Zaten Mehmet' te onu fantezi olarak adlandırmış çünkü bu saatten sonra oraya o tünelin döndürülmeyeceğini biliyor, Aksaray-Yenikapı bağlantısında tek eksik son istasyon olan Yenikapı yoksa bu hattın kabası bitti zaten, Unkapanı-Yenikapı arası ise malum köprüydü, Süleymaniye tüneliydi derken yavaşta olsa ilerliyor bana kalırsa buradaki tek yanlış raylı sistemlerin tam olarak deniz kenarında yani İDO iskelesi önünde yer almaması idi, bir deniz kenti olan İstanbul' da bu sağlanmalıydı, diğer taraftan Mehmet' in çiziminde gerçekleştirilse daha faydalı olacak bir hatta Havalimanı hattının Yenikapı' dan mevcut banliyö gelecekteki metro sistemine bağlanması idi ama bu da artık teknik olarak pek mümkün olmayacak, ilk projede olsa belki bir şekilde biterdi fakat bu seferde devreye bürokrasi ve rant kavgası girecekti, sonuçta benim büyük bir heves ile beklediğim kent içi raylı sistemlerin tamamının İstanbul Ulaşım A.Ş. tarafından işletilmesi hayalimde suya düşmüş zaten

Marmaray A.Ş. hayırlı olsun...
Geriye sadece banliyöden arta kalacak olan Kazlıçeşme-Sirkeci rayları kalıyor, umarım bu raylar bize tahsis edilirde burada bir LRT hattı tramvay ile almanların Stadtbahn dediği tarz arası bir şey işleterek bu bölgeyi değerlendiririz, çünkü banliyönün iptal olması ile kentin güneyindeki tek raylı erişim noktası Yenikapı oluyor K.M.Paşa, Samatya gibi yerleşim ve hastane ağırlıklı bir bölge sadece zor ve dar trafikte ilerleye otobüslere kalıyor, bakalım göreceğiz,
Havalimanı bağlantısına gelince, bir önceki mesajda dediim gibi istasyonun yönü o değil, tabii mevcut yön Mehmet' in önerdiği dönüşe engelde değil, ama bir şekilde pistin altında kazıya izin verilmeyecektir, burada tek seçenek şu bir türlü aktif kullanılamayan en doğudaki kuzey-güney pistinin kullanılarak alttaki doğu-batı pistinin geçici iptali ile buradan bir tünelin geçirilerek pistin güvenliğinin sağlanması olacaktır, bu şekilde de Kemal abinin dediği gibi Yeşilköy ya da Yeşilyurt civarında bir yerden Marmaray' a entegre bir istasyon oluşturulabilir, Mehmet' in önerisi ise ikinci bir hat olarak Havalimanını kesen bir hattın geçmesi şeklinde olabilir ama burada da asıl kalkış ve manevraların yapıldığı pistlerin altında bir kazıya izin verilmesi için ne kadar derinden geçmesi gerekir bunun görülmesi lazım, bu mantıkla baktığımızda, pist mevcut istasyonun en fazla 15 metre kadar altında kalıyor.