ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 15 Şub Cum, 2013 20:45

bu hat için ilk alınan araçlar bugün T4 te kullanılan Rotemlerdi ve 34 adetler, şimdi bu rakam eğer bu hat düşünülerek verildiyse 8 dizi artı 2 vagon yedek çıkıyor, bu durumda SGP lerden de 32 adeti buraya kaydırılacak demektir.
otogar-havalimanı-aksaray hattı için elde 32+80=112 vagon olacak demektir. bağcılar güzergahında yoğun yolcu talebi olacağını düşünüyorum. başakşehir hattından da yüksek oranda yolcu bu hatta geçeceği ve yakın zamanda yenikapı uzatması da tamamlanacağından vagon sayısının yetmeyeceği görüşündeyim. t4 hattında kalan vagonların yeteceği de şüpheli. gerçi o hatta düwag'lar da çalışıyor sanırım. bakalım bir sene içerisinde ak kara belli olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Şub Cum, 2013 21:07

dcakmak yazdı:
bu hat için ilk alınan araçlar bugün T4 te kullanılan Rotemlerdi ve 34 adetler, şimdi bu rakam eğer bu hat düşünülerek verildiyse 8 dizi artı 2 vagon yedek çıkıyor, bu durumda SGP lerden de 32 adeti buraya kaydırılacak demektir.
otogar-havalimanı-aksaray hattı için elde 32+80=112 vagon olacak demektir. bağcılar güzergahında yoğun yolcu talebi olacağını düşünüyorum. başakşehir hattından da yüksek oranda yolcu bu hatta geçeceği ve yakın zamanda yenikapı uzatması da tamamlanacağından vagon sayısının yetmeyeceği görüşündeyim. t4 hattında kalan vagonların yeteceği de şüpheli. gerçi o hatta düwag'lar da çalışıyor sanırım. bakalım bir sene içerisinde ak kara belli olacak.
Uzun zaman önce 2009 da Oğulcan bu soruyu sormuş şöyle bir cevap vermişim
Bildiğim kadarı ile M1 hattı için 78 araç tahsisli idi, hadi 80 diyelim zaten pik saatte de hatta 76 araç bulunuyor, toplam araç sayısını ben 107 diye biliyorum ama daha önce Ulaşım A.Ş. nin sitesine koyduğumuz dökümanda 105 yazıyor, biz bu rakamı kriter alırsak geriye 25 araç kalır yani 6 set.

Hattın Otogar - Kirazlı çalışacağını düşünelim sizce yetermi?

Bence çalışır ama yetermi bu tartışılır, yaptığım hesaplar tabii ki yaklaşık metrajlara ve olasılıklara dayalıdır.

Hattı gidiş dönüş 11 km olarak hesapladım (İBB de tek yön 5400 m. diyor) saatte ortalama 50km lik hız ile tek yönde yolculuk süresi 13 dk., buna 2 dk. da peronda bekleme süresi ekleyerek 15 dk. tek yön süresi hesapladım.

Bu hesaptan yola çıkarak her iki başta birer araç peronda iken 4 dk. aralıklar ile 6 diziyi hatta yerleştirebiliyoruz, tabi pik saat falan yok yapılabilecek en sık sefer zaten 4 dk.

Şöyle diyelim yada :

Otogar------Esenler------Menderes------Üçyüzlü------Bağcılar------Kirazlı
Araç->----------------->-Araç->--------------->-Araç->---------------------
------------------------<-Araç-<---------------<-Araç-<-------------<-Araç

İşte o aralar aşağı yukarı 4 dk.

Ama planlandığı gibi Aksaray-Havalimanı ve Aksaray-Kirazlı olursa onu oturup yeniden hesaplayıp planlamak lazım.
şöyle linki vereyim o sayfanın
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=8906#8906

devamında Aksaray-Kirazlı ve Aksaray-Havalimanı olarak düşünmüş bir de şöyle bir çalışma yapmışım:
105 araçtan 8 ini yedek ayırdım yani 2 dizi, 1 taneyi de arızaya bıraktım, kaldı 96 araç 24 set, bu setlerden 13 adedini M1 Aksaray-Havalimanı, 10 adedini M3 Aksaray-Kirazlı arasında çalıştırır isek her iki hattında pik işletmesi 4,5 dk. oluyor, aslında iyi değil çünkü zaten ilk seferde Otogar dan sonra Aksaray' a dönüşte trenler üst üste bindi, ben burada M3 araçlarını Otogar ya da Esenlerde bekleterek M1 Aksaray araçlarının yarım dakika arkasına attım, ve seferlerde son duraklarda bekleme yok yani gittiği gibi geri kalkacak araçlar.

Dolayısı ile bu biraz sıkışık bir işletme Aksaray-Otogar arasında 2 - 2,5 dk da bir araç oluyor ama diğer taraflarda 4,5 dk. elde kalan bir seti de Otogar-Kirazlı arasına mekik olarak koydum ki M3 te oluşması muhtemel yoğunluğu biraz kırsın, diğer türlü hesap çok karışıyordu Smile kolaycıyım vesselam.

Resimkırmızılar M1 araçları, morlar M3 araçları, pembe olan tek Otogar-Kirazlı ring.
bunun linkide bu
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=8921#8921

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 16 Şub Cmt, 2013 03:27

105 araçtan 8 ini yedek ayırdım yani 2 dizi, 1 taneyi de arızaya bıraktım, kaldı 96 araç 24 set, bu setlerden 13 adedini M1 Aksaray-Havalimanı, 10 adedini M3 Aksaray-Kirazlı arasında çalıştırır isek her iki hattında pik işletmesi 4,5 dk. oluyor, aslında iyi değil çünkü zaten ilk seferde Otogar dan sonra Aksaray' a dönüşte trenler üst üste bindi, ben burada M3 araçlarını Otogar ya da Esenlerde bekleterek M1 Aksaray araçlarının yarım dakika arkasına attım, ve seferlerde son duraklarda bekleme yok yani gittiği gibi geri kalkacak araçlar.

Dolayısı ile bu biraz sıkışık bir işletme Aksaray-Otogar arasında 2 - 2,5 dk da bir araç oluyor ama diğer taraflarda 4,5 dk. elde kalan bir seti de Otogar-Kirazlı arasına mekik olarak koydum ki M3 te oluşması muhtemel yoğunluğu biraz kırsın, diğer türlü hesap çok karışıyordu Smile kolaycıyım vesselam.
şuanda aksaray havalimanı arası 32 dakika sürüyor. yenikapı uzatması açılnca 35 dakika olacak. tahminime göre yenikapı kirazlı arası da 25 dakika sürer. bağcılar hattına 10 set, havalimanı hattına 14 set verilirse maksimum 5 dakıkalık periyot uygulanabiliyor. şuan için yeterli gibi duruyor. tabi bağcılar tarafının yolcu talebini henüz bilmiyoruz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Şub Cmt, 2013 14:19

Yolcu talebi daha yoğun olsa da trafik Otogar-Yenikapı arasına göre düzenlenmek zorunda, her iki taraftan 5 dk. da bir gelen araçlar bu arada ancak 2,5 dk. sıklığa düşerler, daha sık bir işletme olacağını bu yüzden düşünmüyorum, bununla ilgili sinyalizasyon çalışması yapıldı mı bilmiyorum, yapılıyor demişlerdi ama sinyal ilaveleri gerektirir ne kadar sık tren çalıştıracaksanız o kadar sinyalleri arttırmanız lazım, bilmiyorum 2 dk. dan daha sık işletme yapılmaz muhtemelen.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

M3 - M6

Mesaj gönderen Kamil16 » 16 Şub Cmt, 2013 20:11

Esat yazdı:Karışacak bir şey yok anasayfada eşşek gibi harita veriyorum sana sen gidiyon bana harita gösteriyon, takıl abicim kendi kafana göre, o geçerli bu geçerli ohooo :) hadi git yat uyu 4 gün sona görüşürüz.
Sevgili Esat Kardeşim,

Bu sefer Alabay haklı galiba :)

Sizin haritada iki farklı güzergah M3 ve M6 olarak tanımlanmış. Sağ taraftaki açıklamalarda bu var. Adam kafayı yior doğal olarak. :)

Selamlar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Şub Cmt, 2013 20:18

İşte bunu bana Türkçe olarak görüp söyleyecek birileri lazım, sizin gibi. Başar gibi anlamsız cümleler, benzetmelerle garip şeyler anlatınca böyle oluyor, kaldı ki ben bu haritaları hep önce ona gönderip kontrol istiyorum, demek ki kontrol için başkasını bulmam gerek.

Doğru orada Üsküdar ı M5 yapmayınca diğerlerini sapıttırmışım, haritayı güncelliyordum zaten, bu gece düzelteyim, kusuruma bakmayın :) işim olmayınca gereken özeni göstermiyorum demek ki. Daha doğrusu şöyle diyeyim bana göre hala Olimpiyat Stadı - Güney Sanayii ayrı bir hat, kaldı ki işletmede şimdilik böyle söylüyor ama İBB ısrarla 3 metro hattını tek kalemde tek hat gibi anlattığı içinde bu karışıklıklar ortaya çıkıyor, onların doğrusu henüz benim doğrum olmadığı içinde böyle :)

Başakşehir hattına M3 dediler onu kabul ettik, ama bana göre Olimpiyat Stadı kolu eğer ayrı bir hat olarak işletilecekse ki öyle projelendiriliyor o zaman M5 orasıdır, Üsküdar değil, yani benim haritam bu işin sistematiğine daha yakın ve doğru bende bu iddiadayım. Ama hata var onu da kabul ediyorum M6 M7 ve M8 de haritadakiler ile sağ taraftaki lejant içinde tutmayan var gördüğüm kadarı ile.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3522
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Şub Pzt, 2013 17:36

Kirazlı'daki M1B ile M3'ün kesişimindeki durak, Ankara Kızılay'daki gibi iki katlı tek bir durak mı? Yoksa, yanyana iki ayrı durak mı? İkincisiyse, neden birbirine kolayca geçilecek şekilde çift katlı inşa etmiyorlar durakları?
İstasyonların konumu şu, aslında tek bir yapı ama çapraz olarak inşa edildi, alt kat M1B hattına ait üst kat M3 e, yani geçen ay o istasyona girdiğimde benim çıkarımım bu oldu M3 ten turnike katına çıkıldığı zaman geniş bir koridor ile diğer hattın girişine ulaşılıyor ve buradan aşağı iniliyor ama M1B nin Kirazlı istasyonuna girmedim, orada biraz inşaat işi var diye duydum, özellikle elektrik tesisat işleri falan devam ediyor.
Mükemmel açıklaman için çok teşekkürler Esat, şimdi gözümde Bağcılar'daki M1B ve M3 ortak durak olayı çok iyi canlandı. Günlerdir koşturmacadan giremiyordum foruma, yeni bir şey öğrenmiş oldum sayende..

Türkiye'deki metro durakları arasında en beğendiğim, kolayca ve ücretsiz geçiş sağladığı için Ankara'daki Kızılay Metro/Ankaray Ortak Durağı'dır. Söğütözü'nde de iki katlı bir durak yapılıyor, muhtemelen orada da Kızılay'daki gibi ücretsiz ve kolay geçiş olacak. Taksim'de de mesela Kabataş Füniküleri ile M2 arasında aktarma var, ama arada çok fazla kot farkı ve mesafe olduğu için neredeyse yer yüzüne çıkacak kadar güç sarfedip de fünikülere geçiyorsun. Kabataş'taki füniküler-tramvay aktarması zaten bence kötü tasarlanmış, aradaki geçişi daha kolay yapabilirlerdi.

Şimdi Marmaray sayesinde bir çok yeni entegrasyon noktası (Yenikapı, Sirkeci, Üsküdar, Ayrılıkçeşme) oluşacak, bakalım bunlar nasıl olacak. Merakla bekliyoruz..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Pzt, 2013 17:45

İstanbul özelinde tek yapı içinde 2 ayrı hattın istasyonlarını ilk burada göreceğiz, dediğim gibi biraz vaktim dardı M1B nin istasyonuna geçiş nasıl tam olarak keşif yapmadım direk Başakşehir hattına indim tren gelmeden foto çekeyim diye :) ama istasyon konumlarını bildiğim için aşağı yukarı tahmin ettim ve zaten görünen o ki arada ücretsiz aktarma diye bir şey yok, belki açılışta turnikeleri devre dışı bırakıp bir şey yaparlar bilemem onu ama sistem bir hattan diğerine geçiş için yüzey altında kalan hole çıkıp buradan diğerin hattın turnikelerinden geçerek aşağı inmeyi gerektiriyor. Dediğim gibi tam keşif yapamadım ama bu hattın istasyonu altta kalıyor gibi geldi bana.

Bir de bunu gözle görmemek ile birlikte aldığım bilgilerden yola çıkarak söylüyorum Başakşehir hattındaki Mahmutbey istasyonu da çift katlı, orada böyle makaslama değil de tam bir + şeklinde kesişme var diyebiliriz (tam + işaretine oturmasa da kesişimi öyle) Kabataş-M.Köy-Mahmutbey hattının istasyonuda şimdiden inşa edildi diye biliyorum.

Hazır aktarmalardan söz açılmışken, yine Başakşehir hattındaki Güney Sanayii istasyonunda da bir kat yukarı çıkıp diğer taraftan Olimpiyat hattına iniliyor, mantık ve yapı olarak M2 nin Sanayi Mahallesi istasyonu gibi. Funikülerin aktarmalarına gelince, ben şahsi fikrim olarak aktarmaların ÜCRETLENDİRME ye göre yapıldığını düşünüyorum, yani mimari ve inşaat tasarımı tamamen insanlar nerede para ödeyecek düşüncesi ile yapılıyor, yoksa Kabataş'ta merdivenler direkt tramvay merdivenlerinin başına çıkabilirdi ama turnikeden geçilme zorunluluğu, Taksim'de ise kot farkı tabii ki etken ama yine de ücret ödenecek olması bence mimari tasarımı zorlayan başlıca etken.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3522
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Şub Pzt, 2013 17:57

İstanbul özelinde tek yapı içinde 2 ayrı hattın istasyonlarını ilk burada göreceğiz
Belki Ayrılıkçeşme, Bağcılar'dan önce açılır abi :shock: :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Pzt, 2013 18:12

Engin Y yazdı:
İstanbul özelinde tek yapı içinde 2 ayrı hattın istasyonlarını ilk burada göreceğiz
Belki Ayrılıkçeşme, Bağcılar'dan önce açılır abi :shock: :lol:
olabilir, niye olmasın bu hattın açılışı sarktıkça sarkıyor, dün şöyle eski mesajları kurcaladım da :) 2009 Eylül falan denilmiş ya, şimdi önce Mart-Mayıs dedik Başkan çıktı Mayıs-Haziran dedi, bu demek ki okullar açılmadan önce yani Eylül başı :D bir de niyeyse ben Ayrılıkçeşme yi üzerine konuştuğumuz klasmanda görmüyorum, ya kafamda canlandırdığım şey yanlış ya da ne bileyim göz görmeyince içime sinmiyor herhalde :) yani aynı bina kompleksi içinde yer alan 2 ayrı kat gibi değil, gerçi ben başından beri böyle biliyorum, hatta Marmaray başlığında galiba tartıştıkta bir ara bunu, projeye ait çizimler falan vardı. Ayrılıkçeşme Marmaray istasyonu için tünel girişinden sonra inşa edilecek denilmişti, metro istasyonu ise Natulius'un hemen yanına inşa ediliyor, nerede ise bir V harfi gibi geçişiyorlar

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Hannover - Kröpcke İstasyonu

Mesaj gönderen Kamil16 » 18 Şub Pzt, 2013 21:59

Resim

Resim

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 4,page=all

Resim

http://de.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%B6pcke

Çok Katlı Metro İstasyonu uygulaması için Hannover'deki Kröpcke İstasyonu,
4 Katlı ve 6 hat geçiyor. 8)

İyi bir örnek.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 19 Şub Sal, 2013 08:50

Wiki ye göre 515.000 nüfusu olan yerde aynı noktadan 6 metro hattı geçmesi biraz mantık dışı gelior bana. Nereye gidiyorlar bunlar bu kadar metro hatları ile? Pendik in nüfusu 625.000 bu kadar metro yapacağız deseler inşaata zincirlerim kendimi paraları boşa harcamayın diye...

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön