Bu yolun ücretini bildiğim kadarıyla 0,05 Euro / kilometre olarak belirlemişlerdi abi..Özgür Türkler yazdı: ↑30 Oca Pzr, 2022 18:11Otomobil için 95 TL feribot parası vermek yerine uygun bir köprü ücreti verilebilir. Yaklaşık 4 USD otoban ücretini de eklersek herhalde otoban + köprüye 200-250 TL arası bir bedel ödenecek gibi görünüyor. Bayramlarda falan feribot kuyruğu beklemek yerine kesinlikle tercih edilebilir. Köprüden geçmesem bile benzin aşırı rakamlara ulaştığı için otoban tercih edilebilir , 40 km yolu kısaltıyor çünkü. Otoban parası 60 TL falan olursa 40 km için harcanacak yakıt parasıyla nerdeyse aynı oluyor. Köprü ücretinin feribotla mukayesesi önemli. Benim gibi Biga tarafına dönecekler Çardaktan feribotla geçmeyi tercih edebilir tabi feribot kuyruğu yoksa...
Malkara'dan köprü gişesine kadarki yolu 75 kilometre olarak hesaplıyorum: https://www.google.com/maps/dir/40.8732 ... m2!4m1!3e0
Bu durumda, 75 kilometre için ücret 3,75 Euro oluyor..
Bir de üstüne 2016 sonundan beri Euro enflasyonu için %15 eklesek, yaklaşık 4,31 Euro eder..
Onun üstüne %18 KDV geliyor (köprünün KDV'si %8, ama otoyolunki %18 olmalı), ediyor 5,09 Euro..
Diğer otoyollardaki gibi burada da 1/3 oranında bir devlet desteği (sübvansiyon) olursa fiyatlara, 2022 yılı için ücreti 3,39 Euro gibi hesaplıyorum..
Bunun güncel kurla (1 Euro = 15 TL) karşılığı da 51 TL ediyor..
Yani açılışa kadar kur sabit kalırsa, otoyol ücretinin 60 TL'nin altında olmasını bekleyebiliriz; ama sübvansiyon oranına da bağlı elbette..