Mehmet Kasım NOT: 2.Etap ise; KİRAZLI-HALKALI olacak. Güneşli ve Metro Marketten geçip Halkalı'ya Marmaray İstasyonuna ulaşacak.
Harita eklendi.

Kaynak : Bölge GazetesiEsenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan, mahalle muhtarlarına Otogar- Bağcılar arasında yapımı devam eden metro tünelini gezdirdi.
Otogar - Bağcılar arasındaki metro çalışmaları büyük bir hızla devam ediyor. Çift taraflı tünel çalışmasında, Bağcılar Ebubekir Camii'nin yaklaşık 200 metre ilerisine denk gelen 2700 metreye ulaşıldı. Temeli 29 Mayıs 2005 tarihinde Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Esenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan, dönemin Bağcılar Belediye Başkanı Feyzullah Kıyıklık tarafından atılan Otogar-Bağcılar metrosunda çalışmalar 24 saat aralıksız sürdürülüyor. Esenler-Otogar’da başlayıp Bağcılar Kirazlı'ya kadar uzanacak olan metro çalışmalarını yerinde görmek için Esenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan mahalle muhtarları ile birlikte tünele indi. Ulaşım A.Ş'nin bitişiğindeki Esenler istasyonunun yer alacağı tünel girişinden, yanında Belediye Başkan Yardımcısı T. Uğur Tayfur ve mahalle muhtarları ile birlikte vagona binen Mehmet Öcalan, Bağcılar Ebubekir Camii'nin 200 metre ilerisine denk gelen son noktaya kadar ulaştı. Mehmet Öcalan ve mahalle muhtarlarına inşaatın tünel şefi inşaat mühendisi Yalçın Koçar çalışmalar hakkında bilgi verdi. İnşaatta yeni nesil teknoloji ürünü ve köstebek olarak adlandırılan tünel açma makinesi TBM'nin kullanıldığını hatırlatan Koçar, "Makine yaklaşık 100 metre uzunluğunda. Makineler, ülkemizde Marmaray , Esenler-Bağcılar, Kadıköy-Kartal ve Ankaray Çayyolu Metrolarında kulanılıyor. Bir solucan gibi. Kod ve koordinatlar verilerek elektronik ortamda yönler belirleniyor ve kazı devam ediyor. Eski teknoloji ile burada böyle bir tünel açmak hayaldi" dedi. Kazının ardından hemen betonlamanın yapıldığını kaydeden Koçar, "Beton özel ve çabuk donan, çok dayanıklı ve taşıma kabiliyeti yüksek olan malzemeden teşekkül ediyor" diye konuştu.
Çalışmaları bir süre izleyen Esenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan, "Bildiğiniz gibi Fransa' da Paris Metrosu çalışmalarında 250 bin Cezayirli Müslüman ölmüştür. Allah' a şükür bugünkü teklonoji ile hiçbir kimsenin burnu kanamadan bu çalışmaları yapıyoruz" dedi. Tünelde çalışanlara başarılar dileyen Mehmet Öcalan, çalışanların tamamına yakınının Türk mühendis ve işçileri öğrendikten sonra onları alkışlayarak, "Sizlerle gurur duyuyoruz. Allah kolaylık versin" diyerek moral verdi.
Metro çalışmaları, İETT tarafından biri Almanya'dan diğeri Kore' den satın alınan ve tünel teknolojisinde son model iki ayrı tünel açma makinesi TBM ile sürdürülüyor. İki vardiya halinde devam eden çalışmalarda günde ortalama 20 metre kazılıp 16 metre beton tünel kalıpları döşeniyor. Menderes İstasyonu' ndan sonra Esenler-Bağcılar ve Güngören ilçelerinin kesişim noktasında Cincin İstasyonu inşaatı da devam ediyor. İETT yetkilileri, Cincin İstasyonu' ndan sonraki durağın Bağcılar Meydanı'nda olacağını belirterek, "Oradan Kirazlı İstasyonu' na geçilecek. Otogar - Kirazlı arasındaki 20 aya kadar tamamlanacak. Buraya kadar olan hat Hafif Raylı Sistem' di. Kirazlı' daki entegre istasyonundan sonra metro çalışmaları başlayacak. Kirazlı - 1 İstasyonu' ndan sonra İSTOÇ İstasyonu, İkitelli Güney Sanayi İstasyonu yapılacak. İkitelli Sanayi İstasyonu da entegre bir istasyon. Buradan hattın bir ayağı Olimpiyat Stadı'na, bir ayağı da Başakşehir 1. Etap'tan, Başakşehir 4. Etap'ta son bulacak" dediler.
Projenin ilk ayağı olan Otogar- Bağcılar arası yaklaşık 173 milyon 358 bin Dolara mal olacak. Bu hat hizmete girdiğinde, karşılıklı olarak saatte 35 bin yolcunun taşınması hedefleniyor. İETT yetkilileri projenin Olimpiyat Stadı'na ulaştığında yaklaşık 100 bin kişinin problemsiz bir şekilde taşınacağını ve spor kulüplerinin stadla ilgili endişesinin ortadan kalkacağını ifade ettiler. İkitelli Güney Güney Sanayi İstasyonu'ndan sonra Başakşehir 1, 2, 4, 5 ve Göçmen Konutları'na uzanan hatla bölgede yaşayan 150 bin insana yaklaşık yarım saatte Aksaray'a ulaşabileceklerini belirtti.