ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Kas Cum, 2007 17:07

Google dan ölçüm yapmadım açıkçası ama bundan 1 ay kadar önce İETT den görüştüğüm bir mimar arkadaş bu hatta da denetim yaptıklarını Üçyüzlü derenin geçildiğini buradaki problemin aşıldığını söylemişti, ama halk arasında Üçyüzlü deki camii nin de hasar gördüğü yıkılacağı yönünde bir söylenti dolaşıyor, aşağı yukarı 2 ay öncede Çinçin istasyonu altındaki yolda trafiğe kapatıldı, tahminime göre bu bölge geçildi ve şu anda TBM ler Çinçin istasyonu bölgesinde olmalı, çünkü hafriyatta çok aşırı bir hızlanma var sürekli hafriyat çıkıyor içeride duvar betonu taşınıyor. İBB ye yazdığım bilgi edinmeden tatmin edici bir cevap alamadım bu konuda.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Cum, 2007 17:14

Belediye başkanının muhtarlarla yaptığı gezide camiyi 200 m geçtik dediğine göre Çinçin geçilmiş Bağcılara ilerleniyor demektir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Google Ölçümleri Yaptım .DETAYLAR

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Cum, 2007 19:59

Ebu Bekir Camii-Bağcılar Meydan arası yaklaşık 900 m.
TBM'in Bağcılara gelmesine 500-600 m kalmış durumda.
Meydan-Kirazlı arası yaklaşık 1300 m.
Toplam 1900 m kadar kazı kalmış.

Hesabımız doğru yani.

Aralık ayı içinde TBM Bağcılar İstasyonuna ulaşır.......

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Prş, 2007 23:19

Bu hattında çalışmaları son sürat devam ediyor, daha önce bahsettiğim gibi hızlı bir hafriyat taşıma ve duvar kalıplarının içeri taşınması işlemi Esenler de devam ediyor, Ebubeki Camii nin altındaki Çinçin istasyonu için yol kapatılmıştı burada bir hafriyat dağı oluşmuş en kısa sürede resim çekmek lazım demir perdelerin gerisinden, son olarak Esenlerde Menderes Mahallesinde Atışalanı caddesi üzerindeki istasyon için kazılara başlandı fakat anlamadığım bir nokta var, burada geniş bir alan var ve tüneller burayı çoktan geçti, demekki istasyon aç kapa olmayacak aşağıda tünel istasyonlar inşaa edildi bile, tabii bu bir tahmin zamanla göreceğiz.

Resim
Çinçin istasyonu inşaatının yapıldığı bölge, Mehmet Kasım ın bahsettiği yer burası tüneller bu bölgeyi 200 metre kadar geçmiş

Resim
soldaki daire Menderes istasyonunun yapılacağı bölge, sağdaki ise Esenler şantiyesi burası sürekli bahsettiğim ana şantiye

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Kas Cum, 2007 17:51

Evet evet Esenler Menderes İstasyonu delme tünel istasyonu olacak.Şu an sadece konkors yapısı ( yolcu tahliye alanı ) yapılması yeterli.Yani Bahçelievler İstasyonu gibi mesela.Metro Şirinevlere uzatıldığı zaman Bahçelievler inşaa halindeydi.Metro bu istasyonda durmuyordu.Sonradan dizayn ettiler.

Bağcılar İstasyonuda bu şekilde olacak.Bored Tunnel System diyolar galiba.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Şub Prş, 2008 08:43

Bu hatta son durum ne acaba? TBM Bağcılar'ı geçmiş olmalı. Kirazlıya doğru devam etmesi gerekir şu sıralar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Otogar-Bağcılar (Kirazlı) Metrosu Teknik Deta

Mesaj gönderen Esat » 19 Şub Sal, 2008 14:51

YOLCULUK KAPASİTESİ : 35.000 Yolcu/Yön/Saat
UZUNLUK : 5,4 Km
İSTASYON SAYISI : 5 Adet
VAGON SAYISI : 20 Adet
NİHAİ DURUMU : İnşaat ve Elektromekanik imalatlar devam ediyor. 2008 yılı onunda işletmeye alınması planlanıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Kirazlı Entegrasyonu

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Prş, 2008 09:32

Aşağıdaki haritada Kirazlı daki istasyonların yaklaşık konumu görülüyor, hattın ve istasyonların yeri ile konumunu İBB nin inşaa edilen hatlar ile ilgili bir çalışmasından düzenledim, örnek harita çok bozuk çözünürlükte olduğu için güzergah kesiti tam doğru olmayabilir ama iki istasyonun kesiştiği nokta Koçman Caddesinin bitimindeki Kirazlı mezarlığının olduğu bölgeye denk geliyor, ama daha önce Mehmet Kasım başka bazı noktalardaki kazılardan bahsetmişti özellike yeni evlendirme dairesinin olduğu nokta çok daha cazip görünüyordu ama orasıda Kirazlı değil sanırım ya da Başakşehir hattı oradan geçiyor olabilir, harita ne kadar güncel bilemiyorum ama içindeki rakamlar oldukça günceldi, bu çizime göre iki katlı bir istasyon planı öngörüldüğünü ve iki hattın birbirinden bağımsız olduğunu anlıyoruz ki bence de ilk etapta böyle olmalıdır, AMA :) aması şu keşke Kirazlı ile Bağcılar arasından kuzey batıya doğru bir yaklaşım tüneli, Başakşehir hattından da güney doğuya doğru bir yaklaşım tüneli bırakılsa da ileride ihtiyaç hasıl olması durumunda bu iki tünel birleştirilerek en kötü ihtimalle Otogar-Başakşehir en iyi ihtimalle Yenikapı-Başakşehir hattı da işletmeye alınsa

