tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Oca Çrş, 2014 10:48

Şu belki lâfları biraz sırıtıyor. Hesabını bilgisayarda emüle edemiyorlar mı, ne?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Cum, 2014 17:57

Seçim öncesinde o tren İstanbul il sınırlarına girecek, bu kesindi zaten. Test treni gelmiş, sanırım tek hat üzerinden de olsa gelecek düşüncemiz hayata geçiyor.

http://www.haber7.com/guncel/haber/1137 ... istanbulda
Gün içerisinde hatta elektrik verilirken, tüm çalışmalar bir günlüğüne durduruldu. Akşam saatlerinde Ankara'dan yola çıkan Piri Reis isimli test treni, Eskişehir, Bilecik, Sakarya ve Kocaeli'ye uğradı. Öncesinde TCDD'ye bağlı bir ölçüm treni hattı kontrol etti. Hatta herhangi bir sıkıntıya rastlanmamasının ardından herkesin merakla beklediği Yüksek Hızlı Tren Pendik'e başarıyla ulaştı. Heyecan verici ana ilk kez tanık olan çalışanlar, trenin gelişini bol bol fotoğrafladı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Mar Cum, 2014 18:15

Seçim öncesinde o tren İstanbul il sınırlarına girecek, bu kesindi zaten. Test treni gelmiş, sanırım tek hat üzerinden de olsa gelecek düşüncemiz hayata geçiyor.
Pendik-Eskişehir 5 saat
Pendik-Ankara 6,5 saat
Pendik'e ulaşabilenler, lafa değil, icraata bakacak :)

#OyPusulasınaYHTYazıyoruz :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 15 Mar Cmt, 2014 00:59

Hızlı tren Mart'ta İstanbul'da dediklerinde ben farklı düşünmüştüm halbuki.
Neyse
Bu tren böyle arada gelecek mi? Istanbul'a gittiğimde görürüm belki

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Cmt, 2014 14:07

Hattın açılışı 30 Mart' tan sonra olacakmış bu habere göre

http://ekonomi.milliyet.com.tr/otobuste ... PageSkin=1
HABERTÜRK’ün güvenilir kaynaklardan aldığı bilgiye göre, zaman darlığı ve seçim yasakları dikkate alındığında 30 Mart yerel seçimleri öncesinde hattın hizmete açılması mümkün görünmüyor. Hattın, izleyen aylarda (nisan-mayıs) açılması ve ticari seferlerin başlaması bekleniyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Mar Cmt, 2014 18:32

YHT falan değil, konvansiyonel tren olacak bu işte. İki yıl önce kapattıkları hattı yenilediler, arada bir başka hatta girip yüksek hıza ulaşacak, ama çoğunlukla eski güzergâhı takip ederek yavaş yavaş gelecek. Neyse, buna da şükür. Bir an önce Pendik-Söğütlüçeşme arasını bitirseler de şu trene binebilsek. Bu şekliyle binmeme olanak yok; Pendik'e gidene kadar uğraşmışken, Sabiha Gökçen'den uçak var 84 TL'ye (daha şimdi aldım da gelecek haftasonu için) :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Cmt, 2014 21:21

Bu hali ile pek cazip olmayacağı bence de aşikar, hat tam kapasitesi ile işletilmedikten sonra benim için pek bir önemi yok, yani bir şekilde illa ki açılacak ama işte bilirsiniz sevmem yarım açılışları :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Çrş, 2014 17:54

29 Mayıs ta açılış olabilir denilmiş

http://ekonomi.haber7.com/turkiye-ekono ... belli-oldu

Hightower
Mesajlar: 3
Kayıt: 26 Mar Çrş, 2014 20:03

Mesaj gönderen Hightower » 26 Mar Çrş, 2014 20:13

Tren ücretinin 80 tl civarı olacağı söyleniyordu. Eğer bu doğru olursa, 312 km'lik Ankara-Konya hattının 25 tl olduğu bir sistemde 418 km'nin bu kadar olması doğru mudur? 80 tl civarı olacaksa da hazır Pendik'e gitmişken Sabiha Gökçen'den çok daha ucuza uçarak da gidilebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Cum, 2014 19:52

Basit denklem ile 35 lira falan olması gerekir tabii, hadi 40 olsun. Ankara-İstanbul otobüs kaç lira?

Benim anladığım kadarı ile ilk etapta direkt otobüslere rakip olunmak istenmiyor, zaten otobüsten pahalı uçaktan ucuz olacak denilmişti, 80 liradan ucuza Ankara-İstanbul uçak var mı bilmiyorum. Benim çıkarımım bu, bir kaç otobüs firması TCDD bağlantılı seferler ile Ankara-İç/Doğu Anadolu taşımacılığına yönelir ise bilet fiyatları da aşağı çekilebilir. Diğer taraftan ben bu rakamları emsal yurtdışı işletmelere göre makul buluyorum, mantıksız olan Ankara-Konya fiyatı :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Nis Çrş, 2014 13:21

Basit denklem ile 35 lira falan olması gerekir tabii, hadi 40 olsun. Ankara-İstanbul otobüs kaç lira?
Kâmil Koç ve Varan'a baktım abi, 50-56 TL arası..

Vagonlara kedi girmezse, açılış yakınmış..

Resim

Hightower
Mesajlar: 3
Kayıt: 26 Mar Çrş, 2014 20:03

Mesaj gönderen Hightower » 17 Nis Prş, 2014 23:25

Esat yazdı:Basit denklem ile 35 lira falan olması gerekir tabii, hadi 40 olsun. Ankara-İstanbul otobüs kaç lira?

Benim anladığım kadarı ile ilk etapta direkt otobüslere rakip olunmak istenmiyor, zaten otobüsten pahalı uçaktan ucuz olacak denilmişti, 80 liradan ucuza Ankara-İstanbul uçak var mı bilmiyorum. Benim çıkarımım bu, bir kaç otobüs firması TCDD bağlantılı seferler ile Ankara-İç/Doğu Anadolu taşımacılığına yönelir ise bilet fiyatları da aşağı çekilebilir. Diğer taraftan ben bu rakamları emsal yurtdışı işletmelere göre makul buluyorum, mantıksız olan Ankara-Konya fiyatı :)
Bence bu konuyu Avrupa şartlarından ziyade ülkemiz şartlarında düşünün. Tren ulaşımı yaygın, hat çeşitliliği yaygın, ucuz hatta çok ucuz uçak yaygın (ryanair'i duymayan kalmadı sanırım) bu şartla altıdna hızlı trenin veya hızlandırılmış trenin bir opsiyon olarak pahalıya satılması mantıklı. Otobüs fiyatlarına Kamil Koç veya Varan'dan değil de Metro'dan veya diğer şirketlerden bakın. Bu hattı çok sık kullanan birisi olarak doğu firması diye tabir edilen firmalarla 20 tl'ye gittiğim bile oluyor ama otobüsle Ankara-İstanbul 40 tl'dir en fazla. Uçak mevzuna gelecek olursak, Atatürk'ten bile 80 tl'den ucuza Ankara'ya bilet bulunuyorken Pendik'e trene gideceğime, hazır oraya gelmişken Sabiha Gökçen'e gidip Pegasus veya Anadolujet ile çok daha ucuza Ankara'ya gidebilirim. Tren ulaşımını gönülden destekleyen birisi olarak benim öncelikli beklentim fiyat ve ulaşılabilirlik olarak otobüsü geçmesi gerektiğiydi. Bu fiyatlarla, hadi fiyatları geçelim de büyük çoğunluğu avrupa yakasında oturan İstanbul'daki konumuyla pek de bir cazibesi kalmıyor açıkçası.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön