tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Mar Pzr, 2013 00:17

Hakan yazdı:Pendik'de gar inşaatı başlaması için Pendik-Haydarpaşa işletmesinin kapatılması gerekiyor, gar yapacakları yerde zaten şu an bir gar var ve trenler oradan kalkıyor insanlar oradan biniyor-iniyor...
Haklısın Hakan, ben Pendik-Gebze arası kapalı diye hep Pendik te de ulaşım yok şu anda diye kafama takılıyor, kusuruma bakmayın.
Peki mevcut istasyonunun durumu nedir YHT seti için mevcutta yeterli uzunluk varmı ya da geçici olarak ta olsa peron uzatıp falan, bunlar estek köstek işler sevmem bilirsiniz ama bu YHT de 29 Ekim' de İstanbul' a gelecekse nasıl gelecek, fikir üretmeye çalışıyorum.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Eskişehir - Konya YHT

Mesaj gönderen Kamil16 » 24 Mar Pzr, 2013 07:26

Esat yazdı: Başbakan Eskişehir-Konya hızlı tren hattını mı açtı, yoksa Eskişehir den Ankara bağlantılı Konya işletmesini mi açtı? Mesela bunu da merak ediyorum, ona göre şak şak dereceme karar vereceğim :)
Ankara -Eskişehir YHT hattı Polatlı'dan Konya'ya bağlanmıştı. Yapılan mevcut HAT üzerinden Eskişehir - Konya arası YHT Tren çalıştırmak. Yeni bir şey yok.

İstanbul - Eskişehir bitince alkışlamak yerinde olur. 8)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Mar Pzr, 2013 19:59

Başbakan Eskişehir-Konya hızlı tren hattını mı açtı, yoksa Eskişehir den Ankara bağlantılı Konya işletmesini mi açtı?
Abi, müsaadenle Başbakanımız'ın iki ayrı açılış yaptığını belirteyim.

Biliyorsun ki şimdiye dek Eskişehir-Polatlı-Ankara ve Konya-Polatlı-Ankara şeklinde iki ayrı tren yolumuz ve işletmemiz vardı. Bu yollar, Polatlı'nın batısında kesişiyordu. Kesişim yerini bu haritadan görebilirsiniz. Bu kesişim üçgeninin kuzeyde kalan kenarı Ankara-Eskişehir seferlerinde ve doğusunda kalan kenarı Ankara-Konya seferlerinde kullanılıyor. Ancak, bu kesişim üçgeninin batı kenarı kullanılmıyordu.

Başbakanımız dün hem birkaç km uzunluğundaki bu demiryolu hattını, hem de Eskişehir-Konya YHT işletmesini açmış oldu. Daha önce hizmete açılmış bulunan iki YHT işletmesinden farklı olarak, bu seferler hiç durmadan (yani halkımızın daha iyi anlayabileceği şekilde, nonstop) gerçekleştirilecek, çünkü arada durabilecekleri başka bir istasyon yok. (Yanılıyorsam düzeltin lütfen)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Mar Pzr, 2013 20:46

Engin zaten ben o mesajı yazdıktan sonra sizin şu Polatlı ile ilgili harita aklıma geldi baktım ama giripte düzeltme mesajı yazmadım, yani bana göre yapılmış yeni bir yol yok, :) hala aynı görüşteyim ama ben Ankara üzerinden geçecek gibi bir şeyler sallamışım hata etmişim, özürlerimi sunarım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 24 Mar Pzr, 2013 22:31

Ölçtüm, şu an kullanılan peron uzunluğu 165 metre ve Gebze hattı kapatıldığı için kullanılmayan peron uzunluğu ise 135 metre. YHT için ne kadar peron lazım bilmiyorum ama 135 metrelik kısım şu an yıkıldı diye tahmin ediyorum çünkü orada bir de alt geçit vardı ve o alt geçit şu an yok...

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Mar Pzt, 2013 10:50

yani bana göre yapılmış yeni bir yol yok, hala aynı görüşteyim ama ben Ankara üzerinden geçecek gibi bir şeyler sallamışım hata etmişim, özürlerimi sunarım.
Yapılmış yeni yol var işte abicim, üçgenin batıda kalan kenarı (2-3 km) eskiden yapılmış olsa da kullanılmayan bir yoldu, artık kullanılıyor :)

Ayrıca, Ankara üzerinden geçiyor dedin, evet, Ankara'nın kentinden geçmiyor, ama il sınırlarından geçiyor. Yakında, "il sınırları = büyükşehir belediyesi sınırları" olacağı için o konuda da yanılmış olmayacaksın. Bence özür dileme, il ve belediye kavramını birbirine karıştıran yöneticilerimiz özür dilesin :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Mar Pzt, 2013 14:20

Biz hiçbir zaman yapamayacaklarımızı vadetmedik, vadetmeyiz. Neyi vadettiysek onu da Allah'ın izniyle yerine getiririz.
...
Eskişehir-İstanbul hattını inşallah bu yılın sonunda bir aksilik olmazsa 29 Ekim Cumhuriyet kutlamalarıyla birlikte Marmarayla birlikte İstanbul'da hizmete açıyoruz.
Kaynak

Yukarıdaki sözler, Başbakanmız'a ait. 218 gün sonra hem Marmaray açılacak, hem de YHT'ye gelecek diye anlıyoruz. M4 açılışındakine benzer gecikmeler olmadan, 7 ay sonra dedikleri gerçekleşir inşallah.

Gecikme olabilir, sonuçta hepimiz insanız, gecikmeler türlü sebeplerle yaşanabilir, ama gecikme oldukça da M4 açılışında yaptıkları gibi vatandaşı keriz yerine koymazlar, düzgünce bilgilendirirler umarım..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Pzt, 2013 23:22

O tarihte muhakkak bir açılış olacak ama nasıl olacak bilemiyorum, geçen sormuştun ya, neresi konvansiyonel, neresi hızlandırılmış neresi hızlı hat? Hızlı tren geldi mi geldi olacak, gerisini de büyük çoğunluk zaten umursamayacak.

Gecikmeler, sorunlar tabii ki olabilir, buna olmamalı ya da olamaz demek bana abes gelir, ama kriz yönetimi, proje yönetimi ve işte senin dikkat çektiğin husus BİLGİLENDİRME, iki yönetim sıfır ise bilgilendirme bizde -milyon, kötüyüz bu konuda kimse kusura bakmasın.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 24 Nis Çrş, 2013 09:35

Bu hafta sonu Göynük-Beypazarı-Eskişehir gezerken birçok noktada YHT inşaatının yakınlarından geçtim. Daha çok iş var görünen, çoğu noktada üstyapı işleri başlamamıştı, direkler falan ortada yoktu, 29 Ekim'e test sürüşü bile yapılamayacağı kanaati oluştu bende...
Eskişehirde tren hattını yer altına alma işleri hala sürüyordu, gençlik haller merkezi önünde çalışamalar yoğundu ama orada da çok iş var gibi.
Daha bu kadar iş varken nasıl bakanından çaycısına kadar 29 Ekim diye tutturuyorlar anlamadım, keşke olsada artık Eskişehire hızlı trenle gidip gelsek ama çok zor bu tarihte. fotoğrafta çektim ama nasıl yükleyebilirim buraya bilmiyorum, HTML modunu açmakmı gerekiyor?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Nis Çrş, 2013 13:15

6 ay var daha Ekim ayına ama bilmiyorum tabii, sürekli şikayet eden tip durumunda olduğum için bir sıkıntı görmüyorum, her zamanki gibi, yani yarım yamalak bir açılış ile geçiştirilir, ha Eskişehir de gar yokmuş, ya da istasyonların bir şeyleri eksikmiş pek kimse umursamaz, umursamıyor da, işte bir kaç tane bizim gibi arızalı arkadaş dile getiriyor :):)

Özgür resim yükleme şimdi açık olması lazım sende, mesaj yazdığın ekranda yüz ifadelerinin altında Resim Yükle diye bir buton var, ona tıkladığın zaman bir pop-up pencere açılacak, orada yükleyebilirsin.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 25 Nis Prş, 2013 07:23

Eskişehir gar geçişi inşaatından fotoğraflar (Espark ve ibiş otel önünden)...
Resim
Resim
Bir tanede Köprübaşı civarında tramvay makas bölgesinden foto ekliyorum.
Resim

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 25 Nis Prş, 2013 07:30

Birinci fotoda ibiş otel ve haller merkezi arasındaki aç-kapa tünel çalışması görünüyor. İkinci fotoda Ankara yönüne doğru eski garın olduğu bölümde ise bir çalışma yok henüz, deplase hat görünüyor sağ tarafta.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön