Ana Sayfa Giriş Profil Kurallar Özel Mesajlar Konularınız Organizasyon Kayıt
Arama

ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Sayfaya git 1, 2, 3 ... 64, 65, 66  Sonraki
 
Yeni başlık gönder   Bu başlık kilitlendi: mesajları değiştiremez ya da cevap yazamazsınız    Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar » ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap
vatman
Abonman


Mesajlar: 19
Başlıklar: 11



Çevrimdışı

Mesaj 21 Eyl Cum, 2007 11:00
    Mesaj konusu: ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap
Alıntıyla Cevap Gönder

Otogar Bağcılar Metro proje inşaat ile ilgili bilgi belge döküman resimleri bu başlık altında toplansın.



Mehmet Kasım NOT: 2.Etap ise; KİRAZLI-HALKALI olacak. Güneşli ve Metro Marketten geçip Halkalı'ya Marmaray İstasyonuna ulaşacak.

Harita eklendi.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Reklamlar
Idari Amir








Mesaj 21 Eyl Cum, 2007 11:00
    Mesaj konusu: Sponsor Baglanti - Bu Alana Reklam Verebilirsiniz

Başa dön
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14246
Başlıklar: 842



Çevrimdışı

Mesaj 22 Eyl Cmt, 2007 22:56
    Mesaj konusu: Otogar - Bağcılar Bağlantısı
Alıntıyla Cevap Gönder

Esenler metro arkasındaki alanda çok hızlı bir hafriyat çalışması devam ediyor, geçtiğimiz aylarda Çinçin deresi Üçyüzlü ışıklar mevkiinde metro inşaatı nedeni ile binalarda meydana gelen yıkım nedeni ile inşaat durmuştu. Sonrasında bu bölgede yaklaşık 6 bina yıkıldı en az 2 bina da yıkılmayı bekliyor. Fakat görünen o ki TBM ler bu bölgeyi geçiyorlar çünkü uzun zamandır bir kürek hafriyat çıkmayan Esenler şafttan sürekli olarak hafriyat çıkartılmaya başlandı bu da TBM lerin kazı yaptığının göstergesi ayrıca beton kalıp kamyonları ardı ardına tünele kalıp getiriyorlar, tahminim TBM (Tünel Kazı Makinesi) ler Üçyüzlü dere bölgesini geçti çünkü burada derenin ıslah çalışması da binaların yıkımı ile eşzamanlı yapıldı ve Çinçin-Üçyüzlü istasyonunun altındaki yolda trafiğe kapatıldı, tüm veriler çok yakında tüneli buradan çıkacağını ya da çıktığını gösteriyor.

Buradan sonra kazı makinelerinin daha hızlı ilerleyeceğini düşünüyorum çünkü yüzeye daha uzak bir kazı yapacaklar ve çok fazla bir yolda yok, dolayısı ile 2008 gibi Otogar-Bağcılar arası tünel kazı işlemleri biter ve istasyon ince işleri ile elektromekanik ihaleye çıkılır. Bildiğiniz gibi bu hattın ikinci etabı Bağcılar-Halkalı olacak ayrıca her ne kadar adına Bağcılar desekte şu an ki son istasyon Kirazlı da olacak, çünkü Kirazlı bir aktarma istasyonu Bakırköy-Kirazlı-Olimpiyatköy-Başakşehir metrosu ile burada iki katlı bir istasyon ile entegre olacaklar.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14246
Başlıklar: 842



Çevrimdışı

Mesaj 09 Ekm Sal, 2007 07:25
    Mesaj konusu: Esenler Belediye Başkanı Metro İnşaatını Gezdi...
Alıntıyla Cevap Gönder

Alıntı:
Esenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan, mahalle muhtarlarına Otogar- Bağcılar arasında yapımı devam eden metro tünelini gezdirdi.
Otogar - Bağcılar arasındaki metro çalışmaları büyük bir hızla devam ediyor. Çift taraflı tünel çalışmasında, Bağcılar Ebubekir Camii'nin yaklaşık 200 metre ilerisine denk gelen 2700 metreye ulaşıldı. Temeli 29 Mayıs 2005 tarihinde Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Esenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan, dönemin Bağcılar Belediye Başkanı Feyzullah Kıyıklık tarafından atılan Otogar-Bağcılar metrosunda çalışmalar 24 saat aralıksız sürdürülüyor. Esenler-Otogar’da başlayıp Bağcılar Kirazlı'ya kadar uzanacak olan metro çalışmalarını yerinde görmek için Esenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan mahalle muhtarları ile birlikte tünele indi. Ulaşım A.Ş'nin bitişiğindeki Esenler istasyonunun yer alacağı tünel girişinden, yanında Belediye Başkan Yardımcısı T. Uğur Tayfur ve mahalle muhtarları ile birlikte vagona binen Mehmet Öcalan, Bağcılar Ebubekir Camii'nin 200 metre ilerisine denk gelen son noktaya kadar ulaştı. Mehmet Öcalan ve mahalle muhtarlarına inşaatın tünel şefi inşaat mühendisi Yalçın Koçar çalışmalar hakkında bilgi verdi. İnşaatta yeni nesil teknoloji ürünü ve köstebek olarak adlandırılan tünel açma makinesi TBM'nin kullanıldığını hatırlatan Koçar, "Makine yaklaşık 100 metre uzunluğunda. Makineler, ülkemizde Marmaray , Esenler-Bağcılar, Kadıköy-Kartal ve Ankaray Çayyolu Metrolarında kulanılıyor. Bir solucan gibi. Kod ve koordinatlar verilerek elektronik ortamda yönler belirleniyor ve kazı devam ediyor. Eski teknoloji ile burada böyle bir tünel açmak hayaldi" dedi. Kazının ardından hemen betonlamanın yapıldığını kaydeden Koçar, "Beton özel ve çabuk donan, çok dayanıklı ve taşıma kabiliyeti yüksek olan malzemeden teşekkül ediyor" diye konuştu.
Çalışmaları bir süre izleyen Esenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan, "Bildiğiniz gibi Fransa' da Paris Metrosu çalışmalarında 250 bin Cezayirli Müslüman ölmüştür. Allah' a şükür bugünkü teklonoji ile hiçbir kimsenin burnu kanamadan bu çalışmaları yapıyoruz" dedi. Tünelde çalışanlara başarılar dileyen Mehmet Öcalan, çalışanların tamamına yakınının Türk mühendis ve işçileri öğrendikten sonra onları alkışlayarak, "Sizlerle gurur duyuyoruz. Allah kolaylık versin" diyerek moral verdi.
Metro çalışmaları, İETT tarafından biri Almanya'dan diğeri Kore' den satın alınan ve tünel teknolojisinde son model iki ayrı tünel açma makinesi TBM ile sürdürülüyor. İki vardiya halinde devam eden çalışmalarda günde ortalama 20 metre kazılıp 16 metre beton tünel kalıpları döşeniyor. Menderes İstasyonu' ndan sonra Esenler-Bağcılar ve Güngören ilçelerinin kesişim noktasında Cincin İstasyonu inşaatı da devam ediyor. İETT yetkilileri, Cincin İstasyonu' ndan sonraki durağın Bağcılar Meydanı'nda olacağını belirterek, "Oradan Kirazlı İstasyonu' na geçilecek. Otogar - Kirazlı arasındaki 20 aya kadar tamamlanacak. Buraya kadar olan hat Hafif Raylı Sistem' di. Kirazlı' daki entegre istasyonundan sonra metro çalışmaları başlayacak. Kirazlı - 1 İstasyonu' ndan sonra İSTOÇ İstasyonu, İkitelli Güney Sanayi İstasyonu yapılacak. İkitelli Sanayi İstasyonu da entegre bir istasyon. Buradan hattın bir ayağı Olimpiyat Stadı'na, bir ayağı da Başakşehir 1. Etap'tan, Başakşehir 4. Etap'ta son bulacak" dediler.

Projenin ilk ayağı olan Otogar- Bağcılar arası yaklaşık 173 milyon 358 bin Dolara mal olacak. Bu hat hizmete girdiğinde, karşılıklı olarak saatte 35 bin yolcunun taşınması hedefleniyor. İETT yetkilileri projenin Olimpiyat Stadı'na ulaştığında yaklaşık 100 bin kişinin problemsiz bir şekilde taşınacağını ve spor kulüplerinin stadla ilgili endişesinin ortadan kalkacağını ifade ettiler. İkitelli Güney Güney Sanayi İstasyonu'ndan sonra Başakşehir 1, 2, 4, 5 ve Göçmen Konutları'na uzanan hatla bölgede yaşayan 150 bin insana yaklaşık yarım saatte Aksaray'a ulaşabileceklerini belirtti.


Kaynak : Bölge Gazetesi

---not: alıntıdaki Paris metro inşaatında 250.000 müslüman işçinin öldüğü kısmı ya dil sürçmesi (ama ne sürçme) ya da tashih hatası olabilir, böyle bir rakam asla hafızalardan silinmez durmadan dile getirilirdi, dolayısı ile yazının bu paragrafı ile ilgili bir düzeltme bekliyoruz.--- Site Yönetimi


En son Esat tarafından 09 Ekm Sal, 2007 14:51 tarihinde değiştirildi, toplam 3 kere değiştirildi
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Mahmut Pasa
Aylık Paso


Mesajlar: 77
Başlıklar: 15
Konum: İstanbul


Çevrimdışı

Mesaj 09 Ekm Sal, 2007 11:58
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Üçyüzlü yü geçmişler demekki, bu çok güzel bir gelişme, Ebubekir Camii nden sonra yüzeyin daha sert olduğunu sanıyorum ama geçen gün dikkatimi bir şey çekti daha önce Bağcılar meydanında etrafı tamamen çevrilen alanda bir takım perdeler kaldırılmış ve şaft flan yoktu acaba şaftı Kirazlı bölgesine mi açacaklar? Bu hattın inşaatı toplam 5 km olacak diye biliyordum habere göre yarısı geçilmiş çok güzel bir gelişme.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14246
Başlıklar: 842



Çevrimdışı

Mesaj 10 Ekm Çrş, 2007 07:09
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Haberde 2700 mt kazı yapıldığından bahsediyor hattın inşaatı zaten 5500 mt civarında idi bu da tünel kazısı işleminin %50 civarında olduğunu gösteriyor, tabi yaklaşım ve makas tünelleri ile birlikte daha fazla metraj ortaya çıkabilir, Üçyüzlü bölgesini geçmeleride ayrıca güzel orada bayağı bir problem yaşandı pek çok bina yıkılmak durumunda kaldı ama bu yıkılmalar metro inşaatının kendisi ile ilgili değil binaların yapılmış olduğu zemin yapısı ve kuyular üzerine atılmış temellerinden kaynaklanıyordu.

Zaten son 1 aydır Esenler bölgesinden sürekli olarak hafriyat çıkartılıyor önceleri bir kaç günde bir çıkan hafriyat vagonu şu anda günde bir kaç sefer (gündüz görebildiğim) yapıyor ve hafriyat kamyonları sürekli taşıma yapıyorlar, ayrıca beton tünel kalıpları getiren kamyonlarda Esenler şantiyenin kenarında yolda bazen kuyruk oluşturuyor her gün pek çok kamyon ile bu malzemeden getiriliyor, günde 16 metre bu duvardan atıldığı söylenmiş bu da bence oldukça iyi bir hız.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Mehmet Kasım
Seyyah


Mesajlar: 4324
Başlıklar: 145



Çevrimdışı

Mesaj 09 Ksm Cum, 2007 12:55
    Mesaj konusu: UFAK DETAY . TÜNEL+VİYADÜK:3.700 M
Alıntıyla Cevap Gönder

Bölge Gazetesi haberine göre Tünel uzunluğu 2.700 m denmiş.Esenlerde Ulaşım A.Ş binasının oradaki tünel ağzından itibaren yani.

Otogardan Ulaşım AŞ'ye kadar olan bölüm viyadük olarak yaklaşık 800-1000 m dersek ;

PROJEDE 3.700 M gibi bir iş tamamlanmış oluyor.

Proje uzunluğu 5.510 m olduğuna göre geriye 1.800 m gibi bir tünel kalıyor.

Günde 20 m kazıldığına göre 3 ayda bu kazı biter.

YANİ ŞUBAT-MART 2008 'DE KABA İNŞAAT TAMAMLANABİLİR.

Zaten bu hattın vagonları 29 Ekim 2008'de teslim edilecek diye başkan açıklamıştı.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14246
Başlıklar: 842



Çevrimdışı

Mesaj 09 Ksm Cum, 2007 14:42
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Vagon konusunun bu kadar hızlı tamamlanması bence imkansız, neden derseniz, en son yapılan ihaleyi Alstom aldı ve üretime sanırım henüz başlamadı, bu araçların 2009 sonundan önce tesliminin değil bitmesi yarılanması bile bence zor, ama Alstom boş oturuyorda iş arıyor heh hemen yapalım diyorduysa bilemem Very Happy şaka bir yana süreç çok zor, 16 ayda ilk teslimi yapılacak tramvaylar için bile rekor süre deniliyor, diğer taraftan Eurotem çalışmaya başladı ve ilk teslimatını İBB için (Yenikapı)Taksim-4.Levent(Darüşşafaka) hattı için vereceği metro araçları ile yapacak ama o da bildiğim kadarı ile üretime henüz başlamadı öngörülen süre orada da 2009 gibi.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Mehmet Kasım
Seyyah


Mesajlar: 4324
Başlıklar: 145



Çevrimdışı

Mesaj 09 Ksm Cum, 2007 17:01
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Bahsettiğim tünel boyu ve viuadük uzunluğu konusunda ne düşünüyorsun ? Mantık doğru değil mi ?

Google earth'ten bakmak lazım.Ebu Bekir Camiinin 200 m ( gerçi 15 gün geçti 400 olmuşmudur ) ilerisinden Kirazlıya kaç m var ?

1.5 km falan zannedersem.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Önceki mesajları göster:   
Yeni başlık gönder   Bu başlık kilitlendi: mesajları değiştiremez ya da cevap yazamazsınız    Ana Sayfa » Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar » ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap Sayfaya git 1, 2, 3 ... 64, 65, 66  Sonraki
1. sayfa (Toplam 66 sayfa)

 
Geçiş Yap:  


Bağlantılı Konular
Yeni mesaj yok ist-B.04:01 » Marmaray Ayrılık Çeşmesi-Kazlıçeşme İşletmesi 14 Nis Pts, 2014 20:15
Engin Y Son Mesajı Görüntüle
Yeni mesaj yok tr-HV.07 » THY den Güncel Haberler 05 Nis Cmt, 2014 17:10
Esat Son Mesajı Görüntüle
Yeni mesaj yok siv-D.07 » Raybüs ile Sivas-Divriği 2 Saate İndi 23 Şub Pzr, 2014 22:28
kenanmar Son Mesajı Görüntüle
Yeni mesaj yok se-D.07 » İsveç Demiryolları X2000 leri ABB ile Yeniliyor 17 Oca Cum, 2014 20:31
Esat Son Mesajı Görüntüle
Yeni mesaj yok ch-D.22 » Gotthard Baz Tüneli İnşaatı (gezi izlenimleri ve bilgi) 21 Arl Cmt, 2013 17:22
Esat Son Mesajı Görüntüle