ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Şub Prş, 2008 09:38

Bu haritanın orijinalini de gönderebilirmisin Esat.

Nikah Salonıunun oradaki istasyon ESTON Binalarının önünde. Şimdi şantiyede metro çalışması var. Dediğin gibi Başakşehir'den gelen metronun bir istasyonu olacak.

Aktarma senin hartiadaki yerden olacak. Kirazlı'da 2 istasyon var yani.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Cum, 2008 10:14

Bu hat ile ilgili bir duyum aldım ama ne kadar sağlıklı bilemem hattın Yenikapı-Otogar-Kirazlı olarak işletilmesinin düşünüldüğü yönünde bu olabilirmi derseniz bence olabilir, tren takip yazılımında yapılacak bir güncelleme ve dispeç idare şemasında yapılacak bir takım değişiklikler ile çok güzel iki hat birden idare edilebilir, umarım böyle bir çalışma yapılır.

Resim
Yukarıda bahsettiğim konu ile ilgili bir çiziktirme, kırmızı Yenikapı-Havalimanı, Pembe Yenikapı-Kirazlı(Halkalı), Mavi G.O.P.-Tekstil Kent-Otogar-Havalimanı, benim aklımda hep bu tür bir işletme var senin önermelerinde çıkarabildiğim örnek modelde bu, biliyorsunuz oradaki hal kalkacak hatta araziyi Sabancı nın satın aldığı, yeni hal inşaa edilip taşındıktan sonra buraya iş merkezini dikeceği bile biliniyor, hemen üstü malum Albayrakların Kemer Evleri şimdi oraya metro gitmezse ayıp olmazmı çok ayıp hatta günah olur, yukarısa gariban Atışalanı :) sonrası malum Tekstil Kent-Metris-G.O.P varoşlara metro götürdüm ne yapalım bari ben sevindireyim milleti :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 May Cum, 2008 10:33

Şu tünel kazım konusuna bir ek: metro şebekelerinde aslında sadece kullanılan hatlar için tüneller yapılmaz, genelde bir de hiç hat geçirmeyen ama özel sevk tünelleri gerekir. Yani normal sevkin yanında özel sevk. Berlin'in, yanılmıyorsam, iki bu şekilde özel sevk kısmı var, şu nedenle: Berlin'in metrosu iki birbiriyle ilgisi olmayan sistem (raylar aynı, ama yine de trenlerde dar/küçük ve geniş/büyük profil denir). Hafiften bizim iki metro tipi hatırlatıyor (ki Berlin'de artık tek sistemle devam ediliyor, galiba 1923'ten beri mi ne ... ama sistemin yarısı ondan evvel yapıldığına göre). Bu özel sevk tünellerinden trenler bakıma, depoya (ki aslında o kadar da depoya gerek yok, depolar, iyi tasarlanmış tünellerde orta refüjlerde de olur kısmen) ve bunun gibilerine gidebilir. Yani ağ ağ dediğimizde bir de bunu göz önünde tutmamız gerek ... rayların üstündeki vasıtaların birbirleriyle irtibatı olması önemli, vasıta kaydırmaları başka türlü yapılamaz; yoksa hep "şu ve şu araçlar" "şu ve bu hatlara" hapsedilir.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 May Pzt, 2008 20:02

Bu hat ile ilgili akşam akşam ilginç bir takım haberler ulaştı kulağıma ama ne kadar doğru bilemiyorum, öncelikle Mehmet daha iyi bilir Kirazlı' da TBM varmı? Eğer varsa haberde doğru olabilir, Kirazlı istasyonunun bulunduğu bölgeden TBM nin kazı yaptığı ve yılsonun kadar Bağcılara varacağı, Kirazlı istasyon civarında dere yatağını geçtiği, hatta Üçyüzlü de olduğu gibi burada da binaların 15 metre altında devam eden kazı nedeni ile bazı binalarda hasar meydana geldiği, bir binanın yanladığı bu sebeple yaklaşık 140 dairenin boşaltıldığını duydum, ileten arkadaş bu bölgeleri iyi bilen birisi yani Üçyüzlü ile Kirazlı yı karıştırdığını sanmıyorum çünkü özellikle Kirazlı diye belirtti bu konuda bir bilgisi olan varmı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 May Sal, 2008 08:32

Esat yazdı: Kirazlı' da TBM varmı? Eğer varsa haberde doğru olabilir, Kirazlı istasyonunun bulunduğu bölgeden TBM nin kazı yaptığı ve yılsonun kadar Bağcılara varacağı, Kirazlı istasyon civarında dere yatağını geçtiği,
TBM Bağcılar'dan Kirazlı'ya doğru kazıyor. Kirazlı'dan Bağcılar'a doğru tünel kazısı yoktu. Birbirine karşı yapılan kazı saçma olmazmı? Ortada karşılaşınca nasıl çıkacaklar?

Şöyle yorumlayabiliriz: BAĞCILAR'DAN KİRAZLI'YA KAZAN MAKİNE DERE YATAĞINI GEÇTİ.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Sal, 2008 10:06

Esat yazdı: Kirazlı' da TBM varmı? Eğer varsa haberde doğru olabilir, Kirazlı istasyonunun bulunduğu bölgeden TBM nin kazı yaptığı ve yılsonun kadar Bağcılara varacağı, Kirazlı istasyon civarında dere yatağını geçtiği,
TBM Bağcılar'dan Kirazlı'ya doğru kazıyor. Kirazlı'dan Bağcılar'a doğru tünel kazısı yoktu. Birbirine karşı yapılan kazı saçma olmazmı? Ortada karşılaşınca nasıl çıkacaklar?

Şöyle yorumlayabiliriz: BAĞCILAR'DAN KİRAZLI'YA KAZAN MAKİNE DERE YATAĞINI GEÇTİ.
İki tünel yokmu? :) Genelde bildiğin üzere iki tünel ayrı ayrı kazılır biri önden başlar diğeri daha geriden takip eder iki metro aracı tüp tünellerde aynı bölgeyi ancak makas bölgelerinde kullanmakta ve aç kapa tünellerde :) dolayısı ile karşı karşıya gelme diye bir şey söz konusu olmadan her iki tünel ayrı yönlerden kazılarak yapılabilir, tabi biz o kadar zengin değiliz ama Manş tüneli kazısında iki TBM ortada buluşmuştu ve TBM lerden birisi yer altına iniş yaparak oraya gömülü olarak bırakılmıştı, ha bize o araç daha çok lazım onun için gömmeyelim ama olmayacak işte değil yani.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 May Sal, 2008 11:54

Esat yazdı: İki tünel yokmu? :) Genelde bildiğin üzere iki tünel ayrı ayrı kazılır biri önden başlar diğeri daha geriden takip eder iki metro aracı tüp tünellerde aynı bölgeyi ancak makas bölgelerinde kullanmakta ve aç kapa tünellerde :) dolayısı ile karşı karşıya gelme diye bir şey söz konusu olmadan her iki tünel ayrı yönlerden kazılarak yapılabilir,
2 tünel var tabi. 2'de TBM var. İkisi de Esenler tarafından Kirazlı'ya doğru kazıyor. Aynı istikamette yani. Dediğin gibi ise yani Kirazlı'dan Esenlere doru kzmaya başlayıp ancak dere yatağını geçti ise 2010'u bekleyelim o zaman bu hat için.

Kirazlı'daki şantiye alanında çalışmalar geçen sene başlamıştı. TBM gibi bir montaj yapıldığını gördük mü?
KAFAM KRIŞTI YAAA....

Yolun düşerse bir uğra abi şuraya :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Sal, 2008 12:35

Bende o yüzden soruyorum işte :) benimde kafam karıştı, bilgiyi ileten kişi Kirazlı dereyi geçti yıl sonuna Bağcılar meydana varır dedi, şimdi düşünüyorum ben bizim buradaki şantiyede ikinci bir TBM montajı görmedim bir tane gördüm ama iki tünel girişi var belki de birisini göremedim bilemiyorum o arada bir 35 günlük iznim vardı, ama bende senin dediğin gibi biliyorum iki makinede Kirazlı istikametine doğru, belkide bilgiyi aktaran arkadaş karıştırıyor,

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 May Sal, 2008 13:09

Kirazlı'dan Bağcılar'a 6 ayda kazıyorsa işimiz var demektir. Bu bile bilginin doğruluğunu tartışmalı hale getiriyor.

TAMAM LİNKİ BULDUM:

http://www.akistanbul.com/haber.php?haber_id=4430755

Alıntı:

Metro çalışmaları, İETT tarafından biri Almanya’dan diğeri Kore’den satın alınan ve tünel teknolojisinde son model iki ayrı tünel açma makinesi TBM ile sürdürülüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Sal, 2008 13:13

Evet, bir de şöyle düşünelim Mehmet, Üçyüzlü derede binaların hasar görmesi tam 1,5 yıl oldu çünkü Tabya ya yeni taşınmıştım ve aylarca bu yıkıntı yüzünden rezillik çektik, yani 2006 Kasım Aralık gibiydi, dolayısı ile Esenlerdeki makine kazmaya 2006 ne zaman başladı bunu hatırlayabilirsek kazı hızını da tahmini olarak bulabiliriz, temel atma 2005 ti diye hatırlıyorum çünkü yine izindeydim :) ama yerin tam teslimi vinçlerin kurulması ve bu vinçlerinde TBM yi kurması bayağı bir uzun süre almıştı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 May Sal, 2008 13:24

Üçyüzlü'den önce Esenler tünel ağzında kalan yerde de bir 4-5 aylık gecikme olduğunu düşünürsek toplam 8-9 ay kazı yapılamadı.

5-6 ayda şaft açma ve TBM montajı desek topu topu 18-20 ay kazı yapılabildi. 20 ayda yaklaşık 5 km kazı yapıldı ise; (Proje 5.5. km uzunluğunda)

4 ayda 1 km demektir. Ayda 250 m kazı ortalaması yapar.

Çift yönü de katarsak AYDA 500 M KAZILABİLİYOR.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Prş, 2008 15:53

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=366

Alıntı:

4 TBM (köstebek) makinesinin günde 56 metre yol aldığını ifade eden Öztürk, (((KUŞ UÇUŞU :roll: )))

Demek ki 1 adet TBM günde 56/4=14 m kazı yapabiliyor. Bağcılar ile Kirazlı arası kuş uçuşu 1.100 m olduğuna göre;

1.100/14=88 gün yapar.

3 aylık bir iş yani.....

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön