ankara-Kırıkkale-Yerköy kesiminin ihalesinin ardından Yerköy-Sivas altyapı çalışmalarda yüzde 90 oranında ilerleme kaydedildi. Ankara-Sivas hızlı tren projesi, 2016 yılında tamamlanması hedefleniyor.

TCDD’den üst düzey bir yetkili, ana güzergah çalışmalarının kazı, dolgu, alt temel tabakası, beton miktarı, kazı, tünel şeklinde devam ettiğini söyledi. Karayolu projesinin gündeme gelmesi nedeniyle Ankara-Yerköy hattı ihalesinin geciktiğini kaydeden yetkili, “Dolayısıyla karayoluyla, demiryolunun projeleri birbiriyle çakıştı. Ama bu sene ikinci kısmı ihale edeceğiz. Kırıkkale ile Yerköy arası düz bir alan, dolayısıyla orası daha hızlı gidecek. Ama Elmadağ’da biraz zorlanacağız. Sonuçta 2016 yılında hepsi bitecek” ifadelerini kullandı.
http://www.rayhaber.com/yhtde-yerkoy-si ... -90i-bitti

Kilitli

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön