ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 21 Mar Prş, 2013 14:33

Bağlantı viyadüğü bitmek üzere:

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Cmt, 2013 00:55

Kemal abi bunlar çok iyi olmuş ya, böylece yanlış bildiğim bir şeyi de düzeltmiş oldum. Gerçi geçen M1 başlığında paylaştığım bir foto nedeni ile acaba? diye sormuştum ama foto sahibinden cevap alamayınca üstüne gitmedim konunun. Bu fotoğraflara göre viyadük benim düşündüğüm gibi yıkıldığı konuma bağlanmıyor, yanılıyormuyum? Aralık' ta ben orada foto çektiğimde akşam olmak üzere idi çok takılmadım ama yeni yapılan ayaklar eski bağlantı noktasına yakındı diye hatırlıyorum.

Fakat senin yüklediğin bu fotolara göre daha eski olan, benim arada sırada asıl bağlantı viyadüğü bu idi benzinlik yüzünden yapılamadı dediğim, hatta ulaşım a.ş. ninde uzunca bir süre önce buradaki ray hattı ve makas bağlantısını söktüğü benzinliğin üstüne doğru uzanan noktaya bağlanıyor. Şimdi şu yazdığım paragrafı tekrar okudum ve kendim bile anlamadım bilmiyorum siz ne yapacaksınız.

Neyse, sanırım işletme anlamında daha sağlıklı olan bu yapı, bununla ilgili bir iki çizim yapmak lazım. Tüm bu çalışmalardan benim çıkarttığım şu oluyor. Aksaray yönünden Otogar'a geldiğiniz zaman soldan başlayarak hat numaraları 1,2 ve 3 dersek şöyle bir işletme durumu oluyor;

Havalimanı » 1. Yol » Aksaray
Kirazlı » 1. Yol » Aksaray
Aksaray » 2. Yol » Havalimanı
Havalimanı » 2. Yol » Esenler (depo)
Aksaray » 3. Yol » Kirazlı

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 23 Mar Cmt, 2013 14:21

Eski kör viyadük bağlantısı yıkıldı; onu diyorsan. Bu daha güneyde kalıyor gibi. Dediğin doğru.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Cmt, 2013 16:51

kemal yazdı:Eski kör viyadük bağlantısı yıkıldı; onu diyorsan. Bu daha güneyde kalıyor gibi. Dediğin doğru.
Yok eskisi yikildi onu biliyorum, ben eskisinin geometrisi uymadi diye yikildi, ayni yerden baglanan ama farkli cap ile donen olacak saniyordum, oyle olmamis, benzinligin arkasindakine baglamis, ki isletmenin sihhati icin bu daha dogru. Neyse bitince goruruz artik :)

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 27 Mar Çrş, 2013 11:32

Resim
Kirazlı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Mar Çrş, 2013 12:02

Hm, biraz dar gibi geldi bana. Yoksa optik yanılma mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Çrş, 2013 16:08

Uğur teşekkürler foto için, testler yapılıyor diye duymuştuk bir iki de bilgi ataydın ya :)

Bana da dar göründü, hemde merdiven ağzı bir nokta için çok dar, bakalım ne olacak, dün gazetede istimlakler yüzünden bu hatlar açılamıyor diye bir şeyler yazılmış galiba, bunda gerçeklik payı olduğunu düşünmüyorum, istimlak edilecek bir yer kalmadı, devam eden mahkeme varken inşaatı yaptılarsa bilemem. Biraz Bahçelievler ya da Bakırköy istasyonuna benzettim ama orada bile merdiven duvarına denk gelen kısım daha genişti diye hatırlıyorum, açılınca göreceğiz inşallah. Benim buraya inme imkanım vardı ama Başakşehir hattına devam edeceğim için treni kaçırmak istemedim, keşke küçük bir göz atsa idim, sağlık olsun.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Mar Çrş, 2013 16:13

Her nedense bu istasyon karesi bana Berlin’deki Adenauerplatz metro istasyonunun U7 hattı peronunu hatırlattı (orada U2 ile kesişiyor). U7 o kesimde yenice bir hat (1960/70 cıvarı mı ne).

Hm. Mukayese için biraya ekleyeyim. Biraz daha geniş gibi geliyor bana. Ama çoook geniş de değil.

Eski hâli:
Resim

Yenilenmiş hâli:
Resim

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 28 Mar Prş, 2013 00:41

Elime kesin bilgi ulaşmıyor 19 mayıs 23 nisan ve 22 haziran :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Prş, 2013 00:49

abhazyalı ugur yazdı:Elime kesin bilgi ulaşmıyor 19 mayıs 23 nisan ve 22 haziran :D
Başkan zaten Haziran sonuna kadar ucunu gösterdi açılışın :) Bağcılar istasyonu ne durumda varmı bari gelişme, inşaattan bazı arkadaşlar bir ihtimal Bağcılar yetişmeyebilir ama zorluyoruz diyorlardı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Prş, 2013 23:15

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=21231

Resim

İBB nin yaptığı açıklamaya göre yarın saat 15:00 te Otogar-Kirazlı hattında da işletme yapılacakmış, daha önce bu hat üzerinde araç testlerinin yapıldığı söylenmişti Başkan'da Haziran sonuna doğru açılış olabilir diye belirtmişti. Linkteki haber pek net değil ama yayınlanan resim ve başlık üzerinden bakarsak açılacak zaten sisteme ve konuya vakıf teknik arkadaşlara göre de açılmaması için bir sebep yok. Hadi bakalım hayırlı olsun, işletme de direkt Aksaray-Kirazlı yapılacakmı o konuda bir bilgi alamadım, yarın sizlerden görüp inceleyen olursa bir zahmet bize de aktarıversin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Haz Cum, 2013 23:09

Hat 14 Haziran 2013 saat 15:00 itibari ile yolculu işletmeye başlayarak inşaat sürecini tamamlamıştır. Başlık kilitleniyor.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön