gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16980
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Esat » 18 Ara Pzt, 2017 19:09

Bu haber yalan. Avusturya havayolları uzun yıllardır zaten uçmuyordu, pek çok asya kalkışlı havayolu avrupa aktarmasını artık thy üzerinden yaptığı için de zaten diğer havayolları da yolcu bulamıyordu, maksatlı ve art niyetli bir haber, aynı başlıkla verilmesini de şık bulmadığımı bilin.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Kamil16 » 19 Ara Sal, 2017 06:31

Aynı haber birçok haber sitesinde var. Haberin özünde yabancı havayollarının, THY ve diğer Türk Uçak şirketleri ile rekabet edememesi yatıyor. Bunun neresi "şık" değil tam tersine bir başarı söz konusu aslında.

http://www.airporthaber.com/havacilik-h ... riyor.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16980
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Esat » 19 Ara Sal, 2017 06:53

Haberin internette sunum ve yayılma şekli, kullanılan başlık ve dili şık bulmuyorum, kimsenin içerik okumadığı bir çağda başlık üzerinden algı yaratan haber sitesi ya da haber kime ait olursa olsun benim gözümde art niyetlidir, sptnik gibi oyun oynamakta sınır tanımayan bir haber kanalı için şık değil diyerek hafif bir tabir kullanmışım. Eğer ben de, bir şekilde benzer bir şey yaptı ya da yapıyor isem sizlerde beni uyarın, yanlış anlaşılmasın herkes okuduğu kaynaktan beslenecek tabii ki bundan bir sorun yok ama benim burada hiç saçma sapan olimpik havuz gaz haberlerini verdiğimi gördünüz mü :) kast ettiğim şey biraz da bu dur. Kamil Bey bir kaç kez dile getirdim, sizin beyefendiliğiniz ve şahsınız özelinde bir durum yok, böyle anlaşılacak bir şey yazdı isem affola.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Oca Pzr, 2018 09:23

Trabzon Havalimanında dün gece büyük bir tehlike atlatıldı. Pegasus'un Ankara - Trabzon seferi yapan uçak, pist dışına çıktı ve denize ramak kala çamura saplanmış olarak durdu. Allahtan kimsenin burnu kanamamış. Kötü hava koşullarının etken olduğu söyleniyor. Büyük geçmiş olsun.

İzlediğim kadarı ile hemen bir tartışma başladı. Trabzon Havalimanı bu trafik yükü altında iken yıllardır söz verilen 2.pist yapılmadı ama komşu iller Ordu-Giresun'a deniz doldurularak havalimanı yapıldı. Şimdi de Rize-Artvin'e yapılıyor diye.

Bu arada, Trabzon Havalimanında denize paralel pist var. Kuzey rüzgarlarından direkt etkileniyor. Pist çevresinde niçin güvenlik çiti ya da bariyerler yok?
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16980
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Pzr, 2018 17:48

Evet, gerçekten ucuz atlatılmış bir kaza olduğunu düşünüyorum, hem yolculara hem de personel ve havayoluna büyük geçmiş olsun. Neden, niçin ya da tedbirler hakkında bir yorum yapmayı kendi adıma doğru bulmadım, uzak olduğum bir konu, Kamil Bey in önerisi uygulanabilir bir şey midir, eğer öyle ise acaba gerçekten böyle bir hava tünelinde testleri yapılıp falan mı yapılır yoksa bizdeki kafa ile yavv koyalım rüzgar bariyerlerini deyip yapılır da bu sefer o bariyer nedeni ile daha tehlikeli türbülanslı hava akımları falan mı oluşturulur, bilemiyorum. Tamam havacılıkta yapılan her iş binlerce test ve detaydan geçerek yapılıyor da, neyse.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16980
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Cum, 2019 13:10

Geçenlerde Atlas Global in operasyon durdurma kararında İHL nin masraflarının ağır olması ile ilgili bir takım söylemler dolaşmış sanırım, twitterda bu konu ile ilgili bir takım bilgiler gördüm, buraya paylaşıyorum. Bu hesabın diğer iddiaları dile getirenlerin kaynaklarından daha sağlam bir kaynak olduğuna da eminim. bu arada, bana göre -eksikleri olmasına rağmen- İHL bu ülkede yapılmış en doğru işlerden birisidir.

https://twitter.com/meraklihavaci/statu ... 61857?s=20
Meraklı Havacı ✈️😍
@meraklihavaci
·
Başlayalım! 🕺

Şu an İstanbul Havalimanı’nda toplam 7⃣3⃣ havayolu şirketi tarifeli uçuş düzenlenliyor ve🔟adet yeni havayolu şirketi de ilk kez İstanbul Havalimanı'ndan uçuş düzenlemeye başladı.

Şimdi paylaşacağım bilgi, maliyetler mi yoksa kazançlar mı noktasında fikir verebilecek önemli bir bilgi olacaktır :
İstanbul Havalimanı’nda yeni havayolu şirketlerinin sayısının artmasının yanında mevcut frekans sayıları da 2⃣ katına çıktı...
Şöyle bir düşünelim arkadaşlar:

A-B-C-D-E-F'nin kâr ettiği ve daha fazla uçuş yaptığı X Havalimanı'nda, Z firması bazı operasyonlarını durdurmak istiyorsa bunun sorumlusu havalimanı mıdır?
Olmadığı net şekilde bellidir.
Arkadaşlar, bir havalimanında artan talebin yanında havayolu şirketlerinin maliyetleri ve karlılığı, ağırlıklı olarak kendi operasyonel verimlilikleri, maliyet yönetim politikaları ve uçuş düzenledikleri hatlarının karlılığı ile oluşmaktadır.

ÖNEMLİ: Bu İstanbul Havalimanı'ndan bağımsız olarak, "teknik" bir gerçektir.

Bir bilgi daha vereyim...
Havayolu şirketlerinin asıl büyük maliyetleri personel ve yakıt giderleridir.

❗️Personel maliyetlerinin toplam işletme giderleri içerisindeki payı yaklaşık %15-17,

❗️Yakıt giderlerinin payı %30-35,

❗️Havalimanı giderlernin payı ise %5 civarındadır.
Bu bilgiyi niye verdim?

BÜYÜK GÖÇ dediğimiz AHL'den İST'ye taşınma sonrasında havayolu şirketlerinin '🛫havada bekleme' sürelerinin önemli ölçüde azalması sebebiyle, (en yüksek gider kalemi olan) yakıt giderlerinde %4'lük bir tasarruf sağlandığı tespit edilmiş. Doğru bilgi bu.

Burada yanlış ve yanıltıcı bilgi olarak paylaşılan bir veriyi de doğru olarak paylaşmak istiyorum.

Kuş Çarpması ve Pas Geçme istatistiklerinden bahsetmek istiyorum. Size doğru bilgileri 'ölçülmüş veri' yani bilimsel olarak ispatlanmış bilgi şeklinde vereyim.

Kuş çarpması oranları
---
AHL : 122 kuş çarpması (Nisan-Ekim 2018)
İST : 40 kuş çarpması (Nisan-Ekim 2019)

İST'de AHL’den %68 oranında daha az kuş çarpması olayı yaşanmıştır.

Toplam kuş çarpmalarının sadece 3'ünde uçak hasarı oluşmuştur.

#MeraklıHavacı sundu!
Doğru bilgiyle donanalım, yanlış bilgiden kaçalım!

Merak edip araştırmak kadar güzeli yok.
Sizin merak ettiklerinizi, sizle birlikte öğrenmek ise çok daha güzel.

Doğru bilgiyi paylaşırsanız sevinirim.

Herkese teşekkür ederim!

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Kamil16 » 29 Kas Cum, 2019 19:42

Esat yazdı:
29 Kas Cum, 2019 13:10
Geçenlerde Atlas Global in operasyon durdurma kararında İHL nin masraflarının ağır olması ile ilgili bir takım söylemler dolaşmış sanırım, twitterda bu konu ile ilgili bir takım bilgiler gördüm, buraya paylaşıyorum. Bu hesabın diğer iddiaları dile getirenlerin kaynaklarından daha sağlam bir kaynak olduğuna da eminim. bu arada, bana göre -eksikleri olmasına rağmen- İHL bu ülkede yapılmış en doğru işlerden birisidir.
Konunun uzmanı olmamak ile beraber, mühendis kökenli ve teknik ve analitik düşünce ile İSTANBUL HL ile ilgili görüşlerimi yazıyorum..

1. Atatürk HL, 65 M Kapasite'ye ulaşmıştı ve sadece 2 Milyar $ yatırım ile 4.Pist ve Yeni bir İÇ HATLAR Terminali ile önümüzdeki 50 yılı sorunsuz götürebilirdi. Zaten, SGH, 2.Pist ve Metro bağlantısı ile 60-70 M Kapasiteye kolayca ulaşabilecek ve iki HL arasındaki metro bağlantısı ile biribirlerine entegre edilebilecekti..

2. THY, Atatürk HL'de yeterli Park yeri yok vs. gerekçler ile daha büyük alanları ihtiyaç göstermeye devam ettiği için, SİLİVRİ, yeni HL için alan seçilmişti. SİLİVRİ'de yeni HL yapılsa idi, inanın şu andaki HL'ye yapılan itirazlar bitecek idi. Zira konu tamamen coğrafi ve iklimseldir. Binlerce yıllık süreçte, İSTANBUL tarihinde hiçbir kavim, İstanbul'un kuzeyinde yerleşmemiştir. Yerleşim olarak, daha ılıman ve Karadeniz'in sert iklimine göre daha normal olan MARMARA Kıyıları seçilmiştir.

3.Meteorolojik Etkenler, tüm diğer gerekçelerin önüne geçmektedir. Zira konu direkt olarak uçakların kalkış ve inişlerinin GÜVENLİK içinde ve aksamadan yapılmasıdır.

4.Son olarak MİMARİ durumda, İSTANBUL HL terminali üç ayrı bina olmalı idi. İÇ HATLAR - AVRUPA ve YAKIN ORTADOĞU - UZAKLAR (ASYA & AMERİKA & AFRİKA) ve Bu Terminal binaları arasında monoray yapılmalı idi..

Bana göre sonuçta sadece devasa bir bina ve insanları dikkate alınmayan ve bitmeyecek memnuniyetsizliği ile sonuçlanmış bir konudur İstanbul HL..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16980
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Cum, 2019 20:14

hiçbirisine katılmıyorum :) mühendis değilim, bu yüzden de zaten başkasının derlediği verileri sundum, sözcü ağzıyla ya da a haber ağzıyla konuşmayan bir kaynak, siz istediğinize inanın ben istediğime inanırım, mühendis olarak böyle projelerin yumurta kapıya dayanınca yapılmaması gerektiğini de biliyor olmanız gerekir, deseniz ki 3. köprü şimdi mi yapılmalıydı 15 sene sonra mı? sonra derdim ama İHL için böyle düşünmüyorum, dolayısı ile her fikir değerlidir, benim fikrim de bu, kime göre değerli? Bana göre değerli olması benim için yeterli

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Kamil16 » 29 Kas Cum, 2019 20:48

Meteorolojik olaylar, "Hava Muhalefeti"diye anlatılır.
Konu budur. Siyasi İrade, tüm teknik uzman raporlarına, Bilimsel Kurumlara direnerek bu yere HL yaptı.

Benim ifade ettiğim, illa ki yapılacak ise ilk açıklanan yere, Silivri'ye yapılmasının daha doğru olacağı şeklinde.
Ne oldu da vazgeçildi ve Karadeniz Kıyısına gidildi? Bunun izahını bilen var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16980
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Cmt, 2019 20:42

Pas Geçme oranları
---
AHL : 970 pas geçme (1 Ocak - 31 Ekim 2018)
İST : 478 pas geçme (1 Ocak - 31 Ekim 2019)

Rüzgâr sebebiyle pas geçme oranı %1,22’dir.
Bunun değişip değişmeyeceğini bu kış göreceğiz ama biliyor musunuz bu ülkede bir kısmı olacak bir kaza da içten içe sevinecekler var bence, ha yalandan bir yas gösterisi yapacaklardır, neyse biz nasılsa mukadderat der geçeriz di mi.
İstikrarlı esen rüzgarın şiddeti, İstanbul Havalimanı'na yapılan inişler üzerinde negatif etki yapmıyor.
Bunun gerçekliğini bilemem, dediğim gibi ben bu bilgileri veren kişinin doğru bir kaynak olduğunu biliyorum, götünden haber uyduranlara inanmak yerine bunlara inanmayı tercih ettim. Bunun da olumsuz etkilerini bu kış göreceğiz, hepimizin temennisi tabii ki olumsuzluk olmaması buna şüphe yok, bilimsel sorunlar mı var ihl de? bilemem çünkü kaynakların hiçbiri güvenilir değil, bilim adamı politize olmaz ama politizeler dolayısı ile benim için güvenilir değiller. Kuşlar? rakam yukarda, beğenmeyen itü ye başvursun araştırtsın ne diyeyim. ağaçlar? orda ağaç falan kesilmedi, su havzası? işte bunu tartışabilirdik, hava durumu tabii ki? tartışabilirdik, yapılmış bitmiş iş için daha ne konuşuyoruz? düzeltilebilecekleri konuşmak varken olduğu yerde kürek çekmem ben, çekeni de sevmem. Bu yüzden de bu fikirleri savunanlar ile hiçbir ortak payda da buluşamam, ama samimiyetimle söyleyeyim keşke evet keşke o camiadan da böyle vizyonu olan insanları görseydik. Görürseniz haber verin.

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön