ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hat ile ilgili bir duyum aldım ama ne kadar sağlıklı bilemem hattın Yenikapı-Otogar-Kirazlı olarak işletilmesinin düşünüldüğü yönünde bu olabilirmi derseniz bence olabilir, tren takip yazılımında yapılacak bir güncelleme ve dispeç idare şemasında yapılacak bir takım değişiklikler ile çok güzel iki hat birden idare edilebilir, umarım böyle bir çalışma yapılır.
Yukarıda bahsettiğim konu ile ilgili bir çiziktirme, kırmızı Yenikapı-Havalimanı, Pembe Yenikapı-Kirazlı(Halkalı), Mavi G.O.P.-Tekstil Kent-Otogar-Havalimanı, benim aklımda hep bu tür bir işletme var senin önermelerinde çıkarabildiğim örnek modelde bu, biliyorsunuz oradaki hal kalkacak hatta araziyi Sabancı nın satın aldığı, yeni hal inşaa edilip taşındıktan sonra buraya iş merkezini dikeceği bile biliniyor, hemen üstü malum Albayrakların Kemer Evleri şimdi oraya metro gitmezse ayıp olmazmı çok ayıp hatta günah olur, yukarısa gariban Atışalanı sonrası malum Tekstil Kent-Metris-G.O.P varoşlara metro götürdüm ne yapalım bari ben sevindireyim milleti
Yukarıda bahsettiğim konu ile ilgili bir çiziktirme, kırmızı Yenikapı-Havalimanı, Pembe Yenikapı-Kirazlı(Halkalı), Mavi G.O.P.-Tekstil Kent-Otogar-Havalimanı, benim aklımda hep bu tür bir işletme var senin önermelerinde çıkarabildiğim örnek modelde bu, biliyorsunuz oradaki hal kalkacak hatta araziyi Sabancı nın satın aldığı, yeni hal inşaa edilip taşındıktan sonra buraya iş merkezini dikeceği bile biliniyor, hemen üstü malum Albayrakların Kemer Evleri şimdi oraya metro gitmezse ayıp olmazmı çok ayıp hatta günah olur, yukarısa gariban Atışalanı sonrası malum Tekstil Kent-Metris-G.O.P varoşlara metro götürdüm ne yapalım bari ben sevindireyim milleti
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Şu tünel kazım konusuna bir ek: metro şebekelerinde aslında sadece kullanılan hatlar için tüneller yapılmaz, genelde bir de hiç hat geçirmeyen ama özel sevk tünelleri gerekir. Yani normal sevkin yanında özel sevk. Berlin'in, yanılmıyorsam, iki bu şekilde özel sevk kısmı var, şu nedenle: Berlin'in metrosu iki birbiriyle ilgisi olmayan sistem (raylar aynı, ama yine de trenlerde dar/küçük ve geniş/büyük profil denir). Hafiften bizim iki metro tipi hatırlatıyor (ki Berlin'de artık tek sistemle devam ediliyor, galiba 1923'ten beri mi ne ... ama sistemin yarısı ondan evvel yapıldığına göre). Bu özel sevk tünellerinden trenler bakıma, depoya (ki aslında o kadar da depoya gerek yok, depolar, iyi tasarlanmış tünellerde orta refüjlerde de olur kısmen) ve bunun gibilerine gidebilir. Yani ağ ağ dediğimizde bir de bunu göz önünde tutmamız gerek ... rayların üstündeki vasıtaların birbirleriyle irtibatı olması önemli, vasıta kaydırmaları başka türlü yapılamaz; yoksa hep "şu ve şu araçlar" "şu ve bu hatlara" hapsedilir.
B. Alabay
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hat ile ilgili akşam akşam ilginç bir takım haberler ulaştı kulağıma ama ne kadar doğru bilemiyorum, öncelikle Mehmet daha iyi bilir Kirazlı' da TBM varmı? Eğer varsa haberde doğru olabilir, Kirazlı istasyonunun bulunduğu bölgeden TBM nin kazı yaptığı ve yılsonun kadar Bağcılara varacağı, Kirazlı istasyon civarında dere yatağını geçtiği, hatta Üçyüzlü de olduğu gibi burada da binaların 15 metre altında devam eden kazı nedeni ile bazı binalarda hasar meydana geldiği, bir binanın yanladığı bu sebeple yaklaşık 140 dairenin boşaltıldığını duydum, ileten arkadaş bu bölgeleri iyi bilen birisi yani Üçyüzlü ile Kirazlı yı karıştırdığını sanmıyorum çünkü özellikle Kirazlı diye belirtti bu konuda bir bilgisi olan varmı?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
TBM Bağcılar'dan Kirazlı'ya doğru kazıyor. Kirazlı'dan Bağcılar'a doğru tünel kazısı yoktu. Birbirine karşı yapılan kazı saçma olmazmı? Ortada karşılaşınca nasıl çıkacaklar?Esat yazdı: Kirazlı' da TBM varmı? Eğer varsa haberde doğru olabilir, Kirazlı istasyonunun bulunduğu bölgeden TBM nin kazı yaptığı ve yılsonun kadar Bağcılara varacağı, Kirazlı istasyon civarında dere yatağını geçtiği,
Şöyle yorumlayabiliriz: BAĞCILAR'DAN KİRAZLI'YA KAZAN MAKİNE DERE YATAĞINI GEÇTİ.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İki tünel yokmu? Genelde bildiğin üzere iki tünel ayrı ayrı kazılır biri önden başlar diğeri daha geriden takip eder iki metro aracı tüp tünellerde aynı bölgeyi ancak makas bölgelerinde kullanmakta ve aç kapa tünellerde dolayısı ile karşı karşıya gelme diye bir şey söz konusu olmadan her iki tünel ayrı yönlerden kazılarak yapılabilir, tabi biz o kadar zengin değiliz ama Manş tüneli kazısında iki TBM ortada buluşmuştu ve TBM lerden birisi yer altına iniş yaparak oraya gömülü olarak bırakılmıştı, ha bize o araç daha çok lazım onun için gömmeyelim ama olmayacak işte değil yani.TBM Bağcılar'dan Kirazlı'ya doğru kazıyor. Kirazlı'dan Bağcılar'a doğru tünel kazısı yoktu. Birbirine karşı yapılan kazı saçma olmazmı? Ortada karşılaşınca nasıl çıkacaklar?Esat yazdı: Kirazlı' da TBM varmı? Eğer varsa haberde doğru olabilir, Kirazlı istasyonunun bulunduğu bölgeden TBM nin kazı yaptığı ve yılsonun kadar Bağcılara varacağı, Kirazlı istasyon civarında dere yatağını geçtiği,
Şöyle yorumlayabiliriz: BAĞCILAR'DAN KİRAZLI'YA KAZAN MAKİNE DERE YATAĞINI GEÇTİ.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
2 tünel var tabi. 2'de TBM var. İkisi de Esenler tarafından Kirazlı'ya doğru kazıyor. Aynı istikamette yani. Dediğin gibi ise yani Kirazlı'dan Esenlere doru kzmaya başlayıp ancak dere yatağını geçti ise 2010'u bekleyelim o zaman bu hat için.Esat yazdı: İki tünel yokmu? Genelde bildiğin üzere iki tünel ayrı ayrı kazılır biri önden başlar diğeri daha geriden takip eder iki metro aracı tüp tünellerde aynı bölgeyi ancak makas bölgelerinde kullanmakta ve aç kapa tünellerde dolayısı ile karşı karşıya gelme diye bir şey söz konusu olmadan her iki tünel ayrı yönlerden kazılarak yapılabilir,
Kirazlı'daki şantiye alanında çalışmalar geçen sene başlamıştı. TBM gibi bir montaj yapıldığını gördük mü?
KAFAM KRIŞTI YAAA....
Yolun düşerse bir uğra abi şuraya
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bende o yüzden soruyorum işte benimde kafam karıştı, bilgiyi ileten kişi Kirazlı dereyi geçti yıl sonuna Bağcılar meydana varır dedi, şimdi düşünüyorum ben bizim buradaki şantiyede ikinci bir TBM montajı görmedim bir tane gördüm ama iki tünel girişi var belki de birisini göremedim bilemiyorum o arada bir 35 günlük iznim vardı, ama bende senin dediğin gibi biliyorum iki makinede Kirazlı istikametine doğru, belkide bilgiyi aktaran arkadaş karıştırıyor,
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Kirazlı'dan Bağcılar'a 6 ayda kazıyorsa işimiz var demektir. Bu bile bilginin doğruluğunu tartışmalı hale getiriyor.
TAMAM LİNKİ BULDUM:
http://www.akistanbul.com/haber.php?haber_id=4430755
Alıntı:
Metro çalışmaları, İETT tarafından biri Almanya’dan diğeri Kore’den satın alınan ve tünel teknolojisinde son model iki ayrı tünel açma makinesi TBM ile sürdürülüyor.
TAMAM LİNKİ BULDUM:
http://www.akistanbul.com/haber.php?haber_id=4430755
Alıntı:
Metro çalışmaları, İETT tarafından biri Almanya’dan diğeri Kore’den satın alınan ve tünel teknolojisinde son model iki ayrı tünel açma makinesi TBM ile sürdürülüyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet, bir de şöyle düşünelim Mehmet, Üçyüzlü derede binaların hasar görmesi tam 1,5 yıl oldu çünkü Tabya ya yeni taşınmıştım ve aylarca bu yıkıntı yüzünden rezillik çektik, yani 2006 Kasım Aralık gibiydi, dolayısı ile Esenlerdeki makine kazmaya 2006 ne zaman başladı bunu hatırlayabilirsek kazı hızını da tahmini olarak bulabiliriz, temel atma 2005 ti diye hatırlıyorum çünkü yine izindeydim ama yerin tam teslimi vinçlerin kurulması ve bu vinçlerinde TBM yi kurması bayağı bir uzun süre almıştı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Üçyüzlü'den önce Esenler tünel ağzında kalan yerde de bir 4-5 aylık gecikme olduğunu düşünürsek toplam 8-9 ay kazı yapılamadı.
5-6 ayda şaft açma ve TBM montajı desek topu topu 18-20 ay kazı yapılabildi. 20 ayda yaklaşık 5 km kazı yapıldı ise; (Proje 5.5. km uzunluğunda)
4 ayda 1 km demektir. Ayda 250 m kazı ortalaması yapar.
Çift yönü de katarsak AYDA 500 M KAZILABİLİYOR.
5-6 ayda şaft açma ve TBM montajı desek topu topu 18-20 ay kazı yapılabildi. 20 ayda yaklaşık 5 km kazı yapıldı ise; (Proje 5.5. km uzunluğunda)
4 ayda 1 km demektir. Ayda 250 m kazı ortalaması yapar.
Çift yönü de katarsak AYDA 500 M KAZILABİLİYOR.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=366
Alıntı:
4 TBM (köstebek) makinesinin günde 56 metre yol aldığını ifade eden Öztürk, (((KUŞ UÇUŞU )))
Demek ki 1 adet TBM günde 56/4=14 m kazı yapabiliyor. Bağcılar ile Kirazlı arası kuş uçuşu 1.100 m olduğuna göre;
1.100/14=88 gün yapar.
3 aylık bir iş yani.....
Alıntı:
4 TBM (köstebek) makinesinin günde 56 metre yol aldığını ifade eden Öztürk, (((KUŞ UÇUŞU )))
Demek ki 1 adet TBM günde 56/4=14 m kazı yapabiliyor. Bağcılar ile Kirazlı arası kuş uçuşu 1.100 m olduğuna göre;
1.100/14=88 gün yapar.
3 aylık bir iş yani.....