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Şub Prş, 2008 09:38

Bu haritanın orijinalini de gönderebilirmisin Esat.

Nikah Salonıunun oradaki istasyon ESTON Binalarının önünde. Şimdi şantiyede metro çalışması var. Dediğin gibi Başakşehir'den gelen metronun bir istasyonu olacak.

Aktarma senin hartiadaki yerden olacak. Kirazlı'da 2 istasyon var yani.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Cum, 2008 10:14

Bu hat ile ilgili bir duyum aldım ama ne kadar sağlıklı bilemem hattın Yenikapı-Otogar-Kirazlı olarak işletilmesinin düşünüldüğü yönünde bu olabilirmi derseniz bence olabilir, tren takip yazılımında yapılacak bir güncelleme ve dispeç idare şemasında yapılacak bir takım değişiklikler ile çok güzel iki hat birden idare edilebilir, umarım böyle bir çalışma yapılır.

Resim
Yukarıda bahsettiğim konu ile ilgili bir çiziktirme, kırmızı Yenikapı-Havalimanı, Pembe Yenikapı-Kirazlı(Halkalı), Mavi G.O.P.-Tekstil Kent-Otogar-Havalimanı, benim aklımda hep bu tür bir işletme var senin önermelerinde çıkarabildiğim örnek modelde bu, biliyorsunuz oradaki hal kalkacak hatta araziyi Sabancı nın satın aldığı, yeni hal inşaa edilip taşındıktan sonra buraya iş merkezini dikeceği bile biliniyor, hemen üstü malum Albayrakların Kemer Evleri şimdi oraya metro gitmezse ayıp olmazmı çok ayıp hatta günah olur, yukarısa gariban Atışalanı :) sonrası malum Tekstil Kent-Metris-G.O.P varoşlara metro götürdüm ne yapalım bari ben sevindireyim milleti :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 May Cum, 2008 10:33

Şu tünel kazım konusuna bir ek: metro şebekelerinde aslında sadece kullanılan hatlar için tüneller yapılmaz, genelde bir de hiç hat geçirmeyen ama özel sevk tünelleri gerekir. Yani normal sevkin yanında özel sevk. Berlin'in, yanılmıyorsam, iki bu şekilde özel sevk kısmı var, şu nedenle: Berlin'in metrosu iki birbiriyle ilgisi olmayan sistem (raylar aynı, ama yine de trenlerde dar/küçük ve geniş/büyük profil denir). Hafiften bizim iki metro tipi hatırlatıyor (ki Berlin'de artık tek sistemle devam ediliyor, galiba 1923'ten beri mi ne ... ama sistemin yarısı ondan evvel yapıldığına göre). Bu özel sevk tünellerinden trenler bakıma, depoya (ki aslında o kadar da depoya gerek yok, depolar, iyi tasarlanmış tünellerde orta refüjlerde de olur kısmen) ve bunun gibilerine gidebilir. Yani ağ ağ dediğimizde bir de bunu göz önünde tutmamız gerek ... rayların üstündeki vasıtaların birbirleriyle irtibatı olması önemli, vasıta kaydırmaları başka türlü yapılamaz; yoksa hep "şu ve şu araçlar" "şu ve bu hatlara" hapsedilir.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 May Pzt, 2008 20:02

Bu hat ile ilgili akşam akşam ilginç bir takım haberler ulaştı kulağıma ama ne kadar doğru bilemiyorum, öncelikle Mehmet daha iyi bilir Kirazlı' da TBM varmı? Eğer varsa haberde doğru olabilir, Kirazlı istasyonunun bulunduğu bölgeden TBM nin kazı yaptığı ve yılsonun kadar Bağcılara varacağı, Kirazlı istasyon civarında dere yatağını geçtiği, hatta Üçyüzlü de olduğu gibi burada da binaların 15 metre altında devam eden kazı nedeni ile bazı binalarda hasar meydana geldiği, bir binanın yanladığı bu sebeple yaklaşık 140 dairenin boşaltıldığını duydum, ileten arkadaş bu bölgeleri iyi bilen birisi yani Üçyüzlü ile Kirazlı yı karıştırdığını sanmıyorum çünkü özellikle Kirazlı diye belirtti bu konuda bir bilgisi olan varmı?

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön