ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17219
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 30 Mar Pzt, 2020 21:14

1- Ne entegrasyonu? Hattın biri havai katener biri yerden katener, yapılabilecek en büyük entegrasyon Yeni Cami'nin önüne getirmek olur tramvayı, keşke gelse ama o hengamenin içinde götürüsü getirisinden fazla olur mu?
2- En başından beri böyleydi, aktarma için yeterli bir mesafe, abartılı bir uzaklık değil
3- Burası otobüslerle aktarma için M2 Haliç'e göre kötü bir nokta, köprü yeniden yapılacaksa bu duraklardan biri köprünün altına çekilebilirdi ama bu seferde köprünün üzerinde doğru düzgün bir cep yapılması lazım otobüsler için, onlarca hattın geçtiği bir noktada nasıl bir durak? Çapa da bile görüyoruz, iett şoförleri bile durağa yanaşmaktan aciz
4- Ayvansaray durağı da hep böyleydi, burayı ısrarla bu hali ile aktarma olarak göstermeye çalışılıyordu, şerhimizi düştük açıklamasını yaptık, burası bir aktarma durağı değil, öyle diyen insanlara zulmetmiş olur, köprünün fiziki dinamiği cartu curtu orada asansörlü bir sistemin olasılığını araştırsalardı keşke
5- Teleferik durağı kazıklar üzerinde sahilde, hattın çoğu yeri sahilde zaten, yola binen pek bir kısım yok, o kurp çok geniş değil ama dar da değil, neden öyle ortaya konumlanmış acaba bakmak lazım

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 31 Mar Sal, 2020 08:18

Yayalar için kolaylık olurdu. Mısır Çarşısı'ndan çıkan yolcu, alt geçitlerde kıvranmadan direk tramvaya binerdi. Ama teknik açıdan mümkün mü? Bilmiyorum. Sadece sarı çizgiye bakarak yorum yaptım. Alt geçidi geçip iskeleye yaklaşmış gibi. Yoksa T1 ile fiziksel entegrasyonu zaten mümkün değil.

Feshane Durağı, metro transfer merkezi olacak. Feshane-Altunizade Metrosu bile çok iş görür. M1'e aktarması T5 Eyüp Bayrampaşa hattıyla da olurdu. Para yok, hatları kesiyorum :)

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2407
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Nis Çrş, 2020 13:22

İBBB Ekrem İmamoğlu, bugün şantiyeyi ziyaret etmiş..

https://www.youtube.com/watch?v=4tmRjobxizs

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17219
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 29 Nis Çrş, 2020 13:45

Pelin Hanım Cibali - Alibeyköy arası için Aralık 2020 hedefine göre çalışmaya devam ediyoruz dedi, bence güzel bir haber.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2407
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Nis Çrş, 2020 14:07

Evet abi, ne yazık ki 1,3 kilometrelik kesim kırılacak ve 250 adet kazık çakılacakmış; inşallah yıl sonu hedefini aksatmaz: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36754
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, zeminde yaşanan çökme nedeniyle 1,3 kilometrelik bölümü kırılmak zorunda kalınan Alibeyköy – Eminönü Tramvay Hattı’nda incelemelerde bulundu. Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin, hizmete açılmadan yaşanan çökmeler nedeniyle, 6 kilometrelik hat boyunca, 25 ile 60 metre arasındaki uzunluklarda, yaklaşık 250 adet kazık çakılacağı bilgisini, İmamoğlu ile paylaştı. İmamoğlu, “1,3 kilometrede, ne yazık ki kırma işlemi yapıp, böyle bir kazık işlemi yapmak zorunda kaldık” dedi. Hat, 2016 yılında eski İBB yönetimi tarafından imalata alınmış, daha sonra yaşanan finansman sorunları nedeniyle, durma noktasına gelmişti. İmamoğlu ve ekibinin göreve gelmesinin ardından, finansman sorunu çözülen hattaki çalışmalar yeniden başlatılmıştı.

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Alibeyköy-Eminönü Tramvay Hattı Balat şantiyesi bölümünde incelemelerde bulundu. İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin, hat üzerinde yaptıkları işlemleri plan üzerinden İmamoğlu’na anlattı. Alpkökin, hatla ilgili “Aslında bitmiş bir projeydi. Ama burada yeniden imalatlara başladık. Yaklaşık 20 ile 60 metre arasında, farklı uzunluklarda 3 farklı çeşitte yaklaşık 250 adet kazık çakılacak. Kazıklarla beraber üst yapı imalatını, yıl sonuna kadar bitirmek istiyoruz. Şu an için Cibali - Alibeyköy arasını Aralık 2020’de açma hedefimiz var” bilgilerini paylaştı.

ALPKÖKİN: “RAYLAR, DİREKT DOLGU ALANININ ÜZERİNE DÖŞENMİŞ”
Haliç’in yapı itibariyle; dolgu alanı, deniz dibindeki çok sıkıntılı kil ve Trakya formasyonu denilen kayadan oluştuğunu belirten Alpkökin, kazık çakma işlemleri için şu bilgileri verdi:“Bu bölgede, kayaya kadar iniyoruz. Eskiden burada hiçbir şey olmadan, dolgu alanının üzerine direkt tabliye dökülmüş, raylar döşenmiş. Üzerinden tren dahi geçmeden, 53 milimlik oturmalar olmuş. Homojen olmamış, her plak kendi içinde farklı oturmuş. Zaten burası, hiçbir şey yapmasanız bile oturuyor. Zemin, gerçekten çok sıkıntılı. Farklı yöntemler de vardı; ama biz, en emin olanını, kayaya inme yöntemini uyguladık. 8,8 kilometrelik hattın yaklaşık 6 kilometresi kazıklı sistem olacak. Sahilin dışında kalan 2,8 kilometrelik kısmı da takip ediyoruz. Kırılırken buradaydım. İnanın çok üzüldüm ama yapacak bir şey.”

İMAMOĞLU: “1,3 KM’LİK BÖLÜMÜ KIRMAK ZORUNDA KALDIK”
Alpkökin’in kısa sunumundan sonra bir değerlendirme yapan İmamoğlu, “Burada ne yazık ki zeminde oturma yaşanmasından ötürü, yapılan araştırmalar ve uzman hocaların raporları gereği, -ki daha üzerinde tramvay yok- burada dolgu zeminin üzerine bir işlem yapıldığı görülmüş. Bu hattın yıl sonuna kadar yetişmesiyle ilgili geceli gündüzlü bir çalışma sürdürüyoruz. Mecburen burada 1,3 kilometrelik bir kısmı kırmak zorunda kaldık. Böyle bir yanlışı düzeltme çabası içindeyiz. Ağustos ayının sonuna kadar bu işlem sürecek. Diğer noktalardaki hazırlıklar sürüyor. İnşallah Aralık sonunda bu hattı hazır hale getirip, Cibali’den Alibeyköy’e kadar işleyen bir tramvayımız olması için mücadele ediyoruz. Ama 1,3 kilometrede, geçen geldiğimizde gördüğümüz rayların yerinde, ne yazık ki kırma işlemi yapıp, böyle bir kazık işlemi yapmak zorunda kaldık. Bütün arkadaşlarımız, Pelin Hanım önderliğinde burada geceli gündüzlü bir çalışma yürütüyorlar” dedi. İmamoğlu, bölgede yapılan kazık çakma işlemlerini izledi.

HATTIN ÖYKÜSÜ
İBB Raylı Sistem Daire Başkanlığı tarafından inşaat çalışmaları 2016 yılında başlayan ve daha sonra durma noktasına gelen Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı’nda, yeni dönemde finansman sorunları çözülerek yapım süreci hızlandırılmıştı. Ancak, hattın inşaatında önemli bir teknik problemle karşılaşıldı. Raylı sistemin Ekim 2018’de tamamlanan 1,3 kilometrelik kısmının, mevcut temel ve ray seviyesinin altında kalan zemin bölgelerinde, tramvay işletmesini aksatacak düzeyde kazıklı sistem üzerine oturmayan düşey oturma, çökme ve kayma sorunu yaşandığı belirlendi.

HALİÇ’İN ZEMİNİ DİKKATE ALINMAMIŞ
İBB mühendisleri ile Sakarya Üniversitesi’nce görevlendirilen uzman akademisyenler tarafından, sahada ölçüm ve incelemeler yapıldı. İnceleme sonucunda, tramvay hattı üst yapısının tasarımı aşamasında, Haliç’e özgü kritik zemin koşullarının göz önüne alınmadığı, proje aşamasında zemin etüdü ve saha incelemesinin yeterli düzeyde yapılmadığı belirlendi. Bu düzensiz ve 1,5 yıldır devam eden zemin hareketinin, problemin ilave tedbirlerle çözülmesini kısıtladığı ve tramvayın işletme güvenliği için büyük riskler içerdiği görüldü. Yapılan teknik değerlendirmeler sonucunda, zemin hareketinin zamanla daha da artacağı öngörüldü. Bu nedenle, hattın kazıklı sistem üzerine oturmayan 1,3 kilometrelik temel bölümünün, kırılarak yeniden yapılmasının en uygun çözüm olacağı tespit edildi. Bu kapsamda, sahada imalatı 2018 yılında tamamlanmış Balat-Ayvansaray arasında tramvay üst yapı ray sökümü ve betonarme kırım işlerine başlandı.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2407
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Haz Pzt, 2020 16:19

Sorunlu bölgede kazıklı temel işleri tamamlanmış: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36950
Balat – Ayvansaray arasındaki kısmı yeniden inşa edilen Eminönü – Alibeyköy Tramvayı’nı yıl sonuna yetiştirmek için hummalı bir çalışma sürdürülüyor. Kazıklı temel işleri tamamlanan kısımda beton dökümü ve ray döşenmesi yapılıyor. Projenin kazıksız temel olarak inşa edilen 3,6 kilometrelik kısmı ile Tramvay Bakım ve Depo Sahası’ndaki zemin hareketleri de en son teknolojiyle düzenli olarak takip edilecek.

Rayların 1,3 kilometrelik bölümünde oturmaların yaşandığı Eminönü - Eyüpsultan - Alibeyköy Tramvayı Hattı’nı yıl sonuna yetiştirmek için çalışmalar hızla sürdürülüyor.

2019 yılı başında yaşanan finansman sorunları nedeniyle hat durma noktasına gelmişti. Sorun öz kaynaklarla çözülerek hattaki çalışmalar yeniden başladı. Kredi görüşmeleri başlatıldı. Ancak bu defa da hattın kazıksız temel olarak inşa edilen ve Ekim 2018’de temel ve ray işleri tamamlanan Balat – Ayvansaray arası 1,3 kilometrelik kısmında sorun yaşandı. Haliç sahilinde zemini dikkate almadan yapılan tasarım nedeniyle tramvay işletmesini aksatacak düzeyde oturma, çökme ve kayma problemleri ortaya çıktı.

Detaylı teknik değerlendirmeler sonucunda, hattın kazıklı temel üzerine oturmayan Balat – Ayvansaray arasındaki 1,3 kilometrelik kesimin, tamamen kırılarak kazıklı temel yapılmasının en uygun çözüm olacağı anlaşıldı.Bu kapsamda, Mart ayında Balat-Ayvansaray arasında tramvay hattı ray sökümü ve betonarme kırım işlerine başlandı. Bugün gelinen durumda kazıklı temel işleri tamamlandı. Beton dökümü ve ray döşenmesi işleri devam ediyor.

Ayrıca, projenin kazıksız temel olarak inşa edilen geri kalan 3,6 kilometrelik kısmı ile Tramvay Bakım ve Depo Sahasında zemin hareketlerinin işletme süresince de düzenli olarak ve en son teknoloji ile takip edilmesi kararlaştırıldı.Yıl sonunda hattın Cibali – Alibeyköy arasının açılması hedefleniyor. Hattın Eminönü’ne uzatılması için Unkapanı Köprüsü’nün yenilenme projesi üzerinde de çalışılıyor. Tamamı 10,1 kilometre ve 14 istasyon olan raylı sistem tamamlandığında, saatte 30 bin yolcu hizmet alacak.

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17219
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Pzt, 2020 20:15

depo ve atölye sahası çok güzel göründü gözüme :)

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön